ארגון עסקי, כמו כל מנכ"ל או אדם מורכב מחוזקות ומחולשות. החוכמה הן ברמה העסקית והן ברמה האישית לזהות את נקודות החולשה לחזקם או להקטין את חשיפתן לאירועים שבהם הנחיצות שלהן מהותית וקריטית. מהן הדרכים הנכונות לזהות משברים? מה צריך לעשות בכדי לטפל בהם ולצאת מהם מחוזקים?להלן מספר תחומים מרכזיים שחשוב כי נאמץ: זיהוי חולשות. זיהוי צווארי בקבוק. זיהוי סכנות הנובעות משוק ומתחרים. הדרך הכי נכונה ופשוטה היא – לשאול את העובדים והמנהלים הזוטרים. בקשו כי הם יציגו את "החוליות החלשות" המידע מהם שווה זהב!

אנו יודעים כי לכל ארגון יש חולשות, חולשות בתחום ההון האנושי, חולשות בתחום השיווק והמכירות, קשיים תפעוליים ולוגיסטיים, או חולשות  בשדרת מנהלי הביניים או הטיפול במשאב האנושי. הנהלה מנכ"ל או ארגון שחושב שאצלו הכול מושלם – לא פעם מתעורר מאוחר אל תוך משבר ענק היכול למוטט את הארגון. הנהלה או מנכ"ל שלא מודעים  לחשיבות איתור החולשות הללו ולא מנסים לתת להן פתרונות – עשויים לחרוץ את דין החברה ונדונו ו מראש לכישלון. אין זה סוד כי השרשרת הכי חזקה ניתקת בחוליה החלשה ביותר.

ההמלצה שלנו למנכ"לים והנהלות דווקא בתקופות לא משבריות לבצע הליכים שוטפים ל- "תחזוקה מונעת". אמצו תרבות ארגונית המקדשת תקשורת פתוחה בתחום של איתור חוליות חלשות, תגמלו עובדים ומנהלים החושפים ומציגים נקודות כשל ומציעים פתרונות לתיקונן. תקנו שפרו ותחזקו אותן, לפני שיהיה מאוחר! לעשות זאת תוך כדי משבר כמעט בלתי אפשרי. אנו ממליצים כי הנהלות מנכ"לים יבצעו סריקות תקופתיות לאיתור נקודות החולשה. מהנסיון שלנו רוב ההנהלות והמנכ"לים נמנעות  מלבצע את התהליכים ובדרך כלל מצטערים על כך עם פרוץ המשבר. לפגישה אישית, ללא התחייבות עם משה גרימברג בנושא איתור "חוליות חלשות"