הכיצד אני מגן על הזמן הניהולי שלי? הכיצד אתם מגנים על הזמן היקר שלכם? אין זה סוד כי אחד מהקשיים הגדולים של מנהלים ועובדים בכירים הוא לדעת להתמודד נכון עם "גזלני זמן" ועם ניהול עצמי אפקטיבי של הזמן והמשימות. בתקציר מנהלים זה הייתי מבקש כיועץ ארגוני לתת לכם "טעימה" ממכלול פעילויות שאימצתי לעצמי כחלק ממאבק מתמיד ולא תמיד מוצלח. חלקן של התובנות קיבלתי מחבר מקצוען בתחומו שחווה את עולם הייעוץ הארגוני כבר מראשיתו.
הרחיקו "בזבזני זמן" מקרבתכם
המלצתו הראשונה עוסקת בתובנה שאל לכם להיות בקרבתם של אנשים שאין להם כבוד לזמן שלכם. ההמלצה השנייה עוסקת באמירת האמת בצורה קצרה ממוקדת וללא כחל וסרק. לא פעם אנו נפגשים עם אנשים אשר במיומנות המרכזית שלהם עוסקת ביצירת פורמט שיחה המוביל "לשום מקום" בלה.. בלה.. בלה היה והייתי מבקש להיות גס רוח הייתי מגדיר אותם "כמזייני שכל אובססיביים" אומר חברי המבוגר. יש לנסות ולזהותם ובעדינות יתירה להביא אותם לתודעה שזמננו יקר.
אין אפשרות לחסוך זמן?
משפטי המפתח הפעם מתחברים היטב לנושא הראשון של הממציא האגדי תומאס אדיסון שאמר: • "זמן הוא ההון היחיד שיש לאדם, והדבר היחיד שהאדם אינו יכול להרשות לעצמו לאבד". תומאס אדיסון. המשפט הנוסף ממקד באופן מושלם את הנושא וקובע כי הבעיה היא לא בזמן.. היא באדם שאמור לנהלו: • "לא הזמן צריך להיות מנוהל, אלא האדם". גיליאן בטלר. אני משוכנע כי גם אתם מתחברים לתובנות של אדיסון ובטלר.
תתרחקו מאנשים מנופחי "אגו"
אחת מההבנות היותר חשובות שאני מבקש לשתף אותכם היא עוסקת בקורלציה מדהימה שגיליתי בקרב אנשים ומנהלים אשר מרוכזים יותר ויותר בעצמם - כך הם נוטים לבזבז את הזמן שלנו יותר. הם מרוכזים באמת הפנימית שלהם, מחויבים להציגה בפרטי הפרטים ואינם קשובים כלל לצד השני. השתדלו לזהות את אותם אנשים "מנופחי אגו" וחסרי יכולת תקשור.
כשאתם נהנים הזמן לא מתבזבז
כחלק מרכזי מתהליך ההגנה שלי על הזמן אני מקצה חשיבה בהפיכת המטלות והיעדים האישיים שלי "להובי" המסמל הנאה ולא לעבודה בלבד. כולנו יודעים עד כמה קל לנו להקצות זמן לדברים אותם אנו אוהבים לעשות. נסו זאת ותראו עד כמה שינוי מנטלי זה אפקטיבי. אני משתדל לקחת כמה שיותר דברים מתחום העשייה היומיומית וקובע לעצמי כי הם יפלו בהגדרה של משימות "הובי"... משימות שבא לי בכיף לעשות.
חלונות זמן למשימות השונות
לסיכום, ניהול יעיל של הזמן הניהולי שלי מחייב שיפור מתמיד ביכולות התקשורת שלי עם הסביבה, עם הלקוחות עם העמיתים ועם עובדים ומנהלים. "קצרים בתקשורת" יוצרים לבזבוז ענק של זמן ניהולי יקר. בכדי להצליח להגן על הזמן הניהולי שלי - אני מבצע הקצאה של חלונות זמן קבועים לשם תכנון. חלונות קבועים פנויים מהפרעות שוטפות לתכנון היום, השבוע והחודש.
שווה כי ניפגש בשני או ברביעי השבוע?
מה קורה איתכם חברי המנהלים והמנהלות? הכיצד אתם מתמודדים עם הקושי? אשמח להגיע לפגישה ולהרחיב על הדרכים היעילות להתמודד עם ניהול זמן ניהולי אפקטיבי. חשוב לזכור: אנו את רוב הזמן שלנו מבזבזים בדקות... לא בשעות... הדבר דומה לדלי מלא מים שחור קטן בתחתיתו. הוא מתרוקן בדיוק כמו שדלי מלא מתהפך מבעיטה בפעם אחת. יש חובה לחסוך בזמן הן בדקות והן בשעות.