ייעוץ ארגוני הוא תחום רחב ומגוון המסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם. להשיג את מטרותיהם ולהתמודד עם אתגרים. יועצים ארגוניים כמונו, הם אנשי מקצוע מיומנים בעלי ניסיון רב בהבנת התנהגות ארגונית. המכירים את החשיבות של חזון ערכים ותרבות ארגונית ראויים. בעולם העסקי התחרותי של ימינו, ארגונים נדרשים להתמודד עם אתגרים רבים ומורכבים. שינויים טכנולוגיים, גלובליזציה, רגולציה חדשה ותחרות גוברת מחייבים ארגונים להיות גמישים. להיות יעילים וחדשניים. ייעוץ ארגוני יכול לסייע לארגונים להתגבר על אתגרים אלו ולשפר את ביצועיהם. ייעוץ ארגוני מתמקד בתהליכים ארגוניים ובפיתוח מנהיגות מנהלים ועובדים. העוסקים בתחום הייעוץ הארגוני כמונו מאז 2006, משתמשים במגוון כלים ושיטות. עושים זאת כדי לעזור לארגונים לפתור בעיות, לשפר את יעילותם ולהתפתח.
מהו תהליך ייעוץ ארגוני?
תהליך ייעוץ ארגוני מקצועי ממוקד ואפקטיבי. בבסיסו הוא תהליך שבו יועץ ארגוני חיצוני עוזר לארגון להנהלה או למנכ"ל לשפר את ביצועיו. יועצים ארגוניים עובדים עם הנהלת הארגון, עם הבעלים, או היזמים בשיתוף מנהלים ועובדים. בתהליכים הראשונים מתמקדים לאבחן בעיות, לפתח פתרונות וליישם תוכניות שינוי.
יועצים ארגוניים הם משתמשים במגוון כלים ושיטות, כגון:
- אבחון ומיפוי מצב קיים: יועצים ארגוניים אוספים מידע על הארגון באמצעות ראיונות, סקרים, ניתוח נתונים ותצפיות. מידע זה משמש אותם כדי להבין את הבעיות איתן מתמודד הארגון ואת הגורמים להן.
- פיתוח פתרונות: יועצים ארגוניים עובדים יחד עם הנהלת הארגון ועובדיו כדי לפתח פתרונות מותאמים אישית לבעיות שזוהו. פתרונות אלה עשויים לכלול שינויים בתהליכים, במבנה הארגוני, בתרבות הארגונית או בתגמול עובדים.
- יישום תוכניות שינוי: יועצים ארגוניים מסייעים לארגון ליישם את תוכניות השינוי שפותחו. זה עשוי לכלול הדרכת עובדים, תמיכה בהנהלה ותקשורת יעילה עם כל בעלי העניין.
- בקרה וביצוע התאמות ותיקונים: דעו כי תהליכי שינוי הבראה וצמיחה במסגרת תהליכים שנכללים בעבודתו של היועץ הארגוני מחייבים תיקון בקרה והתאמה לאורך התהליך. ביצוע תמידי של הערכה ומעקב אחר התקדמות תוכניות השינוי והערכת יעילותן. כל תוכנית היא בסיס לשינויים. הדבר נכון גם בתוכניות שאושרו לביצוע במסגרת תהליכי ייעוץ ארגוני. אל תוותרו על השלב החשוב הזה.
היתרונות של ייעוץ ארגוני בעבורך?
דעו כי תהליכי ייעוץ ארגוני מקצועיים ממוקדים יכולים להביא ליתרונות רבים לארגונים. כיום יותר ויותר חברות ועסקים משתמשים ביועצים ארגוניים – יועצים עסקיים. עושים זאת בכדי שיביאו לשיפור תהליכים ולפתרון בעיות בתהליכים המרכזיים בשווקים תחרותיים ובתקופות משבר.
התועלות שגם אתה תוכל לקבל מתהליכי ייעוץ ארגוני
- שיפור ביצועים: יועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים לשפר את יעילותם, את הפריון ואת רווחיותם. מחקרים מראים כי ייעוץ ארגוני יכול להוביל לעלייה של עד 20% בביצועים. שיפור ביצועים מתבצע גם במערכי מכירות, מערכי שירות לקוחות ומוקדים. כמו כן גם בתחום השיווק והפיתוח העסקי.
- הגברת שביעות רצון העובדים: יועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים ליצור סביבת עבודה חיובית יותר עבור עובדיהם. מה שיכול להוביל לשביעות רצון גבוהה יותר, מעורבות גבוהה יותר ופרודוקטיביות גבוהה יותר. מחקרים מראים כי מנהלים ועובדים בארגונים שעברו תהליכים, מדווחים על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון, תחושת שייכות ומחויבות.
- התמודדות עם אתגרים: דעו כי יועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים להתמודד עם אתגרים פנימיים וחיצוניים. כגון שינויים בשוק, רגולציה חדשה ותחרות גוברת. יועצים ארגוניים יכולים לסייע לארגונים לפתח אסטרטגיות להתמודדות עם אתגרים אלו וליישם אותן בצורה יעילה.
- פיתוח מנהיגות מנהלים ועובדים: יועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים לפתח מנהיגים חזקים יותר ויעילים יותר. יועצים ארגוניים יכולים לספק הדרכה למנהלים, לעזור להם לפתח מיומנויות חדשות ולשפר את יכולות קבלת ההחלטות שלהם.
- שיפור תרבות ארגונית: אנו כיועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים לשפר את תרבותם הארגונית. יועצים ארגוניים יכולים לעזור לארגונים לשפר ולעדכן היה וצריך את החזון. לעזור ולשפר תרבות ארגונית המקדשת אמון, תקשורת פתוחה, דוגמה אישית יחד עם שיתוף פעולה וחדשנות.
ייעוץ ארגוני המתמקד ב- 3 מימדים
ייעוץ ארגוני מיועד לחברות הנמצאות בתהליכי שינוי וצמיחה ומטרתו לשפר את התנהלותה ותפקודה של החברה. כחברה לייעוץ ארגוני, במסגרת ייעוץ ארגוני תהליכי הליווי אנו מתמקדים בתהליכי עבודה ובתוצאות הסופיות הדרושות לחברה, להנהלה או למנהל ספציפי בחברה. ייעוץ ארגוני אצלנו בחברה תמיד מתמקד בשלושה מימדים מרכזיים המאפיינים התנהלות נכונה ואפקטיבית של ארגו עסקי: הראשון מתמקד בשיפור יכולות בקרב המשאב האנוש והניהולי. השני מתמקד בשיפור המבנה הארגוני והתאמתו לשינויים בשווקים ומול המתחרים. השלישי ואולי החשוב מכולם מתמקד בהשגת המטרות העסקיות.
ייעוץ ארגוני יוצר סינרגיה בין 3 הבסיסים
בתהליכי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי אנו כיועצים ארגוניים פועלים ליצור איזון נכון בין המימדים השונים. חברות ייעוץ ארגוני ואנו כיועצים ארגוניים מחויבים תמיד להוביל לסינרגיה בין שלושת הבסיסים האלה. סינרגיה ויצירת מערכת תפעול וניהול יעילה תביא לכך שחברות וארגונים יחזרו למסלול הצמיחה וההתחדשות. התהליכים הם לא פשוטים כלל. עסקים וחברות פעמים מתקשים להוביל את התהליכים בעצמם. מכאן עולה הצורך להיעזר בייעוץ ארגוני חיצוני, מקצועי ונטול "דעות קדומות" המסוגל לתת מענה מקצועי לצורך בשינוי.
ייעוץ ארגוני אפקטיבי – משיג מטרות ויעדים
בשלב הראשון מתבצע אפיון מצב קיים. אחריו מתבצע ארגון מחדש של המצב הקיים עד להשגת התוצאות הרצויות. ייעוץ ארגוני מקצועי ואפקטיבי לחברות, הנהלות ולמנהלים הינו תהליך מאד חשוב. בו אנו כחברת ייעוץ ארגוני, או כיועץ ארגוני מלווים את החברה, במטרה להתגבר על מכשולים. ייעודו של הייעוץ הארגוני הקלאסי בא להגשים מטרות ויעדים שההנהלה והמנכ"ל מבקשים להשיג.
חברות ייעוץ ארגוני מניעות צמיחה
אנו מסייעים ומלווים מנהלים בכל הדרגות, ארגונים גדולים ובינוניים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים. עוזרים להם לממש את חזונם ומטרותיהם באמצעות ייעוץ ארגוני אפקטיבי ופשוט ליישום. מתמקדים בשינוי פרדיגמות אישיות וארגוניות מגבילות כדרך לצמיחה עסקית ואישית. בעבודתנו המשותפת, אנו יוצרים פרדיגמות והרגלי עבודה חדשים, אפקטיביים ויעילים יותר. פועלים בהצלחה להקניית מיומנויות ניהול מתקדמות המביאות לשיפור בשורת הרווח של העסק.
ייעוץ ארגוני מחייב מחויבות של ההנהלה והמנכ"ל
את התוצאות הללו ואת ההצלחה בתהליך השינוי והצמיחה, ניתן להשיג אך ורק באמצעות התגייסות משותפת של כלל ההנהלה. של המנכ"ל, המנהלים והעובדים בחברה. הצלחת התהליך תסייע לארגון הן בטווח המיידי, והן בטווח הארוך. אנו ב-ABC נלווה את חברתכם באופן מקצועי ואישי, תוך מתן הכלים הנכונים המותאמים לאופי החברה מנהליה ועובדיה.
ייעוץ ארגוני – פיתוח ארגוני המותאמים לאתגרי המחר
ייעוץ ארגוני מסייע לארגונים להביא תוצאות אופטימליות לאורך זמן על ידי הפעלה וניהול נכון של העובדים והמנהלים. התהליך יסייע להפיכת הארגון לגמיש, בעל יכולת הסתגלות. בנוסף ליכולת התאוששות מהירה ויכולת התמודדות ומתן תגובה מהירה לשינויים שמכתיבה הסביבה העסקית המודרנית, עמידות וגמישות.
מה אתם רוצים להשיג מתהליך ייעוץ ארגוני ? איכותי?
האם ייעוץ ארגוני בתחום שינוי מבני ובניית תהליכי עבודה יעילים יותר? לסייע למנהל הארגון להבין איזה מבנה מתאים לו לעסק שיאפשר לו בייתר קלות להניע צמיחה והגדלת פלח שוק. האם שיפור מערכי הניהול והחברה? האם שיפור מערכות המכירות והשרות ללקוחות? כאשר אתם זקוקים לשירותי ייעוץ ופיתוח ארגוני, יש לבחור חברה לייעוץ ארגוני בעלת וותק וניסיון מוכח בתחום. חפשו תמיד יועצים ארגוניים שעבדו עם לקוחות מעולם התוכן שלכם והביאו לתוצאות טובות ומדידות. פיתוח ארגוני המתבצע באמצעות תהליכי ייעוץ ארגוני ממוקד מביא לערך רב.
מה תכונותיו של יועץ ארגוני מיומן?
היינו מבקשים לשקף גם לכם הכיצד נכון לבנות תהליך יעוץ ארגוני אפקטיבי שיהיה נכון ומתאים לארגון שלכם? מה התכונות של יועץ ארגוני מיומן? היועץ הארגוני, או החברה המתמחה בייעוץ ארגוני והנעת תהליכי שינוי וצמיחה? הם תמיד מהווים דמות מקצועית משמעותית המסייעים להפיכת חברה או עסק משפחתי למגיב טוב יותר למצבי משבר ולשינויים הנדרשים מהגברת התחרות בשווקים. המטרה של תהליך נכון בתחום יעוץ ארגוני באה לשקף לחברה ובעיקר למנכ"ל ולהנהלה, תמונת מציאות נקייה מדעות קדומות. מבט חיצוני למתרחש בחברה ועל השוק והמתחרים.
ייעוץ ארגוני ברמת מנכ"ל והנהלה
רשימה חלקית של התחומים בהם אנו מתמחים כיועצים ארגוניים: הכשרה וכן ליווי מנהלים, הנעת מנהלים ועובדים. פיתוח מנהיגות, גיוס וטיוב כוח אדם ניהולי, בניית צוות מנצח, ותקשורת פנים ארגונית אפקטיבית. יחד נגבש את מטרת העל, שהיא המטרה העיקרית לצד מטרות משניות אותן נרצה להשיג. לסיכום, שיתוף פעולה מלא בין החברה ההנהלה המנכ"ל והמנהלים לבין היועץ הארגוני הינו חיוני לטובת הצלחת התהליך. אנו ב- ABC נחושים לסייע ולתמוך בכל מנהל ומנהלת, תוך עבודה בצמידות עם ההנהלה והמנכ"ל מתוך ידיעה שכאן טמון המפתח להצלחה.
למי מתאים להיעזר בחברות ייעוץ ארגוני? ביועץ ארגוני מקצועי?
רוצים לדעת מי יכול להפיק תועלת מייעוץ ארגוני? התשובה היא פשוטה: כל ארגון, בכל גודל ובכל ענף, יכול להפיק תועלת מייעוץ ארגוני. ארגונים ועסקים שמתמודדים עם אתגרים ספציפיים, כגון ירידה בביצועים, תחלופת עובדים גבוהה או קונפליקטים בארגון, עשויים להפיק תועלת משמעותית במיוחד מייעוץ ארגוני. ייעוץ ארגוני מתאים לחברות הנמצאות בתהליכי שינוי, צמיחה, או איבוד לקוחות ופלחי שוק. כיום ארגונים רבים, משלבים פעילויות של פיתוח וייעוץ ארגוני בניהול השוטף של הארגון. זאת מתוך הבנה כי אנו חיים בסביבה דינמית ומשתנה הדורשת מהארגון יכולות תמרון והסתגלות גבוהות. חברות הנהלות ומנכ"לים אשר נהנים מהייעוץ ארגוני תמיד משדרגים את ארסנל הידע והיכולות בתחומי ניהול מגוונים. הם משפרים את יכולות הניהול ומצליחים להתמקד בפעולות גבוהות התגמול.
הידעתם כי כל ייעוץ ארגוני מתחיל במיפוי ואבחון?
כל תהליך של ייעוץ ארגוני המניע הבראה שינוי וצמיחה חייב להתחיל במיפוי ואבחון מצב קיים של השוק המתחרים והארגון. המטרה הראשונית מתמקדת באיסוף נתונים ליצירת תמונת מציאות נקייה מדעות קדומות ופרדיגמות. התוצאה להציג תמונת מצב עדכנית ומקיפה ולהדגיש את הפערים בין המצב האופטימאלי למצב הקיים. רק לאחר מכן תהליך הייעוץ הארגוני מתמקד בבניית תכנית עבודה מתאימה למימוש היעדים והמטרות של החברה.
מטרת העל של יועץ ארגוני מנוסה?
מטרת היועץ הארגוני – לעזור לחברה להצליח ולחזור לצמיחה באמצעות הכשרה עצמה והדרכה של מנהלים ועובדים. בתהליכים חברת הייעוץ הארגוני, מסייעת להנהלה ולמנכ"ל לעדכן את התוכנית העסקית, לשפר מיתוג ומערכי השיווק והמכירות. בו בזמן חובה לשפר את מערכי השרות ללקוחות המהווים כיום את אחד ממנועי הצמיחה היותר חשובים בעולם העסקי. כיום יותר ויותר חברות בינוניות, קטנות וחברות משפחתיות מבינות עד כמה חשוב להיעזר בחברות ייעוץ ארגוני כחלק מתוכנית רב שנתית המניעה שינוי וצמיחה.