החודש הטיפ הניהולי עוסק בזיהוי של טיפוסי העובדים והמנהלים שלנו, על פי סגנונות התקשורת שלהם. כמנהלים מיומנים אנו מצליחים לזהות בכל ארגון לפחות ארבעה טיפוסי עובדים. לפעמים מיומני העין בינינו מסוגלים להגיע לרזולוציה מדויקת יותר. יכולת זו חשובה מאוד למנהלים המבקשים להצטיין. תוכניות הליווי שלנו עוסקות ב:יעוץ ארגוני, פיתוח עסקי, בניית אסטרטגיות שיווקיות מנצחות ובעיקר עוסקות בשיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות באמצעות אימון מנהלים, קורס ייעודי למנהלים ותוכניות פיתוח מנהלים מותאמות לצרכי הארגון ומנהליו.

האם שמתם לב כי קיימת קורלציה גם בין טיפוסי העובדים לבין ארבעת סגנונות התקשורת העיקריים? אנו מסוגלים לזהות ארבעה סגנונות של תקשורת המאפיינים את האנשים והעובדים והסגנונות הם:

  • סגנון תקשורתי תומך, פסיבי ובלתי רשמימאפיין את העובד הדברן והחברמן. הם נתפסים מחד כאנשים נעימים, חברים טובים, עדינים ויציבים ומאידך כרגשניים מידי, הססניים לא אחת, חסרי דעה, כבדים, וחסרי עמוד שדרה.
  • סגנון תקשורתי משימתי, דומיננטי ורשמימאפיין את העובד השתלטן הדוגמטי. הם נתפסים כמנהיגים מלידה, מדויקים, אמינים, סוסי עבודה קשוחים, מאורגנים ונאמנים . מאידך הם יכולים להיתפס גם כשחצנים, לא נעימים למגע, כוחניים, חסרי רגשות, ציניים, קרי מזג ורגשות, המוכנים לא אחת, לדרוך על גוויות.
  • סגנון תקשורתי מקדם, דומיננטי אך בלתי רשמימאפיין את העובד היוזם והמחדש הסדרתי בדרך כלל. הם נתפסים לעיתים כיזמיים, מלהיבים, מצחיקים, מלאי חיים, אנושיים וכמנהיגים חברתיים. מאידך לא אחת, מזוהים כרגשניים, קריזיונרים, רועשים מידי, תוקפניים ודורשי מחיאות כפיים ואישור לחוכמתם, מכולם.
  • סגנון תקשורתי של מנתח, פסיבי, רשמיהמאפיין את העובד הבירוקראטי השמרן. הם נתפסים מחד כמומחים, אינטלקטואלים, בעלי ידע נרחב, חברים טובים, שקטים ונעימים מאידך עשויים להיתפס כמשעממים, כבדים, הססניים ובירוקרטים מידי.

כמנהלים כיצד אנו אמורים לפעול מול הטיפוסים השונים? לגרום לכל אחד מהם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו בארגון? מהו הסגנון שלנו? מציע לך אפשרות לבחור נושא למפגש מעצים עם מנהליך או עובדיך הבכירים, מרשימת סמינרים, ימי עיון, סדנאות, והרצאות עם ערך מוסף גדול.  לרשימה מפורטת של הסדנאות ימי העיון וההרצאות  תוכלו למצוא בלחיצה כאן.