בחודש תשרי, ראש השנה ויום כיפור באים לסמל עברנו סגירת מעגל שנתי של עשייה המלווה בניתוח עצמי מעמיק לאיתור השגיאות והטעויות שעשינו כמנהלים וכעובדים בכירים. זה הזמן להכות על כל אותן חטאים עסקיים ותפעוליים, לבקש סליחה מהלקוחות, מהעובדים והמנהלים ובעיקר להיות מסוגלים פעם אחת בשנה להתבונן פנימה והחוצה מבלי לתת לעצמנו הנחות? האם אנחנו מתאמצים לעמוד בכל אותן עשר דיברות לבניית וניהול מותג מנצח?
10 דיברות לבניית מותג מנצח
תקציר המנהלים עוסק החודש בעשרת הדברות לניהול נכון של המותג העסקי – האישי שלנו. הדיבר הראשון עוסק בחשיבותו של השם - שם טוב יעשה מיתוג טוב. היה ויש לכם שם טוב בשוק המבוסס על אמינות ומקצועיות שנבנתה לאורך שנים, הרווחתם. הדיבר השני עוסק בחשיבות הכרות השוק והלקוחות - הכירו ולימדו טוב יותר את הלקוחות שלכם, נסו להבין מהן החלומות הכי כמוסים שלו? בואו ותכירו טוב יותר את סביבת החיים שלנו, את האנשים הסובבים אותנו. בואו ותיצרו איתם מערכות יחסים הדוקות ומתמשכות יותר. בואו ותשפרו את מיומנויות החיזור שלכם. מתברר כי שרות ומכירות הן כמו חיזור: ככל שנדע יותר על הלקוחות שלנו - על עובדיו הבכירים - מה הם אוהבים, מה הם מחפשים וצריכים, וממה הם נהנים - כך תוכלו להגיע אליהם ביתר קלות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם איתם ולאורך זמן.
הצלחה לא נבנית ברגע
החודש משפטי המופת העוסקים בנושא והשאירו בי חותם קשורים לתחום של טיפול וטיפוח יעיל יותר של המותג האישי המקצועי ומותג השרות ואו המוצר שלכם. ערב יום כיפור והשנה החדשה האם לא הגיע הזמן לבחון דרכים יעילות וטובות יותר? הפתגם הראשון שמתחבר לנושא עוסק בעבודה השוטפת של תחזוקת המותג והשם הטוב גם כאן המדידה היא לאורך שנים" • ההצלחה אינה נמדדת בשניות או בדקות, היא נמדדת בשנים ארוכות".ריקרדו סמלר. הכיצד אפשר לאמץ זאת לתחום המיתוג? המשפט השני המתחבר לנושא עוסק בחשיבות של השאיפה להגיע כל פעם מחדש לפסגות בלתי מוכרות. פרנק זאפה מגדיר זאת טוב יותר מכולנו • "אף פעם אל תעצור עד שהטוב שלך הופך טוב יותר, והטוב יותר שלך הופך לטוב ביותר" . פרנק זאפה. נדמה לי כי משפטים אלה מדגישים את חשיבות הטיפוח של מותג מנצח.
שימו את הלקוחות במקום הראשון
הדיברות הבאות מתמקדות בחשיבות המדברת על כך כי המותג הטוב הוא אמצעי, לא מטרה. בואו ותצרו מותג העונה לצרכים של הלקוחות ושוק המטרה בו אתם פועלים. אל תבנו מותג כמו שאתם הייתם רוצים, אלא כזה שיתאים ללקוחותיך. כמובן, שחשוב להתאים למותג את השפה הפרסומית הנכונה היוצרת בידול ומדגישה את היתרונות על פני המתחרים. צריך לחשוב לטווח ארוך ולא לטווח הקצר. דיבר מספר ארבע מציג את החשיבות של התמקדות בחשיבה לטווח ארוך. בניית מותג חזק היא כמו ריקוד טנגו. זקוקים ליותר מאחד להצלחה. תמיד תמצאו את הדרך ליצור תועלות מוחשיות ללקוחות שלכם. הרגילו אותם כי הם מקבלים תמורה וערך גדול יותר מההשקעה. לקוחותיך חייבים להבין כי נכון יהיה מצידם לשמר ולטפח את מערכת היחסים ארוכת טווח אתכם.
שמרו על שפת מותג ראויה
דיבר מספר חמש מדבר על המשכיות. הקפד על נראות עקבית לאורך זמן. יצירת הקשר בין רעיון המותג, ערכיו, מרכיביו והיכולת לזהות אותו מבין מותגים אחרים ולהעדיפו על פניהם - הם תהליכים שאורכים זמן רב. כל מפגש של הלקוח עם המותג מהווה הזדמנות לבניית נדבך חשוב נוסף בחיבור שלו לעסק שלך. בין אם מדובר במודעה בעיתון, שלט חוצות, סרט פרסום, אריזת מוצר ואפילו שקית קניות, יש להקפיד על נראות עקבית כדי שהלקוח יבין שמדובר במותג שלך, בדיוק כמו שעושה אורנג' עם הריבוע הכתום או מרלבורו עם הקאובוי. שימוש חוזר ונשנה באותם מרכיבים לאורך זמן מבטיח סיכוי גדול יותר בזיהוי המותג.
שמרו על עדכנות ופשטות טכנולוגית
הגדר את ערכיך והיה נאמן להם . זהו הדיבר השישי החשוב מאד ליצירת מותג איכותי ומביא ערך. מתברר כי בעיני הלקוחות גם למותג יש אופי וערכים. לקוחות לא ירכשו כבוד ואמון למותג שמאחוריו אין סט ערכים שאפשר להזדהות איתם? לפיכך היה נכון כי תבנו ותשמרו סט ערכים שאתם מאמינים בו, ושאתם חושבים שלקוחותיכם יאמינו בהם ויתחברו אליהם. הקפידו שגם העובדים שלכם יתנהגו בהתאם לקוד הערכי שקבעתם. כל אלה ייקבעו את האופי של העסק שלכם לאורך זמן ואת הדרך שבה הוא ייתפש בעיניי לקוחותיכם.
להשלמת התמונה הדיבר השביעי מדבר על החשיבות של הגדרה מדויקת את אופי המותג. מותגים הם קצת כמו בני אדם. הם עוברים תהליכי "האנשה". יש מותגים צעירים, זקנים, שובבים, חצופים, סולידיים וכו'. הגדירו את אופי המותג שלכם בהתאם לתחום הפעילות ולקהל הלקוחות שלכם. וולוו, למשל, היה במשך שנים מותג שמרני וסולידי שפנה לשוק בוגר ומבוסס, ולכן רצינות התאימה לאופיו. ודאו שהאופי של המותג שלכם תואם את צורכי השוק ואת אופי השירות שלכם.
הכירו את המתחרים והלקוחות
הדיבר השמיני מתמקד בחשיבות של בנית ערך למותג שלך. יצרנית הרכב סובארו נהנתה שנים מאמינות של מותג יפני: "האוטו שלא רואה מוסך". חשוב לדעת כי הם איבדו את היתרון הזה לאחרים בשוק ומנגד לא ידעו לייצר בידול וערך נתפס חדש. תייצרו למותג שלכם נכסים כאלה. תכונות אופי ואמיתות שילכו אתכם וישרתו אותכם לאורך זמן. אל תעשו שום מהלך שעלול לפגוע באותם נכסים. במקרה של סובארו, למשל, חיסכון בבקרת איכות והכנסת חלקים זולים ולא אמינים לרכב עלולים להרוס באחת את המותג שנבנה לאורך שנים.
הדיבר התשיעי ממקד אותנו בחשיבות של יצירת זהות בינכם לבין המותג שלכם . יש תיאוריה הטוענת כי כלבים דומים לבעליהם. גם בני-זוג נוטים להפוך דומים זה לזו אחרי שנות זוגיות רבות. דאג גם אתם ליצור זהות בינכם לבין המותג שלכם. אם המותג שלכם מבוסס על ערכי אמינות, יושר ושקיפות, למשל, היו גם אתם אמינים, ישרים ושקופים בהתנהלות שלכם. או למשל, אם המותג שלכם הוא פרוע ותוסס, אמצו זאת, בדיוק כמו שעושה ריצ'ירד ברנסון, הבעלים של חברת וירג'ין. החיבור הזה בינך לבין המותג שלך לא רק יחזק את מעמדו ואופיו של המותג - הוא גם יקנה לו יותר אמינות, יציבות ויבטיח את קיומו לאורך זמן.
טפחו את המותג האישי שלכם
הדיבר העשירי והאחרון מדבר על החשיבות שלכם לאמץ התנהגות של יוצאי שב"כ ואו מוסד האמונים על למידת האויב – למידה והכרות מעמיקה של המתחרים של יכולותיהם. להכיר את מערכי השיווק וההפצה של כוחות המכירה שמולם אתם מתמודדים. הכירו את אלה שרוצים קשר ישיר עם הלקוחות שלכם – אותם הם מנסים להעביר לצידם. תמיד חשוב שתדעו גם מה יש למתחרים להציע להם. לכן חשוב ללמוד את המתחרים: מה הם מציעים, איך הם ממותגים ומה האופי שלהם; לכן קיימת חשיבות מהותית ליצירת הבידול העסקי שלכם. חובה להגדיר את החוזקות האישיות של המותג שלכם, כך שיתאים ללקוח – הקיים ואו העתידי שאמור להצטרף מחד ויבלוט לטובה על פני המתחרים מנגד.
נתחו הצלחות ושכפלו אותן
כעוסקים בייעוץ ארגוני וניהול מערכי שיווק ועדכון אסטרטגיה, אנו מבקשים לאחל לכולנו חתימה מקצועית ואישית טובה, ביום הכיפור הקרב ולאחל כי לפחות פעם בשנה נשאף להיות מסוגלים להסתכל פנימה ולנתח אובייקטיבית הצלחות וכישלונות. לסיכום, אנו משתדלים להביא ערך מדיד ותועלות מוחשיות למנכ"לים, מנהלים ועובדים בכירים הנמצאים בצמתים קריטיים של שיפור המיתוג העסקי, האישי והמקצועי שלהם. אנו מאמינים כי לתהליכי בחינה ותיקון ארגוני ואישי חשיבות רבה. יש לעשות זאת אפילו יותר מאשר פעם בשנה. חשוב כי אחת לרבעון נדע להסתכל באם הסולם העסקי והאישי שלכם נשען על הקיר הנכון?
נעזור לכם לנהל ולבנות מותג מנצח
יחד אתכם יש ביכולתנו להביא לשיפורים מהותיים במסגרת ניהול יעיל ונכון של המותג החוצה ופנימה כאחד. נאמץ גישות ודפוסי פעולה עדכניים שממקמים את הלקוח במרכז ואת יצירת הערך האמיתי והמדיד ללקוח הסופי. אנו שמחים להציג חלק מסיפורי ההצלחה שלנו. שואפים תמיד ופועלים בכל מצב ליצור מודל של win – win ארוך טווח. היה ואתם שוקלים לבחון האפשרות להובלת תהליך של שיפור בתחום המיתוג ובניית אסטרטגיות מוטות לקוח, צמיחה ושינוי ארגוני, אנו נשמח להיות עבורכם פרטנר לחשיבה ולהתלבטות לגבי הדרך הנכונה להניע תהליך מורכב זה. מעוניינים בייעוץ עסקי? צרו קשר ישיר למשה גרימברג או צלצל : 054-4814332