משברים פורצים בשלב הראשון באמצעות  זליגה אל ה- ווב ואל הרשתות החברתיות. השמצות, "שימיינג" או ביקורות רעות על שרות או מוצר הם אירועים שוטפים שחברה הנהלה או תאגיד חייבים לנטר כבר בשלבים המוקדמים. הבעייה הולכת ומתעצמת כאשר הנהלה או מנכ"ל מוכפש בווב וברשתות החברתיות. יועצי תקשורת מתפרנסים מזה היטב, אבל את האסטרטגיה של ניהול הזהות התאגידית או האישית היה נכון שתיתנו בידי מקצוענים.

שיימינג עסקי? הכיצד מתמודדים מולו

אלון זכאי, מנכ"ל ובעלים של חברת a-2-z.co.il ושותף בכיר לדרך, הינו ראש התחום המטפל בשילוב האסטרטגיה התאגידית אל מול בניית אסטרטגיה נכונה בווב וברשתות החברתיות. אלון, מתמחה בניהול משברים תקשורתיים, ניהול נכון ואפקטיבי של הזהות התאגידית של החברה ההנהלה והמנכ"ל. אלון וצוותו מתמחים בכתיבה והכנסת אזכורים חיוביים במקומות הנכונים ובמקרי משבר במחיקת אזכורים שליליים מהרשת. אלון חובר למשה גרימברג וצוותו בתהליכים של בניה או התאמה של אסטרטגיה עסקית עדכנית לעולם הדיגיטלי בצורה עוד יותר טובה.

אלון זכאי מציין: "כי בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים כיום עידן שבו כל אדם מחובר לאינטרנט ועושה שימוש בפלטפורמות דיגיטליות במשך רוב זמנו – נוכחות של העסק שלכם בפלטפורמות אלה אינה בחירה, היא חובה. למעשה, העסק שלכם "נוכח" ברשת גם ללא התערבות מצדכם; כל לקוח שקיבל מכם אי-פעם מוצר או שירות יכול לדון בחוויית העבודה מול העסק שלכם, וחלק מהלקוחות שלכם ללא ספק כבר עשו את זה. ניתן לבדוק את הנושא בצורה פשוטה: גשו למנוע החיפוש "גוגל" והקלידו את שם העסק שלכם". האם אתם מרוצים מהתוצאה ברמת הארגון? ברמה האישית כמנכ"ל או כבעלים?

 אסטרטגיה עסקית ייעודית לרשתות החברתיות

תשובה חיובית המלווה עם חיוך, לשאלה הזו תלויה, במידה רבה, באופן בו אתם מנהלים את הנכסים הדיגיטליים שלכם ברשת: עד כמה אתם מפגינים נוכחות בפלטפורמות הדיגיטליות השונות, ועד כמה נוכחות זו שוטפת, "עם יד על הדופק" ומספקת מענה למשברים כאשר אלה  מתעוררים. משה גרימברג ואני נתקלנו לא פעם בחברות וארגונים שאמרו כי מבחינתם הם רק מסתמכים על איכות המוצרים שלהם והשאר לא מעניין אותם? אינטרנט ורשתות חברתיות אצלם מחוץ לתחום. זאת טעות ענקית במאה ה- 21. טעות שעשויה פעמים לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

צרו נכסים דיגיטליים

כיועצים אסטרטגיים אלון זכאי ומשה גרימברג קובעים: "אסור בשום אופן לסמוך רק על איכות המוצרים או השירות שאתם מספקים ללקוחות – אם אתם רוצים שהעסק שלכם יראה טוב ברשת, אתם חייבים בנכסים דיגיטליים ראיים וטובים, לתחזק ולהפעיל אותם נכון". בחיבור שלנו – אנו משלבים את החלקים המקצועיים מעולמות התוכן של כל אחד מאיתנו עם החלקים האחרים הנדרשים בבניית האסטרטגיה המנצחת.

נכון כבר מהשלב הראשון לבנות תוכנית אסטרטגית שלמה ועדכנית טכנולוגית, הכוללת את ההיבטים של הקמה והפעלה של נכסים דיגיטליים בווב וברשתות החברתיות. צלצלו לקבוע פגישת הכרות עם אלון ומשה ללא כל התחייבות. ניתן להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות ואף להתמודד עם אזכורים שליליים.