העולם העסקי כיום מחייב מנהלים והנהלות לשפר מיומנויות עסקיות היה וברצונם להצליח יותר בשווקי המטרה. רבים מהם מבינים כי אסטרטגיה עסקית עדכנית, מהווה פקטור מרכזי שיכול לגרום להם להיות הרבה יותר תחרותיים מול המתחרים. הם מבינים כי היה וירצו להגדיל את כמות הלקוחות. לשמר לאורך זמן את הלקוחות הקיימים עליהם לוודא כי האסטרטגיה העסקית נשארת עדכנית. חשוב כי תהיו מודעים שהחברה שלנו Advanced Business Consulting מתמקדת בייעוץ עסקי ואסטרטגי. אני אנסה כאן להציג מכלול שלם של תהליכים שיאפשרו גם לכם לבחון באם הגיע הזמן לעדכן את האסטרטגיה העסקית? את האסטרטגיה השיווקית?

אסטרטגיה עסקית מהי?

כיום בעשור השלישי של המאה ה- 21 בעולם העסקים התחרותי, חברות וארגונים בכל תחום וגודל נזקקים לאסטרטגיה עסקית עדכנית ומעולה. דעו כי אסטרטגיה עסקית עדכנית ומקצועית חייבת בשלב הראשון להתחייב למציאות העכשווית. ובו זמנית חייבת להציע דרכי פעולה לעתיד בטווחים של 3-5-8 שנים קדימה.

האסטרטגיה העסקית ככלל תהיה מורכבת מ- 5 בסיסים מרכזיים:

  1. מיפוי והיכרות של הארגון פנימה והחוצה. ניתוח SWOT של חוזקות והחולשות המתייחס לכלל מרכיבים.
  2. ניתוח שוק ומתחרים. גם כאן נשתמש במודל של ה- SWOT.
  3. גיבוש ערכים וחזון וקביעת יעדים על להשגה.,
  4. בניה ויצירה של תוכנית עסקית מפורטת.
  5. קביעת תוכנית יישום הטמעה ומדידה הכוללת בקרה ותיקון.

כיועצים עסקיים המתמחים בבנייה ועדכון אסטרטגיות עסקיות נציג כאן נקודת מבט הוליסטית המתמודדת עם הארגון פנימה ומול השוק והמתחרים בחוץ. היה ונכון לכם? צרו קשר ישירות איתי – משה גרימברג, 0544814332 או שלחו מייל ישירות אלי: abc@nihul4u.co.il ואחזור אליכם בהקדם.

השלב החשוב הראשון: מיפוי מצב קיים והכרות עם השוק והמתחרים

כשלב מקדים לכל עדכון או בניה של אסטרטגיה עסקית חובה לבצע בתחילה תהליך מקצועי וממוקד של העולם העסקי התחרותי הסובב אותנו. נכון ללמוד על היתרונות והחולשות לנו כארגון? נכון להכיר ולנתח את השוק והמתחרים? הדבר החשוב בתהליך הוא למצוא נקודות שעשויות להפוך ליתרונות שלנו על פני המתחרים. למצוא נושאים שעשויים בטיפול נכון להפוך למבדלים וייחודיים לנו מול המתחרים. בנוסף השלב הזה חייב לכלול ניתוח מעמיק של לקוחות קיימים ואחרים. ללמוד מה הם מחפשים? מה היו רוצים לקבל ועוד

בשלב החשוב הבא: גיבוש חזון וקביעת יעדי על להשגה בטווחים שבין 1-3-5 שנים

דעו כי החזון והערכים חשובים לסטוריטיילינג שאתם מבקשים להטמיע במוחם של הלקוחות. כיום חברות מצליחות מבקשות לספר סיפור שמצליח להתחבר רגשית למגוון רחב ככל שניתן של לקוחות. לכן חזון וערכים נכונים המשולבים עם סיפור טוב עשוי לתת לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים. הם מהווים בעבור ההנהלה והמנהלים והעובדים את "כוכב הצפון" שעל-פיו כולם מסנכרנים. חזון וערכים משמש גם כמצפון וגם כמצפון שמציג את הדרך הייחודית שהחברה בחרה לנוע. אחרי סיום בניית החזון והערכים תבנה האסטרטגיה העסקית וממנה תיגזר התוכנית העסקית המפורטת.

השלב השלישי: בניה או עדכון לתוכנית עבודה מפורטת שאמורה לאפשר את העמידה ביעדים

יש להביא את הנתונים והמידע שנאסף לבניה או עדכון תוכנית עבודה מפורטת. כזאת שתממש את האסטרטגיה העסקית תבנה תוכנית פעולה לטווח הקצר, לטווח הבינוני ולטווח הארוך. נשתמש בכל המידע הרלוונטי שאספנו אחרי ניתוח שוק ומתחרים  ונתאים אותו על פי החזון והיעדים המרכזיים שהחברה קבעה לעצמה. אנו נדאג ליצור תכנית עבודה מפורטת להשגת כל המטרות והיעדים. התוכנית שלנו תכלול משימות לביצוע על פי סגמנטציה של האגפים השונים בארגון. נקבע לוחות זמנים, מדדי הצלחה ומדידה ובעיקר נקבע נקודות בקרה לאורך הדרך.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


הנושא החשוב ביותר להצלחת כל אסטרטגיה עסקית: מתמקד ביישום, בהטמעה, במדידה ובבקרה

דעו כי כל תוכנית אסטרטגית או תוכנית עסקית עשויה להיכשל כי לא נקבעו לה מדדי הצלחה, ביצוע, מדידה ותיקון. לאורך תהליכי היישום אנו מקפידים להיות נוכחים בתהליכים ולוודא מקרוב יחד עם ההנהלה והמנהלים בשטח שהתוכנית "מצליחה להתממש" ברמת החטיבה, האגף, המחלקה והצוות. נבחן כי היא משיגה את מטרותיה ועומדת בלוחות הזמנים. לאורך התהליך נבצע בקרות ומדידות שיראו לנו בזמן אמת כי אנחנו במסלול הנכון. נבחן מדדי ביצוע והצלחה מול לוחות זמנים, חריגה מתקציב, הגדלת נפח מכירות והגדלת רמת שביעות רצון הלקוחות מהשירות, אלה דוגמאות מספר לתהליך הבקרה והמדידה.

מה ההבדלים בין אסטרטגיה לעסקית משפחתיים, לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים?

האמת שברמת העיקרון אין כל הבדל. תהליך בניה או עדכון של אסטרטגיה עסקית בעסק קטן או בחברה בינונית או חברה משפחתית זהה כמעט לחלוטין לתהליך המבוצע מול חברות ענק ותאגידים. כיועצים עסקיים וכיועצים שיווקיים חשוב שתדע היה ואתה בעלים או מנכ"ל של חברה קטנה או עסק משפחתי כי עליך לבצע את אותן הפעולות. את אותו תהליך מקצועי שיביא לעדכון או בניה של אסטרטגיה עסקית או שיווקית. גם בקרב עסקים קטנים קיימת המחויבות להתמודד את אותם המשתנים; שהם ניתוח השוק, המתחרים, נקודות החוזק והתורפה של העסק, לגבש חזון ויעדים, ליצור תכנית עבודה מפורטת ליישום ולמדוד את יעילותה.

כיצד בונים וכותבים אסטרטגיה עסקית, כיצד מעדכנים אסטרטגיה עסקית קיימת

עדכון או כתיבת אסטרטגיה עסקית ולאחריה בניית תוכנית עסקית ליישום מחייבת את העוסקים בדבר להבין את הדברים הבאים:

  1. חובה לבצע תהליך מקיף של איסוף מידע פנים ארגוני ומידע רלוונטי על השוק והמתחרים.
  2. אין כל אפשרות להניע תהליכים מקצועיים מבלי לייסד בארגון צוות ניהולי שיהיה אחראי על התהליך.
  3. ההמלצה שלי שלצוות הפנימי שיוקם נכון לצרף יועצים עסקיים – יועצים ארגוניים שיש להם ידע וניסיון מוכח בתהליכים.
  4. לקבוע לוחות זמנים ומטרות שעל צוות הניהולי – צוות היגוי לעמוד בהם כחלק חשוב באישור העקרונות של האסטרטגיה העסקית לפני המעבר להכנת תוכנית עסקית מפורטת.
  5. השלב הבא עוסק בבניית התוכנית המפורטת. קבלת אישור לתוכנית והתחלת ההטמעה בארגון. יש לקבוע מדדי מדידה ובקרה לשם הצלחת התהליך.

אני, משה גרימברג וצוות שותפי לדרך ב: Advanced Business Consulting מתמחים כיועצים ארגוניים וכיועצים עסקיים להוביל גם איתך תהליך מקצועי וממוקד בתחום בניה או עדכון אסטרטגיה עסקית או שיווקית. אני אשמח להכיר. צרו קשר ישירות איתי – משה גרימברג, 0544814332 או שלחו מייל ישירות אלי: abc@nihul4u.co.il ואחזור אליכם בהקדם.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים