ניהול ומכירות הוא המפתח להרחבתו של כל ארגון עסקי.  בשנים האחרונות, רבים מהמומחים נותנים דוגמאות של ניהול צוותים ומכירות באינטרפרטציה לעולמות הספורט. הכדור סל גונב את כל ההצלחה? האם בצדק? זה שבארה"ב מאמני כדורסל מובילים מהליגה הטובה בעולם ומהמכללות הוציאו ספרי מוטיבציה וניהול עוד לא אומר כי יש לתת את הקרדיט רק לכדור סל?

ניהול קבוצה וצוות משימה מורכבת מאד

אני משוכנע כי גם אתם מבינים שהרבה יותר מורכב להוביל קבוצה של 24 שחקנים מאשר 10 או 12? תדמיתית נעשה כאן נזק בלתי הפיך למנהלים הדגולים של קבוצות הכדור רגל. האם סר פרגסון מנהל פחות טוב ומוטיווטור פחות טוב מפט ריילי? האם התוצאות של ריילי בכלל יכולות להיות מושוות לאלה של פרגסון שנמצא בטופ העולמי כבר למעלה משני עשורים? נדמה לי כי יש באפשרותכם לחשוב על עוד דוגמאות.

כמו בכל חודש, משפטי המפתח – הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא ומחזקים את התובנה עד כמה חשוב לדעת לנהל ויותר מזה לדעת לנהל צוותי מכירות מקצועיים. ניהול השיווק והמכירות על פי תוכנית לשם השגת מטרות ראויות. ככלל, עלינו כמנהלים להימנע מלעשות טעויות – על כן לא לפגר מאחור אחרי השוק והמתחרים.

לפיכך משפטי המפרסמים החודש נוגעים בחשיבות המכירות והשיווק ככלי להשגת יעדים עסקיים ואישיים. הציטוט הראשון הוא של פאבלו פיאקסו ומתאים במיוחד לאנשי ומנהלי מכירות המחויבים לדמיין את ההצלחות שבסגירת העסקאות • "כל מה שאתה יכול לדמיין אמיתי". פאבלו פיקאסו. לפיכך חשוב כי נלמד לשפר את המיומנויות של התקשורת ומיומנויות המכירה וההתגברות על התנגדויות.. הציטוט השני שייך לפרנסיס בייקון שכבר אמר בעבר: • "אדם חכם.. ואני מוסיף איש מכירות חכם יוצר יותר הזדמנויות מאלו שהוא מוצא". פרנסיס בייקון. אני מתחבר לתובנות ומשוכנע כי גם אתם.

מכירות מביאות צמיחה

כידוע, מכירות היו ונותרו סם החיים של כל ארגון. השאיפה להשיג לקוחות חדשים ולהרחיב את פעילותם של אלה הקיימים, הנה המפתח להתרחבותו של כל עסק, חברה או תאגיד לא משנה גודלו ותחומי פעילותו. למרות האמור לעיל, מחקרים אחרונים שבוצעו בעולם מגלים כי אנשי מכירות רבים בעלי נתונים אישיים גבוהים ופוטנציאל גבוה להצלחה, לא קיבלו הכשרה מתאימה בתהליך המכירה. העובדה המרשימה עוד יותר – אנשי מכירות שעברו הכשרה מעמיקה בתחום המכירות שיפרו את ביצועיהם באחוזים ניכרים.

ניתן ללמוד מכירות

שיגור איש מכירות, ללא הכשרה מתאימה, אל ג'ונגל העסקים המצוי בתחרות כה חריפה, כמוה כשליחת חייל אל שדה הקרב בידיים ריקות. עולם העסקים של ימינו השתכלל מאוד: הלקוחות הפכו להיות תובעניים יותר, סבלניים פחות, חשופים למידע רב, מתוחכמים. ללא הבנה מושלמת של מחזור החיים השלם של תהליך המכירה ומרכיביו, איש המכירות יפסיד עסקאות רבות שיכל לזכות בהן ללא קושי".

יוצרים גידול במכירות

לא מעט חברות שזכו לקבל תמיכה וליווי בתחום טיפוח ואימון "כוחות המכירה" הבכירים מציינים כי בעקבות יישום השיטה נוצר גידול מתמשך ויוצא דופן בהיקפי המכירות של אנשי ומנהלי המכירות שעברו את ההכשרה. המתודולוגיה של תוכנית המכירות אותה אנו מובילים ומיישמים אחרי ניתוח צרכים ואפיון שווקי המטרה, מספקת כלים שיאפשרו לארגון, למשתתפים ליצור ולפתח צורך, למכור בקלות רבה יותר ולקצר בצורה משמעותית את משך מחזור המכירה ואף להגדיל משמעותית את יחס הסגירות והיקף העסקאות.

אנו מגיעים מהעולם העסקי, מכירים היטב את עולמות השיווק המכירה והשרות. פתחנו מתודולוגיה המציעה ליווי שטח ותמיכה יחד עם מתודולוגיה לימודית, מוכחת המספקת כלים להשגת לקוחות חדשים, משפרת את המיומנות שלהם להתמודד עם הצורך בלקבוע פגישות, לאיתור והחזרתם של הלקוחות 'רדומים' ולסגירת מספר עסקאות רבות ואיכותיות יותר במהירות ובקלות.

ללמוד להתגבר על התנגדויות

סקרים שנעשו בקרב אנשי מכירות ברחבי העולם חשפו מספר בעיות אופייניות בתהליך המכירה כגון: קושי בהגעה למקבלי החלטות בארגון, הרחבת הפתרון המוצע ללקוח לתחומים נוספים בהם מתמחה החברה, יצירת בידול מהמתחרים, הקטנת המשקל של מחיר המוצר ויצירת ערך עסקי גבוה לפתרון כמכלול ועוד.

תוכנית ליווי והדרכת מכירות אפקטיבית

נושאים אלה מטופלים במסגרת תוכנית המכירה שלנו הבנויה על פי צרכי הארגון ועל פי רמתם של אנשי ומנהלי המכירות . אנו שמחים לתת מענה ותועלות מוכחות ואפקטיביות ומספקים לארגון ולכוחות המכירה שלו כלים ומיומנויות מתקדמות להתמודדות טובה יותר אל מול הבעיות שווקים תחרותיים מציגים. אנו עוסקים בהדרכה ופיתוח כוחות מכירה ומנהלים בהצלחה רבה.

לבנות מערך מכירות יעיל ומיומן

ככלל, רכשנו מיומנות רבה בליווי תהליכים שבהם מנהלים והנהלות בחרו בנו להוביל תהליכי ליווי ושינוי ארגוני בחטיבת המכירות כחלק מהערכות ארגונית לאתגרים עסקיים חדשים. רוצים לקבל פרטים על כלל התובנות העוסקות בחשיבות של בניית תוכנית מכירות אפקטיבית? מבלי להיות שבוי בפרדיגמה האומרת כי אי אפשר ללמד מכירות?

פתחנו מתודולוגיה המציעה תהליכי יעוץ ארגוני- פיתוח עסקי וליווי כוחות מכירה. אנו מספקים לארגונים ולמנהלים כלים להגדלת פלח השוק והנוכחות מול המתחרים. אשמח לתת לך מידע נוסף ואף לבדוק קיומו של מפגש עבודה ראשוני שיעסוק בניתוח ההזדמנויות והאיומים של שוק המטרה המרכזי שלכם. לפניה ישירה למשה גרימברג. שבעקבותיה ננסה לאתר את התועלות הנוספות שאתה ומנהליך יכולים לקבל משימוש נכון ומקיף ביתרונותיה של תוכנית הדרכה לאנשי ומנהלי מכירות, כחלק מתהליכים מורכבים יותר בארגון.