היה ונשאל כל יועץ עסקי, יועץ ארגוני, יועץ אסטרטגי כמו גם מנכ"לים ובעלי חברות ועסקים בעלי שם הצלחות וניסיון – מהו השלב החשוב ביותר בהקמתו של כל מיזם עסקי? הרי התשובה הייתה ברורה לכולם. כולם היו מדגישים כי תכנית עסקית מקצועית וראויה המתבססת על מיפוי שוק מתחרים היא כלי חשוב ביותר בעבור כל יזם או כל אחד אחר המבקש לפרוץ אל העולם העצמאי כבעל חברה או נותן שירות.

תוכנית עסקית איכותית נדרשת לכל מיזם  

תוכנית עסקית עדכנית איכותי ומקצועית חשובה לכל מיזם עסקי הן באם מדובר בשלבי ההשקה והן בקרב חברות ועסקים שכבר פעילים מזה מספר שנים בשווקים. עדכון תוכנית עסקית עשויה להידרש במצבים שמחייבים אותך לעדכן את האסטרטגיה העסקית כתוצאה משינויים ואו משברים? עדכון והתאמת תוכנית עסקית עשויה לעזור לבעלים ולמנכ"ל בתהליכים של גיוס הון? כניסה לשווקים חדשים או כצורך להתאימה להיות רלוונטית בכדי להשיג מטרות ויעדים חדשים.

תוכנית עסקית יוצרת ערך אמיתי

היה ואנו מחויבים לעזור ליזם או לאיש עסקים בתחילת דרכו לבנות תוכנית עסקית מקצועית אנו מבקשים להניע תהליך הוליסטי ממוקד שמחייב הן את היזם והן אותו כיועצים עסקיים להקדיש זמן לבצע מחקר שוק מיפוי יכולות וצרכים בכדי להציג תוכנית עסקית המביאה ליצירת ערך אמיתי ללקוחות עם מוצר ואו שירות שאותו מבקשים לשווק ולמכור. היה ואנו מבקשים להציג ברמת הכותרות את התהליך הנכון של בניית תוכנית עסקית מקצועית כך הוא היה נראה.

מבנה התוכנית העסקית – תמצית המנהלים והכותרות של התוכנית הכוללת

ככלל, תוכנית עסקית הינה מקיפה ופעמים היא עשויה לכלול למעלה מ- 20 עמודים. היא כוללת ניתוח שוק , מתחרים, הצגת חזון ויעדים ובעיקר התוכנית הכללית מגיעה לפירוט בכל אחד מהסעיפים המוצגים בתמציתיות יתירה במסמך הראשוני שנקרא: "תמצית מנהלים – תוכנית עסקית". הן התוכנית המורחבת והן תמצית המנהלים יכללו את הנשואים הבאים:

  • חזון עסקי המתבסס על יעדים שאותם ניתן למדוד ולכמת
  • הצגה ותיאור העסק? החברה? או המיזם?
  • חזון עסקי והצגת יעדים להשגה בחלוקה לטווח הקצר הבינוני והארוך. הצגת תוכנית ל – 2-5-8 שנים קדימה.
  • פירוט הרעיון? השירות או המוצר שאמור העסק לשווק?
  • הצגת המודל העסקי, האסטרטגיה עסקית והשיווקית.
  • הצגת הצעת הערך תוך הדגשה של היתרונות והבידול כמפתחות להצלחה.

בנו צוות מייסדים איכותי

  • הצגת תוכנית שיווקית ותוכניות הכניסה לשווקים יחד עם הצגת מודל השירות ללקוחות.
  • בניית אבני דרך ומדדי בקרה לבחינת העמידה במשימות להשגה על פי מדדים של אחוזי חדירה, רווחיות, רמת שביעות רצון לקוחות ועוד.
  • צפי של תחזיות מכירה, הכנסות אל מול ההוצאות, מימון, רווחיות ונקודת האיזון הכל כך חשובה בניהול עסקי.
  • הצגת תוכנית המימון ותחזית תזרימי המזומנים בחלוקה רבעונית על פי הטווח של השנתיים הראשונות לפעילות.
  • הצגת נבחרת המנהלים הבכירים שנמנים על שכבת המייסדים בארגון.

הציגו בפירוט את הרעיון העסקי שלכם

במסגרת התוכנית העסקית המורחבת יש לדאוג כי כל פרק יקבל התייחסות ויזכה לביסוס על פי ניתוח שוק ומתחרים ואחרי ביצוע ניתוח חוזקות וחולשות. חלק מרכזי בבניה של תוכנית עסקית עיקרית ואיכותית חייב לכלול את הפירוט של הנושאים הבאים: הרחבה והסבר על הרעיון העסקי שעומד בבסיסה של ההחלטה להקים מיזם או חברה עסקית. השלב השני עוסק בהצגה מפורטת של המוצר/ השרות שאתם מתכוונים לשווק. כאן עליכם להיכנס לכל התחומים הכי חשובים להצלחה: לבחון את הצעת הערך בהשוואה לשוק ולמתחרים, לבחון את התמחור ולוודא כי יש באפשרותכם להכניסו לשוק ועדיין להרוויח. לבדוק באם אתם זקוקים להגנות מפני העתקה וחיקוי? ומנגד לבחון שיש לכם את אמצעי היצור והשינוע לשוק.

הציגו את מורכבות השוק והמתחרים

בכדי להיות מסוגלים להתמודד את האמיתות עליכם לבצע ניתוח שוק ומיפוי מתחרים. זהו השלב הראשון שבא לבסס את התחושה שקיימת בעבורכם הזדמנות עסקית? זהו השלב הכי קריטי לעצמכם ולאחרים שאמורים להיות משוכנעים כי אכן קיים פוטנציאל עסקי אמיתי ומבוסס על עובדות ונתונים. אסור בכל אופן להתניע תהליך של תוכנית עסקית המתבססת על "תחושות בטן" ורגשות וחלומות. מנגד לא מומלץ לטבוע בים של נתונים ודוחות שעשויים לא פעם להוציא אותכם מהמיקוד ואף עשויים לבלבל אותכם ולמנוע מצב שבו תוכלו בצורה מושכלת להתמקד באותם הנתונים הקריטיים להצלחה.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


אתרו את הגורמים בקריטיים להצלחה כבר בהתחלה

כאן אנו כיועצים עסקיים בעלי ניסיון מוכח מבקשים לקבוע כי כבר מהתחלה נכון לקבוע ולאתר את הגורמים הקריטיים למימוש ההצלחה העסקית. לזהות את אותם התחומים שללא השגתם לא תצליחו לעבור אפילו את שלבי ההקמה? היה נכון כי תרכזו ותאתרו 4-6 נושאים המזוהים כקריטיים להשגת ההצלחה העסקית. למשל מימון ראשוני, למשל היתכנות טכנולוגית שחייבת להתקיים, למשל הצעת ערך גבוה משמעותית מהמתחרים, למשל אחוזי כניסה וחדירה בטווח השנה הראשונה. ככלל אנו ממליצים אחרי איתור הגורמים הקריטיים לבצע הליך של "סיעור מוחות" שבו תנתחו את גורמי הסיכון ואת הדרכים הכי נכונות להשיג את אותם היעדים הקריטיים. בנוסף נכון כי תבוצע חשיבה לגבי חלופות להשגת אותם משימות היה ותוכנית אחת או יותר נכשלה?

מדוע הרעיון העסקי עשוי להיות נדרש בקרב הלקוחות? 

אנו תמיד מבקשים לעצור את ההתלהבות של היזמים ואו של אלה המבקשים להפוך בין לילה לאנשי עסקים, תעשיינים? אנו מבקשים לקבוע כי היה נכון "לאפסן" את האגו האישי ולבדוק את הכדאיות בהקמת המיזם או העסק דרך עיני הלקוחות הפוטנציאליים. כיועץ עסקי אנו מבקשים לגרום ליזמים לבחון שוב ושוב האם השוק והלקוחות עשויים ליהנות  מהפתרונות שאתם מעניקים לבעיות ואו צרכים אמיתיים שלהם?

תביאו בשורה חדשה ללקוחות

הכיצד אתם כיזמים יכולים להיכנס לתוך שווקים קיימים ולהביא לשינוי? לבשורה? להצעת ערך גבוה הרבה יותר מאשר המתחרים? זאת ועוד, נכון לבדוק את עלויות המחיר שעשויות קריטיות להצלחה. היה והשוק לא מוכן לשלם פרמיה על מוצר ואו שירות טוב יותר? או מנגד המוצר והשירות שאתם משווקים דומה לקיים אזי יהיה לכם מאד קשה להתמודד עם חברות ועסקים וותיקים.

מפות התחרות והמתחרים המרכזיים בארץ? באזור הגאוגרפי? או בעולם? 

טרום ההחלטה לכניסה לעולם העסקים והיזמות נכון לבצע מיפוי מעמיק של השוק המתחרים הן בפריסה עולמית, בפריסה של המקומית בישראל ופעמים במצב שהמיזם העסקי אמור לתת פתרונות לאזור גאוגרפי מוגבל. בכל אחת מהחלופות יש לבצע ניתוח טכנולוגיות, ניתוח מתחרים קיימים ומתחרים פוטנציאליים עתידיים. נכון לבצע זאת באמצעות Analysis Competitive כך שנוכל יחד להגיע למצב של הגדרת שוק ומתחרים, למפות את השחקנים המרכזיים, למפות את המוצרים והשירותים הקיימים ובעיקר להשוות אותם לרמת המוצרים והשירותים העתידיים שלכם. בסופו של תהליך חשוב זה היה נכון כי תוצג תוכנית עבודה מפורטת הכוללת את דרכי ההתמודדות העתידיות מול המתחרים ומול הצרכים של הלקוחות.

האסטרטגיה – המודל העסקי ותוכנית השיווק.

אחרי כתיבת התוכנית העסקית, נכון להיכנס לבניית האסטרטגיה של יישום המודל העסקי. למותר לציין כי תמציתו של כל חברה או מיזם עסקי גדול כקטן מתמקד ברצון להמשיך לגדול ולצמוח. מיזמים עסקיים מבינים כי היה וברצונם להצליח לתקופות ארוכות עליהם לדאוג לרווחיות ולגידול בפלח השוק. לכן כיועץ עסקי, אנו מבקשים לקבוע כי כדי לפתח מודל עסקי מקצועי וראוי יש להבין את הכוחות הפועלים בשוק.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


מיפוי שוק ומתחרים

יש חובה לבצע מיפוי שוק מעמיק ויסודי שלאחריו חובה לנתח היטב את הסביבה העסקית בה עומד המיזם העסקי לקום. זאת ועוד, עלינו במדויק הכיצד הרעיון העסקי או השירות פוגש את הצרכים של הלקוחות הקיימים, והם עשויים עניין לבחור בשירות ואו במוצר החדש שלכם? זאת כחלק מעבודה מקצועית משותפת לנו כיועצים עסקיים  היודעים להוביל גם תהליכי מיתוג ויצירת בידול והצעת ערך אטרקטיבית.

אסטרטגיית המכירות – השיווק  והחדירה לשווקים

אין תוכנית עסקית מקצועית ככל שתהיה מבלי שיהיה לה פרקים חשובים העוסקים באיתור אסטרטגיית המכירות והאסטרטגיה של החדירה הראשונית לשוק. אנו לוקחים על עצמנו יחד איתך כיזם לבנות את אסטרטגיית השיווק של המיזם החדש. יחד נקבע, את תחזית המכירות ואת עלויות הפרסום, השיווק ואת עלויות המכר. אנו נבנה אסטרטגיה שיווקית המתבססת על P4. הראשון מדבר על המוצר – על ה-  Product. השני מדבר על מחיר – Price. השלישי מדבר על ה- מקום על ה- Place. והרביעי והאחרון מדבר על הפרסום והקידום מדבר על ה- Promotion . כאן אנו נצטרך לבנות תחזיות הן לגבי סעיפי המכירות וההכנסות והן לגבי עלויות השיווק והפרסום.

משאב אנושי ומערכות תפעול ושירות לקוחות

אין אנו מכירים כיועצים עסקיים הממוקמים באזור חיפה אך פועלים ונותנים שירות בכל הארץ למגוון רחב של חברות יזמים ואנשי עסקים המבקשים לבצע קפיצת מדרגה עסקית אשר בונים תוכנית עסקית ללא טיפול כבר בשלב הראשון במשאב ובהון האנושי החשוב כל כך להצלחה. בתוך הכנת התוכנית העסקית או עדכון תוכנית קיימת אנו נותנים דגש וחשיבה לגבי התפעול היומיומי של החברה או המיזם. מי אחראי למה? מי עוסק בניהול? מי במכירות ובשירות ללקוחות? מי עוסק בפיתוח עסקי בתפעול וביצור? ננסה להעריך את כמויות כוח אדם נדרש – הן מנהלים בדרגות השונות והן עובדים מיומנים. היה והמיזם עוסק בייצור ובטכנולוגיה נצטרך לתת את הדעת לגבי התשתיות והציוד הנדרשים. נתמקד בבניית מבנה ארגוני ומערך שליטה ובקרה יעיל כך שכל אחד בארגון ידע את תפקידו, משימותיו ואת המדדים לבקרה ומדידה של איכות עבודתו.

"כיצד לכתוב ואו לעדכן תוכנית עסקית"?

לסיכום, כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני בחיפה ובצפון, ופעילה גם בכל הארץ, אנו מתמקדים בהנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים כי אחת לתקופה נכון לבחון באם הגיע הזמן לעדכן את התוכנית העסקית? את האסטרטגיה העסקית? החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" שיוקדש להיכרות ובדיקת היתכנות לעבודה משותפת יחד. המפגש ינסה לענות לשאלה חשובה שעשויה אולי להטריד גם אותך כבעלים או כמנכ"ל?

פגישת "סיעור מוחות" במתנה

השאלה היא: "האם ייעוץ ארגוני- ייעוץ עסקי עשוי להביא לי ערך מדיד וה- ROI יהיה גבוה מספיק"? האם נכון להיעזר באנשי מקצוע בכל מה שקשור לצורך בעדכון תוכנית עסקית? או בבניה של תוכנית עסקית, למיזמים עסקיים חדשים? אני מבטיח להסביר ואף לשכנע כי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי והדרכת מנהלים וצוותי מכירות, תמיד מסייע לחברות וארגונים עסקיים לשפר ביצועים באמצעות הפעלה וניהול נכון יותר של צוותים ומנהלים. זאת ועוד, בשווקים במשבר תמיד נכון לבצע עדכון לאסטרטגיה העסקית והשיווקית. היה ותרצה לשוחח תרגיש חופשי לצלצל אלי: 0544814332, למשה גרימברג.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים