שותפי לדרך ואני שמחים לשתף אותכם במספר תובנות שאספנו לאורך השנים כמנהלים בכירים בעולמות תעשייה ועסקים מאד תחרותיים ומול לקוחות שלהם הענקנו שירותי ייעוץ עסקי, ייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי ועדכון אסטרטגיות יחד עם שירותי אימון אישי – אימון עסקי למנכ"לים ולבעלי חברות ועסקים. זיהנו לא מעט תובנות שאותן אנו שמחים לחלוק איתכם.
תובנה ניהולית ראשונה: תתמקדו בעיקר ולא בטפל. אימצו את חוק הפרטו ואת הפרטו של הפרטו
תתרחקו מאנשים מנהלים ועובדים מחפשים שלמות. העדיפו כאלה הממוקדים בעשייה היודעים לתעדף משימות ולעמוד ביעדים. שלמות ופרפקציוניזם פעמים מביא לשיתוק. העדיפו כאלה שמקבלים החלטות ומבצעים תיקונים והתאמות תוך כדי תנועה אל עבר השגת המטרה.
המלצה ניהולית שנייה: חפשו שחקני נשמה ואנשים אופטימיים
תתרחקו מעובדים ומנהלים בעלי יחסי אנוש גרועים. כאלה שעוסקים במניפולציות וכאלה שנמצאים על הספקטרום של "נרקיסיזם". מעובדים ומנהלים שרק יודעים לקטר ולראות תמיד את חצי הכוס הריקה. כאלה ביקורתיים, שכל דבר לא נראה להם מושלם, או ההיפך, כל דבר נראה להם מוגזם. ויש להם תמיד מה להעיר ולבקר. וזה קורה בעיקר לאחר כישלונות שלהם אין "כאילו" כל קשר אליהם. היזהרו מעובדים ומנהלים פסימיים שלא מסוגלים לראות את הטוב, ומרעילים את האווירה.
תובנה ניהולית שלישית: גייסו עובדים ומנהלים המסוגלים לעבוד עצמאית ויש להם יכולת של "ראש גדול"
תיזהרו מעובדים ומנהלים אשר רוב זמנם נמצאים במוד של "קורבן" כאלה שתמיד מתלוננים כי "שתו לי .. אכלו לי.." כאלה שזקוקים יותר מידי לתשומת לב ובהתנהגותם הופכים לגזלני "אנרגיה ומשאבים". היו מספיק מקצועיים לזהות סוג כזה של עובדים ומנהלים כבר בראיון העבודה הראשון. היה ומתברר רק אחרי הקליטה שנעשתה טעות בגיוס נכון להיפרד כידידים לטובת שני הצדדים.
המלצה ניהולית רביעית: אמצו סביבת עבודה מסודרת
אנו לאורך השנים כחברת ייעוץ ארגוני שהתמקדה בליווי חברות ועסקים בתהליכי שינוי וצמיחה, פיתוח מנהלים ועובדים מבקשים לקבוע בפסקנות כי מנהלים ועובדים ואפילו מנכ"לים בכירים ובעלי חברות שידעו לנהל את עצמם היו מנהלים הרבה יותר מוצלחים מכאלה שהתמודדו ברוב הזמן "לכבות שרפות". זיהנו כי סביבת עבודה מסודרת משקפת תרבות ארגונית וניהולית של עובדים ומנהלים אשר מקדשים תכנון ותיעדוף נכון של משימות. הם לא סובלים מתסמיני "דחיינות" או מהרגלי ניהול ועבודה המתמקדים אך ורק בכיבוי שרפות ופחות בתכנון והאצלת סמכויות. מצב רוחם של המסודרים טוב הרבה מאלה המגיעים למשרד שהוא מבולגן.
תובנה ניהולית חמישית: הפכו חלומות לתוכנית פעולה. הקצו משאבים והיו נחושים
עולם העסקים ועולמות אחרים מקדשים כאלה שלא הפסיקו לחלום. כאלה שנמנעו לחיות את העבר. כאלה שלא פחדו לצאת מאזור הנוחות. היו מוכנים להפסיק לחיות את הישגי האתמול. באופן כללי ובעיקר בעולמות הניהול והעסקים במאה ה- 21 מי שחי את העבר, סיכוייו לשרוד את העתיד התחרותי מאד קלושים. היו נכונים לא להירדם בשמירה. היו יצירתיים וחדשניים. הביטו קדימה עם אמונה ואופטימיות המשקפת יזמים ויזמיות לאורך כל ההיסטוריה. הפכו חלומות לתוכניות פעולה. תכננו את החיים האישיים, הניהוליים והעסקיים שלכם בהתאם לחלומות שאתם מבקשים להגשים. אל תדחו את ההחלטה לנוע קדימה. הנחישות, ניהול זמן נכון והתכנון יביאו אותכם להביט לאחור ולהיות מאושרים וגאים מזה שלא נשארתם באזורי הנוחות שלכם.
המלצה ניהולית שישית: שימו את עצמכם במרכז. הפסיקו לרצות את כולם.
בקריאה ראשונה של הכותרת מעלה ניתן לחשוב שאתם מתבקשים להפוך לאגואיסטים חסרי מעצורים? לא זאת הכוונה. היו נחושים להבין כי היה ואתם לא מרגישים מרוצים ומסופקים, כל האחרים הסובבים אותכם בעבודה ובבית מרגישים שאין אתם ממצים את מלוא הפוטנציאל והכישורים שיש בכם. הגיע הזמן לעצור את התסכול. להפסיק מלנסות לרצות את כולם. האנרגיות בדרך כלל מיותרות. התסכול יגבר וסביר כי תבינו שבזבזתם לא מעט זמן ואנרגיות על המטרה הפחות חשובה.
תובנה ניהולית שביעית: אמצו שינויים חתרו לאימוץ מוד של חדשנות ויצירתיות כדרך חיים אישית וניהולית.
נכון כי תפסיקו לפחד משינויים ואפילו ממשברים שעשויים להתברר כנקודת מפנה חשובה לעתיד טוב יותר. שינוי הוא תמיד מבורך, במיוחד באם הוא נעשה מתוך בחירה מושכלת שלך. הדרך להמציא את העתיד מתבטא בהחלטה שלכם להתחיל לעבוד וליצור אותו. שוב אני מבקש לקבוע שהצעד הראשון הנכון הוא למקד את כל האנרגיות ולהימנע מבזבוז מיותר של משאבים. למקד את כל המאמצים בחשיבה מחוץ לקופסה - זאת התחלה טובה. רכזו סביבכם צוות של אנשים מדיסציפלינות שונות בעלי התלהבות כשל ילדים סקרניים, הרואים בכל בעיה הזדמנות ולא קושי. מומלץ כי יהיו בעלי DNA המלא באופטימיות ובעלי גישה מחשבתית האומרת: "אנו כבני אדם מאמינים שהעתיד יהיה הרבה יותר טוב היה ונצליח לממש חלומות משותפים".
המלצה ניהולית שמינית: לא לפחד להיכשל. מכישלונות רק לומדים.
נכון כי תדעו כי העולם מלא במצליחנים שפעם אחר פעם נכשלו ולא הרימו ידיים. אני מבקש לקבוע כי גם מי שנכשל הוא עדיין מצליחן בפוטנציה. היה ותהיו אופטימיים מומלץ כי תבינו שהכישלון הוא רק "מכה קלה בכנף" במסלול הטיסה אל עבר השגת היעד. לכן חשוב כי תמנעו להיות ביקורתיים כלפי עצמכם. ביקורת עצמית מוגזמת עשויה לכבות את האמונה ביכולתכם לכבוש כל יעד ומטרה. ההמלצה הנוספת שלנו כיועצים ארגוניים מקצועיים, היא להימנע בהאשמת אחרים בכישלון שלך. זאת לא דרך לשפר את התסכול האישי. זאת דרך לא לגיטימית למרות שמנהלים לא מעטים עושים זאת ובדרך "דורכים" ופוגעים בעובדים והמנהלים שמסביבם.
תובנה ניהולית תשיעית: היו ממוקדים במשימה. נהלו היטב את מאגר המשאבים קבעו סדרי עדיפויות.
מיקוד ויכולת ניהול עצמי ותיעדוף משימות נכון מהווים בסיס לכל הצלחה אישית וניהולית. המלצתי היא כי תדעו לשמור על האנרגיה שלכם, כי היא בסופו של דבר קובעת את איכות החיים שלכם. לכן אנו ממליצים כעוסקים ב-אימון אישי ועסקי למנהלים לשפר ביצועים בתחומי ניהול זמן אחרי איתור הפעולות גבוהות התגמול המייצרות לנו הכי הרבה ערך? אמצו את יתרונות השימוש בחוק הפרטו חוק ה- 20-80. דעו כי את הנושאים החשובים האלה אנו מלמדים ומפתחים במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים. סדנאות, קורסים וימי עיון.
המלצה ניהולית עשירית ואחרונה: היו אנשים מנהלים ומנהיגים שאחרים ירצו ללכת אחריכם "בעיניים עצומות"
תשאפו להפוך למנהיגים כריזמטיים ששואפים לגרום לאחרים לנוע אחריכם. להאמין בכם ובדרך. המנהיגים, המנהלים או האנשים היותר טובים תמיד משמשים מודל לחיקוי היו אנשים ומנהלים אשר מעניקים חשיבות לחזון, תרבות וערכים. היו עם יושרה ואמינות גבוהים במיוחד. היו מנהלים המיישמים את כל מה שהם דורשים מהעובדים שלהם. לאורך השנים גיליתי כי המנהלים או האנשים הטובים ביותר מתנהלים בשקיפות, מבהירים לסובבים אותם מה הכיוון הנכון לצעוד? מסבירים להם כיצד הם משתלבים במשימה הכללית. גלו אמפתיה וכישורי תקשורת בין אישית גבוהים ובעיקר שפרו את כישורי האינטליגנציה הרגשית שלכם. בואו ונשוחח: 0544-814332 שלחו מייל אלי ונקבע פגישת היכרות. abc@nihul4u.co.il.