כעוסקים בייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי, לא פעם אנו מגלים כי קיים בלבול בין לא מעט בעלי חברות ועסקים ואפילו מנכ"לים וותיקים לגבי ההבדלים המשמעותיים בין אסטרטגיה, לבין שיווק, ולבין מכירות. לאורך השנים היינו צריכים לבצע תהליכי ייעוץ אסטרטגי והדרכת מכירות ופיתוח עסקי מול מנכ"לים וחברות שהיינו צריכים להציג בפניהם את ההגדרה הרחבה למושג שיווק עסקי. השיווק הינו תחום מקצועי רחב הכולל בבסיסו את האסטרטגיה השיווקית ומערכי החשיבה הארגוניים המחברים בין כל המכלולים כך שמוצר או שירות יענו על צרכי הלקוחות, יגיע לשוק במהירות, יתומחר נכון ויהיה בעל מרווחי רווח מספיקים.
ניהול אסטרטגי גם לתחומי השיווק והמכירות
הניהול האסטרטגי strategic-management בעולמות השיווק ופיתוח עסקי מחייבות התייחסות ליעדי החברה בטווח הבינוני והארוך. אין לבנות תוכנית שיווקית ברמת האסטרטגיה הארגונית לאתגרים של הארגון בטווח הקצר בלבד. יש לשאוף לבנות אסטרטגיית שיווק ארגונית אפקטיבית המותאמת הן למטרות ארוכות הטווח מאפשרת התבוננות "אל האופק" והכוונת ספינת הארגון לכיבוש יעדים משמעותיים יותר. והן למטרות וליעדים הקרובים ולטווחי הביניים. בכל מקרה פעמים יש לשאול תמיד האם "הסולם" השיווקי נשען על הקיר הנכון?
אל תחכו לדקה ה- 90
נכון לשאוף להיעזר ביועצים אסטרטגיים ושיווקיים מעולים בזמן ובעיתוי הנכון, רגע לפני "שהראש שוקע" מתחת לפני המים. גם בנושא השימוש ביועצים - לטיימינג יש משמעות. קבלת ייעוץ שיווקי ואסטרטגי בזמן ובעיתוי הנכון, עשוי לעשות את ההבדל בין סגירת עסק לבין המשך הצמיחה והשגשוג שלו לשנים הבאות. ניסיון מקצועי רב שנים בתפקידי ניהול בכירים בעולמות העיתונות פרסום ותקשורת סלולרית מאפשרים למשה גרימברג וצוותו להביא לידי ביטוי סל מוצרים ושירותים העשויים להתאים גם לצרכים שלך.
צרו תקשורת דו כיוונים עם הלקוחות
במאה ה- 21 חברות ותאגידים מנסים לפצח את סוד השפה של הלקוחות שלהם ושל הלקוחות הפוטנציאליים. זה הרבה יותר מורכב ומאתגר ממילים וסלוגנים "מגניבים". כאן מדובר ביצירת סינרגיה ובניית מערכות יחסים ארוכות טווח בין לקוחות לבין המותג. המותג – חייב להיות מסוגל להעניק ללקוחות משהו שהן מאד ירצו להתחבר אליו. למשל ערכים? למשל יצירתיות? למשל יכולת אמיתית של תקשורת דו כיוונית. אנו חייבים לבנות שפה וערכים משותפים עם הלקוחות. אנו חייבים לדעת מה המסרים והמיתוג שלנו ואפילו הלוגו עושה ללקוחות? האם אנו יוצרים אצלם התנגדות כלשהי? האם אנו יוצרים רגשות שמחה, אהבה ואו הערכה אצל הלקוחות באמצעות השפה השיווקית? באמצעות הסטוריטלינג?
שפרו המיתוג חזקו את הצעת הערך
כל עסק וותיק, נכנס למגרש אחרי שעשה בעברו מיתוג איכותי, טיפל בנראות ובשפה הגרפית ולא זנח את המאמץ לבצע בידול ראוי למוצרים ואו לשירותים שהוא מעניק. אבל כמו כל דבר בחיים יש לבצע גם לנושאים החשובים האלה, עדכון והתאמה לשינויים בשווקים ואל מול השינויים של קהל הלקוחות המתחדש. כל חברה או עסק זקוקים לעדכון מערכות המיתוג. הם חייבים לבצע עדכון לאסטרטגיה השיווקית.
עובדים במקביל ולא בטור
עדכון לתוכנית העסקית והתאמת מערכות המכירה וההפצה לתחרותיות ההולכת וגוברת במאה ה- 21. תהליך ראוי ומקצועי של עדכון האסטרטגיה השיווקית וחיזוק ערכי המותג כולל מגוון רחב של תחומים: ניהוליים, פרסומיים, שיפור מערכי המכירות ושיפור מערכי השירות. כל זאת בכדי לעדכן תוכנית שיווק שתצליח לשמר ולחזק את ערכי המותג. אין אפשרות בעולם העסקי לעבוד בפורמט של "להרוג טורקי ולנוח". אנו תמיד ממליצים לעבוד במוד של עבודה במקביל.
בנו מותג על טפלו במותגי המשנה
מותג חזק ועדכני לשינויים בשוק ומול המתחרים מייצר הרבה כוח וערך למוצרים ולשירותים הנמכרים בחברה. עדכון התוכנית השיווקית המלווה עם עדכון ושיפור המיתוג והשפה הגרפית יגרמו ללקוחות שלך לחזק נאמנות, ימנעו נטישה ובעיקר יגרמו ללקוחות חדשים לבחור דווקא בכם ולא לבחור במתחרים. פעמים חברות ענק מתחזקות "מותג על" ודרכו מתחזקות "מותגי משנה" שאמורים להיות מספיק חזקים לקחת מובילות. בכדי להצליח לשמור ולתחזק מותג ומותגי משנה יש צורך תמידי של הוספת ערך למוצרים ולשירותים בכדי שהלקוחות ימשיכו להיות נאמנים.
אמצו מודעות לצורך בשינוי
אין אנו מסוגלים להניע כל מהלך או שינוי במצבים שבו ההנהלה ואו המנכ"ל "נעולים" ולא מוכנים לעצור לרגע ולבדוק מה באמת "תקוע"? מה באמת לא עובד כמו שעבד בעבר? מה קרה שהארגון מאבד לקוחות, דורך במקום? אך ורק לאחר שלב ההדחקה יש סיכוי להצליח להניע יחד שינוי. תהליך העבודה שלנו כיועצים אסטרטגיים המניעים עדכון לתוכנית האסטרטגית מחייב תחילה את ההנהלה להודות בפה מלא כי משהו זקוק לשינוי. משהו נתקע בתהליכים. משהו לא עובד כמו שצריך.
אין "פרות קדושות"
הגענו למסקנה כי ללא המודעות הנ"ל אין סיכוי להצליח. אנו מתחילים בהליך בו אין "פרות קדושות" הכול עולה לדיון אנו בוחנים חוזקות, מנתחים חוליות חלשות מאתרים מיומנויות חסרות, כאשר כל זאת נעשה למען מטרה אחת משותפת – לזהות ולמפות את כל אותן "החוליות החלשות" בכדי להיות מסוגלים לעדכן תהליכים, מבנה ארגוני, תוכניות עסקיות ובעיקר לעדכן את האסטרטגיה השיווקית אל מול השינויים בשווקים.
אתרו את "החוליות החלשות"
אנו מאמינים כי תכנון אסטרטגי הוליסטי היוצר חיבור בין כל חלקי הארגון למערכות השיווק, השירות והמכירות דומה לאותו הטייס בקוקפיט שאחריותו מתבטאת לא בהטסת המטוס אלה בניהול הניווט שלו אל היעד. בעולם העסקי פעמים יועץ שיווקי מיומן הפועל על פי אסטרטגיה נכונה באמצעות המלצה לשינויים קטנים מביא לתוצאות מדהימות.
אורו של "פנס קטן" יכול להביא לשינוי
פעמים הפתרונות נמצאים מיד אחרי הפינה ובעיקרון הם גלויים לכולנו, אבל פעמים רבות אין לארגונים הנהלות ומנכ"לים מודעות, זמן ויכולת מיקוד להרים את הראש מהמירוץ והלחצים הרבים של השוטף ולהסתכל מטה, פעמים מתחת לפנס או אחרי הקיר ולזהות כי יש דרכים אחרות שאימוצם עשוי להביא לשינוי ולמהפכה בהתנהלות העסקית. הממצאים הנמצאים "מתחת לאף" הם אלה היכולים להניע שינוי וצמיחה.
"העתק הדבק" לא בארגז הכלים שלנו.
כאן אנחנו נכנסים לתמונה. כיועצים ארגוניים, אנו מתייחסים לכל חברה או עסק כישות עצמאית ואין הדבר דומה לשני עסקים אפילו מאותו התחום. אין אנו עובדים בפורמט "העתק הדבק" ולעולם לא נוריד מהמחשב תוכנית שיווקית שבה נחליף את שם הלקוח ובגינה נבקש תשלום! חברות ועסקים דומים לנו בני האדם. כל אחד מאיתנו וכל אחד בעולם העסקי מתאפיין בסט DNA ייחודי. לכל עסק, חברה או הנהלה ומנכ"ל יש את המאפיינים המייחדים אותו ולפיכך אין פתרון ביה"ס אחד המתאים לכולם.
פגישה ראשונה עלינו
אנחנו מזמינים אתכם להיוועץ בנו, כיועצים אסטרטגיים, לגבי איתור הדרך היותר נכונה וראויה להניע עדכון ואו בנייה מחדש של תוכנית שיווק מקצועית ואפקטיבית. צוות המומחים שלנו מיומן בהובלת תהליכי שינוי וצמיחה, עדכון תוכנית ואסטרטגיות עסקיות ובעלי ידע רב בתחומי השיווק, המכירות ושירות הלקוחות. פגישה ראשונה עלינו!! לאחריה נוכל להציג לכם מתווה ראשוני אשר עשוי להוביל גם אצלכם לשינוי. היה וניכנס לתהליך ליווי ממוקד מטרות נוכל לספק לכם כלים, אסטרטגיות ותוכניות שיווק שיאפשרו לכם תוך זמן קצר להפוך את הארגון הטוב שלכם לארגון הרבה יותר טוב ואיכותי.
לא מדובר בהשקעה כספית גדולה
באמצעות הניסיון המקצועי שלנו אנו ניכנס לתהליכים מואצים שיביאו לשיפור האסטרטגיות השיווקיות לארגון. אנו נסייע להנהלה ולך כמנכ"ל להוביל את השינוי. להפוך מחברה מגיבה לחברה מחדשת ומובילה בשווקים. אני מבקש לציין כי ברוב המקרים לא מדובר בהשקעה כספית ענקית? מדובר פעמים ביכולת המקצועית שלנו, להציג תמונת מציאות אחרת ולהציע סט פתרונות קלים ליישום ולא יקרים כלל. כיועצים אסטרטגיים, אנו כמגיעים מבחוץ מביאים נקודת מבט אחרת, נקייה מפרדיגמות ומסננים. כתוצאה מכך הדבר מעלה לדיון אפשרויות ודרכי פעולה בפני אלה העסוקים בשוטף וברוב הפעמים לא מצליח לראות את הפתרונות מתחת לפנס.