ממשנתו של אלי הורוביץ – מייסד ויו"ר טבע : לעבוד לפי הספר… אומרים לנו לא לחצות את הגשר עד שנגיע אליו, אבל את העולם מובילים אנשים אשר "חצו גשרים" בדמיונם הרבה לפני כל השאר. כמעט בכל אחת מההרצאות של אלי הורוביץ באוניברסיטאות ובכנסים בארץ ובעולם על "טבע" וההצלחה העולמית שלה, מציין מר הורוביץ – כי ההצלחה שלהם נבעה מהניהול האסטרטגי והוסיף: "תמיד השתדלנו לעבוד לפי הספר. לא היה שום דבר הרואי בסיפור של טבע. פשוט הקפדנו לעבוד לפי הספר בלי לדלג על אף דף".

לאמץ את דרך הניהול של מייסד טבע

במסגרת תוכניות המנהלים, התוכניות למנהלי שיווק ומכירות והליווי הארגוני, אנו מעניקים מיומנויות וארגז כלים שעשוי לגרום לכך שבעתיד….. גם כל אחד מכם – כל אחד מאיתנו יהיה בעל הכוח, הידע, האומץ והנחישות לאתר ולחצות את גשר חלומותיו. נראה כי ברקע של כולנו, נמצאת התקווה שדברים יקרו מעצמם, שמישהו ייקח אחריות, שהנסיבות יסתדרו נכון, שיהיה בסדר. שמישהו ימצא עבורנו את הגשר הנכון, ייתן לנו את הנחישות וילחץ על "הכפתור" שיגרום לפעולה להתבצע. התקווה הזו, כשאינה מבוססת על עובדות בדוקות, הופכת את אי הניהול על פי הספר ועל פי יעדים לתופעה בעייתית. היא גורמת לנו לסמוך על כך שכוונותינו יתממשו גם כשאין שום סיכוי שזה יקרה. כי שום דבר לא קורה מעצמו. לאור הדברים, כדאי שתבדקו את עצמכם. מה חשוב לכם שיקרה בעבודתכם ובחייכם אך אינו מתממש בקצב או בדרך הרצויה לכם? אוסקר לבנט אמר כבר: "זה לא מה שאתה, זה מה שאתה לא הופך להיות, הוא שכואב."

תקשורת בעיתית בין רופאים למטופלים מסוכנת

"בניו יורק טיימס" פורסם לאחרונה מאמר מעניין על "תקשורת בין רופאים למטופלים". מסתבר שחולפות 25 שניות בממוצע עד שהרופא קוטע את דברי המטופל המסביר לו את בעייתו ! לא במפתיע, נמצא קשר ישיר בין תקשורת שגויה למתן דיאגנוזה שגויה- מתן תרופות שגויות, אשפוזי סרק, כישלון של המטופל למלא אחר הוראות הרופא. מסתבר שרק 15% מהמטופלים מבינים את דברי הרופא במלואם ו-50% יוצאים מהמרפאה כשהם לא יודעים בדיוק מה עליהם לעשות ! קצר תקשורתי הוא נושא שכיח בתביעות משפטיות על רשלנות רפואית כאשר לעיתים קרובות מה שמניע את המטופלים לתבוע את רופאיהם "היא התחושה שלא זכו לתשומת ליבו המלאה של הרופא".

האם לך כמנכ"ל יש לך מיומנויות תקשורת אפקטיבית?

ומה הסטטיסטיקה שלך כמנהל בכיר? כמה זמן חולף לך עד שאתה קוטע את דברי העובד / הלקוח / הספק / הקולגה שבא להציג בעיה? האם יש קשר בין איכות הפתרון שתציע והמוכנות לקבל אותו כשהפרטנר לשיחה איתך חש שנחסם? שוב ושוב אנו מוצאים פערים של עשרות אחוזים בין ההערכה העצמית של המנהל לגבי הזמן שהוא מאפשר לזולתו להביע את עצמו לבין "תוצאות האמת" שמגלה המציאות. בתוכניות המנהלים ובתוכניות לפיתוח מיומנויות של כוחות מכירה אנו עוסקים רבות בנושא. אנו מלמדים לאתר את הרווחים שאנו יכולים להפיק מתקשורת אפקטיבית ולהיות מודעים לזמן ולמשאבים הנחסכים כתוצאה מכך. המלצתי – שיפור התקשורת הבינאישית יעד עיקרי לכל אחד מאיתנו ובפרט למנהלים.