בואו ונחשוב מדוע מרבים להשתמש במילה הגדולה הזאת – אסטרטגיה? שאומצה מהעולם הצבאי לעולמות הניהול, השיווק הפיתוח העסקי? לעולם ניהול מכירות ושרות לקוחות? המילה אסטרטגיה אומצה על ידי השוק העסקי והניהולי, והפכה לבאז וורד בכל מה שקשור על תוכניות לטווח הארוך והבינוני. על חזון ועל הגשמת חלומות. בכדי להגשים חלומות בעולם העסקי חייבים לבנות אסטרטגיה תואמת וראויה. בואו וננסה במאמר הזה לעשות קצת סדר ולתת הגדרות יותר ממוקדות ופשוטות למושג היסוד החשובים כל כך למקצועות הניהול השונים.

 מהי אסטרטגיה?

אסטרטגיה היא "התוכנית הגדולה", מפת הדרכים המציגה את החזון, היעדים והמטרות ברמת המקרו, להשגה בכל אחד מהתחומים השונים. בלעדיה חברות ומנהלים אינם מסוגלים להתקדם להשגת המטרות שנקבעו. טקטיקה מנגד עוסקת בתוכנית פעולה להשגת המטרות של כל תוכנית אסטרטגית.

מהיכן מקור המילה אסטרטגיה?

על פי המקורות ההיסטוריים מתברר כי לידת המילה אסטרטגיה הגיע מיוון העתיקה. ומקורה במילה היוונית "סארטגוס" המורכבת משני מילים המתחברות יחד. Strategus – פירוש "stratus "צבא ו""egu מנהיג? או הנהגה ותנועה. פירושה המילוני של המילה: מנהיג, גנרל, מצביא שביכולותיו לגרום לאחרים לנוע אחריו. נדמה לי כי נכון לחזור ולאמץ זאת ברמה הניהולית והעסקית. אסטרטגיה טובה בכל תחום אמורה להיות מספיק "נחשקת" וראויה כך שתגרום לעובדים ומנהלים לרצות להתחבר אליה ולממש אותה.

מה אימצו עולמות הניהול מהצבא הפרוסי?

בואו ונתעמק קצת בהיסטוריה? רוב תורות הניהול המוכרות לנו כיום צמחו בסוף המאה ה- 19 ובמהלך 4 העשורים הראשונים של המאה ה- 20. חלקם הגדול אימץ מושגים שהיו שגורים בצבא הפרוסי, בצבא הבריטי ובמקומות אחרים בעולם. לא מעט מושגים מהעולם הצבאי המודרני דאז נקלטו בעולמות הניהול והעסקים. מבנה ארגוני שאימץ את מודל "ההיררכיה הצבאית". אימוץ יחידות "קו ומטה". אימוץ מושגים המציגים הצלחה כמו "שליטה", "כיבוש שוק", "להביס מתחרים" ועוד.

 אסטרטגיה – פון קלאוזביץ'

נדמה לי כי בכל קורס פיקוד גבוה לא מוותרים כיום ללמוד את פון קלאוזביץ'. הוא העניק לעולם הצבאי את אחת מההגדרות היותר מוצלחות למושג "אסטרטגיה". פון קלאוזביץ', הינו אחד מאבות תורת הלחימה המודרנית, שטען כי האסטרטגיה של כל מלחמה היא החשיבה על יום המחר שיבוא אחריה. הוא התכוון כי לפני כל יציאה למלחמה יש לחשוב ולתכנן את המהלכים שברצונך להשיג מיד עם תום המלחמה. כאן הדמיון בין העולם הצבאי לעולם העסקים דומה במיוחד.

ומה אנו חושבים כיועצים אסטרטגיים?

כיועצים עסקיים, יועצים ארגוניים בעלי ניסיון רב שנים אנו מבקשים לקבוע כי אסטרטגיה בעולם העסקים בעולמות הניהול – תכליתה להביא לשיפור ביכולות הניהול של העסק או החברה שלך. במילים יותר פשוטות אנו מאמינים כי אימוץ אסטרטגיה ניהולית אפקטיבית ועדכנית לצרכי החברה תאפשר גם לך כבעלים וכמנכ"ל להשיג הרבה יותר תוצאות עסקיות. השימוש ביועץ עסקי – יועץ אסטרטגי עשוי להביא גם לך לתועלות מדידות. להשיג הרבה יותר יעדים ומטרות עסקיות כבר בטווח הקצר והבינוני. אנו ניתן במאמר כאן מספר תובנות לגבי המושגים הרלוונטיים הבאים: אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיה של מערכי מכירות, אסטרטגיה של בידול ומיתוג וגם אסטרטגיה של מוקדי שרות לקוחות. כאן אתם כמנכ"לים וכבעלי חברות ועסקים, תמצאו את כל המידע שחשוב לדעת.

  • אסטרטגיה ניהולית מהי?

דעו כי אסטרטגיה ניהולית מבוצעת ברמת הנהלה דירקטוריון ומנכ"ל. היא עוסקת בהקצאת משאבים ודורשת ממנהלי החברה לקבל החלטות כמה שיותר נכונות בדרך להשגת היעדים והמטרות. כמו כן היא עוסקת בהקצאת המשאבים והאמצעים לעובדים ומנהלים בכדי שיוכלו להביא את התרומה המקסימלית בתנאים הקיימים בשוק ומול המתחרים.  הגדרת המטרות והדרך שהארגון הולך בה חשובה ועוזרת לארגון על משאביו ופעילויותיו להתקדם יחד באופן אחיד וממוקד. בקצרה אסטרטגיה ניהולית עוסקת בצורך לבנות גשר ולהשלים את הפערים בין איפה שהארגון העסקי נמצא כיום לבין המקום שהוא רוצה להגיע אליו.

  • אסטרטגיה שיווקית מהי?

נכון לדעת כי אסטרטגיה העוסקת בשיווק ותכנון אסטרטגי המציג בסופו של יום את אבני הבסיס של כל חברה ועסק. אסטרטגיה שיווקית גם בעבורך כמנכ"ל וכבעלים תוכנית שיווקית מחייבת להיות עדכנית מקצועית ומטרתה להביא לכך שהעסק שלך ימכור יותר. יותר מהמתחרים. ייעוץ אסטרטגי ושיווקי הוא ההתמחות שלנו. אנחנו כיועצים אסטרטגיים חיים את עולמות ה- B2B ומתמחים בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת גם בעבורך. דע כי את אסטרטגיה שיווקית מקצועית שאנו נעדכן ו/או נכין בעבורך מנתחת את השוק והמתחרים. מזהה פוטנציאל לצמיחה ובונה תוכנית אסטרטגיה שיווקית להשגת המטרות האלה. אנו נעדכן גם את האסטרטגיה השיווקית שלך כך שתחזק ותבדל את היתרונות והצעת הערך ביחס למתחרים.

  • איך אנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית?

ברור כי ידעת שאסטרטגיה שיווקית עדכנית משפרת את סיכוי החברה שלך להשיג את יעדי הצמיחה בשווקים תחרותיים במאה ה- 21.כידוע אסטרטגיה שיווקית תמיד מתייחסת לארבעה תחומים עיקריים, הנקראים: Product – Price – Place Promotion. כלומר: מוצר, מחיר, מיקום, קידום מכירות. כיום בתחרות הקשה על כל לקוח ולקוח, אנו שמים דגש על שיפור חוויות הלקוחות הן בתהליכי המכירה. הן בתהליכי השרות ללקוחות ושימור לקוחות לאורך זמן. זאת ועוד, אנו מקפידים כי כל תוכנית שיווקית תכלול שיפור במערכי ההפצה תוך חיזוק המיתוג והבידול של החברה שלך. נאתר ונשפר את ה – Brand Drivers בשלבים השונים של המגע עם הלקוחות הפוטנציאלים והלקוחות הקיימים.

  • אסטרטגיה של מערכי מכירות.

בעולמות העסקיים כיום, יש תחרות רבה בכל ענף ותחום. כל החברות והעסקים נמדדים בכל אך ורק ביכולות המכירה והשיווק שלהם. ביכולות לגדול על חשבון המתחרים ולהיכנס לשווקים חדשים. גידול במחזור המכירות הוא אחד המרכיבים היותר חשובים להצלחת כל חברה עסקית. אסטרטגיה של ניהול ושיפור מערכי מכירות קריטית להמשך הצמיחה. בוא ללמוד כיצד משפרים את תהליכי המכירה גם אצלך. כיום מי שלא מתעדכן במודלים החדשים והאפקטיביים לניהול אסטרטגיה של מערכי מכירות מצטיינים נשאר מאחור. אנו כחברה העוסקת בפיתוח והדרכה למערכי מכירות מתקדמים, פיתוח מנהלים וליווי שטח לצוותי מכירות מציעים גם לך ימי השתלמות, הדרכות וסדנאות לשיפור מיומנויות המכירה והשרות ללקוחות.

  • אסטרטגיה של מוקדי שרות לקוחות

תחום השרות ללקוחות נמצא בשינוי מתמיד. הטרנספורמציה הדיגיטלית, שמה את הלקוח במקום הראשון. הוא הנכס הכי יקר לכל ארגון עסקי המבקש להמשיך ולצמוח. במקום השני נמצאים המנהלים והעובדים שבלעדיהם לא ניתן להבטיח שרות יוצא מהכלל ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים. הגיע הזמן כי אתה כמנכ"ל תבדוק האם ניתן לשפר את מסע הלקוחות גם אצלך בארגון? בדוק מה קורה בשווקים אחרים? בדוק מה קורה אצל המתחרים? היה ולא תשפר את מערכי השרות ללקוחות תגלה כי במאה ה- 21 הלקוחות ממהרים לנטוש היה וחוו חווית שרות רעה. הלקוחות בהינף יד ובתקתוק על המקלדת מוצאים אלטרנטיבה הנותנת מוצר או שרות דומה עם רמת שרות לקוחות הרבה יותר טוב וזמין. אחוזי הנטישה של לקוחות בעקבות חוויות שרות גרועות הולך וגדל. עלות גיוס לקוחו חדש תמיד תהיה יקרה מעלות שימור לקוח קיים. אנו נשמח להעניק גם לך תהליכי ליווי בתחום שיפור מערך שרות הלקוחות גם אצלך בחברה.

הגיע הזמן לבצע עדכון ושיפור לאסטרטגיה העסקית, השיווקית והניהולית

אנו מתמחים שיפור ועדכון אסטרטגיות ניהוליות ושיווקיות. בהדרכת מערכי שרות לקוחות ומכירות. תוכלו למצוא עוד עשרות רבות של מאמרים ופוסטים מקצועיים בתוך הבלוג הניהולי שלנו. החלטנו להעניק לך מפגש סיעור מוחות במתנה שיתמקד בחשיבות עדכון ושיפור האסטרטגיות הניהוליות השונות גם אצלך בחברה. לקביעת פגישת סיעור מוחות ללא עלות ניתן לפנות אלינו במייל:abc@nihul4u.co.il או בטלפונים הבאים: 03-9032222 וישירות לנייד של משה גרימברג 0544-814332