הטיפ החודשי תקציר המנהלים, עוסק הפעם ביכולת שלנו כמנהלים להניע תהליכים ועובדים להגיע אל שיאים חדשים. הכיצד עושים זאת נכון? מה הן המפתחות להצלחה? האם מודעות לחשיבותה של התקשורת הבינאישית היא חלק מההצלחה? או אולי שיפור מיומנויות באינטליגנציה רגשית? לעתים קרובות אני נאלץ במסגרת עבודות הייעוץ להנהלות מנהלים וארגונים להזכיר למנכ"לים ולחברי ההנהלות השונים כי גם בתחומי מנהיגות וניהול אין "קיצורי דרך". לחכמים והמסורים שעמם אנו עובדים בתעשייה אנו משננים כי שיפור במיומנויות ניהול ומנהיגות דורשת תוכנית זמן ואנרגיה.

מנהיגות וניהול אפקטיבי

כמו בכל חודש, משפטי המפתח – הציטוטים, שהשאירו בי חותם כיועץ ארגוני המניע תהליכי שינוי וצמיחה, קשורים לנושא ומחזקים את התובנה עד כמה חשוב לא להשתעבד לטרנד האומר כי היותי מנהל מצטיין אזי ההצלחות מובטחות לי? הם נוגעים בתובנה כי להצלחתם של תהליכים ניהוליים נדרשת מיומנות גדולה יותר מאשר כישרון ניהולי בודד של מנהל. הציטוט הראשון הוא של בנג'מין פרנקלין האומר כי הדרכה וטיפוח חשובים ביותר להצלחה: • "השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הגבוהה ביותר" בנג'מין פרנקלין. הציטוט השני בא מפיו של סמואל ג’ונסון המציין עד כמה חשובים האנשים בהצלחה: • "עבודות גדולות אינן מבוצעות על ידי כוח, אלא על ידי התמדה... ואנשים." סמואל ג’ונסון.

הון אנושי איכותי מבטיח הצלחות

ללא אנשים התוצאות שלנו כמנהלים יהיו מהותית נמוכות. כידוע לכולנו ניווט הגישות וההתנהגות של עובדים וצוותים היא משימה מורכבת לנו כמנהלים. כיועצים ארגוניים, לא פעם אנו נחשפים גם לתחושות ומידע מהעובדים לגבי הדרישות שלהם מהמנהלים. פעמים אנו נחשפים ושומעים גם את סודות העובדים של אותם מנכ"לים - הן את הדברים שמרגיזים אותם והן את הדברים שהם אוהבים לגבי המנהלים הישירים - הבוסים שלהם.

עובדים ומנהלים מועצמים

בתקציר מנהלים זה אנו ננסה ליידע את המנהלים הבכירים בדרכים לשפר תוצאות בתחום. רשימה קצרה וממוקדת של דברים שהעובדים ככלל היו מאד רוצים שהמנהלים שלהם יעשו ויהיו מודעים להם. אנו כאן ננסה לענות על השאלה מה עובדים רוצים ומה מלהיב אותם? בדרך כלל עובדים מבקשים לקבל מידע סדור וברור. רבים מהם לא אוהבים את תחומי "האפור".

הציגו את המשימות והיעדים באופן ברור

כמנהלים עלינו לדאוג לתת הכוונה ברורה באשר לציפיות. עלינו לדעת להטיל אחריות אישית על כל אחד בתפקידו. חשוב כי נדע לבקר ולקבל מידע על השגת יעדים ואבני דרך. לא פחות חשוב לתת מרחב פעולה. אין אחריות ללא סמכות. תנו כלים להצליח. משוב הכרחי להצלחתו של התהליך. שבחו כשצריך, תקנו שגיאות והקדישו מאמץ ללמד ולשפר טעויות. הדבר האחרון והחשוב ביותר- הוא להיות בני אדם בעלי אינטגריטי ומוכוון מטרה ואנשים. היו הוגנים, כי זהו המתכון להצלחה.

עשרת הדיברות של מנהלים מצטיינים

  • היו עבורם תיבת תהודה: עובדים ומנהלים מצוינים הם תמיד מהווים את הנכס הכי יקר בחברה. הם אלה הגורמים ועוזרים לחברה להשיג את מטרותיה. מנהלים המשמשים כתיבת תהודה - יוצרים עובדים מסופקים המשקיעים בעבודתם מעבר לנדרש.
  • מנהלים מצטיינים תמיד יהיו בעלי יכולות תקשורתיות גבוהות במיוחד: אמפטיה ואינטליגנציה רגשית מפותחת.
  • מנהלים מצטיינים  תמיד בוחרים להתמקד בהצלחות: הם מנהלים שלא מפסיקים ללמוד, להשתנות ולהשתפר. רק כך הם מצטיינים לאורך זמן.
  • מנהלים מצטיינים מקדשים העצמה ומשוב כדרך חיים: מתנהגים אחרת. הם מבצעים העצמה פיתוח והדרכה לסובבים אותם. מבצעים משוב המניע רצון לשינוי ולא יוצר אנטגוניזם.
  • מנהלים מקצועיים ואיכותיים תמיד קשובים: הם מוכנים לתת את קדמת הבמה גם לאחרים

הם יודעים לתת משוב ולהעצים

  • מנהלים מצטיינים לא קוטלים רעיונות טובים: רק בגלל שהם לא הוצגו על ידם? הם מאפשרים לסובבים אותם לקבל קרדיט על רעיונות והצלחות..
  • המצטיינים שבמנהלים: אחראים לפיתוח הקריירה של העובדים והמנהלים שלידו ולא רק בקריירה שלו.
  • המצטיינים שבמנהלים: מבינים עד כמה חשוב להכיר את העובדים והמנהלים באופן מעמיק ואישי.
  • מנהלים איכותיים: מעניקים משוב מקדם באופן אישי וקבוע.
  • מנהלים איכותיים ומקצועיים: דואגים להתפתחות אישית וללמידה מתמדת.

להשתפר ביכולות הניהול והנעת עובדים

אני מניח כי גם אתם תסכימו כי יש סיבות רבות לכך שיש מעט מנהלים מצוינים בשוק הישראלי. מנהלים בינוניים וחלשים יש לא מעט. הם בדרך כלל  יהירים; לא כנים וגם לחלוטין לא אמפתיים. דורשים ביצועים גבוהים בעבודה אך לא נותנים דוגמה אישית. חושבים אך ורק על עצמם ופחות על אחרים. האמת רבים מהם מבקשים להשתפר. רבים מהם בייעוץ והדרכה נכונים משתנים והופכים למנהלים הרבה יותר טובים. בואו ונקבע פגישת היכרות לבחינה מעמיקה של הצורך להשקיע בשיפור מיומנויות ובהדרכת עובדים ומנהלים גם אצלך בארגון.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים