כחלק מהניסיון לגוון את מאגרי הפוסטים הפעם החלטתי לאתגר את כל המומחים בשיווק בשאלה פשוטה אך מעוררת מחשבה? החלטתי להוסיף הפעם ציטוט מעורר השראה של אחת מהדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה, לאונרדו דה וינצ'י: "ישנם שלושה מעמדות של בני-אדם: אלו שרואים, אלו שרואים כאשר מראים להם ואלו שאינם רואים." ציטוט זה מזכיר לנו את החשיבות של ראייה מעמיקה והתבוננות יצירתית, ומדגיש את הפער בין אלו שמאתגרים את המציאות לבין אלו שמקבלים אותה כפי שהיא. בעולם השיווק והניהול, עקרונות אלו הופכים להיות קריטיים להצלחה.
חדשנות ויצירתיות מחשבתית
אבל למה זה ככה? זאת מיומנות חשובה של מנהלים ועובדים המבקשים תמיד לגלות יצירתיות וגמישות מחשבתית הפורצת מוסכמות וגבולות. להלן כמה שאלות שמעוררות את התאים האפורים במוח לנוע באי נוחות ....נוחו ....נוח.. נו... קחו זאת בהומור קל אבל כמה תובנות מעמיקות מסתתרות בהמשך.
מה באמת מסתתר מאחורי שאלות שאין להן תשובה?
בעולם השיווק, מנהלים ועובדים רבים נתקלים בשאלות שלא תמיד יש להן תשובות מיידיות או ברורות. לעיתים, דווקא השאלות האלו - שאלות שנראות פשוטות או חסרות היגיון - הן אלו שיכולות להוביל אותנו לפריצות דרך משמעותיות. למה אנחנו ממשיכים לשאול שאלות בלתי פתירות? משום שהן דוחפות אותנו לחשוב מחוץ לקופסה, לשבור את הכללים, ולהמציא מחדש את הדרך בה אנו פועלים.
שאלה ליועץ שיווקי: למה לחתולים אין.. אוכל.. בטעם עכברים?
משתף אותך בכמה שאלות: לדוגמה, האם אי פעם תהיתם למה אין אוכל בטעם של עכברים עבור חתולים? או למה לא בונים מטוסים מאותו החומר ממנו מייצרים את הקופסה השחורה? שאלות אלו, שלמרות שהן נשמעות כבדיחה, מעוררות אותנו לחשוב בצורה ביקורתית. ולבחון מחדש את הדרך שבה אנו תופסים את המציאות העסקית והטכנולוגית. למה הרופאים קוראים למה שהם עושים "התמחות"? מדוע נשים לא מסוגלות לשים מסקרה על הריסים עם פה סגור? למה אתם לא רואים בעיתונים מודעות שאומרות "מגדת עתידות זכתה בהגרלה"? כאשר משווק מזון חדש לכלבים "בעל טעם חדש ומשופר", מי טועם אותו?
שבירת פרדיגמות: אתגר הניהול המודרני
במובן הניהולי, שבירת פרדיגמות היא אחת הדרכים המשמעותיות ביותר להוביל חדשנות וצמיחה. מנהלים מצליחים אינם מקבלים את הדברים כמובן מאליו; הם שואלים שאלות שמאתגרות את הסטטוס קוו ומחפשים דרכים חדשות להתמודד עם אתגרים. לדוגמה, תחשבו על העובדה שכדי לסיים את העבודה ב"חלונות", צריך להקיש על "התחל". או על כך שמחטאים את המזרק לפני הוצאה להורג באמצעות הזרקה. אלו הם דוגמאות לפרדוקסים שמעמידים אותנו בפני הצורך לחשוב מחדש על מוסכמות קיימות.
כמנהלים וכיועצים שיווקיים, היכולת לשאול את השאלות הנכונות ולהטיל ספק במוסכמות היא כלי מרכזי בעבודה שלנו. זהו תהליך שמוביל לפיתוח אסטרטגיות חדשניות ויצירת פתרונות שלא חשבנו עליהם קודם לכן.
ללמוד לשאול את השאלות הנכונות: המפתח להצלחה בשיווק ופיתוח עסקי
כחברה לייעוץ ארגוני, אנו מתמקדים בפיתוח מיומנויות החשיבה הביקורתית והגמישות המחשבתית. השאלות שאנו שואלים במסגרת תהליכי ייעוץ ארגוני. פיתוח עסקי והובלת שינוי, אינן מיועדות רק לחפש תשובות; הן נועדו לפתוח דלתות חדשות ולחשוף אותנו להזדמנויות נוספות. במהלכי אימון מנהלים, פיתוח מיומנויות ניהול מכירות ומשא ומתן, ותוכניות פיתוח מנהלים, אנו עוסקים באיתור גבולות חדשים ומאתגרים את המנהלים לפעול בצורה שונה וחדשנית.
בעולם השיווק והפיתוח העסקי, היכולת לשאול שאלות מעוררות מחשבה? היא המפתח לפיתוח חשיבה יצירתית אצל מנהלים ועובדים שיכולים להוביל חדשנות וצמיחה. במסגרת הקורסים למנהלים וההכשרות שאנו מציעים, אנו מאתגרים את המשתתפים לחשוב בצורה שונה. לאתגר את המוסכמות ולהמשיך לשאול שאלות שמעוררות השראה ויצירתיות.
דעו כי בעולם השיווק והניהול השאלות הנראות פשוטות הן המפתח לחדשנות
וורן באפט אמר פעם: "ההשקעה הכי טובה שאתה יכול לעשות היא להשקיע בעצמך." בעולם העסקי המודרני, שבו הכל משתנה בקצב מהיר. ההשקעה הטובה ביותר היא בפיתוח היכולת לשאול שאלות ולחשוב בצורה יצירתית וגמישה. שאלות שמעוררות השראה הן אלו שיכולות להוביל אותנו. לפריצות דרך חדשות ולעזור לנו למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים הקיימים.
לסיום, אני כיועץ ארגוני ושיווקי מזמין אתכם להמשיך לשאול שאלות, לאתגר את עצמכם ואת הצוותים שלכם, ולהשתמש במיומנויות אלה כדי להוביל את הארגונים שלכם לצמיחה והצלחה. למאמרים ופוסטים נוספים בעולם השיווק והאסטרטגיה לחץ כאן.