מנכ"ל והנהלה שאין להם "חרדה קיומית" לא פעם חיים בעולם שכולו טוב. הם פועלים באזורי הנוחות, מדושנים מעונג והערכה עצמית מוגזמת, חושבים כי העולם העסקי פרוס לרגליהם, ובדרך כלל ואיבדו את הקשר הישיר אל העובדים, המנהלים, הלקוחות והשוק והמתחרים. בדרך כלל הם יודעים את כל התשובות לכל השאלות. מנהלים כאלה איבדו את "החרדה הקיומית" וחשופים יותר להיכשל בניהול המשבר הבא.

להיות חרדים בעולם העסקי – זה טוב ורצוי

הנהלות ומנכ"לים שאינם מודעים או מתמודדים עם מגוון כשלים או בעיות כמו: התעלמות וחוסר מודעות לחשיבות של קיום תהליכים ניהוליים ותפעוליים לא תקינים. מחסור והעדר תהליך משוב, בקרה ופיקוח ובעיקר תקשורת פתוחה. התנהלות לא ראויה ונכונה מול לקוחות/ספקים/עובדים/מנהלים בדרגי הביניים. אי קריאת תמונת המציאות העסקית. כשל ביצועי שוטף בעבודת הארגון, כשהכוונה היא למנהלים ועובדים לא מספיק מקצועיים. קיצורי דרך מסוכנים בהיבט של בטיחות וגהות. כשלים באיכות וטיב המוצרים. שינויים ארגוניים היוצרים מאבקי אגו ופוליטיקה ארגונית הפוגעים בביצועים ומבזבזים המון אנרגיה ניהולית לחינם.

לאתר מהיכן צפוי לצוץ המשבר הבא?

בנוסף הנהלות ומנהלים בכירים יכולים לפגוש את המשבר הגדול הבא בעקבות: איומים נוספים יכולים לנבוע מחולשה בתוצאות העסקיות. מכירות נמוכות. הפסדים. איום בהשתלטות עוינת או מכירת שליטה. אבדן לקוח מרכזי. שביתות, הפגנות ברמת איגודי העובדים וההסתדרות. פגיעה בזכויות יוצרים, זיופים העתקות וריגול תעשייתי. שינוי מדיניות מקרו כלכלית ורגולציה ממשלתית. מצב ביטחוני לא יציב או מלחמה.

תהיו צנועים. החוכמה נמצאת גם אצל אחרים

לסיכום, אני מציע לכל ההנהלות והמנהלים לאמץ מידה ראויה של "חרדה ניהולית"! כדאי כי תאמצו "מוד חשיבה" האומר: "אנחנו כמנהלים לא יודעים הכל, לא יודעים את כל התשובות לכל השאלות.. והחוכמה הניהולית לא ניתנה רק לנו" חשוב כי תתחילו כדרך חיים ניהולית שלכם ושל שאר שדרת המנהלים והעובדים ליזום פעולות לאיתור כשלים בארגון הטוב שלכם.

בטוח כי במודעות נכונה תצליחו לאתר בזמן את החוליות החלשות. כמנהלים מנכ"לים והנהלות מתפקידכם לאתר אותם ולטפל בהן. משה גרימברג ישמח לעדכנך בדרך היותר נכונה לבנות תרבות ארגונית ותקשורת פתוחה יותר אצלך בארגון המעריכה חיפוש מתמיד של "החוליות החלשות"