כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני, הנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים בכוחם של שאלת שאלות נכונות כתהליך למידה והעצמה עסקית אישית וניהולית. אין שום סיבה בעולם לפקפק בתובנתו של סוקרטס, הפילוסוף היווני בן המאה החמישית לפני הספירה, שראה בשאילת שאלות דרך חינוכית מרכזית ללמידה ולהתפתחות. תלמידו אריסטו, בן המאה הרביעית לפני הספירה, קבע כי החשיבה והיצירתיות מתחילה תמיד בתמיהה, בשאלה הראשונית הפותחת ערוצים ודלתות לקליטת ידע חדש.

ניהול באמצעות שאילתת שאלות

ניהול מקצועי, ניהול איכותי המשתף ידע ומניע עובדים וצוותים, מצליח לפעול בצורה מיטבית בתרבות ארגונית המקדשת דו שיח ותקשורת פתוחה המתבססת על היכולת והמיומנויות לשאילתת שאלות בתרבות הארגונית. חז"ל דרשו, כי למידה משמעותית היא זו המקיימת את התנאי: "ֹלא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד". הדבר נכון לא פחות בעולמות העסקיים והניהוליים. לפיכך במאמר זה אנסה להציג בעבורכם את רוב השאלות החשובות בנושא הייעוץ הארגוני?

ננסה להביא מידע עדכני ורלוונטי לגבי הערך והתרומה ובעיקר לגבי חשיבותו של ייעוץ ארגוני מקצועי ועדכני לחברות ולעסקים ועוד לא מעט שאלות נוספות מהתחום. אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני, ממוקמים בחיפה מאז 2006 ומעניקים שירות מקצועי לחברות ולעסקים בחיפה ובאזור צפון הארץ. ככלל, אנו פועלים ומביאים לתוצאות בקרב חברות ועסקים גם בפריסה ארצית.

האם יש דרך לא לטעות בבחירתו של יועץ ארגוני?

אין אני מבקש לספר לכם אמיתות שלא עשויות להתברר כנכונות בעולם העסקים האמיתי. לפיכך היה נכון כי תדעו שקיים סיכוי לטעות בבחירה נכונה של יועץ ארגוני איכותי ומקצועי. אין שלמות נטולת טעויות גם בתהליכי הבחירה של הגורם המקצועי שיוביל יחד איתך כמנכ"ל תהליכים של הבראה שינוי וצמיחה. היה נכון כי תכירו את הטעויות ותנסו להימנע לעשותן?

להלן רשימה חלקית של הטעויות היותר נפוצות המתמקדות בתחומים הבאים:

  • לבחור יועץ ארגוני לא מתאים למשימה ולא מכיר את עולמות התוכן של הארגון
  • לא לוודא כי קיים חיבור אישי ואמון הדדי מוחלט טרם התנעת התהליכים
  • שלא מתאים לדפוסי התרבות הארגונית והערכים
  • שיש לו ידע וניסיון מחוץ לעולמות הייעוץ הארגוני ותחומי הייעוץ האחרים, בעיקר ככזה שלא חווה תהליכים והתלבטויות כמנהל או כמנכ"ל בחייו.
  • לטעות ולבחור ביועץ ארגוני שבורח מתהליכי ההטמעה והיישום. זאת טעות חמורה.
  • ובעיקר לא לבחור בגורם מקצועי אנושי שאתם מרגישים במחיצתם נינוחים, רגועים, ובעיקר מרגישים שהחיבור יוצר סינרגיה אמיתית.

מדוע יועץ ארגוני עשוי להביא גם לך תועלת רבה?

על פניו לא נכון לשאול כלל את השאלה? אבל הייתי רוצה להציג אותה עם ניסיון לתת לה מענה שכולנו נוכל להתחבר אליו. בעיקר אתה כמנכ"ל שעדיין מתלבט? מדוע רופאים מומחים בתחום ההזדקנות, עשויים להביא ערך לאוכלוסייה מבוגרת? גם כאן האנלוגיה ברורה. חברות ועסקים דומות לשלבי החיים השונים שלנו כבני אדם. בכל שלב יש ביכולתו של יועץ ארגוני- ייעוץ ארגוני מקצועי להביא להרבה מאד ערך. ייעוץ ארגוני לחברות הזנק, ייעוץ ארגוני לחברות בתהליכי צמיחה, ייעוץ ארגוני הבא להתמודד עם משברים וקשיים עסקיים וניהוליים. אנו מצטטים את פרופסור אדיג'ס שכבר זהה בעבר כי לחברות ולעסקים 4 שלבים מרכזיים הדומים לשלבים שלנו כבני אדם.

ללמוד מפרופסור אדיג'ס

השלב הראשון לידה וצמיחה ראשונית. השלב השני ילדות גדילה והתפתחות. השלב השלישי בין השנים 30 עד 60 משקף את השלב הכי פורה ומרכזי בחיינו. השלב האחרון על פי אדיג'ס הוא שלב בו הגרף הן האישי והן העסקי מתחיל להיות במגמת ירידה. זהו שלב הדריכה במקום, והשלב בו ארגונים ועסקים "נרדמים בשמירה" מאבדים דרייב וחווים משברים ואיבוד שוק ולקוחות. בכל אחד מהשלבים יועצים ארגוניים מקצועיים מביאים לערך רב.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


למי עשוי להתאים יועץ ארגוני – פיתוח עסקי?

כיום, ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי מתאים לכולם. מתאים לחברות ועסקים משפחתיים, הנמצאים בתהליכי שינוי, צמיחה, או מתמודדים עם משבר חיצוני או פנימי כתוצאה ממאבקי כוח או כתוצאה מהגדלת כוחם של המתחרים. עסקים קטנים, נותני שירותים מבינים כיום, כי פעמים נכון לשכור מיומנויות ניהוליות מקצועיות במסגרת השימוש במיקור חוץ. לרכוש שירות מקצועי בתחומי ניהול המכירות, השיווק, הפיתוח העסקי מחברות ייעוץ ארגוני המעניקות את השירות בעלות תועלת מאד גבוהה. אנו כיועצים ארגוניים התנסינו לאורך השנים לייעוץ למגוון רחב של חברות ועסקים שחוו משברים מסוגים שונים.

למבקשים לשפר ביצועים עסקיים

כיועצים ארגוניים, כיועצים העוסקים בפיתוח עסקי ועדכון אסטרטגיות עסקיות ואסטרטגיות שיווק ומכירות - יש לנו היכולת והידע לעזור גם לך. אנו מתמחים בתחומים הבאים הכלולים בארסנל הכלים של הייעוץ הארגוני- פיתוח עסקי: שיפור הנעת עובדים וצוותים, שיפור בתקשורת בפנים ארגונית והתקשורת מול הלקוחות. מתמקדים בהדרכה, העצמה, פיתוח כישורים ומיומנויות ניהול ומנהיגות ועוד. בהיבטים מערכתיים אנו עוזרים להנהלה, לבעלים ולמנכ"ל בנושאים של  גיבוש חזון ואסטרטגיה או התאמתם לשינויים בשווקים ובארגון. מתמקדים באיתור מנועי צמיחה חדשים באמצעות מיזוגים ורכישות ובעוד לא מעט נושאים.

מדוע שלב מיפוי וחקירה חשוב כל כך?

אין תהליך יעוץ ארגוני- ייעוץ אסטרטגי שיווקי שלא מתחיל במיפוי מצב קיים ואבחון הארגון עובדיו ומנהליו. ה- MRI שאנו מבצעים נותן מיפוי ותמונת מציאות עדכנית ואיכותית המציגה ומדגישה את הפערים בין המצב הרצוי למצב המצוי. אנו בתהליכים של האבחון הארגוני מבצעים ראיונות עומק עם עובדים ומנהלים, עם ספקים ולקוחות.

מבצעים ראיונות עומק בפורמט "אחד על אחד"

מבצעים תצפיות בעבודת השטח של מחלקות ועובדים ופעמים היה ונדרש אנו מבצעים סקרים ודורשים להעביר חלק מהמנהלים והעובדים תהליכי אבחון באמצעות שאלונים ייחודיים שפיתחנו. בסיום תהליך אנו מציגים לבעלים או למנכ"ל דוח קצר- תמצית מנהלים שבו מודגשות הנקודות המרכזיות לשינוי ולתיקון. דו"ח זה יהיה במרכזו של מפגש סיעור מוחות ברמת ההנהלה לשם דיון והרחבת התובנות כחלק מההתקדמות בתהליך.

הדרך הנכונה להשתמש בשאילת שאלות טובות?

בואו ונקדיש מחשבה לגבי כוחן של שאלות בתהליכים הניהוליים? בואו וננסה להבין את המאפיינים של שאלה טובה ברמה של דיון בקרב מנהלים בכירים? שאלה טובה, אמורה לפתוח ערוצי הקשבה והתמקדות. שאלות פתוחות ברמת "סיעור מוחות" פתוח ומפרה אמורות, לייצר סקרנות בקרב המשתתפים. לשתף ספקות ואו מידע רלוונטי, הן אמורות להיות פתיח לשאילתות נוספות המעמיקות בתחום.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


כוחן של השאלות פתוחות בפורום סיעור מוחות

אנו יודעים כי שאלות, בפורום מנהלים אמורות לאתגר את המשתתפים, ליצור תקשורת בונה, לייצר חדשנות ויצירתיות ולהגיע לתובנות איכותיות מכוחה של החשיבה הקבוצתית. בסיום שלב חשוב זה, ההנהלה והמנהלים בארגון מסונכרנים כמעט לחלוטין. תמצית המנהלים שהובאה לדיון הביאה לכך שאושרה תוכנית הפעולה הראשונית, ועכשיו יש לבנות תוכנית עבודה מפורטת.

שלב העבודה התהליכית בשטח: ההטמעה היישום והבקרה

אחרי בניית תוכנית העבודה המפורטת, יש להביא אותה ליישום בתהליכים ובכל החלקים בחברה. לתת עצות לקבוע יעדים ומטרות הם החלק הקל בתהליך. שהיישום וההטמעה הם החלקים היותר מורכבים. תהליכים איכותיים של ייעוץ ארגוני, הובלת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה איכותיים ומוצלחים מתאפיינים ביכולת היישום ברמת העובדים והמנהלים בשטח. שלב העבודה התהליכית ההטמעה והיישום בשטח היא קריטית להצלחת כל תהליך ייעוץ ארגוני והובלת תהליכי שינוי וצמיחה. בשלב החשוב הזה אנו מממשים את כל השלבים בתהליכים התפעוליים והארגוניים שנקבעו בתוכנית העבודה.

הנושאים המרכזיים בתהליכים של הייעוץ הארגוני?

לאורך השנים הקדשנו לא מעט אנרגיות בתהליכי הייעוץ הארגוני שהביא לא אחת לשינויים חשובים וראויים בתרבות הניהולית של ההנהלה והארגון. בדרך כלל בתהליכים נכונים בתחום הייעוץ הארגוני- פיתוח עסקי מביאים לאימוץ תרבות ארגונית משופרת המביאה להתמקדות בהקמת מנגנונים ותהליכי עבודה עדכניים ומשופרים. מביאה לכך שאנו משקיעים משאבים, בהעצמה ופיתוח יכולות וכישורים בקרב עובדים ומנהלים. ככלל, אנו משפרים ביצועים ומניעים תהליכי התייעלות ארגונית וניהולית בכל שכבות הארגון.

מה התרומה שלנו בתהליכים

  • דואגים להקים "צוותי משימה ומנהלי שינוי" ברמת הארגון וברמת האגפים והמחלקות.
  • מנהלים תהליך על תוכנית העבודה שנבנתה על פי התוצרים של תהליכי מיפוי מצב קיים, התוצרים של סיעור המוחות ברמת ההנהלה שהביאו להכנת תוכנית עבודה מפורטת ומוסכמת על כולם.
  • מבצעים בתהליך ניתוח עיסוקים, הגדרת תפקידים ומחזקים את הגבולות של האחריות והסמכות בארגון.
  • ליווי המנהלים, האגפים והמחלקות בתהליכי היישום וההטמעה.
  • הדרכה העצמה והכשרה לעובדים ומנהלים באמצעות סדנאות וקורסים ייחודיים.
  • מתן משוב תמיכה ובקרה לאורך התהליכים.

מפגש סיעור מוחות במתנה בנושא "כוחן של שאלות"?

לסיכום, בואו ליהנות מהזדמנות לקבל מפגש סיעור מוחות וחשיבה ברמת הנהלה ללא כל מחויבות ועלות. כחברה עוסקת בייעוץ ארגוני, הנעת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות מנכ"לים ומנהלים אנו מאמינים בכוחם של שאלת שאלות נכונות כתהליך למידה והעצמה עסקית אישית וניהולית. החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" שיוקדש להיכרות ובדיקת היתכנות לעבודה משותפת יחד. המפגש ינסה לענות לשאלה חשובה שעשויה אולי להטריד אותך?

מפגש עבודה במתנה.

"האם ייעוץ ארגוני- ייעוץ עסקי עשוי להביא לי ערך מדיד וה- ROI יהיה גבוה מספיק"? אני מבטיח להסביר ואף לשכנע כי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי והדרכת מנהלים וצוותי מכירות, תמיד מסייע לחברות וארגונים עסקיים לשפר ביצועים באמצעות הפעלה וניהול נכון יותר של צוותים ומנהלים. היה ותרצה לשוחח תרגיש חופשי לצלצל אלי: 0544814332, למשה גרימברג.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים