במציאות העסקית המשתנה במהירות, ניהול אסטרטגיה שיווקית הוא אתגר לא פשוט. מנהלים רבים נתקלים בקשיים כאשר הם מנסים ליישם אסטרטגיות שיווקיות חדשות ולתמרן בין משברים כלכליים ותחרות גוברת. דעו כי ההצלחה בשוק תחרותי תלויה לא רק בכישרון ובמוטיבציה? אלא גם ביכולת להימנע מטעויות קריטיות שיכולות להטות את המסלול של הארגון לכיוונים לא רצויים. אסטרטגיה שיווקית נכונה צריכה להיות גמישה, מתואמת למטרות העסקיות, ולתמוך בפתרון בעיות אמיתיות של הלקוחות. עם זאת אני אומר, כי מנהלים רבים עושים טעויות קריטיות בניהול האסטרטגיה שלהם.

הימנעו מלבצע 7 טעויות קריטיות באסטרטגיה שיווקית

מנהלים מוכשרים פעמים טועים בהבנת השוק, לא עוקבים אחרי התגובות של הלקוחות. לא רגישים מספיק ולא מתאימים את האסטרטגיה לשינויים בשוק ובתנאים הכלכליים. אנסה כאן במאמר הזה למקד אותך ב- 7 טעויות קריטיות שאותן מנהלים חייבים להימנע מהן. זאת בכדי לשפר את האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלהם. אבחן כיצד טעויות אלו יכולות להשפיע על הצלחה שיווקית ואציע דרכים למנוע אותן. זאת בכדי שתוכל גם אתה להוביל את החברה או העסק שלך להצלחה גם תחת תנאים מאתגרים.

1. הימנעו מאי התאמה בין אסטרטגיה שיווקית למטרות העסקיות

המלצתי כי תימנעו מהתמקדות באסטרטגיות שאינן תואמות למטרות הארגון עלולה להזיק. לדוגמה, אם המטרה העסקית היא להגדיל את נתח השוק, אך האסטרטגיה מתמקדת רק בשימור לקוחות קיימים, הארגון עלול להחמיץ הזדמנויות צמיחה. מחקר שנערך על ידי Harvard Business Review מצא כי חברות שמצליחות להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלהן למטרות העסקיות שלהן, משיגות ביצועים טובים יותר ב-20% בממוצע¹. כמו שאמר פיטר דרוקר: "האסטרטגיה היא לא מה שאתה עושה, אלא איך אתה עושה את זה".

2. חוסר הבנה מעמיקה של קהל היעד שאליו אתם מכוונים

כיועץ שיווקי אני מבקש לקבוע כי הכרת הלקוח בצורה מעמיקה היא קריטית להצלחה. מחקר של חברת הייעוץ McKinsey מצא כי חברות שמבינות את הצרכים וההעדפות של הלקוחות שלהן. מצליחות להגדיל את ההכנסות ב-85% יותר מאשר חברות שלא עושות זאת. כיועץ שיווקי וכיועץ עסקי הייתי מבקש שתדמיינו שאתם מנסים למכור גלידה בטעם ברוקולי לילדים – זה פשוט לא יעבוד! תשתדלו להעמיק ולהכיר את קהל המטרה שלכם. כמו שאמר סטיב ג'ובס: "אתה צריך להתחיל עם חוויית הלקוח ולעבוד אחורה לטכנולוגיה".

3. התעלמות מלמידת סוג הפניות או התלונות של הלקוחות שלכם

התעלמות וחוסר הבנה מקצועית על החשיבות של בחינה מעמיקה וההתייחסות של הלקוחות שלכם למוצר, לשירות ולמותג. דעו כי חוסר עקביות בתגובה לתשומות מהלקוחות יכול לפגוע באסטרטגיה השיווקית שלך. לקוחות שמרגישים שלא מקשיבים להם, עשויים לעבור למתחרים. מחקר של Salesforce מצא כי 76% מהלקוחות מצפים שחברות יבינו את הצרכים והציפיות שלהם³. כמו שאמר הנרי פורד: "אם הייתי שואל את הלקוחות שלי מה הם רוצים, הם היו אומרים סוסים מהירים יותר".

4. הימנעו מתכנון קצר טווח ללא ראיה ארוכת טווח

טעות מספר 4 מתבטאת בתכנון ממוקד בהצלחה מיידית עלול להזיק לטווח הארוך. מחקר של Bain & Company מצא כי חברות שמתמקדות בתכנון ארוך טווח מצליחות להגדיל את הערך שלהן ב-47% יותר מאשר חברות שמתמקדות בתכנון קצר טווח. כמו שאמר וורן באפט: "מישהו יושב היום בצל כי מישהו אחר שתל עץ לפני זמן רב".

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


5. התעלמות משינויים בשוק ובתנאים כלכליים

הזנחת עדכונים והתאמות לפי שינויים בשוק ובתנאים כלכליים יכולה לפגוע באסטרטגיה השיווקית שלך. מחקר של Deloitte מצא כי חברות שמסתגלות לשינויים בשוק מצליחות לשמור על יתרון תחרותי לאורך זמן. כמו שאמר צ'ארלס דרווין: "לא החזק ביותר שורד, ולא האינטליגנטי ביותר, אלא זה שמסתגל לשינויים בצורה הטובה ביותר".

6. כישלון במעקב והערכה של תוצאות השיווק

השלכות של אי-מעקב והערכת ביצועי האסטרטגיה השיווקית יכולות להיות חמורות. מחקר של Gartner מצא כי חברות שמבצעות מעקב והערכה שוטפת של תוצאות השיווק שלהן מצליחות לשפר את הביצועים ב-30% יותר מאשר חברות שלא עושות זאת. כמו שאמר פיטר דרוקר: "מה שלא נמדד, לא מנוהל".

7. הימנעות משימוש בטכנולוגיות מתקדמות לניתוח שוק

חוסר שימוש בטכנולוגיות חדשות לניתוח שוק יכול להקשות על ההתאמה לאסטרטגיה השיווקית. שימוש בכלי ניתוח של ביג דטה ושימוש ביכולות של ה- AI יביאו לשיפור משמעותי בביצועים. דעו כי מחקר של Forrester מצא כי חברות שמשתמשות בטכנולוגיות מתקדמות לניתוח שוק מצליחות להגדיל את הדיוק בתחזיות השוק ב-60%. כמו שאמר ביל גייטס: "אנחנו תמיד מעריכים יתר על המידה את השינויים שיתרחשו בשנתיים הקרובות ומעריכים בחסר את השינויים שיתרחשו בעשר השנים הבאות".

הנחישות שלך לקרוא את המאמר תמנע ממך להמשיך ולבצע טעויות

במציאות העסקית המשתנה במהירות, ניהול אסטרטגיה שיווקית הוא אתגר לא פשוט. מנהלים רבים נתקלים בקשיים כאשר הם מנסים ליישם אסטרטגיות שיווקיות חדשות ולתמרן בין משברים כלכליים ותחרות גוברת. ההצלחה בשוק תחרותי תלויה לא רק בכישרון ובמוטיבציה. היא תלויה גם ביכולת להימנע מטעויות קריטיות שיכולות להטות את המסלול של הארגון לכיוונים לא רצויים. טעויות כמו אי התאמה בין אסטרטגיה שיווקית למטרות העסקיות. חוסר הבנה מעמיקה של קהל היעד, ניכור מרחשי הלב והתשומות של הלקוחות. זאת יחד עם תכנון קצר טווח ללא ראיה ארוכת טווח, והתעלמות משינויים בשוק ובתנאים כלכליים. בטוח כי למדתם לא מעט מההיכרות עם 7 טעויות קריטיות באסטרטגיה שיווקית שמנהלים חייבים להכיר ולהימנע מהן? 

הימנעו מטעויות בבניה או עדכון אסטרטגיה שיווקית

כל אלה עשויים לגרום לך לנזקים כלכליים רבים. ההמלצה שלי כיועץ ארגוני – יועץ עסקי הוא להיות יצירתיים וחדשניים. לאמץ תרבות עסקית וניהולית המקדשת  גמישות ויכולת שבירת פרדיגמות. לכן, אני מזמין אתכם לבחון מחדש את האסטרטגיה השיווקית שלכם, להימנע מהטעויות הקריטיות הללו, ולהוביל את הארגון שלכם להצלחה גם תחת תנאים מאתגרים. אני מקווה ובטוח שהמאמר כאן נתן גם לך מספר תובנות חשובות. היה ותרצה להרחיב ממליץ לך להיכנס לכאן ולהמשיך לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום. היה ותרצה אתה מוזמן לשלוח לי מייל או לצלצל ישירות לנייד שלי: 0544-814332 או 03-9032222 נשוחח ואף אציע לך לקבל מפגש חשיבה במתנה.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים