כשעסקים וחברות מגיעות למצבים בהם שום דבר לא הולך? נסוגים לאחור ומאבדים לקוחות ונתחי שוק זה הזמן להבין כי יש חובה לעדכן את האסטרטגיה העסקית ובו בזמן לבצע את ההתאמות הנדרשות בכל מה שקשור לשיפור במערכי האסטרטגיה השיווקית שחייבת להיות מותאמת לשינויים בשווקים ומול המתחרים. זאת במקביל לשיפור חד בכל מה שקשור למערכי המכירות השונים ושירות הלקוחות. בואו ונבין מה בין אסטרטגיה שיווקית לאסטרטגיה עסקית?

עדכון האסטרטגיה העסקית תבוצע אל מול הפרמטרים הבאים:

  • מיפוי מצב קיים של השוק והמתחרים לאור השינויים שחלו בשנים האחרונות.
  • חשיבה משותפת וסיעור מוחות ברמת הנהלה, מנכ"ל ובעלים לשם איתור "החוליות החלשות".
  • עדכון וריענון האסטרטגיה העסקית והאסטרטגיה השיווקית בהתאם לממצאים.
  • בניית תוכנית מסגרת ותיעדוף משימות לשם עדכון האסטרטגיה ומערכי השיווק והמכירות.
  • הכנת מסמך ראשוני להצגת התוכנית לשינוי אסטרטגי בחברה.
  • הצגת מגוון הפעולות לביצוע בתחומים המשיקים כמו השיווק, המכירות, שירות לקוחות, מיתוג ובידול שאמורים לסייע בעדכון התוכנית האסטרטגית.
  • הצגת תוכנית מפורטת לעבודה והטמעה ובעיקר היישום ברמת השטח ומול העובדים והמנהלים.

במה עוסקת האסטרטגיה השיווקית?

אנו מבקשים לשוב ולציין את הדבר שפעמים מנהלים ובעלי חברות שוכחים. בניית אסטרטגיה שיווקית עדכנית המבוצעת אחרי עדכון האסטרטגיה העסקית, היא שלב חשוב והכרחי לצמיחתו של כל חברה או עסק משפחתי. אין צמיחה ללא ניהול חכם ומושכל של מערכות השיווק והמכירות. זה נכון לכל סוג וגודל של חברה או עסק – בין אם מדובר בחברה קטנה, בינונית או גדולה. מתוך תהליכי הייעוץ האסטרטגי, בניית אסטרטגיה שיווקית עדכנית היא אחד מהתוצרים הכי חשובים בתהליך.

גם כאן כמו בתהליכי עדכון האסטרטגיה העסקית מבוצע הליך מעמיק של ניתוח שוק מתחרים ובעיקר ניתוח מגמות של תחומים דומים ומשיקים בעולם. אנו עושים זאת כחלק מתהליכים הוליסטיים המניעים הבראה שינוי וצמיחה ברמת החברה, הארגון והעסק המשפחתי הזקוקים תהליך לעדכון אסטרטגי והתאמת האסטרטגיה לאתגרים החדשים שהשוק והמתחרים מעמידים בפניהם.

אסטרטגיה שיווקית עדכנית – התהליך המלא.

כמנכ"ל או כבעלים של חברה, האם אתם רוצים לשמוע על ייעוץ אסטרטגי בתחום עדכון האסטרטגיה השיווקית? כיצד עדכון האסטרטגיה השיווקית עשוי להביא לכם ערך רב ומדיד? האם רציתם אולי להבין טוב יותר הכיצד ייעוץ לעדכון האסטרטגיה השיווקית ועדכון מערכי המכירות והשירות עשויים להביא לכם להרבה יותר מכירות.. להרבה יותר לקוחות? כאן, ננסה לתת לכם מספר תשובות שעשויות להיות חשובות ביותר בתהליך של קבלת ההחלטה לצלצל אלינו: 0544814332 ולקבוע פגישת היכרות ועבודה, ללא מחויבות ועלות.

נבחן יחד האם ייעוץ אסטרטגי בתחום האסטרטגיה השיווקית שלכם – עשוי לעזור לכם להתאים את עצמכם טוב יותר לשינוים בשוק ולהתגברות התחרות? במסגרת תהליכי איסוף המידע וביצוע ראיונות העומק וסיום תהליכי ה-  MRI לחברה, לשוק ולמתחרים, אותה אנו עושים בתחילת התהליך.

להלן מקצת התהליכים שנבצע במסגרת שלב איסוף המידע.

  • נכיר את היכולות של הצוות הניהולי והמקצועי ושל העובדים הבכירים.
  • נבצע מיפוי סוגי השירותים המוצעים על ידיכם בהשוואה למתחרים המרכזיים. נבנה מטריצה של SWOT לכל אחד.
  • נאתר את יתרונות המיתוג והבידול של העסק בהשוואה למתחרים ומול תפיסת הערך של הלקוחות
  • נבצע מיפוי דומה מול שירותים ומוצרים של המתחרים המרכזיים.
  • נבחן את מוכנות החברה והמנהלים לבצע ולאמץ שינוי ולעבור מדפוס ניהולי מתגונן ומגבי לדפוס של חדשנות ויצירתיות.
  • נבצע הליך של מיפוי סוגי הלקוחות השונים, כולל לקוחות פוטנציאלים בכדי לאתר את מנגנוני ההנעה לפעולה אצלם.

חברים יקרים, רשימה זו נותנת אך ורק תמצית של הנושאים הרבים שעלינו לקחת בחשבון בתהליכי עדכון האסטרטגיה העסקית ובהמשכה עדכון האסטרטגיה השיווקית. אנו מאמינים כי ככל שרמת איסוף המידע והניתוח יבוצע ברמה מקצועית וגבוה כך תבנה תוכנית שיווק ואסטרטגיית שיווק מקצועית ונכונה הרבה יותר לאתגרים של השווקים התחרותיים. גם כאן חשוב כי נבין שקיים קשר הדוק בין האסטרטגיה השיווקית לאסטרטגיה עסקית?

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


אסטרטגיה שיווקית – השימוש הנכון ב- SWOT

השימוש ביכולת איסוף המידע והניתוח באמצעות מודל ארבעת הווקטורים המסומנים בארבע רבעים שבכל אחד יופיע הדבר הבא. ברביע בראשון בצד שמאל למעלה יוצגו החוזקות - Strengths של החברה, השירות ואו המוצר. ברבעון השני הצמוד לו בצד הימני מעלה תוצגנה  החולשות - Weaknesses של החברה השירות ואו המוצר. ברביע השלישי בצד ימין מטה תוצגנה הזדמנויות - Opportunities ברבעון האחרון והרביעי בצד שמאל מטה יוצגו האיומים - Threats שמסכנים את החברה. בעזרת מודל זה נבצע מיפוי עדכני לעסק בהשוואה למתחרים המרכזיים. זהו כלי פשוט וחכם שבעזרתו מעדכנים את האסטרטגיה השיווקית אחרי שביצענו עדכון לאסטרטגיה העסקית הכוללת שגם בבנייתה נעזרנו באותו המודל.

בוא ונכיר את המודל של ה- SWOT

  • Strengths – חוזקות: הדברים שהחברה או העסק חזקים בהם בהיבט של התחרות מול המתחרים והשוק. הכוונה למגוון יתרונות, חוזקות כמו איכות הכוח המקצועי והניהולי, שם טוב ומוניטין חיובי לאורך שנים מול הלקוחות, איכות המוצרים, איכות השירות, אמינות ובעלי איכות וגישה לספקים איכותיים לאורך זמן ועוד כאלה נושאים.
  • Weaknesses – חולשות: הדברים שעושים לפגוע בסיכויי החברה או העסק להמשיך להתפתח ולצמוח. הכוונה לתכונות וחולשות מעכבות ומגבילות כמו למשל: טכנולוגיה מיושנת, נתק עם לקוחות וספקים, יהירות, תחלופה גבוה של מנהלים ועובדים, תמחור גבוה ולא תחרותי, מוצרים ואו שירותים לא אטרקטיביים ומיושנים.
  • Opportunities – הזדמנויות: בגדול אנו מתכוונים כאן לאותם הזדמנויות ומנועי צמיחה החיצוניים לחברה או לעסק. תהליכים שברוב המקרים מוסתרים וזקוקים לחשיפה שעשויים לתת "פוש" רציני להתפתחותו וצמיחתו של החברה או העסק. זה יכול להגיע מתוך אימוץ טכנולוגיות חדשות? שינויים דמוגרפיים, טרנדים המשפיעים על ביקושים, או לחילופין משברים כלל עולמיים המהווים הזדמנות להתאמת האסטרטגיה העסקית למצבים משתנים.
  • Threats – איומים: אנו חושבים כי נושא זה מהווה את הטריגר החשוב ביותר לשינוי ולצמיחה. משברים או איומים עסקיים רובם ככולם חיצוניים, אך גם פנימיים עשויים להיות הגורם החשוב ביותר לשינוי ולצמיחה. כאן ננסה ליצור רשימה של כל התחומים והנושאים שעשויים לפגוע בטווח הקצר הבינוני והארוך בסיכויי ההישרדות של העסק. זה יכול להתבטא בכניסה של שחקן עולמי רב כוח? שינויים רגולטוריים? או כניסה של טכנולוגיה חדשה וזולה שעשויה לייתר את כל הבסיס העסקי והאסטרטגי של החברה.

לסיכום, על בסיס הרשום כאן נוכל להתניע תהליכים לעדכון האסטרטגיה בחברה או בעסק המשפחתי, להציג חלופות ראויות ומותאמות הרבה יותר לשינויים ולאתגרים בשווקים וזאת אחרי ניתוח כלל המידע שנאסף במסגרת תהליך ה- SWOT . במקביל לתהליך הזה נתחיל בעדכון ובניית האסטרטגיה השיווקית התומכת בתוכנית האסטרטגית העדכנית. מהי הדרך הנכונה לעשות זאת? אנו נתאים נבצע את השינויים הנדרשים בעדכון האסטרטגיה העסקית, זאת תוך ביצוע התאמות נדרשות באסטרטגיה השיווקית ובכל תהליכי המכירה והשירות החדשים שיותאמו לשינויים.

פגישת עבודה ראשונית ללא עלות!

בואו יחד נוביל מהלכים אלה בכדי להניע שינוי וצמיחה. מניח כי גם אתם רוצים להתקדם? היה ואתם חברה או עסק משפחתי ומעסיקים בין 20- 60 עובדים ומנהלים ואתם מרגישים שעליכם להוביל תהליכי עדכון האסטרטגיה העסקית והשיווקית לאור השינויים בשוק ומול המתחרים- צרו איתי קשר צלצלו למשה גרימברג – 054-4814332 או שלחו מייל ל- abc@nihul4u.co.il, אנו נשמח ללוות אתכם באופן אישי בתהליך האבחון של הצורך בעדכון האסטרטגיה העסקית ולאחריה התאמה בכל מה שקשור לאסטרטגיה השיווקית.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים