מה לדעתכם מבדיל מנהלים טובים ומצטיינים ממנהלים אחרים? כולם יתמקדו ביכולת וברמת ההישגים? מעטים יציגו את המיומנות הכי מובהקת למנכ"לים ומנהלים מצטיינים: את היכולת שלהם להניע אנשים אל מחוץ לאזורי הנוחות שלהם. להניע אנשים באמצעות שאילתת שאלות היוצרות תנועה ומעורבות אישית מקצועית ואישית בארגון. תקשורת אפקטיבית מופיעה גבוה בדירוג, ואכן זה נכון.

מנהלים מצטיינים – לא תמיד יודעים את כל התשובות

מנהלים ומנכ"לים מצטיינים מומחים ביכולתם לנהל מערכות תקשורת פתוחות ומערכות תקשורת בינאישית בכמות מדהימה בממוצע לאחרים. רבים טועים וחושבים כי מנכ"לים ומנהלים אמורים להיות "גאוני על" היודעים לתת תשובות חכמות למגוון רחב של שאלות. כאלה היודעים את כל התשובות לכל השאלות? אנו בוודאות חושבים כי סוג כזה של מנהלים לא יוכלו לשרוד בעולם הידע והמורכבות הטכנולוגית והמקצועית במאה ה- 21.

גייסו לידכם מנהלים ועובדים מבריקים

הם על פי הניסיון המקצועי שלנו, כיועצים ארגוניים שליווינו ארגונים ומנכ"לים בתהליכי שינוי וצמיחה דווקא חושבים כי המצטיינים שבהם מבינים שנכון כי יהיו לידם מנהלים ועובדים לא פחות חכמים מהם, ורצוי הרבה יותר מהם. הם לא מפחדים לאבד שליטה? או לגלות רגשי נחיתות מול מקצוענים סופר מוכשרים בתחומם. הם ברוב המקרים מבינים כי עליהם להתמקד בהצגת סימני הקריאה במקומות הנכונים? ביצירת תרבות ארגונית המקדשת שיתוף ידע ועבודת צוות ובעיקר תפקידם של המנהלים המצטיינים ללמד את העובדים והמנהלים בארגון לא להפסיק ולשאול שאלות.

הסוד בהצלחה ניהולית בעסקים  – ניהול צוותים

האם גם אתם עשויים להסכים לקביעה האומרת שניתן להצליח בניהול צוותים ומשימות ולקחת אחריות על כל התהליכים הנלווים הכוללים קבלת החלטות באמצעות שימוש בשאלות פתוחות בקרב העובדים והמנהלים שלידכם?  כיועצים ארגוניים, אנו מבקשים לקבוע כי כל שמנכ"ל או מנהל מכירים ושולטים ברזי שאילתת השאלות – כך יש סבירות גבוהה שיגיעו לתוצאות הרבה יותר טובות. המתודולוגיה של השימוש בשאלות פתוחות ובהקשבה ואמפתיה לצד השני יעיל לא פחות אף מחוץ לעולמות העסקיים – ניהוליים.

שאלות טובות מעוררות חשיבה ומעורבות

שימוש נכון בטכניקה של שאילתת שאלות בעולם העסקי תמיד מתחילה באיתור השאלה הנכונה שאמורה להניע עובדים או מנהלים אל עבר חיפוש משמעותי של מספר תשובות שעשויות להיות קריטיות להמשך הפעילות. השימוש בשאלות פתוחות קריטיות להצלחת תהליכים עסקיים המבקשים להניע חשיבה ועבודת צוות. אנו מבקשים להדגיש כי חשוב לוודא שהיא מעוררת חשיבה, מסקרנת, רלוונטית, מתאימה הן לרמת הידע והיכולת של המשתתפים. אין לשאול שאלות פתוחות שרמתן גבוהה  או מחוץ למאגרי הידע והיכולת.

כוחה של תקשורת אפקטיבית בניהול צוותים

ניהול אנשים וצוותים עוסק בהשגת משימות ותשומות. עבודת הצוות חשובה להצלחת הפעילות העסקית. תקשורת פתוחה ויכולת שיתוף ידע הם כלים המזוהים עם חברות ומנהלים מצטיינים. מה אנו מגלים בתהליכי העבודה השוטפים שלנו? מתברר כי כאשר אנו חסרים ידע? או לא יודעים בצומת לאן לפנות? האם ימינה? האם להמשיך ישר אנו פונים אל הנשק הכי יעיל שאותו היכרנו מילדות. אנו מתחילים לשאול שאלות. להלן מספר דוגמאות של שאלות שאנו מכירים היטב מהעולמות העסקיים והניהוליים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


שימוש בשאלות ממוקדות – שימוש בשאלות פתוחות

פעמים אנו עוצרים ושואלים שאלות שהתשובות עליהן עשויות לתת לנו כיוון התקדמות ופעילות עדכנית ונכונה יותר? להלן מספר דוגמאות: מהי הדרך הנכונה להשלים את המשימה? חוץ ממני, מי עוד אחראי לקחת חלק בהשגת המטרה? שאלות מתחום השיווק עוסקות בחקר התחושות של הלקוחות, למשל: מה באמת הלקוחות רוצים? מה היה עושה ללקוחות להיות מאושרים שדווקא בחרו בנו? בשאלות ניהוליות ועסקיות פעמים השאלות עוסקות בדברים הבאים: מה עשוי להיות מנוע הצמיחה העתידי שלנו? האם הגיע הזמן לבצע עדכון לתוכנית האסטרטגית לשפר מיקוד ובידול? מה הסיכון להקטין כוח אדם בתקופת משבר? הכיצד נתמודד עם היציאה ממנו?

השלמות ידע והקטנת פערים מקצועיים

מה לדעתכם התועלות שמנהלים ומנכ"לים עשויים לזכות משימוש נכון בשאילתת שאלות ובעיקר ליהנות מהתשובות לשאלות שפעמים רבות מספקות מידע ניהולי ומקצועי רב ערך. אנו מבקשים להציג רשימה קטנה של תועלות שאתם כמנכ"לים וכמנהלים עשויים לקבל באמצעות אימוץ המתודולוגיה הניהולית של הנעת צוותים ומשימות באמצעות שאלות. השימוש הנפוץ ביותר מתמקד ברצון להשלים חוסר במידע מקצועי, ניהולי, עובדתי או מידע מסוג אחר. פעמים נכון להשתמש בשאילתת שאלות בכדי להניע אנשים ומנהלים לחשוב מחוץ לקופסה, לגלות יצירתיות. פעמים בשאלות אנו מצליחים לזהות צרכים ודרישות, ופעמים אנו מצליחים לייצר שיתוף ידע, יצירת מעורבות ושיתוף פעולה. ועוד לא מעט תחומים נוספים.

הכיצד משתמשים נכון בשאילת שאלות המניעות עשיה?

האתגרים הניהוליים שלנו כמנהלים וכמנכ"לים מחייבים אותנו להשתמש היטב בכל ארסנל הידע של העובדים והמנהלים בארגון. חוכמת ההמונים תמיד מוכיחה את עצמה, ומזמן עברה הבעלות על הידע והחוכמה, מאיתנו לרבים אחרים. החוכמה הניהולית שאנו מבקשים להטמיע בקרב ארגונים ומנהלים היא להבין את הכוח בשימוש בשאלות כדרך ניהול אפקטיבית במיוחד. עלינו לא לשאול שאלות רק לשם השאלות. עלינו למפות את המצב הקיים ולהבין מהם האתגרים העסקיים, תפעוליים או שיווקיים ובעיקר מה אנו מצפים לשפר בכל אחד מהתחומים.

אמצו הקשבה פעילה

בשפה פשוטה מה אתם מבקשים ורוצים להשיג. היה ושלב חשוב זה ברור – נכון לפנות לשלב הבא. שלב השימוש היעיל בשאלות. האמת לשאול שאלות זאת רק חצי עבודה. התוצאות המיטביות מגיעות אך ורק ופיתחנו גם תרבות של הקשבה פעילה. ארגונים ומנהלים בכירים חייבים להקשיב לתשובות בסבלנות בכדי לא לתת לצד השני ואו לשאר המשתתפים הרגשה כי זאת "הצגה אחת גדולה" ולאף אחד באמת אכפת מהתשובות שלהם. זאת הסכנה הכי גדולה שעשויה להיווצר מתהליכים שגויים.

הכיצד עושים זאת נכון ברמה הניהולית?

כעוסקים בייעוץ ארגוני והובלת תהליכי שינוי וצמיחה, אנו מבקשים לקבוע כי נכון ללמוד הכיצד להשתמש נכון במתודולוגיה הניהולית של שימוש בשאלות כתהליך המקדם מעורבות ועובדת צוות בארגון. התהליך הנכון כולל את הדברים הבאים: להבין את מי נכון לשאול? ומה אנחנו רוצים לשאול אותו? להבין לגבי הפורמט הנכון יותר של ניסוח השאלות בכדי לייצר פחות התנגדות ואו חשש מצד הגורם הצריך לנסות ולתת לנו תשובות. פעמים נכון לבחור את הטיימינג הנכון? את המיקום הנכון? האם בפורום רחב? או בפגישה אישית? לא מעט דילמות יש באימוץ התהליכים הנכונים בתחום. תרגול והתנסות תוך מודעות לניתוח מצבים באמצעות אינטליגנציה רגשית מפותחת ויכולת הקשבה פעילה עשויים לשפר ביצועים ולאורך זמן להפוך למקצוען גם בתחומי הנעת עובדים וצוותים באמצעות שאילתת שאלות פתוחות.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


קבלו מתנה

לסיכום, כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני בחיפה ובצפון, ופעילה גם בכל הארץ, אנו מתמקדים בהנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים בכוחם של שאלת שאלות נכונות כתהליך ניהולי עוצמתי והן כתהליך למידה והעצמה עסקית אישית וניהולית. החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" שיוקדש להיכרות ובדיקת היתכנות לעבודה משותפת יחד. המפגש ינסה לענות לשאלה חשובה שעשויה אולי להטריד אותך?

שווה כי נכיר. קדם פגישת עבודה.

לסיכום, השאלה היא: "האם ייעוץ ארגוני- ייעוץ עסקי עשוי להביא לי ערך מדיד וה- ROI יהיה גבוה מספיק"? אני מבטיח להסביר ואף לשכנע כי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי והדרכת מנהלים וצוותי מכירות, תמיד מסייע לחברות וארגונים עסקיים לשפר ביצועים באמצעות הפעלה וניהול נכון יותר של צוותים ומנהלים. היה ותרצה לשוחח תרגיש חופשי לצלצל אלי: 0544814332, למשה גרימברג.