השאלה הראשונה שאני נשאל בפגישות עם הנהלות, מנכ"לים ובעלי עסקים מתמקדת בעניין הבסיסי ביותר - מהי הדרך הנכונה לתחילתו של כל תהליך ייעוץ ארגוני ופיתוח עסקי? כיצד מתחיל תהליך נכון של ייעוץ ארגוני? מניסיוני אני מבקש לקבוע כי תהליך נכון של יעוץ ארגוני וליווי מנכ"ל או הנהלה מתחיל במפגש ראשוני שמייצר את ה"כימיה" הנכונה. לאחר מכן, יש צורך לייצר תיאום ציפיות והגדרת משימה, כולל הגדרת השלבים בתהליך.

לקחת יוזמה - להוביל

ההמלצות והיישום מלווים לכל אורך התהליך במשוב והדרכה לצוותי המנהלים והעובדים הלוקחים חלק בתהליך. אם התהליך מבוצע על פי התכנון, אנו מאמינים כי ביכולתנו להביא לשינוי וליישום מלא של המלצות. בתהליכים כאלה אין אפשרות לפתרונות קסם. תפקידו של ייעוץ ארגוני וליווי תהליכים של שינוי וצמיחה מתרכז בעיקר בהבאת מקבל הייעוץ לידי יכולת הסתכלות עצמית שונה. דהיינו, להחליף את הפרדיגמות השולטות בחייו ושעל פיהן הורגל לפעול וכך להניעו לשינוי.

יועצים ארגוניים ואסטרטגיים לא מייצרים קסמים

שותפי הבכירים לדרך ואני הצבנו לעצמנו למטרה לסייע למנהלים בכל הדרגים, לארגונים גדולים ובינוניים, לאנשי עסקים ולבעלי מקצועות חופשיים לממש את חזונם ומטרותיהם. זאת באמצעות תהליך של ייעוץ ארגוני, הובלת תהליכי שינוי וצמיחה ובניית אסטרטגיות מנצחות. אנו עושים זאת בהצלחה מזה שנים באמצעות ליווי, הדרכה, אימון ופיתוח אישי להנהלות, מנהלים וכוחות מכירה.

רק באמצעות עבודה משותפת ומחויבות לתהליך אנו מצליחים לגרום לשיפור בתוצאות העסקיות. אנו מתמקדים בהיבטים של שינוי פרדיגמות אישיות וארגוניות מגבילות, כדרך לצמיחה ויצירת שינוי אישי וארגוני מנצח.  בתהליך הייעוץ הארגוני והליווי העסקי אנו יוצרים פרדיגמות והרגלי עבודה חדשים, אפקטיביים ויעילים הרבה יותר, מאתרים הרגלים מעכבים ובמקומם יוצרים הרגלים חדשים מקדמים.

מעדכנים את ארגז הכלים הניהולי לעובדים ומנהלים

מה בתהליך? אנו פועלים בעיקר  להקניית מיומנויות ניהול מתקדמות, עוסקים באיתור דרכים לשיפור צמיחה אישית, בונים יחד הרגלי ניהול ומנהיגות אפקטיביים יותר. נושאים אלה ואחרים מהווים חלק במערך כולל של תהליך יעוץ ארגוני, פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיה לחברות, עסקים והנהלות. אנו מביאים לשיפורים מרכזיים בתוצאות שמנהלים וארגונים מבקשים להשיג. אני מבקש לציין, כי תקופות משבר מאופיינות באחוזים גבוהים יותר של חברות ועסקים שקורסים. בתקופות של אי יציבות כלכלית ומשברי אשראי מקומיים ועולמיים מנהלים וארגונים, שלא ישכילו להתאים את עצמם לשינוי, ייעלמו ממפת העסקים.

למידה התעדכנות כדרך חיים

כידוע לכולנו, ארגונים, שאינם מתחדשים ומעדכנים את הצעות הערך שלהם ללקוחות ולשוק, דורכים במקום ואט אט מאבדים רלוונטיות. ארגונים ועסקים, שלא ידעו לסגל את עצמם לקצב, פשוט לא ישרדו. מנגד, חברות שיודעות להתעדכן ולחדש דווקא בתקופות משבר ושפל מגדילות את פלח השוק שלהן על חשבון המתחרים. החברות שלא נערכות נכון לשפע ולצמיחה, מפגרות מאחור ונעלמות. אתם מוזמנים להתעמק באתר הבית שלנו ולהכיר טוב יותר את התחומים שאנו פועלים.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


חטא ההיבריס פוגע בארגונים ומנהלים מצטיינים

כחברה העוסקת בתחום ייעוץ לחברות, ארגונים, הנהלות ומנכ"לים בכלל וייעוץ ארגוני בפרט אנו נתקלים לא אחת בתופעות מוזרות. בדרך כלל מנהלים והנהלות לא אוהבים להיעזר בגורמים חיצוניים. רובם חושבים כי התועלת לא תהיה שווה את ההשקעה. בדרך כלל, ארגונים ומנהלים מסוג זה "מתעוררים" מאוחר מדי ולא אחת משלמים את מחיר היהירות.

אין זה סוד כי ייעוץ ארגוני, ליווי עסקי בכפיפה אחת עם הובלת תהליכי שינוי וצמיחה מהווים מכלול שלם של תהליכים חשובים ומורכבים. החיבור בין היועץ לבין הארגון, העומד בראשו או ההנהלה מחייב חיבור רגשי המלווה באמון מוחלט. ללא האמון ,היכולות המקצועיות והניסיון הנדרש יתקשו הנוגעים בדבר להוביל תהליך ראוי של שינוי. חשוב לדעת כי האינטראקציה, האמון וזרימת המידע בין הגורם המייעץ והמלווה לבין המנהלים בדרגים השונים קריטי להצלחה.

ללמוד מכישלונות או לשכפל הצלחות?

לא אחת אני נשאל מה נכון יותר לעשות. האם לחקור כישלונות וללמוד מהם או לחקור הצלחות וללמוד לשכפל אותן כמה שיותר. אני חושב כי נכון לחקור הצלחות ולשכפל אותן כמה שיותר. אנו מקפידים במסגרת תהליכי הייעוץ הארגוני והעסקי ללמוד ולחקור את ההצלחות. אנו מאמינים כי  למידה מהצלחות הנה תפיסה בריאה ונכונה הרואה בניתוח והבנה מעמיקה של הצלחות הארגון ומנהליו כלי רב עוצמה לפיתוח ארגוני, אישי, צוותי ותהליכי. זאת בשונה מתהליכים המתמקדים אך ורק בתחקור שגיאות וכישלונות.

כמנהלים, אנו יודעים כי ניתן לחלק את השינויים הארגוניים לשניים: שינויים ארגוניים המתחוללים באופן סדור ומתוכנן, מאחר והם ניתנים לצפייה מראש. ואחרים, שבדרך כלל מגיעים תוך כדי תקופות משבר או אחריהן ואז השינויים נכפים על ארגונים עקב אילוצים בלתי צפויים. ארגונים בעלי ידע מוקדם מסוגלים להיערך להתמודדות טובה יותר עם שתי האפשרויות. הם מבינים כי משברים מתחוללים תוך מחזוריות, הם יכולים לחזות אותם ולהיערך לקראתם.

ארגון לומד הופך לארגון שורד וצומח

לסיכום, הייתי מבקש להציג את התובנה כי מנהלים וארגונים מצטיינים לעולם אינם מפסיקים ללמוד ולהתפתח. יכולתם להקדים את השוק ואת המתחרים מבטיחה להם את זכות ההובלה לאורך שנים. שותפי הבכירים לדרך ואני מאמינים מאד כי המפתח להצלחה ולמובילות קשור קשר הדוק ליכולת הלמידה וההתפתחות העצמית בכל שדרות הארגון. הצבנו לעצמנו למטרה לסייע למנהלים בכל הדרגים, לארגונים גדולים ובינוניים, לאנשי עסקים ולבעלי מקצועות חופשיים לממש את חזונם ומטרותיהם באמצעות יעוץ ארגוני, מנטורינג ופיתוח עסקי, ליווי, הדרכה, אימון ופיתוח אישי.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


כל זאת, באמצעות מתודולוגיה רב מערכתית המתבססת על ניסיון רב שנים בהובלת תהליכים עסקיים במגוון סגמנטים בתעשייה. כאן באפשרותך להניע תהליך. פנה ישירות למשה גרימברג- abc@nihul4u.co.il או צלצל ישירות לנייד: 0544814332. אשמח לפגישת עבודה בה נדון על מהות התהליך הנכון של יעוץ ארגוני, פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיה מנצחת.