החודש הטיפ החודשי עוסק בנושא: "מה אמור לעשות מספר 2" בתחרות על מעמדו בשוק. בספר "מוצא המותגים" עוסקים בסוגיה זו ומצליחים להציג זווית ראייה מעניינת, אותה אני מבקש לחלוק איתכם. על פי המלצת המחברים: על מספר שתיים לעשות מאמץ אדיר למיקוד עצמי ולעשות ההפך ממה שהמותג המוביל עושה.
ללמוד מ- BMW
הדוגמה הטובה שניתנת בספר, מדברת על ההצלחה של רשת טרגט, למשל, שנהגה ההפך מוול מארט והקימה חנויות המתאימות לכיסו של האמריקאי הממוצע, חנויות זולות ומעוצבות יותר בעלות אינטימיות מזמינה (במקום רק חנויות זולות ופחות נעימות לקונים). דוגמא נוספת המוצגת בספר, באירופה אימצה את השיטה באופן דומה ענקית הרכב ב.מ.וו שהשכילה להציע מכוניות קטנות, מהירות ומהנות יותר לנהיגה מאלה של מרצדס.
צרו שונות
לגבי המתמודדים האחרים, מספר 3 ו- 4 מציינים המחברים כי הניסיון לשכפל את הרעיון גם כאן נועד בדרך כלל לכישלון. הדוגמה אותה הם מציגים היא הדוגמה של רשת קיי מארט שניסתה להיכנס בין שני הענקיות, וול מארט... וטארגט ולבסוף פשטה את הרגל. הכיצד אנו בתהליכי הליווי העסקי- יעוץ ארגוני, אימון מנהלים ופיתוח עסקי מצליחים יחד לבנות מודלים מנצחים עבורכם.
וול מארט - סיפור הצלחה
המסקנה המתקבלת ומוצגת בספר מדברת על כך שבענף הנשלט מהותית על ידי מספר 1 דומיננטי ומספר 2 עושה חיל במיתוג הפוך לראשון, אין מקום למספר 3. אלה חייבים לאתר ולמצוא ענף חדש לענות על צורך בשוק שעדיין אינו קיים, כך תצליחו להבטיח לכם סיכוי עתידי להגיע למקום ראשון. אני מצרף לעיונכם את הרעיון המרכזי שקיבלתי מקריאת הספר ויכול לתת לנו נקודת הסתכלות אולי מרעננת על "המלחמה" היום יומית אותה אנו מנהלים לשיפור מעמדנו מול המתחרים ומול צרכי ודרישות הלקוחות בשוק... כידוע אנו מכירים דוגמאות נוספות של חברות בינוניות וקטנות המצליחות למרות הכתוב כאן.
צרו מיקוד ובידול תמיד
המחברים מציינים את העיקרון המרכזי להצלחה בתאגידי על. בהבנתי כיועץ ארגוני, הרעיון מעניין וחשוב, אבל כולנו יודעים שהצלחה והישרדות בעולמנו אנו, היא פועל יוצא של מיקוד, יצירת תועלות ותמורות ובעיקר עבודה קשה. תמיד נשמח, לעמוד למבחן בארגונך במסגרת פעילויות העוסקות בשיפור מיומנויות בתהליכים של אימון מנהלים, קורס למנהלים ולהנהלות, מול צוותי מנהלים, "ניהול מכירות וכוחות מכירה" והנהלות בתהליכי שינוי וצמיחה.