הטיפ החודשי תקציר המנהלים, עוסק הפעם ביכולת שלנו כמנהלים להניע תהליכים ועובדים להגיע אל שיאים חדשים. הכיצד עושים זאת נכון? מה הן המפתחות להצלחה? האם מודעות לחשיבותה של התקשורת הבינאישית היא חלק מההצלחה? או אולי שיפור מיומנויות באינטליגנציה רגשית? לעתים קרובות אני נאלץ במסגרת עבודות הייעוץ להנהלות מנהלים וארגונים להזכיר למנכ"לים ולחברי ההנהלות השונים כי גם בתחומי מנהיגות וניהול אין "קיצורי דרך". לחכמים והמסורים שעמם אנו עובדים בתעשייה אנו משננים כי שיפור במיומנויות ניהול ומנהיגות דורשת תוכנית זמן ואנרגיה.

כמו בכל חודש, משפטי המפתח – הציטוטים, שהשאירו בי חותם קשורים לנושא ומחזקים את התובנה עד כמה חשוב לא להשתעבד לטרנד האומר כי היותי מנהל מצטיין אזי ההצלחות מובטחות לי? הם נוגעים בתובנה כי להצלחתם של תהליכים ניהוליים נדרשת מיומנות גדולה יותר מאשר כישרון ניהולי בודד של מנהל. הציטוט הראשון הוא של בנג'מין פרנקלין האומר כי הדרכה וטיפוח חשובים ביותר להצלחה: • "השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הגבוהה ביותר" בנג'מין פרנקלין. הציטוט השני בא מפיו של סמואל ג’ונסון המציין עד כמה חשובים האנשים בהצלחה: • "עבודות גדולות אינן מבוצעות על ידי כוח, אלא על ידי התמדה… ואנשים." סמואל ג’ונסון.

הון אנושי איכותי מבטיח הצלחות

ללא אנשים התוצאות שלנו כמנהלים יהיו מהותית נמוכות. כידוע לכולנו ניווט הגישות וההתנהגות של עובדים וצוותים היא משימה מורכבת לנו כמנהלים. לא פעם אנו נחשפים גם לתחושות ומידע מהעובדים לגבי הדרישות שלהם מהמנהלים. פעמים אנו נחשפים ושומעים גם את סודות העובדים של אותם מנכ"לים – הן את הדברים שמרגיזים אותם והן את הדברים שהם אוהבים לגבי המנהלים הישירים – הבוסים שלהם.

בתקציר מנהלים זה אנו ננסה ליידע את המנהלים הבכירים בדרכים לשפר תוצאות בתחום. רשימה קצרה וממוקדת של דברים שהעובדים ככלל היו רוצים שהמנהלים שלהם יעשו ויהיו מודעים להם. אנו כאן ננסה לענות על השאלה מה עובדים רוצים ומה מלהיב אותם? בדרך כלל עובדים מבקשים לקבל מידע סדור וברור. רבים מהם לא אוהבים את תחומי "האפור".

הציגו את המשימות והיעדים באופן ברור

כמנהלים עלינו לדאוג לתת הכוונה ברורה באשר לציפיות. עלינו לדעת להטיל אחריות אישית על כל אחד בתפקידו. חשוב כי נדע לבקר ולקבל מידע על השגת יעדים ואבני דרך. לא פחות חשוב לתת מרחב פעולה. אין אחריות ללא סמכות. תנו כלים להצליח. משוב הכרחי להצלחתו של התהליך. שבחו כשצריך, תקנו שגיאות והקדישו מאמץ ללמד ולשפר טעויות. הדבר האחרון והחשוב ביותר- הוא להיות בני אדם בעלי אינטגריטי ומוכוון מטרה ואנשים. היו הוגנים, כי זהו המתכון להצלחה.

  1. הגדרת תפקיד ותיאום ציפיות: אמרו לעובדים מה תפקידם. אמרו להם מה לעשות ומה הם החוקים. תנו לעובדים שלכם פרמטרים כך שיוכלו לפעול בתוך המסגרת הרחבה.
  2. סמכות ואחריות אישית להצלחה: דאגו לכך שעמיתיי יעבדו כהלכה. שוב ושוב אני שומעת משפטים כמו "חוסר ההצלחה שלי נובע מטעויותיו של דוד.." הלוואי שהמנהל שלי יגיד לו להתעשת.." כמנהלים עלינו האחריות ללמד את העובדים מהי אחריות אישית, ולהסביר באופן ברור אילו דברים אינם מקובלים.
  1. היו עבורם תיבת תהודה: כמנהלים עליכם האחריות להלהיב את העובדים… בנוגע לחברה, למוצר, לפרויקט. הלהיבו את הצוותים ואת המנהלים שעובדים אתכם.
  1. היצמדו תמיד לחצי הכוס המלאה לחיובי: אל תשכחו לשבח בכל הזדמנות את הראויים לכך. היו תמיד אופטימיים. צרו מוטיבציה בקרב העובדים על ידי מינוף הנקודות החזקות שלהם, ולא על ידי התמקדות בחולשותיהם ובכישלונות לאורך הדרך.
  1. מיקוד ונחישות במטרה: עובדים מעדיפים להתמודד טוב יותר עם העתיד החיובי. את הפחדים והחששות תנסו לשמור לישיבות המנהלים. אין הגיון רב מידי להפחיד את העובדים, העובדים שלכם אינם צריכים לדעת הכל על החששות שלכם. הוגנות והתמדה הם המרכיבים העיקריים.
  1. תנו כבוד קבלו תוצאות: עובדים מוכנים להתאמץ הרבה יותר עבור מנהלים שנותנים להם כבוד. הם מאד מעריכים את הכבוד שאתם רוחשים להם.
  1. לא לאבד עשתונות: כמנהלים תשדלו, לא לאבד את מזגכם הטוב בישיבות כאשר עובדים ואו מנהלים אינם עומדים בציפיות שלכם.
  1. שפרו תמיד את המיומנויות והכישורים שלכם: העובדים מצפים כי כל פעם מנהלם חייב להרשים ולהפתיע. יש מנהיגים ומנהלים המרשימים בזכות כישורי הניהול האדירים שלהם, אחרים משום שהם נועזים ואמיצים ואחרים בזכות היותם יצירתיים וחכמים. מנהיגים חזקים מחזקים את הארגון על ידי הפגנת הכישורים הנדרשים בחברה ובעיקר ביכולתם ללמוד ולהתחדש.
  1. לא לחנוק אותם: תנו להם מרחבי פעולה. תנו למנהלים ולעובדים שלכם לעבוד תמיד על משהו המעניין אותם. ביטחו ביכולתם לנצל הזדמנויות ולהביע את היצירתיות שלהם.
  1. צרף אותם להצלחה האישית שלך כמנהל: עזרו לעובדים להצליח. איש מהם אינו רוצה להיכשל. הקפידו על יעדים ריאליים. מנהלים ומנהיגים הססניים שמקפידים על כללים שגויים, מציבים יעדים לא מציאותיים, ונכשלים. אחרים אינם מפטרים עובדים לא-יצרניים או משנים לפתע כיוון, בכך הם כמנהלים יוצרים תסכול בקרב עובדים וגורמים להם לחוש מובסים.

דאגו להצלחה שלהם

לסיכום, התפקיד שלכם כמנהלים הוא לוודא שאנשים יוכלו להצליח – אם תעשו זאת, כולם יצליחו. רכשנו מיומנות רבה בליווי תהליכים שבהם מנהלים והנהלות בחרו בנו להוביל תהליכי ליווי ושינוי ארגוני כחלק מהערכות ארגונית לאתגרים עסקיים חדשים. רוצים לקבל פרטים על כלל התובנות העוסקות בחשיבות של בניית תוכנית שינוי וצמיחה אפקטיבית? פתחנו מתודולוגיה המציעה תהליכי יעוץ ארגוני- פיתוח עסקי וליווי להנהלות ארגונים ומנהלים המספקת כלים להגדלת הנוכחות בשוק ומול המתחרים. אשמח לתת לך מידע נוסף ואף לבדוק קיומו של מפגש עבודה ראשוני שיעסוק בניתוח ההזדמנויות והאיומים של שוק המטרה המרכזי שלכם.

אנו ממליצים כי תחשבו תמיד על הדרך הנוספת המיועדת לפתח הבנה עמוקה לתהליכים מורכבים הקשורים להנעת עובדים וצוותים. לשם כך נשמח להיות השותפים שלכם לחשיבה ולהובלה של התהליכים. לחץ כאן לפניה ישירה למשה גרימברג. שבעקבותיה ננסה לאתר את התועלות הנוספות שאתה ומנהליך יכולים לקבל משימוש נכון ומקיף ביתרונות של העבודה המשותפת בתחום העצמת עובדים וטיפוח ההון האנושי.

לחץ כאן

לקבלת מידע נוסף

ופגישת עבודה ראשונית ללא כל התחייבות עם משה גרימברג לבדיקת ההיתכנות לבניית אסטרטגיה מנצחת

לחץ כאן