דמיינו לכם את הצופה על תורן האוניה במאה ה- 15 במסעות של מגלי הארצות השונים, קולומבוס, וסקו דה גמא ואחרים. זהו ההסבר הציורי הפשוט לגורם המקצועי בצוות הניהולי של כל חברה וארגון המבקשים להגיע לחופים חדשים. פיתוח עסקי הוא מבט אסטרטגי אמיץ ומאתגר מצבים קיימים. מבט אל עבר מטרות חדשות ואתגריות לארגון ואו חברה המבקשים להתפתח, לגדול ולצמוח. זאת באמצעות יישום תוכנית פעולה שתסייע להגיע לשלב העסקי הבא, בין אם אתה עסק קטן שרוצה להיות בינוני או עסק בינוני שרוצה להיות גדול.

בדיוק כפי שמלכת ספרד שלחה את קולומבוס לגלות מרחבים חדשים- מנועי צמיחה כלכליים כך גם במסגרת האחריות של מנהל פיתוח עסקי בתחילת שנת 2020 ובעיקר חשיבותו תלך ותגבר בשנים הבאות – בעולמות התעשייה המסחר והשירותים לייצר מנועי צמיחה חדשים. במסגרת תהליכי פיתוח עסקי, יש לבצע מספר פעולות בסיס בכדי להצליח לאתר ולאפיין את הדרך להשגת מטרות ראויות ארוכות טווח שאמורות להיות מנועי הצמיחה העתידיים בכל ארגון או עסק.

פיתוח עסקי יוצר צמיחה

התחום של הפיתוח העסקי בעשור השלישי של המאה ה- 21, ובעיקר בתחילת 2020 חייב גם לעסוק בעדכון המבנה הארגוני היעיל והנכון זאת מעבר לשאר התחומים. עליו להתמקד גם בגיוס המשאבים, בניית תקציב וניהולו ובעיקר איתור והגדרת פרופיל הלקוחות העתידי בחברה. בפשטות אפשר לסכם זאת כך: הגורם האחראי על פיתוח עסקי מתחייב לבצע ניצול יעיל של כלל משאבי החברה או התאגיד העסקי לשם זיהוי ויצירת מנועי הצמיחה החדשים לשנים הבאות, בכדי לשמר או ליצור יתרונות מהותיים ביחס למתחרים ולשוק. בואו ונעשה קצת סדק במונחים. רבים מתבלבלים בין פיתוח עסקי, ניהול שיווק ובניית אסטרטגיה. כיום נדמה לי כי ההגדרות היותר נכונות נמצאות דווקא בויקיפדיה שם מוגדר המושג "פיתוח עסקי" כדלקמן: פיתוח עסקי הוא מושג מתחום הניהול המוכר כבר מאמצע המאה ה- 17 באנגליה ובצרפת האימפריאליסטיות.

פיתוח עסקי כבר במהפכה התעשייתית

בבסיסו עוסק המנוח פיתוח עסקי – בתהליכים ומשימות לשם קידום מטרות ארגוניות ומשלב בתוכו מספר שיטות ניהוליות, כלכליות, תעשייתיות, שיווקיות וארגוניות. כל הדברים האלה מתכנסים תחת הכותרת – הרחבה ההכנסות של החברה, פלח השוק שלה בהשוואה למתחרים והגדלת כמות הלקוחות או המוצרים ואו השירותים הנמכרים לציבור הרחב. למושג פיתוח עסקי יש מגוון רחב של תתי נושאים שכל אחד מהם חשוב לא פחות מעצם הגדלת ההכנסות. פיתוח עסקי בתחום החדשנות והטכנולוגיה. פיתוח עסקי של מערכי השיווק וההפצה.

מלכ"רים גופים ציבוריים חייבים גם פיתוח עסקי

פיתוח עסקי של מערכי הרכש והתפעול. למרות המינוח "פיתוח עסקי", גם גופים לא מעולמות העסקים כמו גופים ממשלתיים וציבוריים, מלכ"רים ותאגידים שאינם עסקיים, עוסקים באופן תמידי בפיתוח עסקי כחלק מרכזי מהעשייה שלהם. אפשר לבצע מהליכים חשובים של פיתוח עסקי באמצעות כוחות ניהוליים פנים ארגוניים בעיקר באמצעות ההנהלה וצוותי המחקר והפיתוח או פעמים באמצעות יועצים וחברות המתמחות בייעוץ ארגוני ופיתוח עסקי. משה גרימברג, כיועץ עסקי ואירגוני שהתמחה בהובלת תהליכים מורכבים של פיתוח עסקי והובלת תהליכי שינוי וצמיחה הינו בעל ניסיון רב שנים.

ידע וניסיון בשני העולמות

בחברה לייעוץ ארגוני ופיתוח עסקי –  Advance Business Consulting משה והצוות מובילים תהליכים במגוון רחב של סגמנטים בתעשייה המסורתית, בחברות אנרגיה ודלק, בחברות הזנק ובחברות מתחום הביטוח והפיננסים. למעלה מ- 16 שנים בליווי וייעוץ אסטרטגי, פיתוח עסקי והובלת תהליכי הבראה וצמיחה. ככלל מעבר להובלת תהליכים בתחום הפיתוח העסקי לחברות ולתאגידים – אנו גם מעניקים שירותי מיקור חוץ בתחום הפיתוח העסקי, ניהול מכירות, הדרכה והעצמה למנהלים לחברות ועסקים קטנים ולחברות משפחתיות.

נטפל בחסמים וניצור שותפויות

Advance Business Consulting תיקח אחריות משותפת יחד עם המנכ"ל הבעלים וההנהלה על כלל מערכי הפיתוח העסקי בחברה. במסגרת העבודה השוטפת כחברה ייעוץ המתמחה בפיתוח עסקי נתמקד בנושאים המרכזיים האלה. עדכון התוכנית האסטרטגית. איתור פלחים חדשים של לקוחות והגדלת החדירה בקרב לקוחות אסטרטגיים גדולים. נרחיב ונזהה שיתופי פעולה עם שחקנים מרכזיים בשוק, נרחיב את ערוצי ההפצה ונגדיל מכירות תוך השגת היעדים הרב שנתיים. בכל התהליכים העתידיים נדאג לבצע את השינויים הנחוצים בהתאמת המבנה הארגוני לצרכים וכן נעסוק בהדרכה, העצמה וגיוס של כוח אדם ניהולי ומקצועי חדש.

נזהה ונטפל ב- "חוליות החלשות"

נתמקד בזיהוי מוקדם של "חוליות חלשות" חסמים היכולים לפגוע בצמיחה. נטפל בהם ונייצר מנגנונים התומכים בצמיחה תוך שמירה על רמת שביעות רצון הלקוחות גבוהה ככל שניתן. ככלל משה גרימברג וצוותו מתמקדים בתהליכים לאתר "בסיסי צמיחה" רבים ככל שניתן בכדי למנוע מצב שבו כל אסטרטגיית הצמיחה מתבססת על תחום מרכזי אחד. היה והוא יכשל- החברה עשויה להיפגע אנושות. לכן אנו ממליצים לאתר ולפתח מספר רב ככל שניתן של מנועי צמיחה. לאתר מנועי צמיחה על פי סגמנטציה ופרסונליזציה של לקוחות פוטנציאלים. זהו הפורמט הנכון להוביל צמיחה באמצעות פיתוח עיסקי נכון. כל זאת בכדי להבטיח יציבות גדולה יותר בשוק תחרותי וליצור מקורות הכנסה רבים שיביאו את השלב העסקי הבא.

לא החזקים שורדים?

החזק לא תמיד מנצח! דרווין כבר אמר זאת מזמן. המנצחים הם אותם עסקים או חיות המגלים גמישות ויצירתיות בהתמודדות עם נקודות משבר לאורך האבולוציה שלהם. הממותות לא שרדו? הדינוזאורים גם כן נעלמו? ובעולמות העסקיים הרשימה אפילו יותר ארוכה: מוטורולה, נוקיה, ,NCR חברת דיגיטל העולמית ועוד רבים וטובים. בחיים וגם בעסקים. כל עסק מחפש לשרוד בשלב הראשון ורק לאחר מכן לגדול ולפלוש לתוך אזורים חדשים ולזכות על חשבון המתחרים בנתחי שוק גדולים יותר. העולם העסקי הפך באמת לכפר אחד גדול. מי שלא יצליח לשמר ייחודיות יעלם מול גלי היבוא הזול של יצרנים מדרום מזרח אסיה. כולם נלחמים בכולם. ההישרדות טמונה בבידול ויצור ערך אמיתי ללקוח ובעיקר ביכולת של העולם העסקי לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח ולזכות פעם אחר פעם בנאמנותם של הלקוחות.

גמישות ויצירתיות מבטיחים שרידות

פיתוח עסקי יוצר מנועי צמיחה. מנועי הצמיחה נועדו לייצר כסף חדש באמצעות איתור וניצול הזדמנויות שוק חדשות. פיתוח עסקי מחייב עבודה בצמידות ובהתאמה לבניית האסטרטגיה העסקית ועדכון האסטרטגיה השיווקית תוך עדכון ואיתור הנושאים המרכזיים הבאים:  זיהוי מגמות שוק מקומי ובינלאומי. מיפוי ואפיון מתחרים ולקוחות בשווקי היעד לצמיחה. עדכון וחידוש עדכנות ליין המוצרים ובניה של מוצרים או שירותים משלימים או תחליפים. לאורך כל התהליכים אנו מבצעים התאמה למבנה הארגוני ולכלל מערכי המכירות והשירות האמורים לתמוך ולבצע את התוכנית העסקית. תוכנית עסקית מפורטת באה כשלב שני לתהליכי העבודה תוך בחינה והתאמת היכולות הכלכליות לאתגרים וליעדים שנבחרו.

פיתוח עסקי במיקור חוץ.

זה אומר שווקים חדשים, שותפויות חדשות עם עסקים אחרים, איתור דרכים חדשות כדי להגיע לשווקים קיימים, או חדשים. בניית הצעות ערך למוצר או לשירות טוב יותר. לענות על הצרכים של השווקים הקיימים ולנצל הזדמנויות אלה כדי להביא הכנסות נוספות. בארגונים קטנים ניתן להבחין כי מנהלי מכירות או שיווק ייקחו אחריות גם על הפיתוח העסקי. בחברות קטנות ומשפחתיות התפקיד נופל בחלקו של הבעלים והמנכ"ל. לא פעם יכולותיו לא מספיקות לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר ובכך נגרם נזק גדול לסיכויי הצמיחה וההישרדות של החברה לטווח הבינוני והארוך. לכן אולי היה נכון לשקול לרכוש שירות זה במיקור חוץ. קבע פגישה וננסה לבחון כדאיות.

עוזרים לבנות עתיד עסקי עדכני

Advance Business Consulting תשמח לקחת חלק בהובלת תהליך ממוקד של פיתוח עסקי והובלת תהליכי שינוי וצמיחה. אנו בטוחים כי לאור הניסיון והידע הרב שלנו, יש לנו הביטחון שביכולתנו לסייע לך כמו שעשינו עם לקוחות רבים אחרים לאורך השנים. תהליכי העבודה שלנו בתחום הפיתוח העסקי מתמקדים בהשגת יעדים באמצעות עבודה הוליסטית ותהליכית שתמיד נכונה להשגת פורמט עבודה משתף הכולל את צוות הניהול הבכיר שלך יחד איתנו. בעבודה משותפת ובהובלת תהליך פיתוח עסקי נכון – התוצאות מגיעות וכולנו לוקחים חלק בהצלחה המשותפת.

יש לנו הצעה בשבילכם.

לסיכום, לסיכום, רוצים להרחיב יותר על הפעלה נכונה ואפקטיבית של מערך הפיתוח העסקי אצלכם? האם אתם בטוחים כי הפונקציה של ניהול הפיתוח העסקי מבוצעת היטב? מנוהלת כראוי? האם אפשר להיעזר בגורמים חיצוניים היכולים לספק את השירות במיקור חוץ ולתת מענה לצרכים בצורה מיטבית יותר? אשמח להגיע לפגישת עבודה והיכרות לבחינה משותפת של היכולת שלנו לתת בעבורך מענה לצורך הפעלה מיטבית יותר לניהול הפיתוח העסקי אצלכם. צרו קשר ישיר עם משה גרימברג במייל abc@nihul4u.co.il או צלצלו לתיאום פגישה לנייד הישיר: 054-4814332.