הצורך בבניית אסטרטגיה דיגיטלית המותאמת לאסטרטגיה עסקית עדכנית הולך וגובר במהירות בעולם של אוטומציה ותקופה בה כולם מחוברים לרשת בכל רגע נתון. עם זאת כיום, נדמה שישנם עסקים שעדיין מזלזלים בערכה ובכוחה של אסטרטגיית דיגיטל נכונה כדרך לפיתוח עסקי והובלת תהליכי צמיחה, ונדמה לעיתים שייעוץ עסקי דיגיטלי שמור לחברות גדולות ולארגונים מובילי דעת קהל. עם זאת, לשילוב בין ייעוץ עסקי לדיגיטלי יש המון יתרונות לעסקים בכל סדר גודל ותחום עיסוק, כאשר מומחים בייעוץ עסקי ואסטרטגיה דיגיטלית יכולים לעזור לחברות לא רק למנף את עצמן ואת הטכנולוגיה הדיגיטלית שלהן, אלא גם לקצור את פירות ההצלחה.
כיצד אסטרטגיה דיגיטלית נכונה יכולה לעזור לעסק שלכם?
גוגל מכריחה את העולם העסקי המקצועי לשמור על עדכניות ולא לנוח על זרי הדפנה, בכך שבודקת ללא הרף את ההעדפות הגולשים ומשנה את האלגוריתמים שלה בהתאם כדי לספק להם את המענה הטוב והקולע ביותר לכוונות החיפוש שלהם. כתוצאה מכך, גם החברות המצטיינות ביותר, מחויבות לבצע עדכון תמידי לאסטרטגיה העסקית ובו בזמן, לבצע עדכונים לאסטרטגיות המיתוג והנראות באינטרנט וברשתות החברתיות. כאן שירותי ייעוץ דיגיטליים נכנסים לתמונה, ובמקביל לייעוץ העסקי, תפקידם הוא לסייע לחברות וארגונים להשיג את יעדיהם העסקיים באמצעות חדשנות, טכנולוגיית מידע, ערוצים דיגיטליים וביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בצורה היעילה ביותר, על מנת להישאר רלוונטיים בשוק שמתפתח ומשתנה בתדירות גבוהה. השירותים מגוונים ומשתרעים על מנעד רחב, החל בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ארוכת טווח כמו למשל תהליך קידום אתרים אורגני ועד ביצוע טרנספורמציות מידיות כמו למשל אוטומציה של תהליכים עסקיים, שירותי ענן, פיתוח תכנות בהתאמה אישית וכיוצא בכך.
בונים אסטרטגיה עסקית ודיגיטלית מוצלחת
חברות בסדרי גודל שונים שוקלות ליישם או מיישמות בפועל טרנספורמציה דיגיטלית, כאשר השאיפה היא שהמעבר יהיה כמה שיותר חלק ונטול סיכונים ושיצדיק את ההשקעה. עם זאת, בניית אסטרטגיה דיגיטלית יעילה אינה מספיקה, הדבר דורש מומחיות, טכנולוגיה מתקדמת, יכולות ניתוח יסודיות, הבנת השוק והמגמות השולטות בו, ניסיון ועוד. וכדי לבנות אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת, יש לעבור בד בבד תהליך עסקי מעמיק, אשר יורד לרזולוציות, בודק את הצרכים של החברה, את השוק וקהל היעד שאליו החברה פונה, את המגמות השונות, ועל סמך הנתונים פונה לפיתוח אסטרטגיות וטקטיקות דיגיטליות. לכן קודם כל חשוב לעבוד עם יועצים בעלי מומחיות אנליטית ועסקית, כדי להבין כיצד החברה יכולה להשיג את יעדי החדשנות שלה בטווח הקצר והארוך, בצורה יעילה ותוך עמידה במסגרת התקציב.
הכרות עם המערכות והכלים השונים
מומלץ לשכור יועצים בעלי ניסיון וידע טכני שיכולים גם לייעץ באילו פלטפורמות, ערוצים דיגיטליים וכלים דיגיטליים להשתמש כדי להשיג את אותם יעדים עסקיים. יועצים אלו יספקו מגוון שירותים החל מאפיון, פיתוח, בניית ארכיטקטורת אתר וגם יעשו הרבה יותר מזה – הם יעזרו לכם לחקור סוגים שונים של אתרי אינטרנט, יסייעו לבחור בפתרונות המתאימים וליישם טכנולוגיות שמתאימות לדרישות העסק, אופי פעילותו וצרכיו.
ולבסוף, הם לא רק ירכיבו תכנית עבודה עבורכם, אלא גם יוציאו אותה לפועל, יעצבו ויפתחו מערכות ותשתיות דיגיטליות מותאמות אישית, ישלבו טכנולוגיות בתהליכים עסקיים ויעזרו לכם לעשות צעד אחד קדימה אל הקדמה. חשוב להדגיש, במקרים רבים יועץ אחד לא יוכל לתת את המענה לכלל השירותים והתחומים. לבעלי עסקים וארגונים רבים קיימת תמיד השאיפה לרכז את כל השירותים שלהם אצל ספק אחד – מעין one stop shop. נושא זה בעייתי כשמדובר בכל כך הרבה תחומים ונושאים שדורשים ידע שונה ולכן יועץ עסקי דיגיטלי יידע גם להתאים לכם את הספקים הנכונים לעבוד מולם בכל שירות שתצטרכו בהתאם לתכנית.
בססו את ההחלטות שלכם על דאטה
נתונים עדכניים מביאים הזדמנויות חדשות לעסקים מכל סוג, ובכל זאת, חברות רבות לא אוספות ומשתמשות בדאטה שלהן, לכל הפחות לא בכל הנתונים שעומדים לרשותן. יועצים עסקיים ודיגיטליים יכולים לסייע לכם גם ברמה הזאת, לעבור על כל הנתונים ולהציג לכם את המסקנות. אנשי מקצוע אלו יכולים גם לאפיין ואף לבנות עבורכם כלים דיגיטליים בהתאמה אישית על מנת שיתאפשר לכם להפוך נתונים לתובנות. באמצעות כלים אנליטיים תוכלו לערוך ניתוחים מתקדמים, לבצע הדמיית נתונים ולבנות מודלים עסקיים חזויים. בשורה התחתונה - תוכלו לנצל ולהשתמש בדאטה שאספתם עד כה, לחקור ולהגיע לתובנות חשובות כדי לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות ולשלב פתרונות שנסמכים על נתונים ולא על גחמות.
שילוב טכנולוגיה בתהליך העסקי עם בניית אסטרטגיה דיגיטלית
טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת צריכה לבוא לידי ביטוי ברמות שונות של תהליכים עסקיים, ולכן היא כוללת הרבה מעבר לבניית אפליקציה לחנות מקוונת, או שילוב של מערכת תכנה מתקדמת. אסטרטגיה דיגיטלית צריכה להתמקד בשילוב הנכון של טכנולוגיות ותהליכים שיסייעו לעסק להשיג את מטרותיו ועליה לשמש כמפת דרכים וכגשר בין התהליכים העסקיים לחדשנות.
מומחים דיגיטליים יכולים לזהות את הטכנולוגיות הרלוונטיות ביותר שיכולות לשנות את התהליכים העסקיים המסורתיים מקצה לקצה, ולהעניק לכם יתרון תחרותי. לטכנולוגיות שונות יכולות להיות השפעות רבות על העסק לרבות, אוטומציה ואופטימיזציה של זרימת העבודה, שיפור היעילות, הפחתת עלויות וחיסכון מרבי, שיפור האבטחה והבטיחות והן אפילו יכולות להמציא מחדש את כל התהליך העסקי לתמיד.
מתן מענה לצרכי הלקוח ומעקב אחר מגמות עיצוב
כיום כל עסק מבין את החשיבות של העיצוב ואת התפקיד החשוב שיש לחוויית המשתמש עבור המכירות, נאמנות הלקוחות והצמיחה העסקית. למעשה תכנון ארכיטקטורת אתר טובה יכול להפוך ליתרון תחרותי עבור חברות רבות, מכיוון שעיצוב וקידום האתר משפיע ישירות על אחוזי המרה, מידת המעורבות של הלקוחות ועוד. בעולם הדיגיטלי שהמגמות בו משתנות ללא הרף בהתאם לשינויים ולקריטריונים של גוגל, התעדכנות במגמות עיצוב ומעקב אחר התנהגות לקוחות זו עבודה לא פשוטה שדורשת זמן והתעסקות, במיוחד כאשר מדובר בחברות ועסקים שאינם מעולמות הטכנולוגיה.
כאן מומחים בקידום אתרים נכנסים לתמונה. פעמים אנו עושים זאת בשיתוף מקצוענים כמו משה גרימברג והצוות שלו. מומחי דיגיטל מקצועיים יכולים לבצע ניתוח מותאם אישית לחברה, ללמוד את התנהגות הלקוחות, מהם תחומי העניין והנושאים שהם מחפשים ברשת ובהתאם לזה לבנות את אסטרטגיית הנוכחות הדיגיטלית שלכם. אנשי SEO וקידום יכולים במקרה כזה לעזור באפיון האתר ולהתוות את הדרישות הקריטיות שיעזרו מחר בבוקר לאתר שלכם להתקדם טוב יותר בגוגל ולמשוך לקוחות יותר רלוונטיים.
ולבסוף - ייעוץ עסקי ודיגיטלי עוזר לכם להישאר רלוונטיים בשוק
עיצוב אתרים אינו התחום היחיד שתמיד משתנה, טכנולוגיות מתקדמות והשפעות המדיה החברתית משנים את הנוף התחרותי במהירות, כך שחברות ועסקים צריכים להישאר רלוונטיים כדי לקחת חלק במרוץ. כאן משמש היועץ המומחה בתור שותף לדרך ולמסע שלכם , עם היכולת לחקור ערוצים דיגיטליים חדשים ולהפיק את המרב מפלטפורמות ומוצרים דיגיטליים ספציפיים לתעשייה שלכם, תוך בניית אסטרטגיות מותאמות אישית ושימוש בכל השינויים שחלים בתעשייה לטובתכם.
לכן כאשר אתם משלבים בצורה נכונה בין ייעוץ עסקי לדיגיטלי ודואגים שהאסטרטגיה הדיגיטלית תפעל לקידום השגת המטרות והיעדים העסקיים, אתם משפרים את הסיכויים שלכם להגיע ליותר לקוחות באמצעות הטכנולוגיות וערוצים הדיגיטליים השונים, כמו גם להגיע לפלטפורמות חדשות וליצור חוויית משתמשים מעולה בכל הרמות.
ולסיכום,
כל מסע טרנספורמציה דיגיטלי, בין אם כולל הרחבת נוכחות מקוונת, בין אם אימוץ טכנולוגיות חדשות ובין אם בניית מוצרים או שירותים דיגיטליים חדשים, דרוש מכם השקעה וכרוך בסיכונים, מה גם שנדרשת התייעלות בכל רמות הארגון. כאשר השאיפה היא למזער את הסיכונים ולחסוך עלויות, ישנן חברות שמעדיפות להשקיע באנשי מקצוע מחוץ לבית ולהסתמך באופן מלא על הניסיון והמומחיות של חברות בתחומי הייעוץ העסקי והדיגיטלי כדי להשיג את מטרותיהן ויעדיהן.
זה לא פשוט למצוא שותפים לדרך שיציעו יותר משירותי ייעוץ ואסטרטגיה עסקית אלא גם יוכלו להפוך לספקי טכנולוגיה אמינים ולסייע לבנות אסטרטגיית דיגיטל מוצלחת. לכן עליכם לחפש חברת ייעוץ ופיתוח תוכנה מנוסה שיכולה לבנות עבורכם אסטרטגיה דיגיטלית יעילה ומקצועית בהתאמה אישית, ובמקביל ליצור בסיס עסקי ואסטרטגי איתן ברמת החברה כדי להתייעל, לשמור על רלוונטיות בעולם תחרותי ולהציע ללקוחות את החוויה הטובה ביותר!
המאמר נכתב ע"י:
אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל של חברת היידה דיגיטל