במהלך הארוחה, התקרב המנכ"ל האמריקאי, לסמנכ"ל הישראלי, חיבק אותו בקלילות ואמר: "עשית עבודה מצוינת במצגת שערכת לי, כל הכבוד, המון זמן עבר מאז שמישהו עשה לי מצגת טובה יותר.." הוא ידע לתת יחס אישי לעמית אותו כמעט לא הכיר מקודם.

החודש תקציר המנהלים עוסק בשיווק עצמי – מתברר כי משהו קטן דפוק בנו… ובכל מנהל מוצלח ככל שיהיה.. בדרך כלל אנו כמנהלים ועובדים בכירים, מזניחים את נושא השיווק העצמי. החודש אני, מבקש לשתף אותכם בסיפור אמיתי. הגיע הזמן ללמוד משהו קטן מהמנהלים הכי מצטיינים בעולם. השבוע נזכרתי כי במסגרת פגישת עבודה עם אחד מהמנהלים הצעירים, שעשה את ההתקדמות הגדולה ביותר ברמה האישית והניהולית, סיפר לי האחרון תובנה אישית מעניינת. "משה, אני יודע מה מבדיל בין מנהלים מצטיינים למצטיינים ביותר…. נדמה לי כי הצלחתי להבין מהו סודם של מנהלים המניעים ארגונים של עשרות אלפי עובדים ומיליארדי דולרים.." סיפר לי בהתלהבות סמנכ"ל החברה הצעיר. "בכנס מקצועי רב משתתפים בחו"ל הגיע לביתן שלנו, נשיא חברה למוצרים רפואיים, בחור צעיר בין פחות מ- 40 המנהל חברה של עשרות אלפי עובדים ומחזור של כ- 8 מיליארד דולר. האיש, חדש בתפקידו וללא כל גינוי מנכ"ליות ביקש מידע, שאל שאלות וגילה מעורבות בתהליך".

סיפור אישי

הסמנכ"ל הצעיר שלקח חלק בתהליכי ליווי וייעוץ ארגוני שלנו המשיך וסיפר, כי נשיא החברה, זכה למצגת מאלפת, קיבל תשובות לכל השאלות, ובסופו של יום נפגשו שוב בארוחת גאלה אותו ערב. במהלך הארוחה, התקרב המנכ"ל האמריקאי, לסמנכ"ל הישראלי, חיבק אותו בקלילות ואמר: "עשית עבודה מצוינת במצגת שערכת לי, כל הכבוד, המון זמן עבר מאז שמישהו עשה לי מצגת טובה יותר.." אז מה מבדיל מנהלים מצטיינים מכאלה המגיעים לתפקידי מפתח ברמה העולמית, שאלתימשה, למדתי עד כמה חשובה היכולת לתת יחס אישי ואינטימי לאנשים שמסביב. נשיא החברה, מצא זמן לחזור אלי במהלך ארוחת הערב ולטפוח על כתפי ולהגיד.. "עשית עבודה מצוינת במצגת שערכת לי, כל הכבוד, המון זמן עבר מאז מישהו עשה לי מצגת טובה יותר.."  זה לדעתי עושה את ההבדל בין המנהלים המצטיינים למנהלים סופר מעולים ומצטיינים, סיכם הסמנכ"ל הצעיר בהתלהבות.

כמו בכל חודש, משפטי המפתח – הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא המדבר על היכולת המופלאה של יועצים ארגוניים איכותיים להשאיר חותם וטביעת יד במנהלים וארגונים. המשפט הראשון של תומאס ג’פרסון הממצה את הרעיון שבו מאמין כל יועץ ארגוני שמקבל דוידנדים ממנהלים וארגונים שאיתם הוביל תהליכי שינוי וצמיחה: גיליתי שככל שאני עובד יותר קשה, נוצר רושם שיש לי יותר מזל.". תומאס ג'פרסוןהמשפט השני מתחבר מצוין לרעיון האומר כי אותו מנכ"ל שפגש את הסמנכ"ל הצעיר היה מסוג  "האנשים הגדולים באמת" הדבר דומה ליכולת שלו כאדם וכמנהל לגעת בסובבים אותו גם מבלי להכיר אותם מקודם:  " אנשים קטנים רוצים את הדברים הגדולים, אנשים גדולים מסתפקים בקטנות. "אשר ברש. מה צריך לקרות בכדי שגם אנחנו נדע לאמץ תכונות אופי של אנשים ומנהלים גדולים?

הייתי גאה בבחור ושאלתי אותו ומה אתה עשית? האם לקחת מימנו כרטיס ביקור וחזרת אליו במייל אישי קצר שבו אתה מודה לו על המחמאות… לא זכיתי למענה. תזוזות של אי נוחות זיהיתי אצל הסמנכ"ל הצעיר. אחרי מחשבה נוספת חייך ואמר: "הבנתי אותך – אתה מציע כי אלמד לעשות את אותם הדברים שהוא עושה כל כך בקלילות…. זה עדיין לא מאוחר. אני הולך לכתוב לו מייל תודה קצר ונדמה לי משה, כי למדתי מימך עוד דבר קטן וחשוב כמנהל היום"… אז מהו הדבר הקטן והדפוק בכל אחד מאיתנו? מהו הדבר שהיה והיינו משנים בהתנהלות שלנו, היה מביא אותנו למקומות חדשים? האם השיווק העצמי מוזנח על ידנו? האם יש מתכון סודי להצלחה אישית או עסקית? האם מילות הקסם, "אינטליגנציה רגשית" הן המענה לכך? מהו הדבר הקטן והדפוק באותו מנהל מצטיין ככל שיהיה? היכן ומתי הוא משלם את המחיר בגין זה?

לסיכום, הייתי גא בלמידה של הסמנכ"ל הצעיר ולכן אני גם שמח לשתף בתובנתו הייחודית. ליווית אותו ואת חברת הביו רפואה שבה הוא מועסק, מספר שנים, האיש עשה קפיצת מדרגה ניהולית ואישית מדהימה. למותר לציין כי עליו כמו רבים אחרים לשפר את המיומנויות של השיווק עצמי. בדרך כלל אנו כמנהלים מזניחים זאת. גם כאן ניתן ללמוד משהו קטן מהמנהלים הכי מצטיינים שלא שוכחים לשמר ולפתח קשרים. מוגש לכולנו כחומר למחשבה לכל אותם אנשים ומנהלים המבקשים להיות טובים ואפקטיביים הרבה יותר. בואו להתרשם מהצלחות נוספות