הטיפ החודשי עוסק הפעם בנקודה רגישה לנו כמנהלים. האם אתה מתקשר מספיק עם עובדיך? האם אנחנו מעניקים תשומת לב מספקת לעובדים שלנו הצמאים לתקשורת ישירה ומתמשכת איתנו המנהלים? מה צריך לעשות? מקבץ של מספר רעיונות שעובדים בתחומי התקשורת האפקטיבית. האם לא כדאי שנלמד מהחברות המובילות? בואו ונכיר את היתרונות של תקשורת אפקטיבית בעולם הניהולי והעסקי?

חובה לשפר מיומנויות תקשורת

מהי חשיבותה של התקשורת והאינטליגנציה הרגשית להצלחה ניהולית ועסקית? להצלחה מקצועית בכל אחד מהתחומים בחיים מחוץ גם מחוץ לעולם העסקי? האם אתם כמנהלים, מבינים כי ללא כישורי תקשורת טובים ואינטליגנציה רגשית לא מספיק מפותחת אתם עשויים לשלם מחיר יקר במסע האישי והמקצועי בדרך לפסגה? לתפקיד הבכיר הבא?

תקשורת אפקטיבית אינטליגנציה רגשית בניהול

חוקרים מהטובים בתחום: מאייר וסאלוובי ניסחו היטב את הגדרה של האינטליגנציה הרגשית, הם אומרים כי: "אינטליגנציה רגשית הינה תת אינטליגנציה חברתית הכוללת את היכולת לנטר תחושות ורגשות כמו כן להבחין בין רגשות שונים ולעשות שימוש במידע זה ובהתאם להכווין את ההתנהלות, ההתנהגות". הכיצד אנו במנהלים יכולים לשפר את הביצועים בתחום ניהול התקשורת האישית והארגונית מול עובדים ומנהלים כפיפים? מול ספקים ובעיקר מול לקוחות.

צרו יחסים- בנו מערכות תקשורת

הפעם משפט המפתח - הציטוט שהשאיר בי חותם עוסק בפיצוח הקוד הגנטי של היכולת שלנו כמנהלים ללחוץ על "הכפתורים הנכונים" בכדי להניע את האחרים להגיע למיצוי מלוא הפוטנציאל. בכדי להגיע לכך נדמה לי כי אנו חייבים לתקשר ולהכיר היטב את האנשים והעובדים שלנו בכדי לזהות וללחוץ על "הכפתורים הנכונים". הציטוט הבא מפיו של אריסטו מדבר אלי.  "אושרו האמיתי של אדם תלוי בהפעלה חסרת מעצורים של כישרונותיו"  אריסטו. באחריותנו כמנהלים לגלות את הכישרונות שלהם ולעזור להם לפתח אותם.

תקשורת פנים טובה ארגונית - מתכון להצלחה

אין אני כיועץ ארגוני המוביל תהליכי הדרכה והעצמה, מחדש כלום במשפט הבא: תקשורת פנים ארגונית היא כלי מתפתח וחשוב ביותר בארגונים המבקשים להיות מצטיינים ולהוביל בתחומם. מסקרים אחרונים שבוצעו בארץ ובעולם עולה כי העובדים שלנו לא אחת "צמאים לתקשורת ישירה ומתמשכת" מעבר לעדכוני ההטבות והמתנות לחג ושינוי התפריט היומי בחדר האוכל. רבים מהמנהלים בארץ ובעולם מדווחים כי תחום זה זקוק לשיפור מהותי מצידם.

דבר איתם תקשיב להם

מתי ניהלת את השיחה האחרונה שלך עם העובדים? האם זה היה בהרמת הכוסית לחג? במפגש סיכום שנה? האמיצים שבמנהלים מוכנים להודות כי הם מדברים עם הכפיפים להם, אבל שאר עובדי החברה כמעט ולא. האם זה נכון, אני שואל? האם המודעות לחשיבותה של התקשורת הישירה והמתמשכת עם העובדים בארגון מהווה את הצעד הראשון בשינוי? בתנועה אל עבר המצוינות?  נדמה לי שכן.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


בכל הזדמנות תקצו זמן לתקשורת עם העובדים והמנהלים

בתהליכים שחווינו מול מנכ"לים וארגונים המבקשים להשתפר בתחום בוצעו הפעולות הבאות כיוזמה מקומית שאפשרה לכול מנכ"ל לפעול ולהניע תהליך למשל באמצעות עדכון שבועי במייל קצר לתפוצת כלל העובדים תחת הכותרת: "עדכון שבועי קצר.. מלשכת המנכ"ל..". או קביעת מועדים מסודרים שהמנכ"ל הצטרף באופן סדיר לפגישות עבודה של הצוותים, בסבב שבאמצעותו הכיר כמה שיותר עובדים ומנהלים זוטרים. דרך נוספת עוסקת המומלצת היא ליצור חיכוך כמעט יומי עם העובדים במודע, בארוחת הצהריים. לרעיונות כמעט אין גבול, ההחלטה להתחיל ולעשות ויפה שעה אחת קודם.

גייסו מומחים לשיפור תקשורת פנים ארגונית

כידוע לכול ארגון בדרך כלל יש פתרונות מקצועיים לתקשורת החיצונית, בדרך כלל היא מנוהלת על ידי אנשי מקצוע מיומנים העוסקים בפרסום יחצנות וניהול המותג הארגוני והאישי שלך כמנכ"ל. כאן כולם יודעים מה מצפים מהם. האם זה כך גם בעולמה של התקשורת הפנים ארגונית? כאן התחום שעוסק בתקשורת הפעילה והאפקטיבית שבין העובדים למנהלים, נמצא עדיין בתחילת דרכו ואינו זוכה ברוב המקרים להקצאת המשאבים והמודעות לו הוא זקוק.

מהו הסוד של חברות וארגונים מצליחים?

כמנהל מצטיין, אתה לא חייב להיות ארגון מסדר גודל של פרטנר תקשורת או שטראוס, או סלקום בכדי להבין כי גם בארגון של 20 עד 200 עובדים הצורך בניהול נכון של התקשורת הפנים ארגונית חשובה לא פחות ומחייבת אותך כמנהל ואף כבעלים להשקיע בפיתוחה וניהולה באופן נכון לטווח ארוך.  אז איך עושים את זה נכון? אשמח לבחון זאת יחד במפגש ראשוני של "סיעור מוחות" ללא חיוב, אותו אני שמח להעניק לכאלה המבינים את חשיבותו של הנושא.