החודש החלטתי לקשור את "תקציר המנהלים" לאירועים האקטואליים שקורים במדינה. מחאת הצעירים שבאה לתת משב רוח רענן לסטגנציה שפשה במדינה בכל הגזרות. הגזרה הפוליטית בראשותו של ביבי והאחרים ממשיכה לנהל את "המלחמות" של המאה הקודמת. ימין מול שמאל. חרדים מול חילונים. שטחים לעומת שלום. כמנהלים וכבני אנוש כולנו אוהבים את "אזורי הנוחות" כולנו לא אחת ואפילו יותר בעולמות העסקיים, מעלים על נס את השמרנות ואת הפחד משיניים.
הגיע הזמן שכל אחד חייב להמציא את עצמו מחדש. אחרת יש חשש כי לא יהיה רלוונטי יותר. המדינה חייבת לקבוע סדרי עדיפות חדשים. המנהיגות חייבת להתעשת ולתת מענה למצוקות של הדור הצעיר ושל הדור המושך את העגלה – "דור מעמד הביניים" שנשחק ונשחק. המצב חייב להשתנות כמו שמשתנים תאגידים בעולמות העסקיים. אלה שלא ממציאים את עצמם מחדש לא פעם יורדים מקדמת הבמה ונעלמים. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות.
לשמור על עדכנות טכנולוגית וחדשנות
כמו בכל חודש, משפטי המפתח - הציטוטים שהשאירו בי חותם, כיועץ ארגוני המניע חדשנות וצמיחה, קשורים לנושא של החובה שלנו כיזמים ובעלי עסקים וכמנהלים לדאוג להמציא את עצמנו מחדש. עלינו לדאוג להיות רלוונטיים בשווקים מתחדשים. עלינו לדאוג תמיד להמשיך ולייצר ערך ללקוחות ולוודא כי המתחרים לא עוקפים אותנו בסיבוב. המשפט הראשון הוא של . טרי פראצ'ט מתוך הספר "אנשי השטיח" שכבר אמר: • "אינך חייב להשלים עם העתיד - אתה יכול לשנות אותו". טרי פראצ'ט. ואני אומר כי מי שלא מתחדש ומתעדכן נעלם.
חדשנות ויצירת ערך מתמיד ללקוחות
מהניסיון שצברנו בעשרות תהליכי ייעוץ ארגוני ובניית אסטרטגיות מול חברות ארגונים ותאגידים לא פעם מיקדנו את הפעילות של הובלת תהליכי השינוי והצמיחה כחלק מרכזי מתהליכי הייעוץ הארגוני - בחדשנות ויצירת ערך חדש ללקוחות. המשפט השני מגיע דווקא ממקור לא מזוהה אבל הוא מאד אופטימי ונותן סיכוי לכולנו. הוא קובע כי גם לאנשים ולמנהלים מהשורה יש היכולת להמציא את עצמם מחדש.
היו יצירתיים הניעו חדשנות
כמנהלים אתם חייבים לדעת כי טמון בכם המון כישרון. עלינו כמנהלים לדעת לקחת החלטות בתחום של החדשנות והיוזמה: • "אם אתה יכול לחשוב, אתה יכול לחשוב יצירתי". מקור בלתי ידוע. הייתי ממליץ לך כמנהל\ת להשקיע עד כמה שניתן באימוץ התובנה האומרת כי עסקים וארגונים "חפצי חיים" חייבים להמציא את עצמם מחדש אחת לכמה שנים. משפט זה כדרך חיים ניהולית. היה ותחליט להישאר באזור הנוחות חשוב כי תדע שכך אימפריות עסקיות נעלמות מעל במת ההיסטוריה .
תעשיית המוסיקה נולדה מחדש?
הייתי שמח להתחיל בתחום המוסיקה שייתן לנו דוגמא מצוינת ומוכרת: לאחר גסיסה של כעשור, נראה שתעשיית המוסיקה הגיעה לסוף דרכה ונפחה את נשמתה. לשמחתנו, באותו רגע ממש נולדה מחדש תעשיית מוסיקה חכמה ורלוונטית הרבה יותר. הסיפור מוכר, ומייצג את עברן ואת עתידן של תעשיות רבות. אותם דינוזאורים בחרו להילחם בטכנולוגיה החדשה במקום לאמץ אותה מהר ככל האפשר, והשקיעו את מיטב הונם בעורכי דין במקום באנשי טכנולוגיה ושיווק דיגיטליים.
היו קשובים לשינויים בשווקים
התוצאה היא תעשייה שהצטמקה לכשליש מהיקפה הכספי בעשור האחרון. בשנה האחרונה לבדה צנחו מכירות הדיסקים בכ-50%. למעשה, המוסיקה משגשגת כיום יותר מאי פעם, ונהנית מרנסנס חסר תקדים הודות לאותן טכנולוגיות חדשות בדיוק - בעיקר שיתוף הקבצים – ששליטי התעשייה הישנה מעדיפים לכנות "פירטיות". על פי אותו המודל סטיב ג’ובס המציא את אפל מחדש והשתמש במוסיקה כמנוע צמיחה תוך עקיפה מהירה של החסמים? הכיצד אצלך כמנכ"ל או בעלים, בתעשייה ובעולמות התוכן אתה מסוגל לעשות משהו דומה?
להתפרנס מהיוטיוב.
דוגמא נוספת טובה לא פחות מביאה לידי עשייה מכיוון אחר לחלוטין. הדוגמה של טרנט רזנור, סולנה של ניין אינץ' ניילז, מלמדת כי גם יזמים ובעלי עסקים בינוניים וקטנים יכולים לבצע שינוי ולהתאים את עצמם להיות רלוונטיים בעולמות תחרותיים ומשתנים. טרנט רזנור, סולנה של ניין אינץ' ניילז , הוא דוגמה משובחת למישהו שמבין איך פועלת מוסיקה מודרנית. העקרונות פשוטים: תן למאזינים את כל המוסיקה שהם רוצים, מתי שהם רוצים, בכל מכשיר קצה, בכל מדיה שהיא, והסר מדרכם כל מכשול אפשרי בדרך אל התוכן שלך. בנוסף, צור עם הצרכנים קשר אמתי ובלתי אמצעי דרך מדיה חברתית, בלוגים והופעות. הכיצד אתה כמנהל מפעל או חברה בתחום השרות מסוגל לחשוב כמהו מחוץ לקופסה.
סיעור מוחות יוצר חדשנות
טרנט הסולן והיזם העסקי, עודד אותם לבצע בעצמם את המוסיקה שלו, ולשלוח לו שירים וקטעי וידאו שלהם – והוא הקרין את התכנים שלהם במהלך ההופעות שלך. כך יצר מערכת יחסים שיתוף שנותנת להם סיבה אמיתית לקנות את התוכן שלו באמצעות כרטיסים להופעות, מארזים מיוחדים, מרצ'נדייזינג, וכן, גם בהורדות דיגיטליות רבות בתשלום מאייטיונז ואתרים דומים בווב, יצרו מערכת יחסים חדשה. האם יש באפשרותכם כמנהלים ואו בעלים של חברות ועסקים, לחשוב הכיצד ניתן לשכפל רעיון זה לעסק שלכם?
היה ותרצו לקיים דיון קצר באפשרויות של יצירת ערך חדש ללקוחות נשמח לאתגר. צור קשר ישיר למשה לפגישה של בדיקת היתכנות והכרות. מדברים כעת בישראל באוגוסט 2011 על קרטלים וקבוצות כוח המשפיעות מידי על חיינו. עולמות התקשורת האינטרנט והכבלים עברו לאחרונה תחילתו של שינוי בעזרתו הברוכה של משה כחלון. בעולם אני שמח להציג בפניכם דוגמא נוספת של יצירתיות ויוזמה עסקית מרעננת. נראה כי כולנו היינו שמחים באם מישהו בארץ היה מסוגל להביאה לציבור הישראלי השבוי בידי הוט או יס.
ללמוד מנטפליקס
לאחרונה חברת נטפליקס, האמריקאית המספקת וידאו לפי דרישה דרך האינטרנט, ל-23 מיליון מנויים, עקפה את חברת הכבלים קומקאסט, ונהפכה לספקית הווידאו הגדולה בארה"ב. שירותי נטפליקס עולים כ-10 דולרים לחודש, ואלה של הכבלים לפחות פי עשרה, תוך שהשימוש והשירות בנטפליקס הרבה יותר נוחים. כך תופסים הכבלים והמייג'ורז את תפקידם של הלייבלים כדינוזאורים הבאים, בעוד עולם הקולנוע, הטלוויזיה והווידאו עושה את דרכו לעבר מודל עסקי חדש, על חשבונן. בארץ ובעולם יש עוד דוגמאות של הצלחות. ישנן הרבה יותר דוגמאות של חברות שירדו מהבמה כי לא ידעו לנתב נכון את החדשנות והעדכנות של המוצרים ואו השרות.
מובילים תהליכי שינוי וצמיחה
לסיכום, בעולמות העסקיים ובתחומי התעשייה וההייטק ומול חברות הנהלות ומנהלים - אנו יוצרים פתרונות גדולים יותר לבעיות גדולות. הנושא של שמירת הרלוונטיות העסקית הינו בסיס חשוב להתנעת תהליכי שינוי וצמיחה. אנו יוצרים תועלות מוחשיות וערך ללקוחות ומנכ"לים הזקוקים להדרכה וליווי בתחום. ישנם רגעים בתוך תהליכי הייעוץ הארגוני, פיתוח עסקי והובלת תהליכי שינוי וצמיחה מול הנהלות ומנהלים בו אנו חייבים לגרום לכולם להבין כי נכון היה לבחון האם השוק והלקוחות שעל בסיסו הקמנו את העסק עדיין מקבל תמורה נאותה?. לקבלת מידע נוסף על שמירה של עדכנות ומובילות ופיתוח - צלצל ישירות למשה 054-4814332.
בואו ונוביל יחד חשיבה על חדשנות
אני שמח אחרי לא מעט שנים של בניהול, שיווק ופיתוח עסקי ולאחר עבודה כיועץ ארגוני בכיר מול ארגונים מנהלים והנהלות לקבוע כי באנשים – עובדים ומנהלים מוסתר המון פוטנציאל יצירתי לא ממומש. חובה לתת דרור לתחום החדשנות והיצירתיות בארגון כחלק משמירת העדכנות ומתהליכים מתמשכים של "המצאה מחדש ותחושה קרובה של השוק והשינויים שהוא עובר". תפקידי המרכזי בתהליכי ייעוץ ארגוני, ליווי ופיתוח עסקי הוא לעזור לך כמנכ"ל גם לבחון האם הגיע הזמן לבצע התאמות בתמורת הערך ועדכנות המוצרים ואו השירותים אותם אתה מעניק לשוק וללקוחות? הכיצד עושים זאת נכון? לפגישה אישית עם משה להרחבה בנושא – לחץ כאן.