בואו ונלמד תובנה חשובה.  כמנכ"ל או אפשרי גם מנהל כח-אדם בחברה גדולה, בארץ או בכל מקום אחר בעולם המערבי, אחרי שנים של עבודה מטורפת ולא מאוזנת, קיבל התקף לב. למזלו ניצל וקיבל הזדמנות שנייה. הרופא המשקם, אמר לו שעליו לשהות בחווה למשך מספר שבועות להתאוששות והחלמה. המנהל שמע בעצת רופאו, אולם לאחר מספר ימים הוא השתעמם וביקש מהחוואי שיעסיק אותו בעבודות שונות בחווה. החוואי אמר לו לנקות את החרא של הפרות וחשב לעצמו שלאחד שהגיע מהעיר ורגיל לשבת על הכיסא כל היום תארך העבודה מספר שבועות. לתדהמתו, סיים המנהל את כל העבודה בפחות מיום אחד.

המנכ"ל בחווה

למחרת, נתן החוואי למנהל עבודה קשה יותר - לחתוך את ראשיהן של 500 תרנגולות. החוואי, אשר היה בטוח שהמנהל כלל לא יוכל לבצע את העבודה הקשה והאכזרית, נדהם לגלות שגם זו הושלמה כבר באותו היום. כך היה והמנהל שהיה בתקופת החלמה, ביצע עוד ועוד משימות של ניקוי "חרא" מחיי החווה.  עור פניו קיבל צבע אדמוני המשדר נינוחות ובריאות. נתוני לחץ הדם שלו השתפרו והאיש היה במגמת התאוששות. לאחר שבוע בבוקר של יום ראשון, כאשר כבר כל עבודות החווה כמעט הושלמו, ביקש החוואי מהמנהל למיין שק ענק של תפוחי אדמה ל - 2  ארגזים: ארגז לתפוחי האדמה הקטנים וארגז לגדולים. בסוף היום, מצא החוואי את המנהל יושב בחזית שק תפוחי האדמה המלא, כאשר 2 הארגזים שלפניו ריקים.

קבלת החלטות זה ניהול

שאל החוואי בפליאה את המנהל : הכיצד ביצעת עבודות קשות כל כך ביומיים הקודמים ואילו עכשיו אינך מסוגל לבצע עבודה פשוטה כל כך ?! ענה לו המנהל : הקשב לי טוב - כל חיי אני מתעסק בחרא וחותך ראשים, אבל עכשיו אתה מבקש ממני לקבל החלטות...אין אני מיומן בלקבל אותם. מוסר השכל ענק לנו כמנהלים. לא פעם בשוטף אנו עוסקים מידי בלבצע משימות הנקרות לנו בשוטף- אך פחות ופחות מקדישים זמן ומחשבה ניהולית לקבל החלטות מושכלות ולבצע עם צוות המנהלים תהליכי חשיבה וסיעור מוחות שיתמכו בשיפור מערכי קבלת ההחלטות בארגון שאותו אנו מנהלים. סיפור קטן עם מוסר השכל ענק אותו קיבלתי לאחרונה מחבר שהיה בעמדות ניהול בחירות וחווה כמונו מצבים דומים. תפקידו המרכזי של המנהל הוא להנהיג! לקבל החלטות מהר, רובן נכונות, לנוע קדימה וליצור מודל של חשיבה מקדמת תמידית.

אל תפחדו לטעות וללמוד

החודש משפטי המופת העוסקים בנושא והשאירו בי חותם קשורים לתחום של יכולת קבלת החלטות. לעבור משלב של "עריפת ראשים" לשלב של ניהול ותיעדוף משימות. המשימה שם הרבה יותר קשה. הפתגם הראשון שמתחבר לנושא עוסק בתובנה האומרת כי לא לעולם חוסן. ג'ימי דורנטה מציג זאת באופן חד וברור: • "היה נחמד לאנשים בדרך לפסגה, משום שאתה עתיד לפגוש אותם בדרך חזרה למטה.". ג'ימי דורנטההמשפטים האחרים מדברים על תובנות שרכשתי לעצמי במהלך 25 שנות ניהול והדרכה.  • " החלטות טובות נובעות מניסיון, וניסיון נובע מהחלטות גרועות ". המשפט הנוסף שאני מאד מאמין בו עוסק באי חתירה לשלמות. עוסק בחתירה לעשייה ולתיקון מתמיד "עדיף לקבל החלטה טובה היום, מאשר החלטה מושלמת מחר".  נדמה לי כי משפטים אלה והמשכו של המאמר, מדגישים את המחיר הכבד של מנהלים שמתקשים לקבל החלטות ועוסקים רק "בעריפת ראשים".

אינטליגנציה רגשית מאפיינת מנהלים מצטיינים

כמנהלים ומנהלות, בידינו מצויים הכלים הייחודים לשימוש יעיל ואפקטיבי בכל המשאבים הנדרשים, בכדי ללמד את החשיבות שבפיתוח כישורי מנהיגות ותקשורת בתחום שיפור יכולת קבלת החלטות ניהולית. "אינטליגנציה רגשית" מאפיינת מנהיגים ומנהלים מוצלחים. טכנוקרטים ביצועיסטים מתמקדים אך ורק בעשייה ומשלמים מחיר. מחיר כבד לא פעם. למנהיג\מנהל של קבוצת אנשים יש כוח רב להטות את הרגשות של כולם. אם הוא יודע להוביל את רגשותיהם של אנשיו לאזור ההתלהבות - הביצועים עשויים לנסוק אל על. אבל אם אנשיו נדחקים לאזור האיבה והחרדה- הם יסטו מהמסלול ולא יהיו במיטבם. לתהליך הזה אנו קוראים - תהודה.

לסיכום רצינו לעדכנך, כי אנו מביאים ערך גם בתחומי שיפור יכולות בקבלת החלטות של מנהלים והנהלות. שיפורים מהותיים תוך אימוץ גישות ודפוסי פעולה עדכניים כעבודה מול פורום הנהלה ומנהלים בדרגי הביניים . אנו שמחים להציג חלק מסיפורי ההצלחה שלנו. שואפים תמיד ופועלים בכל מצב ליצור מודל של win – win ארוך טווח. היה ואתם שוקלים לבחון האפשרות להובלת תהליך של שינוי, שיפור מיומנויות בתחום קבלת החלטות, צמיחה ושינוי ארגוני, אנו נשמח להיות עבורכם פרטנר לחשיבה ולהתלבטות לגבי הדרך הנכונה להניע תהליך מורכב זה . צורו קשר ישיר למשה גרימברג או צלצלו ישירות לנייד : 054-4814332

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים