שמי משה גרימברג, מנכ"ל ומייסד של חברת הייעוץ הארגוני המתמחה בשיפור מערכי מכירות שירות ומוקדים. אנו ב- Advanced Business Consulting עובדים אחרת לחלוטין. כחברה להדרכת מנהלים, צוותי מכירות ומערכי שירות אנו מאמינים בעבודה תהליכית ומבצעים את הליווי בעצמנו. לא שולחים מתמחים, לא פרילנסרים שמבקשים להשלים הכנסה. ירון כהן, בת אל גולדמן ושותפי האחרים יחד איתי, מביאים לתהליכים שיפור רב במיומנויות ניהול המכירות, המוקדים ומערכי השרות ללקוחות. יש לנו ניסיון מוכח של הרבה מאד שנים מול חברות ועסקים במגוון רחב של סגמנטים. היה ואתם מבקשים להניע תהליכי שינוי צמיחה ושיפור מערכי מכירות ושירות ללקוחות? הגעתם למקום הנכון. תמיד אנו תמיד ממליצים כי חברה או עסק המבקשים לשפר ביצועי צוות המכירות והשירות אצלה נכון כי יעזרו במומחים.
מומחים לשיפור מערכי מכירות ושירות
ירון, בתאל ואני לאורך השנים עסקנו במכירות ובשירות כמעט בצורה אובססיבית. כל אחד מאיתנו עשה זאת במסגרת חברות רב לאומיות, חברות ותאגידים גדולים, חברות מהשוק הקמעונאי וכן בקרב עסקים בינוניים וקטנים. לאורך השנים נדמה לנו כי חווינו את כל סוגי הלקוחות? את הלקוחות הקלים, את הלקוחות המתלבטים.. ואף פעם לא קונים. את הלקוחות האדישים, ואת הלקוחות היותר קשים שנמצאים בשוק הישראלי. כל אחד מאיתנו וכל שותפי הבכירים עברו הכשרות ייעודיות, ושימשו בעברם בתפקידי ניהול, שירות ומכירות בכירים.
המטרה – שיפור חד במכירות וברמת השרות
שמנו לעצמנו כמטרה? כשליחות ניהולית ועסקית? לשפר את תדמיתם של העוסקים במכירות ושירות. לשפר מיומנויות ובעיקר לשפר תהליכים ולהגדיל בעיקר את אחוזי הסגירה, הגדלת פלח השוק והקטנת אחוזי נטישה של לקוחות בעקבות חוויות שרות גרועות. המטרה המרכזית שלנו בתהליכי העצמה והדרכה של מערכי מכירות ושירות באה בסופו של יום לגרום לעוסקים במקצוע הקשה הזה להיות טובים יותר. הן במכירות והן לאלה העוסקים בשירות ללקוחות.
ההצלחה שלנו היא שולית בתהליך. אנו מאד שמחים לגלות כי חברות וארגונים שעבדו איתנו לאורך השנים, חוו שיפור משמעותי בביצועים הן בתחום המכירות והן בתחום שיפור מערכי השרות והמוקדים. בתהליכים משלבים ידע מקצועי ואקדמי המשולבים עם ניסיון וידע מקצועי מוכח בתחומי התפעול, השיווק והדרכת עובדים ומנהלים. אנו לא מסתפקים בהרצאות. אנו מבצעים גם תהליכי ליווי ובקרה בשטח.
הטעויות והדעות הקדומות בתחום המכירות והשירות ללקוחות
האמת שמקצוע המכירות הינו המקצוע הראשון עוד מימי התורה, חווה הצליחה למכור לאדם, את החלום של הנגיסה בתפוח. לאורך כל ההיסטוריה האנושית כבר לפני אלפי שנים רבות אנשים עסקו במכירות. עסקו במסחר ובסחר חליפין. בתחילת המאה ה- 20 בארה"ב פותחה תאוריית המכירות הראשונה שהייתה בבסיסה מתאימה לאופיו של הצרכן האמריקאי. בארץ כולנו יודעים כי יש שונה מהותי ביניהם. השאלה הנכונה כיום מתמקדת באיתור והתאמת מודול המכירה האפקטיבי לצרכן הישראלי?
בבסיסה, תורת המכירות הישנה פותחה על בסיס מספר שלבים עיקריים: יצירת מגע ואמון ראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי. השלב השני בדיקת הצרכים והצגת פתרונות לבעיותיו. השלב הבא מתמקד בהצגת המוצר ואו השירות כנותן מענה לצרכיו. לאחר מכן מגיעים השלבים הקריטיים להצלחה של כל תהליך מכירה: התמודדות עם התנגדויות ומתן מענה אמין לביטולן, כך שהלקוח יהיה משוכנע שחששותיו לא היו במקום. זהו השלב המקדים לתהליך הסגירה וחתימה על הסכם הרכישה.
עולם ניהול המכירות והשירות עובר מהפך
בשנים האחרונות, אחרי שהתברר כי עולם המכירות והשירות זקוק לאסטרטגיות ותהליכים עדכניים בכדי להיות מותאמים לצרכים המשתנים של השווקים ושל הלקוחות במאה ה- 21. מבקש לשאול אותכם כמנהלים וכמנכ"לים האם יש לכם תשובה מדוע לאורך עשרות השנים האחרונות פותחו ושוכללו עשרות מודלים ותהליכים משוכללים בנושאי שיווק, פרסום וניהול? עודכנו מתודולוגיות לניהול ומנהיגות, עודכנו תאוריות בדבר חשיבותן של אסטרטגיות עסקיות ויצירת בידול? מנגד תחום המכירות ואפילו תחום השירות ללקוחות נשאר כמעט ללא שינוי עד לעשור האחרון?
בונים שיטה לניהול מכירות ושירות
בכל תחום, בכל מצב, הכרות שוק, הכרת מתחרים ובעיקר הכרת צרכי הלקוחות שלכם מהווה יתרון מהותי על פני המתחרים שלכם. ידע זה כוח. כוח חזק ויקר. לפיכך אנו כעוסקים בהכשרת צוותי מכירות ושירות מבקשים לקבוע כי ככל שנבין טוב יותר מתוך ניתוח המידע מה נכון לעשות ומה לא, בתחום שיפור מערכי מכירות ושירות. נדע טוב יותר לאמץ מתודולוגיות עדכניות ששמות את צרכי הלקוחות במקום הראשון. אנו ניישם ונטמיע גם אצלכם בארגון מנגנוני הצלחה בכל מה שקשור לניהול מערכי המכירות והשירות שחייבים לפעול לא רק על פי "תחושות בטן".
לאחרונה הבינו רבות מהחברות והעסקים בארץ כי הדרך הנכונה ליצור צמיחה והגדלת מכירות באה אחרי ההבנה שמכירה ושירות הינם תהליכים רגשיים ופסיכולוגיים של החברה, אנשי המכירות והשירות מול הלקוחות שלהם. מי שהבין את השינוי מאמין כי נכון לבנות מערכות ארוכות טווח עם הלקוחות גם בתחומי המכירות ויותר מכך בתחום השרות
נושאים שיטופלו מערך המכירות והשירות ללקוחות שלכם.
במסגרת תוכנית לשיפור ביצועי המכירה והשרות אנו ננסה לתת למשתתפים ולארגון מתודולוגיה עדכנית לניהול מכירות ולשיפור מערכי השרות והתמיכה בלקוחות. במסגרת הלמידה וההתנסות של המשתתפים בתוכנית אנו ננסה לאתר את אותן הפרדיגמות השגויות אך נפוצות בקרב חברות ואנשי מכירות. נאתר את התשובות העדכניות ונתרגל אותן עד ליישום ברמת השטח. נלמד מהי מכירה שגויה? ומהי תורת המכירות האפקטיבית?
כיצד מיישמים אותה ומגדילים את אחוזי הסגירה? נלמד הכיצד שלב בניית האמון ויצירת מערכת יחסים עם הלקוח בתהליך המכירה והשירות חשובים להצלחה. נשפר מיומנויות בתחום התקשורת הבינאישית ונכיר את מודל המכירות שמביא ערך לשני הצדדים. נכיר לעומק את כל טיפוסי הלקוחות הן בתחום המכירות והן בשירות לקוחות. נייצר תסריטי שיחה עדכניים ונבצע תרגול וסימולציות כולל ליווי בשטח.
מכירות ושירות – מקצועות העתיד בעולמות העסקיים
עולם העבודה עובר שינויים רבים. מקצועות הולכים ונעלמים. למרות הזליגה לעולם הרכישות און ליין תחומי השירות וטיפוח הלקוחות וכן מערכי המכירות הישירות והמכירות הפרונטאליות יישארו נדרשים וחשובים עוד יותר. בשנים האחרונות רבות מהחברות והעסקים אימצו את נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית. הם הבינו כי נכון לשים את הלקוחות במקום הראשון. הן הבינו כי הלקוחות מהווים בעבורם מנוע צמיחה והישרדות בשווקים המאד תחרותיים.
אנו מבקשים לקבוע כי התמקצעות בתחומי המכירות והשירות ללקוחות מחויבת להיעשות בקרב כל חברה או עסק המבקשים לשרוד. אין זה סוד כי אנשי מכירות ושירות מצטיינים הפכו למוצר נדרש שעליהם "נלחמים" רבות מהחברות. ידענו מניסיון העבר כי עבודה בתחום המכירות ואו בתחום השירות סובל מיחסי ציבור רעים. אנו באמת מאמינים כי מכירות וניהול מערכי שירות הם מקצועות העתיד בעולo העסקי.
מבקשים לשפר מערכי שירות ומכירות? שווה שנכיר!
הגיעה השעה לשאול אותך היה והגעתה עד כאן, אז איפה את/ה כבעלים, כמנכ"לים פוגשים את הצורך לשפר מערכי מכירות ושירות ללקוחות? האם הגיעה השעה לבחון השקעה חכמה בהדרכה העצמה ופיתוח צוותי המכירות והשירות אצלך? אנו מניחים כי אחת מהשאלות הראשונות שמעניינות אותך היא להבין הכיצד בעקבות הליווי ותוכניות ההכשרה גם את/ה מגדילים מכירות. מקטינים אחוזי נטישה ובעיקר מגדילים את אחוזי הסגירה.
מפגש חשיבה במתנה
החלטנו להעניק גם לכם "מפגש סיעור מוחות" במתנה בנושא חשוב זה. כעת, זהו המקום להציע לכם להתקשר ישירות למשה גרימברג 054-4814332 או להיעזר במרכזיה ובנתב שיחות שלנו 03-9032222 ולקבוע פגישת היכרות ראשונית. להזמנת שירותי הדרכה לשיפור מערכי שירות ומכירות ב- 2021-2022, פנו ישירות למייל של משה גרימברג- abc@nihul4u.co.il כתבו בכמה מילים מה אתם מצפים מתהליך משותף ונקבע פגישה ראשונית להיכרות וללא כל עלות.