תחום הייעוץ ופיתוח הארגוני הינו תחום הליבה המרכזי ב- Advanced Business Consulting. ייעוץ פיתוח ארגוני הינו תהליך ארוך טווח לשיפור יכולתו של הארגון לממש את יעדיו לצד קידום והובלת תהליכי הבראה, שינוי וצמיחה. ייעוץ ופיתוח ארגוני מקצועי מחייב עבודה תהליכית בשיתוף ההנהלה והמנכ"ל בכל התחומים אשר נדרשים לשיפור. זה עשוי להתחיל בחשיבה אסטרטגית, אפיון ומיפוי מצב קיים לאיתור "החוליות החלשות" הדורשות שיפור.

שיפור מבני כחלק מתהליכי ייעוץ ופיתוח ארגוני

אנו מלווים ארגונים וחברות עסקיות בכל התחומים המרכזיים של תחום הייעוץ ופיתוח הארגוני. בתהליכים נתמקד בעדכון האסטרטגיה הארגונית, שיפור מבני, עדכון לאסטרטגיה השיווקית והעסקית היה ויידרש. זאת ועוד, בתהליכי הייעוץ ופיתוח הארגוני, אנו משקיעים מאמץ לשיפור מיומנויות של מנהלים ועובדים. עושים זאת באמצעות הדרכה, סדנאות וקורסים המותאמים לעולמות התוכן של המשתתפים והארגון.

להצלחת התהליך – נדרש ידע מקצועי וניסיון ניהולי

אני וצוות שותפי לדרך, כיועצים ארגוניים מנוסים מביאים לתהליך ניסיון מעשי מצטבר של עשרות שנות ייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי והדרכות. אנו לא מאמינים בפורמט העבודה של "העתק והדבק". לכל לקוח אנו בונים חבילת ליווי המתאימה לצרכיו וליעדים שמבקש להשיג בתהליך. ייעוץ הארגוני – פיתוח ארגוני מאפשר לארגון, המתקיים בסביבה דינמית, ונדרש להתפתח, לשמור על יצירתיות ויצרניות. עליו להתייעל ככל שיוכל על מנת להגדיל רווחים באמצעות כניסה לשווקים חדשים ולקיחת פלחי שוק מהמתחרים.

דאגו לסביבה תומכת הצלחה

ביחד עם זאת, על מנת להבטיח שהגדלת הרווחים לא תבוא על חשבון ההצלחה בעתיד, נדרש הארגון לנהל סביבה תומכת הצלחה עבור המנהלים והעובדים. ייעוץ ופיתוח ארגוני אפקטיבי, מניע ארגונים לפעול בצורה המניעה לפעולה ומעוררת מוטיבציה. לשמר ולפתח את הון אנושי איכותי, שימשיך לקחת את הארגון קדימה ולסייע בהשגת מטרות עסקיות ראויות לטווח הבינוני והארוך.

מה כוללים שירותי ייעוץ ופיתוח ארגוני

  • אבחון ארגוני הכולל מיפוי מצב קיים לאיתור "החוליות החלשות."
  • בניית תוכנית עבודה הכוללת יעדים להשגה. לוחות זמנים ומדדי בקרה.
  • שיפור בעדכון החזון הארגוני. עדכון של המטרות והיעדים המרכזיים לשנים הבאות.
  • מדידת הצלחה תוך יישום והטמעה של התוכנית להובלת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה.
  • עדכון והתאמה של האסטרטגיה העסקית השיווקית והארגונית למטרות המעודכנות.
  • שיפור מבני וחידוד הגדרות התפקידים, ניתוח העיסוקים וקביעת מדדי הצלחה למנהלים ולעובדים.

המתודולוגיה של תהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני

פיתוח וייעוץ ארגוני מקצועי ואפקטיבי מתבסס על אימוץ המתודולוגיה העוסקת בחמשת תחומים עיקריים המביאים להצלחת התהליכים.

  • התאמה ועדכון המבנה הארגוני בכדי שהארגון עובדיו ומנהליו יוכלו לשרת טוב יותר את האסטרטגיה העסקית. פעמים נכון גם לבצע התאמות לאסטרטגיה העסקית והשיווקית. בתהליכים נבצע שיפור בכל מה שקשור להגדרות תפקיד, ניתוח עיסוקים, תחומי אחריות וסמכות ובעיקר מדדי הצלחה ובקרה. זאת ועוד, פעמים נצטרך לבצע שינוי במצבת המנהלים תוך השמתם מחדש בתפקידים שבהם הם יוכלו למצות את מלוא יכולותיהם וכישוריהם. מחלקם נאלץ להיפרד ובמקומם נגייס כוח אדם ניהולי חדש.
  • בניית תוכנית שינוי שיש בה מדדי הצלחה, לוחות זמנים ומדדי בקרה והתאמה לאורך התהליך. תהליך השינוי חייב להיות "שקוף" ולכלול את כולם בתהליך. הנהלה, מנהלים בדרגות השונות והעובדים. חובה לבנות צוותי שינוי ברמת המחלקות האגפים וברמת ההנהלה. תפקידם מתמקד בהנהגת השינוי והובלתו ברמה התפעולית תוך בדיקה שוטפת של תהליכי היישום וההטמעה.

תהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני מחייבים תקשורת פתוחה ואפקטיבית

  • שינוי מחייב עבודת צוות. מחייב תקשורת פתוחה באמצעות קיום קבוע של פורומים ניהוליים מסודרים לבחינת יישום האסטרטגיה ולמעקב אחר שינויים והתפתחויות. חובה לבנות את הפורומים בצורה נכונה. חייבים לשמור על גיוון ובעיקר על יכולת להקשיב לדרגי הביניים שפעמים "חכמים לא פחות" מהמנהלים שמעליהם.
  • תהליכי ייעוץ ופיתוח ארגוני תמיד ממוקדים בזיהוי תהליכי העבודה המרכזיים הזקוקים לשיפור בכדי להגדיל את יכולת השגת היעדים העסקיים. בתהליכים של ייעוץ ופיתוח ארגוני חובה לקבוע תיעדוף משימות ולוחות זמנים לכל פורום שינוי. זאת ועוד, יש צורך לוודא כי מתקיימות פגישות עבודה ותיאום בין הפורומים השונים – בין שאר היחידות הארגוניות. כולם בתהליכי הייעוץ והפיתוח הארגוני חייבים להתקדם במקביל ולא בטור.
  • מיקוד המסרים שיש לתקשר בארגון, המהלכים שיש לבצע וסדר הפעולות הנכון – לשם השגת שותפות למהלך השינוי. זיהוי קשיים והתנגדויות פוטנציאלים שתהליכי ייעוץ ארגוני יאפשרו לתת להם מענה. מחויבות מנהלים תתבטא בדוגמה אישית וניהול בהלימה לאסטרטגיה. מחויבות עובדים תיווצר מתוך שיתופם בתהליכי ההחלטות ליישום, תקשור, הדרכה ועבודה בצוותי משימות

פיתוח וייעוץ ארגוני – כיצד להימנע מכשלים?

לא מעט ארגונים ועסקים כושלים בביצוע תהליכי פיתוח עסקי – ייעוץ ארגוני המניע שינוי. מתברר כי רבות מהחברות הגדולות ואף בקרב החברות הבינוניות והחברות המשפחתיות מתקשות לאמץ שינויים הנדרשים כתוצאה מהגדלת התחרות בשווקים. פעמים השינויים האסטרטגיים נדרשים כתוצאה ממשברים ניהוליים או משברים כלכליים. שלבי התכנון הרבה יותר קלים לביצוע. השלבים של היישום ההטמעה והבקרה לאורך התהליכים הם הרבה יותר קשים ומאתגרים. הנתונים היבשים מראים כי למעלה מ- 70% מהתוכניות האסטרטגיות המתקבלות בתהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני לא ממומשות בשטח. אנו תמיד ממליצים כי תהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני יבוצעו לא רק בחדרי הישיבות בקומת ההנהלה? אלא יבוצעו ברמת המנהלים והעובדים בשטח.

תבחרו בתהליך ממוקד והוליסטי

התהליך של ייעוץ ופיתוח ארגוני הינו תהליך ממוקד, דינמי ומשתנה עבור כל ארגון על פי מאפייניו והסביבה בה הוא פועל, ומטרותיו להבין לעומק את תהליכי הייצור או את תהליכי הפיתוח בארגון כפי שהם כיום. יועץ ארגוני מציע מגוון של דרכים להתייעלות ארגונית בהיבטים שונים, כמו למשל ניהול זמן, ניהול ושיפור מערכי מכירות ושירות, ניהול ממוקד תוצאות, משאבי אנוש ופיתוח ההון האנושי, ניהול פרויקטים, שיווק, ועוד. זאת ועוד הוא מתמודד באיתור פרדיגמות מעכבות ואימוץ חדשות אשר מניעות את הארגון ומנהליו אל מחוץ לאזורי הנוחות שלהם.

יועץ ארגוני חיצוני מביא איתו פרספקטיבה חדשה בנוגע לפעילות הארגון

אצלנו, תהליך הייעוץ והפיתוח הארגוני הינו תהליך מקיף, כאמור, הכולל התייחסות רב מערכתית לכל תחומי הפעילות של הארגון. בתהליך הייעוץ הארגוני, נבחן את ההכנסות וההוצאות בארגון. נבחן את פעילות המנהלים והעובדים, נבדוק את יעילות ערוצי השיווק השונים. נבצע היה וצריך עדכון לתוכנית העסקית ולתוכנית האסטרטגית של הארגון. בנוסף נבחן את הדינמיקה הארגונית, ונזהה שיטות לפתרון קונפליקטים ושיפור יכולות להנעת עובדים בתוך הארגון.

זהו את החולשות שלכם

אנו מתחילים לבנות תוכנית שינוי אך ורק לאחר היכרות מעמיקה עם הארגון. יועץ ארגוני חיצוני יכול להעלות רעיונות רבים שיסייעו לייעל את פעילות הארגון. להקטין את הוצאותיו ולהגדיל את רווחיו. זיהוי וצמצום "אזורים מתים" בפעילות או בהוצאות הארגון וניתוב המשאבים העומדים לרשות הארגון לערוצים יעילים יותר. זאת נעשה תוך שמירה על השקעה מתאימה בערוצים ניסיוניים הנדרשים להתפתחותו של הארגון ולהרחבת קהל הלקוחות שלו. כל אלה ועוד יסייעו לזהות נתיב פעילות מוצלח ורווחי יותר עבור הארגון.

רווחים זה לא הכל!

בתהליך הייעוץ והפיתוח הארגוני, אנחנו לא חושבים רק על הגדלת הרווחים. על היתרונות לטווח הקצר בתהליך. אנחנו חושבים גם על טווחי זמן בינוניים וארוכים, בהם חשוב לנו לתת דגש על האקלים הארגוני, על עובדים טובים ונאמנים, ועל סביבת עבודה יעילה ומתפתחת. לכן, בתהליך ייעוץ ופיתוח ארגוני שלנו, אנחנו משלבים טכניקות של ניהול אפקטיבי עבור מנהלי הארגון ועובדיו. זאת לשם שיפור יכולות הניהול האישיות ולקידום הארגון כמקום שכיף לעבוד בו.

פנו אלינו

חברת הייעוץ משה גרימברג – ניהול אפקטיבי, מתמחה בייעוץ ופיתוח ארגוני מכוון להצלחה. תהליכים משולבים של ייעול הארגון ואימון לניהול אפקטיבי למנהליו ועובדיו, יביאו את הארגון לקפיצה קדימה, אל תהליכי ניהול, ייצור ועבודה מסודרים, יעילים ומדויקים יותר. בכדי להביא להגדלת רווחיות בטווח המיידי. יחד עם חשיבה מאורגנת ומתוכננת בנוגע לערוצי התפתחות העתידיים של הארגון שבהם מושקעים משאבים בטווחי זמן שונים.

מפגש סיעור מוחות במתנה

אנחנו ב- Advanced Business Consulting מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, על מנת לזהות אפשרויות לקחת גם את הארגון שלכם לשלב הבא – בו תדעו שהאנרגיות והמשאבים בארגון משמשים את כולם להגדלת הארגון והצלחתו ולא לשם הישרדות במאבקי אגו ופוליטיקה ארגונית מיותרים. צרו קשר ישיר עם משה גרימברג. או צלצלו 03-9032222.