בואו ואתחיל בנושא שרבים מחברות ועסקים קטנים ובינוניים לא נותנים מספיק דעת ומחשבה לגבי חשיבות הביצועים של האתר או חנות הסחר שלהם? היכן היא או הוא מאוחסנים? מי אחראי לעדכון? פעמים רבות אני מעדכן אותם מדוע ולמה בחירת אחסון אתרים איכותי היא בחירה שיווקית – ולא רק טכנית.
בימים שבהם כל לחיצה באתר קובעת אם גולש יהפוך ללקוח משלם. לכן, האסטרטגיה העסקית חייבת לכלול בחירות טכנולוגיות חכמות. הקמה של אתר אינטרנט, בלוג מקצועי או חנות מקוונת היא רק הצעד הראשון. דעו כי אך מאחורי הקלעים עומדת תשתית בעלת חשיבות קריטית, חברת אחסון האתרים. הפעם אני מבקש להציג את היתרונות של חברת Jetserver.
שווה כי תבדוק את הביצועים שלך? רצוי עם מומחית כמו סמדר?
האם האתר שלך נטען תוך פחות מ-3 שניות? יש מצב שהוא "קורס או נופל" בזמני עומס? בדוק באם חברת האחסון שלך מעניקה לך גיבויים יומיים? אלו לא רק שאלות טכניות – אלא שאלות שיווקיות, תפעוליות ועסקיות מהותיות. משה גרימברג, יועץ עסקי ושיווקי בכיר מאז 2006, מלווה מאות עסקים וחברות בהקמה וניהול של נכסים דיגיטליים.
עושה זאת תוך דגש על התאמת תשתיות ושירותים שמניעים את העסק ומביאים תוצאות. גרימברג מדגיש כי “בדיוק כמו שבוחרים משרד פיזי לפי מיקום, שירות ותשתית – כך צריך לבחור את 'המיקום הדיגיטלי' שלך: השרת עליו האתר יושב.” רוצה לקבל בדיקה חינם? פנה לסמדר ישראל אל ורק במייל וציין כי אני דאגתי כי תפנה אליה.
מהי הבחירה הנכונה לאחסון אתרים כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית
Jetserver היא אחת מחברות אחסון האתרים המובילות בישראל, מאז התחילה את פעילותה בשנת 2006. לחברה אלפי לקוחות מרוצים, כפי שיעידו הביקורות הרבות. ומוניטין של שירות מצוין ואבטחה ברמה הגבוהה ביותר.
חברת Jetserver מציעה מגוון שירותים ופתרונות אחסון אתרים, ביניהם שירותי אחסון שיתופי. פתרונות וורדפרס מנוהלים, שרתים וירטואליים (VPS) מתקדמים, ורשתות CDN למהירויות גלישה גבוהות - גם לגולשים מחוץ לישראל.
הכירו את היתרונות של החברה
אחד היתרונות המשמעותיים של Jetserver הוא מערך התמיכה שלה. המספק תמיכה בעברית במשך 24 שעות ביממה לאורך כל ימות השבוע. עם יחס אישי ומענה מהיר – קריטי במיוחד לבעלי חנויות מקוונות. כל נציגי החברה הם בעלי הסמכות וניסיון בתחום אחסון האתרים, כך שללקוחות מובטח מענה מקצועי ויעיל, גם אל מול בעיות מסובכות ומורכבות.
שרתי החברה פועלים מתוך חוות השרתים שלה, הפרושות בישראל ובנקודות מפתח ברחבי העולם (ארה"ב, קנדה, אירופה ואסיה). כאשר ללקוחות החברה ישנה האפשרות לבחור את מיקום השרת בהתאם לקהל היעד.
בנוסף לכל אלה Jetserver מספקת:
- גיבוי יומי לכל השרתים
- תקשורת נתונים מוצפנת בין האתר לגולש (SSL/TLS)
- מערכות מתקדמות לניטור, זיהוי ומניעת תקלות וניסיונות חדירה
- יכולת התאמה אישית לצורכי האתר והלקוח
כל אלה הופכים את החברה ליותר מספק טכנולוגי לשירותי אחסון אתרים ותשתיות, אלא לשותפה עסקית. שכן, חלק ניכר מהצלחתו של האתר שלכם תלוי ביכולתו של הספק "לרוץ איתך" לאורך כל הדרך.
רציתי לשתף אותך מהניסיון האישי שלי
- "אתר טוב בלי תשתית טובה הוא כמו חנות יוקרתית עם תקרה דולפת – הלקוחות פשוט לא יחזרו" – משה גרימברג
- איך לבחור חברת אחסון אתרים לאתר או לחנות מקוונת – מדריך מניסיונו של יועץ עסקי מנוסה
- כדי לעשות בחירה מושכלת שתהיה הנכונה ביותר עבורך, עבור האתר שלך ועבור הלקוחות שלך, שאל את השאלות הבאות: האם השרתים ממוקמים פיזית בקרבת קהל היעד שלך?
מהירות טעינת אתר הנה גורם מכריע אשר:
- יקבע את דירוגו של האתר במנועי החיפוש. ככל שטעינת עמודי האתר מהירה יותר, כך הוא יקבל דירוג גבוה יותר, ולהיפך.
- ישפיע רבות על חוויית המשתמש של הגולשים באתר. אתר בעל טעינה מהירה (3 שניות או פחות) יספק חוויית משתמש חיובית. אשר תעודד את הגולשים לחזור לאתר ולהמשיך לגלוש. בעוד שאתר בעל טעינה איטית יספק לגולשים חוויה שלילית ומתסכלת, ונמצא תחת סיכוי של כ-50% לנטישה מידית אם מהירות הטעינה גבוהה מ-5 שניות.
האם החברה מבצעת גיבויים אוטומטיים יומיים ומאפשרת שחזורי גיבויים באופן עצמאי?
גיבויים חשובים לכל מערכת ואתר, אך חשיבותם עולה עשרות מונים כאשר מדובר באתרי סחר ובאתרים אחרים המחזיקים במידע רב. (כמו רשימות מוצרים, תמונות, עדכוני אבטחה ושינויים שונים). במידה והמידע אבד או ניזוק, שחזור של גיבוי אוטומטי שבוצע לפני זמן קצר. יכול לעשות את ההבדל בין התאוששות מהירה וחזרה לפעילות שוטפת לבין "התרוצצויות". ולעיתים אף הצורך לבנות את האתר מההתחלה, או להביא גרסה מוקדמת יותר למצב תפעולי עכשווי.
שווה כי תבדקו מהי רמת התמיכה של החברה?
כלומר, האם: ישנם נציגים אנושיים? כל מי שניסה לנהל שיחה עם בוט תמיכה, במיוחד כאשר מדובר בבעיה או בקשה ייחודית, יודע שבחלק ניכר מהמקרים לא יהיה מענה ראוי. נציגים אנושיים יבינו ניואנסים וידעו לתת מענה הרבה יותר טוב מבוטים וממודלים שונים של בינה מלאכותית (מתקדמים ככל שיהיו)
- בדקו באם התמיכה זמינה24/7? אתר אינטרנט נועד לפעול במשך כל שעות היממה, לאורך כל השבוע. משמעות הדבר היא סיכוי לתקלה בכל שעה. בהתאם, התמיכה הטכנית של השרת צריכה גם היא להיות זמינה 24/7 .
- ישנה יותר מדרך תקשורת אחת עם התמיכה? ככל שירבו דרכי התקשורת עם התמיכה, כך ייטב. תמיכה טלפונית הנה עניין סטנדרטי, אך לא לכולם יש את הזמן לכך. לכן, תמיכה ברמה גבוהה תספק דרכי פניה נוספות, כמו צ’אט (הן עם בוט והן עם נציג אנושי) אימייל, רשתות חברתיות שונות וכו’.
בדקו ותשוו מה כוללת חבילת השירות?
כל חבילת שירות תכלול מאפיינים שונים בהתאם לשרת, לאתר המתאחסן עליו, ובהתאם לסוג החבילה עצמה. אלה יכללו את חומרת ועוצמת השרת, תוספי אבטחה והמרה שונים כמו תעודות SSL או מערכות מטמון (ואי-אילו מאפיינים אחרים שמתאימים את השרת לאתר). בחבילת השירות נכללות גם מגבלות תשתיתיות מסוימות, כמו תעבורת נתונים במסגרת זמן מסוים. לרוב ג’יגה בייט (Gbps) לחודש ורוחב פס ג’יגה בייט לשנייה; האם יש צורך בגישה למערכות חיצוניות, כמו שרת FTP לאחסון ושיתוף קבצים ושרתי גיבוי מרוחקים; וכו’.
כיועץ עסקי ושיווקי אני תמיד אוהב לציין גם את האלטרנטיבות?
אמנם Jetserver מומלצת על ידינו ועל ידי הלקוחות הרבים שלה. אבל אני מקפיד להציג מידע מקצועי אמין וללא כל הטעיה. הן ללקוחות שלי והן לקוראים של המאמרים והפוסטים שלי כאן: בבלוג הניהולי המקצועי והגדול במדינה. דעו כי, ישנן אלטרנטיבות שונות ומוכרות, כמו Cloudways, Hostinger ו-Bluehost. עם זאת, כדאי לזכור כי אם אתה בעל עסק מקומי, עדיף לך לבחור בשירות ישראלי ומקומי, ולא רק בשם הפטריוטיות.
ההמלצה שלי: תנו אמון במקצוענים המקומיים
- חברת אחסון אתרים ישראלית תספק תמיכה מלאה בעברית. גם דוברי האנגלית הטובים ביותר יכולים להסתבך עם מילה או שתיים, במיוחד כשמדובר במושגים טכניים שונים. יהיה הרבה יותר קל, מהיר ויעיל לתקשר עם נציגי תמיכה דוברי עברית שוטפת. ולהם יהיה יותר קל להבין מה אתה צריך.
- חברה ישראלית תכיר את עולם אחסון האתרים כפי שהוא פועל בישראל. זאת, מבחינת נהלים ורגולציות, טכנולוגיות ומגבלות, וכדומה. כך תוכל החברה לספק שירות יותר טוב ולענות על צרכיך במלואם.
- יותר סביר שלחברה ישראלית יהיו שרתים מתפקדים ופעילים בישראל. לך זה יאפשר למקד את העסק שלך לקהל היעד המקומי ולספק זמני טעינה מהירים יותר.
ועכשיו לשאלת השאלות? האם ישנה התאמה לפלטפורמות פופולריות?
שרת שלהם על פי הבנתי "הדלה" מותאם באופן ספציפי לפלטפורמה באמצעותה בנוי האתר שלך. הוא יאפשר לאתר לפעול באופן יעיל, מהיר ויציב יותר. לדוגמה, Jetserver מספקת שרתים מותאמים לפלטפורמות וורדפרס (WordPress), מג’נטו (Magento) וג’ומלה (Joomla), בנוסף לשרתים מותאמים להרצת Docker (למפתחים), ולשרתים וירטואליים מנוהלים אותם ניתן להתאים לכל פלטפורמה.
אני, משה גרימברג, כיועץ שיווקי המכיר את עולמות המסחר והדיגיטל ובזכות ליווי של מאות לקוחות ופרויקטים, ממליץ לעסקים לבחון אחסון לא רק לפי מחיר – אלא לפי היכולת לתמוך בצמיחה דיגיטלית: "עסק שחושב קדימה בוחר ספק אחסון כמו שותף – לא כמו הוצאה שולית."
כיום עסקים בעולם הדיגיטלי זקוקים לנוכחות 24/7
בעולם הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט הוא לא רק דרך נוספת להנגיש את העסק שלך ללקוחותיך. הוא נכס שצריך לשרת אותך, לחזק את המותג שלך ולייצר המרות ורווחים. אחד היתרונות והיעודים המרכזיים של אתר אינטרנט הוא להוות שער אשר פתוח 24/7 בפני הלקוחות אל העסק. כל שניה היא בעלת משמעות שיווקית ורווחית ישירה – כל שניה בה האתר זמין, כל קליק, יכולים לייצר לקוח נוסף. כל שניה של חוסר זמינות, כל עיכוב, משמעם הפסד.