נא

הטיפ החודשי עוסק הפעם במה צריך לעשות בכדי לשפר את סיכויי ההישרדות? בהיערכויות שלנו כמנהלים בדרגים השונים לצונאמי שעובר על כלכלות העולם ועלינו גם. הפעם משפט המפתח – הציטוט שהשאיר בי חותם עוסק באומץ והוא מראה עד כמה אומץ ונחישות חשובים להצלחה והישרדות.   "השגיאה הגדולה ביותר שאתה יכול לעשות בחייך היא לחשוש תמיד פן תשגה" אלברט הובארד  

לעבור את הצונאמי בשלום

חרב הצמצומים מונפת ללא רחם ולא אחת פוגעת במנהלים ועובדים מצטיינים. המשפט שנאמר על ידי "כוכבי השביט" בעבר: "אין לי כל סיבה הגיונית ללכת במסדרונות ולספר לכולם עד כמה אני משקיע ומוצלח.- מי שצריך לדעת אני משוכנע שיודע"…. כבר לא נשמע במסדרונות.  לא אחת אני שומע עובדים ומנהלים בכירים אומרים את המשפט הבא: "שאני היחצן את עצמי? ועוד כלפי פנים החברה, מול חברי לעבודה ו/או המנהלים המכירים אותי מזה שנים רבות ויודעים היטב על פועלי והצלחותיי, מה קרה? האם התחלתי קריירה חדשה אצל רני רהב- ביחצנות פנים ארגונית?"

מחשבות חדשות עוברות במוחם של "הכוכבים". הם מבינים כי השורדים בתקופות משבר הם אלה שיודעים לשווק את עצמם טוב מהאחרים. הסיפור על 2 אנשי המכירות שהותקפו על ידי אריה רעב באפריקה הוא הסיפור הנכון גם לתקופת המשבר של היום להיום. המאמץ של כל אחד להימנע ממלתעות האריה- מרשימות המפוטרים. לא אחת על חשבון השכן בחדר שלידך.

אני מרשה לעצמי לקבוע כי התפיסה שמי שעובד קשה מצליח- לא בהכרח תואמת למציאות של המאה ה- 21. המשפט מתחום השיווק והפרסום נכון גם בתחום התעסוקה: "נכון יותר להגיד שאם עשית ולא דיווחת כאילו לא עשית" ואני ממשיך וטוען כי אין משמעות למורכבות התפקיד ומעמדו במדרג, זה נכון לגבי כולם. לשיווק העצמי שלנו כמנהלים וכעובדים יש חשיבות גם לדימוי שאנו יוצרים בקרב העמיתים והעובדים.

אנו חייבים להבין כי הערך הנתפס שלנו לא אחת שונה מהותית מזה אותו אנו מבקשים להקרין. האינטראקציות שלנו עם לקוחות, מנהלים או קולגות, משפיעות מהותית על הדרך שבה אנו נתפסים בעיניהם. אם רוצים לבלוט יש להדגיש גם את הערכים והאישיות שלנו. התרומות המקצועיות, לא אחת הן לא מספיקות להבטיח לנו שרידות בתקופות משבר שכדרכן חולפות ונעלמות לא אחת באותה מהירות וללא התראות מוקדמות.

הכיצד עושים זאת נכון? כולנו יודעים שהצלחה והישרדות בעולמנו אנו בתקופה של צונאמי כלכלי, היא פועל יוצא של נסיון והתמקצעות. בתקופות קשות ודווקא בימים של משבר אנו תמיד נשמח, לעמוד למבחן בארגונך במסגרת פעילויות יעוץ ארגוני, פיתוח עסקי והובלת תהליכי שינוי הבראה וצמיחה. עוסקים בהצלחה רבה בשיפור מיומנויות בתהליכים של אימון מנהלים, קורס למנהלים ולהנהלות, סדנאות וימי הדרכה מול צוותי מנהלים, "ניהול מכירות וכוחות מכירה" והנהלות בתהליכי שינוי וצמיחה.