חברים יקרים, לקוחות מהעבר ולקוחות עתידיים,‌ ‌ראשית אני מבקש לשאול לשלומכם ובשלום היקרים לכם. מניח ומקווה כי הצלחתם לעבור את שנת הקורונה עם אופטימיות לקראת השנה החדשה. עולם העסקים ועולמות הניהול מחויבים כיום, למנות גדולות של אופטימיות ואמונה שדברים חייבים ועשויים להשתנות.  ‌ ‌

2021 חוזרים לשגרה?

אני משוכנע כאחד העוסק בייעוץ ארגוני- פיתוח עסקי כי העולם העסקי יחזור לשפיות. שנת 2021 תאפשר לעולם לחזור למוד עבודה המאפשר מגע עולם שלם של תרבות ארגונית וחיי חברה עסקיים שכולנו משתוקקים לחוש שוב. מתברר כי ‌שנת הקורונה 2020 הייתה שנה מטלטלת ורוויית תהפוכות בעובר העולם העסקי והחברה הישראלית.

התרומה של משבר הקורונה לעולם?

משבר הקורונה, עיצב וסידר מחדש ללא כל אפשרות להשפיע לא מעט תחומים בחיי האנושות. בארץ ובעולם כאחת. שינוי סדרים חברתיים, שינוי מארגי המשפחה, שינוי אורחות חיים ויכולת פרנסה והשתכרות כתוצאה מהסגרים. כולנו נאלצנו לשנות ולאמץ דפוסי חיים ועבודה חדשים. לאורך התקופה הלא קלה לכולנו, היתה לי ההזדמנות לגלות את החוסן הפנימי של בעלי חברות מנכ"לים ואנשים שהיו צריכים להמציא את עצמם מחדש.

הבראה שינוי וצמיחה

הם גילו יכולות מדהימות להסתגל לשינויים, להתמודד עם משברים, ללמוד להתפתח ובעיקר לגלות יכולות יצירתיות תושייה ויכולות להתאים את עצמם תוך כדי תנועה אל מול משבר הקורונה. נדמה לי כי כל אחד מאיתנו, בעולם העסקים ובעולם התעסוקה גילה שבכל משבר יש הזדמנות לצמיחה ולשינוי. יותר מכל אהבתי לגלות במהלך 2020 נכונות של רבים לחפש שיתופי פעולה וסינרגיה.

מפגשי חשיבה וסיעור מוחות במתנה

לאור המשבר, החלטנו להעניק מפגשי חשיבה וסיעור מוחות במתנה. לאורך השנה האחרונה הענקנו עשרות רבות של מפגשי סיעור מוחות בזום ללא עלות למגוון רחב של חברות בינוניות קטנות ועסקים משפחתיים. הופתעתי לגלות עד כמה אנשים היו זקוקים לאוזן קשבת ולפרטנר להתלבטות ולחשיבה בכדי להיערך נכון יותר להתמודדות עם משבר הקורונה בעולם התוכן העסקי שלהם. בעת הזאת, לקראת השנה העסקית החדשה, שנת 2021 המחייבת אימוץ של תהליכי הבראה, שינוי באמצעות חדשנות, צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות ובעיקר השנה הבאה עלינו לטובה מחייבת בקרב מנכ"לים והנהלות לגלות גמישות מחשבתית ושבירת פרדיגמות בכדי להניע תהליכי שינוי והתאמה לשווקים העוברים שינוי כתוצאה ממשבר הקורונה.

טרנספורמציה דיגיטלית – הלקוחות במקום הראשון

היה לי הזכות דווקא בתקופת הקורונה להניע חברות ועסקים בינוניים וקטנים ובעיקר חברות משפחתיות לבצע שינויים במודל העסקי, במגוון המוצרים והשירותים ובעיקר לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בכל מה שקשור לטיפול בלקוחות. אנו תמיד מסבירים כי גם בתקופות משבר יש לשמר את ההון הניהולי והמקצועי. אסור להפסיד אותם. אסור לצמצם בכוח אדם ניהולי ומקצועי. הנזק גדול משמעותית מהתועלת. אנו מאמינים כי העולם העסקי של ה- SMB אשר יגלו גמישות מחשבתית ויאמצו תרבות המקדשת שינוי וטיפוח ההון המקצועי ובמקביל ישימו את הלקוחות במקום הראשון יוכלו להתאושש ואף לצמוח מתוך המשבר.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


ערוץ יוטיוב למנהלים

במהלך 2020 ובתוך משבר הקורונה העמוק החלטנו להיכנס לעולם היוטיוב. לקח לנו מספר לא מעט של חודשים להבין מהי הדרך היותר נכונה לבנות ערוץ להעברת ידע מקצועי בתחומי הניהול, השיווק, הפיתוח העסקי והאסטרטגיה לחברות ולעסקים המבקשים להשתפר להתמקצע ולשפר ביצועים בתחום ניהול המכירות, שיפור השירות ללקוחות ובעיקר העצמה והדרכה למנהלים ולעובדים. אתם מוזמנים להירשם לערוץ ולקבל אחת למספר ימים סרטון מעורר השראה בתחומים הרלוונטיים. בפרטים של כל סרטון תוכלו לקבל מידע רב ומעמיק המופעי בפרטי הסרטון. מוזמנים להירשם לערוץ

להלן סקירה קצרה של הפוסטים הכי נקראים לאורך שנת 2020

מנכ"ל, מנהל צעיר, למדו לשאול את השאלות הנכונות?

מה לדעתכם מבדיל מנהלים טובים ומצטיינים ממנהלים אחרים? כולם יתמקדו ביכולת וברמת ההישגים? מעטים יציגו את המיומנות הכי מובהקת למנכ"לים ומנהלים מצטיינים: את היכולת שלהם להניע אנשים אל מחוץ לאזורי הנוחות שלהם. להניע אנשים באמצעות שאילתת שאלות היוצרות תנועה ומעורבות אישית מקצועית ואישית בארגון. תקשורת אפקטיבית מופיעה גבוה בדירוג, ואכן זה נכון.

מנהלים מצטיינים – לא תמיד יודעים את כל התשובות

מנהלים ומנכ"לים מצטיינים מומחים ביכולתם לנהל מערכות תקשורת פתוחות ומערכות תקשורת בינאישית בכמות מדהימה בממוצע לאחרים. רבים טועים וחושבים כי מנכ"לים ומנהלים אמורים להיות "גאוני על" היודעים לתת תשובות חכמות למגוון רחב של שאלות. כאלה היודעים את כל התשובות לכל השאלות? אנו בוודאות חושבים כי סוג כזה של מנהלים לא יוכלו לשרוד בעולם הידע והמורכבות הטכנולוגית והמקצועית במאה ה- 21. לפוסט המלא

אסטרטגיות לניהול עסקי בתקופות משבר

המושג "אסטרטגיה עסקית" או אסטרטגיה עסקית בתקופות משבר נדונו בהרחבה במחקרים רבים ותיאוריות אמפיריות רבות מתחום הכלכלה, הסוציולוגיה, מנהל העסקים וההיסטוריה שתרמו להבנתו ועיצובו של המושג. האמת שיותר התמקדו בתחום הגנרי של "אסטרטגיה עסקית" ופחות בתחום של אסטרטגיה בתקופות כאוס או משבר? המושג גובש ועוצב מתחומי ידע רבים, ולכן ישנם חילוקי דעות לגבי עיצוב ותהליך האסטרטגיה כמושג על גנרי. בהמשך נצליח להרחיב על האסטרטגיות הנכונות לניהול עסקי בתקופות משבר

מהי האסטרטגיה הכי מתאימה לכם?

יחד עם זאת בעולמות העסקיים, קיימת הסכמה כי כל ארגון החפץ בהמשך קיומו חייב להגדיר אסטרטגיה שתבטיח התאמה עם הסביבה. מהי סוג האסטרטגיה הכי מתאימה - תלויה בסוג הארגון או העסק ובעיקר מהם המטרות שמבקש להשיג. האסטרטגיה העסקית היא הכלי האופרטיבי של ארגון להשגת המטרות והיעדים. המושג "אסטרטגיה" נגזר מהמילה היוונית Strategos  או גנרל. יחד עם זאת המושג פרץ את גבולות הצבא ונכנס לעולמות נוספים כבר לפני למעלה מ- 200 שנה ויותר. לעולמות העסקיים, לעולמות ההתנהגותיים ולענפי מחקר רבים וטובים באקדמיה. להמשך הקריאה

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


הפרופיל המקצועי של יועץ ארגוני יועץ אסטרטגי איכותי?

שמנו לעצמנו למטרה מאז 2006 לעזור ולהעניק שירותים מקצועיים לחברות ארגונים ועסקים בכדי לעזור להם להיות עסקים טובים יותר. אנו עוזרים לבעלי מחברות, הנהלות ומנכ"לים לעדכן את יכולות הניהול והמנהיגות בכדי לשמור על רלוונטיות עסקית וניהולית גם מול התחרות הגוברת ומול משברים שאותם חווים כולם. אנו כחברה לייעוץ ארגוני שמים דגש על מיפוי ואיתור מהיר של הבעיות והחוליות החלשות שפוגעות בתפקוד העסקי והארגוני.

מהו הייעוץ הארגוני?

היה והיינו צריכים לפשט את המושג "ייעוץ ארגוני – ייעוץ אסטרטגי" היינו אומרים כי: שני התחומים הינם מרכזיים בתחומי הניהול העסקי בכל תחום או סגמנט. הן הייעוץ הארגוני והן הייעוץ האסטרטגי, נוגעים בלב ליבו של העשייה העסקית. נוגעים במבנה ומערכי התפעול והתקשורת, נוגעים בתוכנית העסקית ובתוכנית השיווקית ובשאר התהליכים הפנימיים בארגון וגם בסביבה החיצונית לו. למאמר המלא

מיזוגים ורכישות: הקורונה – עשויה ליצור הזדמנויות חדשות לצמיחה?

כל קושי, יוצר הזדמנות.  כחברה לייעוץ ארגוני, אנו בטוחים כי גם משבר הקורונה המעמיד בפני עולם העסקים בישראל ובעולם אתגר לא פשוט כלל - יעבור ויסתיים בקרוב. החברות והעסקים אשר ידעו להתאים את עצמם לשינויים הנדרשים, ישרדו ואף יגלו כי נפתח להם עולמות חדשים שכלל לא נלקחו בחשבון. אני מבקש לקבוע כי יש תקווה לכל אותם לעסקים קטנים, חברות משפחתיות ולחברות בינוניות אשר כיום כמעט איבדו תקווה לעבור ולשרוד את המשבר. חשוב כי נדע כי "הדרוויניזם" - פועל גם בעולמות העסקיים. השורדים, יהיו מקרב העסקים שיגלו גמישות ויכולת אלתור והתאמה לסביבה משברית עד יעבור זעם.

"הדרוויניזם" - פועל גם בעולמות העסקיים

מעולם תעסוקתי יציב ברמת המדינה, ישראל הגיע תוך כחודש למצב שבו 25% מכוח העבודה מובטל. יחד עם זאת תמונת המצב של יכולת ניהול המשבר ברמה המנהיגותית- פוליטית של מערכות השלטון התגלו כפלופ אחד גדול. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, מניפולציות של המנהיגות הבכירה בראשותו של ראש הממשלה נתניהו, מונעות מערכי קבלת החלטות ראויות יותר. כולם נדמה כי עסוקים בהכנות לקראת ועדת החקירה שתעסוק בכשלי הניהול והיערכות למשבר הקורונה. אחרים עסוקים בהישרדות פוליטית ובהישרדות והימלטות מזרועות החוק ובתי המשפט. לכן מיזוגים ורכישות בתקופת משבר הקורונה - עשוי ליצור הזדמנויות חדשות לצמיחה ולשינוי עסקי? לפוסט המלא מהמציג את ההזדמנויות לצמיחה בתקופות משבר.

מה בין אסטרטגיה שיווקית לאסטרטגיה עסקית?

כשעסקים וחברות מגיעות למצבים בהם שום דבר לא הולך? נסוגים לאחור ומאבדים לקוחות ונתחי שוק זה הזמן להבין כי יש חובה לעדכן את האסטרטגיה העסקית ובו בזמן לבצע את ההתאמות הנדרשות בכל מה שקשור לשיפור במערכי האסטרטגיה השיווקית שחייבת להיות מותאמת לשינויים בשווקים ומול המתחרים. זאת במקביל לשיפור חד בכל מה שקשור למערכי המכירות השונים ושירות הלקוחות. בואו ונבין מה בין אסטרטגיה שיווקית לאסטרטגיה עסקית?

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


במה עוסקת האסטרטגיה השיווקית?

בניית אסטרטגיה שיווקית עדכנית המבוצעת אחרי עדכון האסטרטגיה העסקית, היא שלב חשוב והכרחי לצמיחתו של כל חברה או עסק משפחתי. אין צמיחה ללא ניהול חכם ומושכל של מערכות השיווק והמכירות. זה נכון לכל סוג וגודל של חברה או עסק – בין אם מדובר בחברה קטנה, בינונית או גדולה. מתוך תהליכי הייעוץ האסטרטגי, בניית אסטרטגיה שיווקית עדכנית היא אחד מהתוצרים הכי חשובים בתהליך. עדכון אסטרטגיית הצמיחה

גם כאן כמו בתהליכי עדכון האסטרטגיה העסקית מבוצע הליך מעמיק של ניתוח שוק מתחרים ובעיקר ניתוח מגמות של תחומים דומים ומשיקים בעולם. אנו עושים זאת כחלק מתהליכים הוליסטיים המניעים הבראה שינוי וצמיחה ברמת החברה, הארגון והעסק המשפחתי הזקוקים תהליך לעדכון אסטרטגי והתאמת האסטרטגיה לאתגרים החדשים שהשוק והמתחרים מעמידים בפניהם.

התועלות שקיבלנו ממשבר הקורונה?

ארגונים עסקיים חברות משפחתיות ונותני שירות ביצעו את ההתאמות הנדרשות. הם עשו שינויים דרסטיים, התאימו את האסטרטגיה העסקית והשיווקית למצבי המשבר, ועשו את כל הנדרש בהיבט של התאמת המוצרים והשירותים לשינויים בשווקים. כל המגזר העסקי כפי שאנו הצלחנו להכיר, מצוי בעיצומו של מסע שינוי והתאמה למצב החדש. כל אחד מהעסקים הבינוניים הגדולים והקטנים כאחד נמצא במסע של חדשנות ויצירתיות חסר תקדים. כולם הבינו שעליהם להמציא את עצמם מחדש.

יצירתיות אופטימיות וחדשנות – יוצרים צמיחה

זאת ועוד, האתגרים שהקורונה הכניסה לחיי העולם העסקי הביא לכך שפעמים לא מעטות חייבה אותנו לבצע קפיצת מדרגה ניהולית ועסקית שתאפשר לנו להמשיך ולהתפתח בעשור הבא. בכל קושי נכון למצוא את ההזדמנויות לשינוי ולצמיחה. אני כיועץ ארגוני – יועץ עסקי מבקש להסיט את הזרקור אל הדבר הזה במיוחד ולאחל לכולנו שבשנת 2021 נמשיך לגלות יכולת יצירתית, חדשנות וכושר המצאה, תוך יצירת שיתופי פעולה ובניית סינרגיות כך שכולנו נוכל להסתכל בעוד שנה או שנתיים אחורה ולהבין כי הקורונה עשתה לנו גם דברים טובים. לכל הלקוחות מהעבר, וללקוחות מהווה וללקוחות העתידיים, תודה לכם על האמון ועל השותפות בעשייה.

מפגש היכרות וחשיבה במתנה גם במהלך 2021

היה נכון כי נמצא זמן לפגישה? בזום או בפורמט "אחד על אחד" עם שמירת מרחק. מתברר כי כאשר חברות ועסקים משפחתיים מבקשים לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות?  אחרי תקופת משבר הקורונה או כאשר הם מבקשים להימנע ממאבקי שליטה בין המשפחות המייסדות לדור השני? כאשר נכון לבדוק אפשרויות ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים שאמורים לייצר סינרגיה וערך לשני הצדדים כדרך לצמיחה. ייעוץ ופיתוח עסקי מאד נחוץ במצבים שנדרש לחפש את מנועי הצמיחה החדשים גם בקרב חברות ועסקים משפחתיים וותיקים?

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


שווה שנכיר נשוחח וניפגש?

דווקא עכשיו, בתחילת 2021 חשוב ונכון לחפש שווקים משיקים להמשך הצמיחה. פיתוח עסקי וייעוץ אסטרטגי עשוי להידרש במצבים בו החברה או ההנהלה והמנכ"ל מבקשים לבדוק כניסה לשווקים בינלאומיים. אנו כדרך חיים מקצועית החלטנו להעניק גם במחצית הראשונה של 2021 מפגש "סיעור מוחות" במתנה , ללא עלות ומחויבות שבו נבחן יחד האם גם אצלך בשלו התנאים לביצוע שיפורים ועדכונים בתוכנית העסקית ובתוכנית השיווקית? שווה כי נשוחח- צלצל 0544814332 ישירות למשה גרימברג