ארגון, המתקיים בסביבה דינאמית, נדרש להתפתח, לשמור על יצירתיות ויצרניות, ולהתייעל ככל שיוכל על מנת להגדיל רווחים באמצעות כניסה לשווקים חדשים ולקיחת פלחי שוק מהמתחרים. ביחד עם זאת, על מנת להבטיח שהגדלת הרווחים לא תבוא על חשבון ההצלחה בעתיד, נדרש הארגון לנהל סביבה תומכת הצלחה עבור המנהלים והעובדים, לפעול בצורה מניעה לפעולה ומעוררת מוטיבציה ולשמר הון אנושי איכותי, שימשיך לקחת את הארגון קדימה ולסייע בהשגת מטרות עסקיות ראויות לטווח הבינוני והארוך.

התהליך של ייעוץ ופיתוח ארגוני הינו תהליך ממוקד, דינאמי ומשתנה עבור כל ארגון על פי מאפייניו והסביבה בה הוא פועל, ומטרותיו להבין לעומק את תהליכי הייצור / פיתוח בארגון כפי שהם כיום, ולהציע מגוון של דרכים להתייעלות ארגונית בהיבטים שונים, כמו למשל ניהול זמן, ניהול ממוקד תוצאות, משאבי אנוש, ניהול פרוייקטים, שיווק, ועוד. זאת ועוד הוא מתמודד באיתור פרדיגמות מעכבות ואימוץ חדשות אשר מניעות את הארגון ומנהליו אל מחוץ לאזורי הנוחות שלהם.

יועץ ארגוני חיצוני מביא עימו פרספקטיבה חדשה ומרעננת בנוגע לפעילות הארגון

תהליך הייעוץ והפיתוח הארגוני הינו תהליך מקיף, כאמור, הכולל התייחסות רב מערכתית לכל תחומי הפעילות של הארגון. בתהליך הייעוץ הארגוני, נבחן את הכנסות והוצאות הארגון, נבחן את פעילות המנהלים והעובדים, נבדוק את יעילות ערוצי השיווק השונים של הארגון, נבחן את הדינאמיקה הארגונית, ונזהה שיטות לפתרון קונפליקטים והנעת עובדים בתוך הארגון.

לאחר היכרות מעמיקה עם הארגון, יועץ ארגוני חיצוני יכול להעלות רעיונות רבים שיסייעו לייעל את פעילות הארגון, להקטין את הוצאותיו ולהגדיל את רווחיו. זיהוי וצמצום "אזורים מתים" בפעילות או בהוצאות הארגון וניתוב המשאבים העומדים לרשות הארגון לערוצים יעילים יותר, תוך שמירה על השקעה מתאימה בערוצים ניסיוניים הנדרשים להתפתחותו של הארגון ולהרחבת קהל הלקוחות שלו – כל אלה (ועוד) יסייעו לזהות נתיב פעילות מוצלח (ורווחי) יותר עבור הארגון.

רווחים זה לא הכל!

בתהליך הייעוץ והפיתוח הארגוני, אנחנו לא חושבים רק על הגדלת הרווחים (היתרונות לטווח הקצר בתהליך). אנחנו חושבים גם על טווחי זמן בינוניים וארוכים, בהם חשוב לנו לתת דגש על האקלים הארגוני, על עובדים טובים ונאמנים, ועל סביבת עבודה יעילה ומתפתחת. לכן, בתהליך ייעוץ ופיתוח ארגוני אנחנו משלבים טכניקות של ניהול אפקטיבי עבור מנהלי הארגון, לשיפור יכולות הניהול האישיות ולקידום הארגון כמקום שכיף לעבוד בו.

פנו אלינו

חברת הייעוץ משה גרימברג מתמחה בייעוץ ארגוני מכוון להצלחה. תהליכים משולבים של ייעול הארגון ואימון לניהול אפקטיבי למנהליו, יביאו את הארגון לקפיצה קדימה, אל תהליכי ניהול, ייצור ועבודה מסודרים, יעילים ומדויקים יותר, להגדלת רווחיות בטווח המיידי וחשיבה מאורגנת ומתוכננת בנוגע לערוצי התפתחות של הארגון שבהם מושקעים משאבים בטווחי זמן שונים.

אנחנו ב- Advance Business Consulting מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר, לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, על מנת לזהות אפשרויות לקחת גם את הארגון שלכם לשלב הבא – בו תדעו שהאנרגיות והמשאבים בארגון משמשים כולם להגדלת הארגון והצלחתו ולא לשם הישרדות במאבקי אגו ופוליטיקה ארגונית מיותרים. צרו קשר ישיר עם משה גרימברג.