מילון מושגי ניהול ייעוץ ואסטרטגיה שיווקית

מילון מושגים מסודר לנוחיותכם על פי א-ב

אימון וליווי עסקי ארגוני ואישי

תהליך הבא לנצל טוב יותר את המשאבים והכישורים הקיימים במנהל, בארגון ובעובדים. אימון וליווי עסקי, ארגוני ואישי הוא תהליך הממקסם תוצאות. חשוב לציין כבר למן ההתחלה כי ללא תהליך של יצירת אמון ותקשורת לא יצלח כל תהליך של אימון. בלעדיו תהליך אימון אפקטיבי לא יקום. הכרחיים יצירת אמון , ומודל תקשורת משותף המקובל לשם עבודה מתמשכת ואינטנסיבית בפערים שבין המצוי לרצוי.

אסטרטגיה שיווקית

הדרך בה בוחר הארגון לנוע על מנת להשיג את מטרותיו. האסטרטגיה השיווקית הנכונה אמורה לספק החלטות וכיוונים, בהתייחס לפילוח שוק. זיהוי קהלי מטרה, מיצוב ותמהיל שיווק ותקציב, על מנת ליצור שילוב ייחודי של "יצירת ערך" ללקוח ובידול בולט מול המתחרים.

באנר

כרזת פרסומת המושתלת באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות ומורכבת לרוב מטקסט ומקבצי תמונה או אמצעי מולטימדיה אחרים כמו אנימציה, קול ווידאו. באנר עשוי להעביר את המסר המלא בפני עצמו, או למשוך את הגולש להקליק ולעבור ל'עמוד נחיתה' באתר המפרסם. באנרים נמדדים בשני פרמטרים:  כמות החשיפות שהבאנר קיבל ומספר הגולשים שהקליקו עליו. עולמם השיווק הדיגיטלי הולך ותופס יותר ויותר נתח מרכזי מעולמות השיווק והפרסום במאה ה- 21.

בידול עסקי

חיפוש מאפיינים בעלי ערך ויצירת שוני בין מה שהאדם הפרטי, העסק, השרות, או המותג המציעים לבין התמורה שהמתחרים מציעים. בידול ומיתוג חשובים להצלחתו של כל חברה או עסק. עליו להיות שונה ומיוחד זו ייחודיות עסקית ושיווקית חשובה ביותר האמורה לעזור מול המתחרים והשוק. היא יכולה להתבטא במאפייני המוצר, קהל המטרה, אופן המכירה או דרך הפניה הספציפית ללקוח ולכלל השוק.

ביקוש

מציג ומבהיר את התנהגות הצרכנים בשוק כלפי מוצר כלשהו. הגורמים העיקריים המשפיעים על התנהגות זו הם: מחיר המוצר, רמת ההכנסה של הצרכן וטעמיו, מחיר המוצרים התחליפיים ומחיר המוצרים המשלימים. ביקוש קשיח מסביר תופעה האומרת כי למוצר כל שהוא ביקוש שאינו משתנה כתוצאה משינוי במחיר. ביקוש גמיש הוא ביקוש שעליה במחיר גורמת לירידה במכירות ולהיפך.

אנו מבחינים בין שלושה סוגי מוצרים: מוצרים 'נחותים', שהביקוש אליהם פוחת ככל שרמת ההכנסה עולה (לחם אחיד, וחלב למשל). מוצרים 'נורמליים', שהביקוש אליהם גובר כשעולה ההכנסה (מכונות אספרסו, מכוניות, נסיעות לחו"ל) ומוצרים 'ניטראליים' שהביקוש אליהם אינו מושפע מרמת ההכנסה (שמפו סבונים ומשחת שיניים, למשל).

בדלנות

גאנט- כלי לניהול פרויקטים

כלי לניהול פרויקטים, המראה את משך זמני הביצוע של כל פעילות בפרויקט ואת משך הזמן הכללי הדרוש להשלמתו. לוח גאנט ערוך כטבלה שטוריה מייצגים זמן (ימים, שבועות) ושורותיה- פעילויות. באמצעותו ניתן לתכנן את לוחות הזמנים של הפרויקט ושל האחראים השונים לביצועו, ולהבין טוב יותר את אבני הדרך של התהליך ואת הקשרים שבין הפעילויות השונות. חשיבותו גבוהה במקומות שצריך לנהל משימות וצוותים.

הדרכת מנהלים

תהליכים מקצועיים המועברים על ידי חברות לייעוץ ארגוני שעוסקות בהעצמה וטיוב של כוח האדם המקצועי והניהולי בחברה. באמצעות קורסי ניהול, סדנאות מנהלים, פיתוח מנהלים ועבודה במסגרת מנטורינג עסקי ואישי. מתמקדים בפיתוח מנהיגות חזון ומיומנויות ניהול מתקדמות.

חזון – עסקי

מיפוי ואיתור המקום שאליו מבקשים להגיע. תמהיל של שאיפות, יעדים והחלטות האמורים לסמן אופק חדש ואפשרי לאדם הפרטי, לארגון העסקי הקטן, הבינוני ולתאגידי העל. פעמים נכון לבצע עדכון לחזון העסקי ולתוכנית העסקית. 

חינוך שוק

החלום של כל יצרן או משווק. כשמוצר יוצר קטגוריה חדשה שלא היתה צריך, בדרך כלל, ללמד את הצרכן להשתמש במוצר או בשירות שעד אז נתפס כלא-נחוץ. דוגמאות בולטות לחינוך השוק באמצעות מוצרים חדשים: מכשירים סלולריים, מכונות מים על הדלפק במטבח. וכן מוצרים הכוללים יותר מתועלת אחת. היתרון הוא שהחברה יוצרת שוק חדש, והיא כמובן המובילה אותו. החיסרון לכך – נדרשת השקעה כספית גדולה כדי ליצור את המודעות וההתנסות בקטגוריה החדשה.

חשיבה אסטרטגית

שלוש השאלות האסטרטגיות המרכזיות המתמקדות תחת הכותרת "חשיבה אסטרטגית" הן:  השאלה הראשונה- היכן ברמה העסקית אנחנו  נמצאים עכשיו? מה אנחנו יכולים לעשות היום בכדי לשפר את מצבנו עם המשאבים שיש לנו? השאלה השניה – לאן אנחנו רוצים להגיע? מה היעדים שלנו? השלישית – איך עושים את זה? זה בעצם התחום של ה"מה". אלו 3 השאלות המנחות בקביעת חשיבה אסטרטגית לעסקים.

 טרנספורמציה מתמשכת

שינוי בפרדיגמה, בהרגל ובדפוסי הפעילות והמחשבה. יצירת שרשרת דפוסים והקשרים חדשה כתהליך לרכישת הרגלים חדשים.

מועדון לקוחות

קבוצה של לקוחות שמאוגדים תחת הגדרה של הארגון, המאופיינת ע"י דפוסי צריכה שונים. פעילותו מיועדת לשימור. וגם עוסק בטיפוח והעלאת מדד שביעות רצון ונאמנות הלקוח ובעיקר להגדיל את סל הרכישות החוזרות מצידו .

 מותג-מנצח

מוצר – ותג .. יוצרים את המושג – מותג. 'מותג' הוא מכלול הרגשות והתחושות של קבוצת התייחסות מסוימת כלפי מוצר או שירות. רגשות ותחושות אלה יוצרים את ההבדל בין מוצרים או שירותים שונים. ומבדילים אותם ברמת הביקוש והתפוצה בשוק.

מחויבות אישית

התחייבות כתובה – הצהרה מדויקת המגדירה את רצינות ועומק היחסים שאתם יוצרים עם עצמכם אל מול יעדים ומטרות אותם אתם מבקשים להשיג .

מיצוב- עסקי מתקדם

האופן שבו כוחות השוק ולקוחות המותג הנצרך, ואחרים שעדיין פוטנציאלים לצורכו, תופסים אותו בתודעתם: יועץ עסקי מיומן יוצר את המפה התפיסתית, שציריה כוללים את הפרמטרים הרגשיים והתועלתיים העיקריים שלפיהם נמדד התחום. למשל: שירות, מחיר, איכות וכיו"ב. רצוי למצב מוצרים חדשים במקום בו אין יותר מידי מתחרים, ובכך ליצור בידול ולהביא לכך שהלקוחות בפוטנציה של המותג יפתחו כלפיו רגשות.

מיקור חוץ (אאוטסורסינג)

הוצאת פעילויות שמתבצעות בדרך כלל בתוך החברה, לגורמים חיצוניים, לשם הפחתת עלויות. לשם ייעול עבודת הארגון, שיפור האיכות והמקצועיות, גמישות תעסוקתית וחסכון במשאבים ניהוליים. לשימוש במיקור חוץ יתרונות רבים.

מיתוג

תהליך של ייעוץ אסטרטגי ושיווקי שנועד למקד ולחזק את היתרונות והערכים של המוצר או השירות בעיני קהל היעד שלו ומול המתחרים. המהלך של המיתוג והבידול, נועד בסופו של דבר לטפל בפערים שעלולים להיות בין הדימוי הנתפס של המוצר או השרות, בעיני המשתמשים, לבין המציאות.

משתמשים כבדים

החלום של יצרן או משווק. פלח הקהל החשוב ביותר שמשתמש במוצר או בשירות בשיעור גבוה משמעותית מהממוצע. במוצרים רבים, מספר משתמשים קטן הוא שאחראי על מרבית רכישות המוצר. במקרה כזה פיזור הסיכון אינו מיטבי עבור החברה, והיא נדרשת להשקיע מאמצי שיווק לא מבוטלים. מאמצים ל- בשימור וטיפוח קהל המשתמשים הכבדים, ובהרחבת הקהלים הנותרים.

מתחרים ישירים

חברות או גופים יצרניים המשווקים מוצר (או שרות) זהה או דומה למוצר שלף, מבחינת המחיר והצורך הצרכני עליו הוא עונה. למשל, גלידות נסטלה היא מתחרה ישירה של גלידות שטראוס.

מתחרים עקיפים

עונה על אותו צורך צרכני של מוצר (או שרות) שונה מהמוצר שלך, אך תחליפי עבור הלקוח. למשל: צלחות לוין עצמאיות הן בתחרות לערוצי הכבלים והן של חברת יס ושלושתן הן מתחרות עקיפות  למתחמי בתי הקולנוע.

ניהול שינוי אירגוני

בעולם העסקי ניהול שינוי אירגוני והתנעת תהליכי שינוי וצמיחה מתמקד במטרה להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבה. זהו תהליך שבא לאחר חשיבה אסטרטגית מעמיקה שבסיומה מוצג להנהלה תכנון אסטרטגי מפורט של תהליך השינוי.

ההישרדות והצמיחה של ארגונים בטווח הארוך מחייב התאמה של מבנה הארגון ואופן תפקודו לתנאי הסביבה שבה הוא פועל. מכיוון שהצלחת הארגון תלויה במנהלים ובעובדים, שינוי ארגוני מחייב התמקדות בשינוי ההתנהגות של פרטים או של קבוצות בתוך הארגון.

ניהול מותג מקצועי- ניהול עצמך

עיקרו של המאמץ הניהולי – השיווקי. מנהל מותג הוא למעשה המנהל העסקי והבעלים של השרות \ המוצר שבאחריותו – הוא אחראי מא' ועד ת' להצלחתו. כיום, גם חברות בסדרי גודל בינוני וקטן מחויבות להקפיד על ניהול נכון של המותג אם הן רוצות לצמוח ולהוות מתחרה משמעותי בשוק המטרה שלהן.

ניתוח שוק

מאגר מידע שמתוכו ניתן להוציא מסקנות ותובנות. מהווה כיום מקור ידע חשוב ומרכזי המסייע לגיבוש אסטרטגיה עסקית לחברות תאגידים ולעסקים גדולים וקטנים כאחד. ניתוח השוק מאפשר לדעת פרטים חשובים ומהותיים על מצבו של הענף אליו מעוניינים לחדור עם המוצר. ניתוח שוק מקצועי מסייע להחליט האם כדאי לחדור לענף זה ומהי הדרך היעילה ביותר לבצע את החדירה.

האם המוצר שאנו רוצים למכור הוא "הדבר הבא" ? כיצד לנצל באופן מיטבי את תקציב השיווק שלנו ולפנות ללקוח המתאים בזמן הנכון. שאלות נוספות חשובות לא פחות הן: מהם סיכויי ההצלחה של המוצר? מהו השוק הרלוונטי שאליו צריך להגיע על מנת להצליח? מה גודל השוק? מי הם המתחרים של המוצר שברצוננו למכור?

נישה

סגמנט של שוק קטן בעל תכונות המאפיינות אותו. חברה עשויה להחליט לפנות לנישה ספציפית וקטנה של לקוחות על מנת שלא להתחרות באותה משבצת בה מצויות חברות אחרות. למשל:  שיווק מכשירי סלולר ממותגים לאלפיון העליון במחיר המתחיל ב- 20 אלף דולר למכשיר מצופה יהלומים.– נישה ייחודית בשוק המכשירים הסלולריים.

סדנת מכירות

בתוכניות של ניהול מכירות ו-ניהול משא ומתן, אנו מביאים למודעותם של המשתתפים כי יש לאמץ את "ניהול המכירות" כגישה וכאורח חיים: ניתוח מניעי הקנייה ושיפור המיומנויות המסייעות היטב להתגבר על התנגדויות. הגדלת נפחי המכירה הראשונה ואת אחוזי והמכירות החוזרות.

כמו כן בסדנת מכירות עוסקים בשיפור אופן המגע הראשוני עם לקוחות והתמקצעות בהכנת מצגות מכירה "פועלות" ואפקטיביות ללקוח. ניהול מכירות זה מקצוע, ניהול משא ומתן מקצועי ואפקטיבי מהווה תפיסת עולם ודרך חיים עבורנו. ניהול משא ומתן ועיסוק קבוע בתחום ניהול מכירות כדרך חיים אפקטיבית, מהווה נדבך חשוב בהצלחתם של ארגונים ועסקים מצטיינים.

עיצוב ומיתוג אסטרטגי

חשיבה לא קונבנציונאלית – חשיבה יצירתית ,"חשיבה מחוץ לקופסה" לאיתור ויצירת בידול באמצעות תובנות חדשות בתפיסת העולם של הפרט, הקבוצה והארגון. זאת כחלק מתהליך עיצוב ובניית דרך חדשה לשרות מוצר או חברה.

פילוח התנהגות צרכנים

אסטרטגיה לפילוח קהלי המטרה על פי האופן שבו הצרכנים חיים ומוציאים את כספם. הצרכנים הפוטנציאליים נחלקים לקבוצות לפי הידע, הגישה, השימוש והתגובה למוצר. החלוקה על פי מאפיינים תרבותיים ועל פי רמת השכלה והכנסה ומספר נפשות בבית

פילוח ואיתור שוק

תהליך מובנה שבו מתבצעת חלוקת השוק לחלקים מאובחנים של לקוחות בעלי צרכים דומים או התנהגות דומה. כל חלק יוכל לשמש כקהל מטרה, אליו ניתן לפנות באמצעות אסטרטגיה שיווקית נפרדת. בנוסף לכך חשוב לנסות ולזהות מגמות של שווקים חדשים ו/או מתעוררים, כחלק מתהליך הגדלת נתח שוק. בתהליך בודקים האם יש הצדקה כלכלית לפנייה מבודלת אליהם.

פיתוח מנהלים

היתרונות. עולם העסקים הינו תחרותי מאד. הוא מתפתח ומשתנה בצורה מהירה ודינאמית, ודורש לימוד ושיפור מתמיד של יכולות אישיות וניהוליות. הצלחת החברה או העסק תלויה רבות במנהל העומד בראשה, יחד עם זאת מנהלים בכירים, מנהלי מחלקות ובעלי חברות נדרשים להסתגל להתפתחויות בתחום העסקים.

עליהם לשפר יכולות הנהגה וניהול, השפעה, והובלה של העובדים. להכיר אסטרטגיות חדשות בתחום העסקים בכלל ובתחום הניהול בפרט. מטרת העל של תהליך פיתוח מנהלים אפקטיבי הוא להעניק יתרון על פני המתחרים ולשפר את המיומנויות הניהוליות. אנו עובדים על שיפור מיומנויות ורוכשים כלים מעשיים של ניהול מנהיגות ותקשורת אפקטיבית.

פיתוח עסקי

מהווה ענף משנה בתוך עולם התוכן של המושג – שיווק. פיתוח עסקי . הוא מוגדר כ-  "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק על פני המתחרים". בדרך כלל המשאבים אלה יכולים להיות: כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגים, מיזוגים ורכישות.

פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות

העולם העסקי מחסל "חלשים" הוא משתנה תדיר ומציב אתגרים בפני ארגונים ומנהלים. "כללי המשחק" הניהוליים משתנים, המורכבות עולה והסביבה הדינמית מחייבת למידה והתעדכנות תמידיים. מנהלים זוטרים ועובדים מקצועיים, המתקדמים לתפקידי ניהול בכירים, נדרשים בנוסף לידע המקצועי לרכוש מיומנויות ניהולחדשות. כאלה שיאפשרו התמודדות עם הסוגיות הניהוליות הנדרשות ממנהל גבוה יותר בהיררכיה. כיום גם מנהלים ותיקים ואפילו מנכ"לים נדרשים לעדכן את "ארגז הכלים" ולהתאימו לעולם הניהול המשתנה. הקניית מושגים ניהוליים ושיווקיים, גישות וטכניקות בניהול ותקשורת עדכניים המותאמים לסביבה התחרותית ורבת האתגרים שבה פועלים ארגונים כיום.

פעולה

תהליך של עשייה, רצוי מתוכנן ,שבמהלכו מוקצים משאבים, בדרך כלל מוגבלים, לשם השגת מטרה ספציפית.

פרו אקטיביות

להיות המניעים והיוזמים ולא הנגררים והמגיבים.

פריצת דרך

אירוע מכונן, הגורם לשינוי מהותי. משהו שלא עמד לקרות קורה. תהליך שאינו המשך של פעילויות העבר. תהליכים מסוג זה גורמים ברוב המקרים לבחינה מעמיקה של מצב נתון, וקבלת החלטה הבאה ומבקשת לשנותו. המושג "פריצת דרך", לא אחת, מקדם החלטות לנוע קדימה ולקבל אחריות למימוש חזון.

קמפיין

הסבר מילולי- מערכה. סידרת פעולות שיווקיות בזמן מוגדר, שנועדה למטרה מסוימת. השילוב בין הפעולות הוא שיוצר את האפקט המצטבר של הקמפיין. למשל קמפיין גיוס לקוחות עבור בנק גדול. המתחיל בסרטון בטלוויזיה, דיוור ישיר ללקוחות קיימים באמצעות מיילים, יזמין את הלקוח להתנסות במוצר  או השרות בבנק. הקמפיין יקבל חשיפה באמצעות מדיות אחרות כמו עיתונות יומית, שילוט חוצות, פרסום במגזינים לנשים, חסות תוכן בתכנית טלוויזיה, חלוקת קופונים ודברים אחרים.

קניבליזציה

סכנה שיווקית ואסטרטגית. תוצאה שלילית של השקת הרחבה לקו המוצרים הקיים. במצב זה הגידול במכירות המוצר החדש באות על חשבון המוצר הקיים של אותה החברה ו'אוכלות' אותו. למשל, השקת מארז משפחתי עלולה לגרום לירידה במכירות המוצר באריזה הבודדת.

קריאטיביות

שירות שמתמקד בפיתוח רעיונות ומסרים פרסומיים אפקטיביים כדי לקדם את תדמית המותג. תחת קטגוריה זו נכללים שירותי קידום מכירות, פרסום, אינטראקטיביות ונוספים.

שיטות מכירה מתקדמות

סדנת מכירות, תוכנית ליווי למנהלי מכירות וכוחות מכירה מתקדמים. תוכנית אימונים מעשית ומרתקת, שממקצעת את המשתתפים. עושים זאת צעד אחר צעד להיות "מומחים בשיטות וטכניקות מכירה" עם סימולציות ותרגולים מעשיים. בסדנת המכירות אנו  מלמדים את סודות המכירה של אנשי המכירות הטובים ביותר בעולם. התהליך הדרכה ולימוד שיטות מכירה מתקדמות יחד עם ניהול משא ומתן מתקדם, התגברות על התנגדויות באמצעות קבוצות למידה.  ככלל אנו מעבירים סימולציות של מיומנויות ניהול מכירה, ליווי בשטח, תוך צפייה על תהליך משא ומתן אמיתי, "ארגז כלים" מקצועי של מיומנויות ניהול מכירות ועוד אמצעים ייחודיים שאנו פיתחנו במיוחד.

שיווק גרילה

מונח שנתבע בשנת 1984 כתיאור של מהלך קידום מכירות אגרסיבי. מהלך הנעשה בתקציב נמוך ותוך הסתמכות על תיזמון, מקוריות ויצירתיות במקום על תקציבי שיווק דשנים לאפיקים המסורתיים כמו טלוויזיה ועיתונות ופרסום חוצות.

שיווק ישיר

שיטת שיווק שבה פונים בצורה ישירה ללקוחות. באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. זאת בניגוד לשיווק במדיה המונית בו הפניה היא כללית לקהל רחב. בשיווק ישיר פונים אישית לקהל המטרה על ידי דוא"ל, בתיבת הדואר או פנים אל פנים. השיטה אינה מבטיחה אחוזי תגובה גבוהים. אבל היא מאפשרת התאמה של הצעות ערך מגוונות לכל סגמנט בקהל היעד, ובעזרת ההכנה המתאימה עשויה ליצור לידים איכותיים.

תועמלנות רפואית

תועמלנות רפואית מהווה זרוע מרכזית וחשובה במערך השיווק של כל חברת תרופות או חברה לציוד רפואי. זרוע התועמלנות כוללת על פי רוב צוות של תועמלנים רפואיים, אשר נושאים תארים אקדמיים בתחומים פרה-רפואיים. תארים כגון B.sc במדעי החיים, כימיה, תזונה, רוקחות או סיעוד. התועמלנים הרפואיים הם למעשה נציגי מערך השיווק של חברות התרופות והציוד הרפואי.

הם עובדים מול רופאים, רוקחים ואנשי צוות רפואי במרפאות, בבתי מרקחת ובמרכזים רפואיים. תפקידם הוא לקדם ולשווק את מוצרי החברות שהם מייצגים בקרב קהלים אלה. משימתו של התועמלן הרפואי היא להשפיע על הגורמים הרפואיים המקצועיים להמליץ או לרשום למטופליהם את התרופות / המוצרים הרפואיים שהם משווקים.

תכנון אסטרטגי

סט פעולות ופעילויות שונה ומבודל המבוצע על מנת ליצור שילוב ייחודי של ערך לעצמך או ללקוח. תכנון אסטרטגי נדרש בתחום של מגוון המוצרים או השירותים ובתחום הצרכים שאמור לענות לדרישות של עצמך או של קבוצות של לקוחות בעלות צרכים שונים. בנוסף במסגרת תכנון אסטרטגי יש לבחור את דרכי ההגעה והמגע האפקטיביות ביותר לך או ללקוחות מסדרי גודל שונים או על פי פיזור גיאוגרפי נרחב.

תכנית שיווקית

נגזרת מהתכנית העסקית של האדם \ החברה וכוללת ניתוח של המצב השיווקי הקיים, ניתוח SWOT, מטרות שיווקיות, אסטרטגיה שיווקית, תכנית פעולה, תקציב, מאמץ שיווקי וצפי מכירות. תוכנית מוגדרת כמותית ובה נקודות בקרה לאפיון ההתקדמות על פי התוכנית.

תמהיל שיווקי

שילוב של כל המשתנים השיווקיים העיקריים שהחברה משתמשת בהם, כדי להגיע לרמת המכירות הרצויה בשוק המטרה. נהוג לכלול בתמהיל את ארבעת ה- P או ארבעת ה- מ' : מוצר, מקום (הפצה), מחיר ומיצוב.

תרבות ארגונית ושפה

הטבעת מערכת הכללים, ערכים ודפוסי התקשורת, תוך מאמץ לבניית תרבות ארגונית ושפה מיטבית וחדשה שיכולים להתגאות בה כולם.

Sell out / Sell in

Sell-in הוא "דחיפה" של סחורה לחנויות ואילו Sell-out הוא מכירת הסחורה בחנות ללקוח הסופי הקונה. זאת על מנת לייצר מקסימום מכירות יש לשלב בין יצירת ביקוש "מלמטה" על ידי הלקוחות (Sell Out) לבין מאמץ מכירתי לחנויות (Sell In).

SWOT

זהו הבסיס לכול תהליך של שינוי ובניית אסטרטגיה להעצמה אישית: איסוף וניתוח של מידע לזיהוי מגמות, פרדיגמות, כוחות ותנאים המשפיעים על האדם או הארגון. עשוים זאת בכדי לדעת לבחור באסטרטגיה המתאימה ביותר ליצירת תהליך השינוי. המילה SWOT בנויה מראשי תיבות של המושגים הבאים: חוזקות Strengths, חולשות Weaknesses, הזדמנויות Opportunities, ואיומים Threats.

בתהליך איתור נקודות החוזק והחולשה, החוזקות והחולשות – אנו בוחנים את האדם \ החברה פנימה. באיתור ובחינת ההזדמנויות והאיומים, אנו מבקשים להבין את הכוחות החיצוניים המשפיעים על האדם, החברה – השרות והמותג. לכלול בתמהיל את ארבעת ה- P או 4 ה- מ' – מוצר, מקום (הפצה), מחיר, מיצוב והיום מוסיפים גם PR ו- Political.

B2B – Business to Business

סוג מכירה של מוצרים או שירותים לעסקים. מכירה כזו מתאפיינת בדרך כלל במחירים נמוכים יותר (מדובר ברכישה בהיקף רחב ולאורך זמן) ובאשראי ארוך יותר מאשר המכירה לצרכן הסופי.

B2C – Business to Customer

סוג מכירה של מוצרים או שירותים לצרכן הסופי. מכירה כזו דורשת, בדרך כלל, השקעה רבה יותר בתהליך המכירה, אך הצרכן הסופי משלם בדרך כלל מחיר גבוה יותר, במזומן או באשראי לטווח קצר.

Email Marketing

קידום מכירות שמתבצע דרך הדואר האלקטרוני. יתרונה של השיטה הוא בעלות הזניחה של המשלוח, ובהגעה המדויקת לנמענים. אולם שיווק באמצעי זה עלול להיחשב כ'ספאם'. דבר הכרוך גם בסיכון מבחינה משפטית. על מנת ששיווק בדוא"ל יצליח יש לוודא שהפנייה נעשית לקהל מדויק, שהביע נכונות לקבל פניות מהמשווק ושההצעה השיווקית היא רלוונטית ובעלת ערך.

Giveaway

שיטה פשוטה ליישום המעניקה שי, פרס או מתנה שנותנים ללקוח למטרות קידום מכירות או פרסום. הזדמנויות נפוצות למתן שי יכולות להיות חלוקת שי בביתן בתערוכה או כנס או מתן שי בעת קניית מוצר. שיטה המשפרת את הקשר הרגשי של המקבל למוצר.