תקציר המנהלים החודש עוסק במיתוג. מיתוג אישי ומקצועי. האמרה הישנה האומרת כי "שם טוב" טוב יותר משמן טוב נכונה גם למאה ה- 21. מתברר כי "שם טוב" יעשה מיתוג טוב לכל אחד הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. השאלה הנשאלת הכיצד אפשר לקחת "השם הטוב" בשוק שלכם. את האמינות והמקצועיות שנבנתה לאורך שנים ולמנף אותם אל מול הלקוחות המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. החודש משפטי המופת עוסקים בנושא.

הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא של המוכנות להשקיע במיתוג ובידול אישי ומקצועי. צ'ה גווארה סיכם זאת מאד יפה: • "אנו לא יכולים להיות בטוחים בכך שיש לנו משהו לחיות למענו, אלא אם כן אנו מוכנים למות למענו". ארנסטו צ'ה גווארה.  המשפט הזה מתחבר מצוין לרעיון האומר כי זאת הדרך ליצור בידול ומיתוג ואף ערך. המשפט השני של תומס אדיסון משקף היטב את מהות המאמר הדן ביכולת שלנו ליצור "שם טוב": "אילו היינו עושים את כל הדברים שביכולתנו לעשות, אין ספק שהיינו מדהימים את עצמנו". תומאס אדיסון.  עכשיו היה נכון כי נשקול פעמיים בכל פעם שאנו שוקלים לא להתאמץ ולהשיג דברים שביכולתנו להשיג ובכך ליצור ולחזק את המיתוג האישי והעסקי.

תלמדו היטב את רצונות הלקוחות שלכם

ברמה העסקית והניהולית היה נכון כי תכירו ולימדו טוב יותר את הלקוחות ואת העובדים והעובדות שלו שאיתם אתם באים במגע שוטף. שרות ומכירות בכל תחום ובכל עולם מדומה לחיזור. ככל שתדעו יותר על הלקוחות -  ועל עובדיו הבכירים - מה הם אוהבים, מה הם מחפשים וצריכים, וממה הם נהנים - כך תוכלו להגיע אליהם ביתר קלות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם איתם ולאורך זמן. היה נכון כי לא נציע ונבזבז זמן יקר על גיוס לקוחות לא מתאימים? שלא פועלים בשוק המטרה המרכזי של החברה. היה ונמשיך את אותו הקו אזי אני ממליץ כי תשקיעו מאמץ רב בגיוס ובטיפוח הסוכנים שלכם הבאים במגע עם מקורות ההכנסה שלכם. עם הלקוחות. הסוכנים ומנהלי המכירות הם הגנרטורים המניעים את משאבת המזומנים שלכם. הקדישו זמן רב להדרכה טיפוח והעצמה של כוחות המכירה שלכם. יש להם חלק חשוב במיתוג השם המקצועי שלכם.

תכירו היטב את המתחרים שלכם

תמיד חשוב שתדעו גם מה יש למתחרים להציע לה. הכוונה למתחרים מכלל הגוונים והגודל. לכן חשוב ללמוד את המתחרים: מה הם מציעים, איך הם ממותגים ומה האופי שלהם; לכן קיימת חשיבות מהותית ליצירת הבידול העסקי שלכם. חובה להגדיר את החוזקות האישיות של המותג שלכם, כך שיתאים ללקוח – לסוכן הקיים ואו העתידי שאמור להצטרף מחד ויבלוט לטובה על פני המתחרים מנגד. אין זה סוד כי מותג הוא אמצעי, לא מטרה! אין כל הגיון לבנות מותג שלא נותן תועלות לקהל המשתמשים הפוטנציאלי. עליכם לבנות וליצור מותג העונה לצרכים של הלקוחות ושוק המטרה בו אתם פועלים.  תשאירו את "האגו" שלכם בצד. אל תבנו מותג כמו שאתם הייתם רוצים, אלא כזה שיתאים ללקוחותיך ולא לך.

מותגים חזקים יוצרים צבא מאמינים

לשימוש בכלים עיצוביים חשיבות לא מעטה. לאריזה חשיבות גדולה בעולם התחרותי של ימינו. חשוב להתאים למותג את השפה הפרסומית הנכונה היוצרת בידול ומדגישה את היתרונות על פני המתחרים. צריך לחשוב לטווח ארוך ולא לטווח הקצר. לפיכך אני ממליץ כי יש להתמקד בחשיבה לטווח ארוך. גם כאן אין "קיצורי דרך" ועיגול פינות המאפיין אותנו כישראלים. בניית מותג חזק היא כמו "תימני" צעד קדימה ושניים לאחור.. אבל תמיד בהתאמה לבין הזוג. מותג חזק זקוק לפרטנרים המאמינים כי באמצעותו הם יזכו לתועלות מוחשיות ומדידות. מומלץ כי תמיד תמצאו את הדרך ליצור תועלות מוחשיות ללקוחות שלכם. היה נכון כי תגרמו להם להבין עד כמה התמורה שהם מקבלים יוצרת ערך גדול יותר מההשקעה הנדרשת מהם. בעולם המושלם היה נכון כי הלקוחות שלכם יבינו ולא ירצו לוותר על מערכת היחסים שיש להם אתכם.

מיתוג ובידול מביא לתוצאות בשורת הרווח

בכדי לתת למותג חיים עליכם להשקיע משאבים ולהקפיד על נראות עקבית לאורך זמן בעולם המותגים לשעבר אפשר למצוא רבים שכשלו ביצירת הקשר בין רעיון המותג, ערכיו, מרכיביו והיכולת לזהות אותו מבין מותגים אחרים ולהעדיפו על פניהם. עבודה בתחום אינה עבודה פשוטה כלל. ההשקעה ורמות התסכול בדרך יכולים להתיש ואף לגרום להזנחת התהליך החשוב. חשוב כי תדעו שהם תהליכים שאורכים זמן רב. יש להקפיד על נראות עקבית כדי שהלקוח יבין שמדובר במותג שלך, לא נכון לבצע שינויים כלל. יש להיצמד לשפת המותג ולערכיו מבלי לבלבל את הלקוח בדיוק כפי שעושים הגדולים. IBM  או HP ואחרים. שימוש חוזר ונשנה באותם מרכיבים וללא שינויים מיותרים לאורך זמן מבטיחים סיכוי גדול יותר בקליטת המותג וערכיו במוחם של לקוחות ובכאלה שעדיין מהווים שוק של לקוחות פוטנציאליים.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


צרו ובנו מערכות יחסים עם הלקוחות

בכדי ליצור אמפטיה בין נראות המותג לערכיו היה נכון כי יהיו לכם הגדרות ערכים שמשקפים את הצרכים של הלקוחות בשוק המטרה שלכם. חובה כי תהיה נאמן להם ולא "תזגזג" בהם. כמו לישות אנושית היה נכון כי גם למותג שלכם יהיה אופי וערכים ראויים. היה נכון כי בתהליך המיתוג תבנו ותאמצו סט ערכים שאתם מאמינים בהם, ושאתם חושבים ומשוכנעים שלקוחותיכם יאמינו בהם ויתחברו אליהם בשמחה. בצעו את התהליך החשוב הזה גם פנימה בתוך הארגון. הקפידו כי הארגון יתפקד פנימה בקרב עובדיו בדיוק על פי אותו קוד ערכי, כך תחזק את כוחו של המותג גם אל מול הלקוחות.

שדרו עדכנות טכנולוגית ופשטות

כיועצים אסטרטגיים המובילים עדכון וחידוש מותגים עסקיים במאה ה- 21 אנו מבקשים לקבוע חג משמעית שמתברר כי המצב האופטימלי מדבר על כך שמותגים לא פעם צריכים להיות מדומים לבני אדם. חלק מותגים "שמחים" חלקם מותגים "כבדים" חלקם "ילדותיים" וחלקם משדרים "כיף וקלילות". מותגים לא אחת עוברים תהליכי "האנשה". יש מותגים צעירים, זקנים, שובבים, חצופים, סולידיים. הגדר את אופי המותג שלך בהתאם לתחום הפעילות ולקהל הלקוחות שלך. ודאו שהאופי של המותג שלך תואם את צורכי השוק ואת אופי השירות שלך. זהו הזמן בו עליכם לחשוב להגדיר את אופי המותג שלכם! בו זמנית עם העבודה לבנות ערך למותג שלך. יצרנית הבלוקים "איטונג" בנתה לעצמה ערך בעצם יצירת הסלוגן שעסק ברכישת בית חדש האומר: "לא איטונג לא קונה"!

בנו נכסים ייחודיים לכם

תייצרו למותג שלכם נכסים כאלה. תכונות אופי ואמיתות שילכו אתכם וישרתו אותכם לאורך זמן. חשוב כי לא תבצעו טעויות ותפגעו באותם נכסים. זאת יכולה להיות "מכת מוות" למותג שלכם. לסיכום, יש תיאוריה הטוענת כי כלבים דומים לבעליהם. כי לכל סיר יש את המכסה שלו לפעמים גם בני-זוג נוטים להפוך דומים זה לזו אחרי שנות זוגיות רבות. הכיצד זה משפיע על המותג שלך? דאגו גם אתם ליצור זהות ביינכם לבין המותג שלכם. צרו זהות ביניכם לבין המותג שלכם. הדוגמה הטובה ביותר המסבירה זאת תמונה בסטיב ג'ובס ז"ל שבדמותו יצר מגה אימפריה של 400 מיליארד דולר באפל. הכיצד אנו יכולים לבנות ולטפח טוב יותר את המותג שלנו?  צור קשר ישיר עם משה גרימברג לפגישת עבודה בנושא.