כאנשי עסקים, מנכ"לים ובעלי חברות, מתי לדעתכם ניתן לכמת בוודאות את תרומתו הרבה של יועץ עסקי או יועץ שיווקי,  שמטרתו להניע תהליכים של הבראה, שינוי וצמיחה אצלך בחברה? תפקידם של יועצים עסקיים ויועצים שיווקיים לעזור לך לעדכן בין היתר את התוכנית העסקית, התוכנית השיווקית, לסנכרן בינן לבין התוכנית האסטרטגית ולהקפיד להתאים את הפעילות העסקית לשינויים/מהפכות/טרנספורמציות שנוצרים בשווקים דרך קבע.

תרומתם גבוה במיוחד

הנתונים היבשים מראים שהתועלת בהעסקתו של יועץ עסקי, המתמחה בין היתר בתחום הייעוץ השיווקי והארגוני, היא רבה ובמקרים רבים חיונית להצלחתו של העסק. מתברר כי תרומתם גבוהה משמעותית מעלות העסקה, ומביאה להמשכיות עסקית יציבה, המתנהלת בצורת חכמה ומחושבת מראש.

ייעוץ שיווקי – ייעוץ עסקי

ההשקעה בגיוס יועץ עסקי-יועץ שיווקי בתקופות משבר כמו משבר הקורונה ו/או משברים הנובעים ממבצעים צבאיים ו/או מלחמות, היא חיונית להתאמת הפעילות העסקית: התאמת מצב כוח האדם, עדכון התוכנית העסקית ובו בזמן מעניקים תשומת לב לאיתור מנועי צמיחה חדשים דווקא בתקופות של אי-יציבות ומשבר. נושאים אלה הם רק חלק מהתהליכים שיועץ עסקי-יועץ שיווקי מסייע לנהל בצורה חלקה ומקצועית, שמביאה לתוצאות.

מיזוגים ורכישות כמנוע צמיחה

לעיתים, נכון לבחון אפשרויות צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות המשיקות לתחום הפעילות; המתקשות לשרוד את המשבר. בנוסף לכך, היועצים מספקים מענה לכל נושא התאמת מערכי השיווק והפרסום לשינויים בשוק ומסייעים להוציא תהליכים מסוג זה אל הפועל. אלו הם רק חלק מהתהליכים שיועץ עסקי - יועץ שיווקי מיישם, במטרה להביא להתייעלות והמשכיות עסקית וניהולית חכמה ומחושבת מראש גם בתקופות משבר קיצוניות אצלך בחברה או בעסק המשפחתי.

היתרון בהאצלת סמכויות

מנכ"לים ובעלים של עסקים וחברות קטנות ובינוניות לרוב טועים להאמין כי יש באפשרותם להמשיך ולהתנהל בפורמט של "עסק של אדם אחד". כולנו הבנו שלמרות היכולות הגבוהות שלנו, לא מומלץ להתפזר על יותר מדי תחומים ומשימות. ביום-יום כל בעל חברה או עסק חכם, ישים לב כי אין הוא יכול להימצא במספר מקומות בו-זמנית. העולם העסקי תמיד חייב התמקצעות, ומיקוד ולכן, על כל מנכ"ל ובעלים להבין שעליו לבצע את המשימות שבהן יש לו את היתרונות הכי מהותיים.

תפקיד היועצים העסקיים והיועצים האסטרטגיים

בתקופות לחץ ומשברים יש לשאוף להתכנס ולקחת אחריות על התחומים החשובים ביותר, בעוד שאת יתר התחומים מומלץ להאציל סמכויות לעובדים ולמנהלים אחרים. חשוב להתמקד לעסוק בעיקר ולא בטפל. להביא לידי ביטוי את יכולותיך לשכפל הצלחות. בתקופות קיצון ומשבר, חשוב מאד/מהותי להאציל סמכויות ואחריות לצוות של עובדים ומנהלים איכותיים, שימלאו את מקומם של אלו שנאלצו ללכת הביתה כתוצאה מהמשבר וימשיכו לדחוף את העסק קדימה.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


צמיחה בזמן משבר?

יועצים עסקיים ויועצים אסטרטגיים מעדכנים את תוכניות השיווק ומתאימים את מערכי המכירות, התפעול ושירות הלקוחות למצב החדש. על ידי כך, הם  חוסכים לכם הרבה כסף בפועל ומסייעים לכם לתכנן כיצד לצאת מהמשבר. לעיתים, הם מניעים תהליכי שינוי וצמיחה בעסק דווקא במהלך המשבר, על חשבון מתחרים שלא התכוננו כראוי. בזכות היועצים העסקיים והיועצים השיווקיים, מרווחי הטעות ורמת הסיכונים של העסק קטנים/פוחתים באופן משמעותי, בזכות/בעקבות התאמת הפעילות לשינויים בשווקים.

מנהל - תתמקד בתחום בו אתה הכי טוב באמת

כעוסקים בייעוץ ארגוני וכיועצים עסקיים, אנו תמיד  דורשים  שבעלי החברות והעסקים, שהם גם המנכ"לים הפעילים, להתמקד אך ורק בתחומים שיש להם יתרונות מהותיים בהם: עליהם להתמקד "בפרטו של הפרטו" ולתת לעובדים ולמנהלים אחריות וסמכות לבצע את הדברים השוטפים שחשובים לא פחות. כמנכ"ל וכבעלים, עליכם לקבל החלטה שהגיע הזמן לעשות את הדברים הכי חשובים בארגון, ולא לבזבז זמן על מהלכים שעדיף שמנהלים ועובדים אחרים ידאגו להם. ההמלצה הטובה ביותר היא להתמקד בתחומי הליבה שלכם. שימו דגש על המוצר והשירות שאותו אתם מעניקים, ואפשרו ליועץ העסקי-וליועץ השיווקי להביא לכם את כל הכלים והמידע החסר.

למומחים ולמקצוענים יש יתרונות

ככלל, היועצים יסייעו לכם להתאים את מערכי העסק לשינויים הנדרשים כתוצאה מהמשבר ולהביא להמשכיות עסקית. יועצים עסקיים ויועצים ארגוניים, המניעים להבראה, שינוי וצמיחה בתקופות משבר ובתקופות רגיעה, מתמקדים בתכנון המערך הארגוני שחייב להיות מותאם לשינוי התמידי של השוק: מתמקדים הם עוזרים לנהל את מערכי המכירות  ולעדכן את התוכניות האסטרטגיות של מערכי השיווק והטיפול בלקוחות.

לחסוך במקומות אחרים?

להתמקצעות יש יתרונות רבים, לכן רבים מכם ודאי לא  יסכימו לבנות בית פרטי ללא ייעוץ של אדריכל או קונסטורקטור, נכון? כנ"ל לא תסכימו להיכנס לניתוח לפני שתתייעצו עם 2-3 מומחים לפחות? אז מדוע אני שואל? למרות זאת, עסקים רבים מעדיפים "ללכת בחושך לבד", ללא ידע וניסיון בהתמודדות עם מצבים משתנים בשוק. למה עולם העסקים הבינוניים, החברות המשפחתיות והעסקים הקטנים בחלקם עדיין מנסה לקצר תהליכים במאה ה- 21? לחסוך במקומות שכלל לא נכון לעשות זאת?

ייעוץ שיווקי-ייעוץ עסקי במשבר מביא לתוצאות.

ברור, נכון ומוסכם כי בשלבי ההקמה של העסק תיעזרו בייעוץ עסקי-ייעוץ שיווקי. הדבר נכון אפילו יותר בשלבים בו העסק מתפקד וקיים, אבל תרומתם של יועצים עסקיים ויועצים שיווקיים רבה הרבה יותר בעת משבר. עסקים וחברות עשויים  לחוות משברים לאורך חייהם: סוגים שונים של משברים שפעמים מחייבים שימוש במקצוענים חיצוניים. שימוש ראוי ומושכל ביועצים עסקיים, יועצים ארגוניים ושיווקיים שלהם ידע וניסיון מוכח, עשוי להתברר כאחת מההחלטות היותר נכונות שלך כמנכ"ל או כבעלים. הפנייה ליועץ עסקי-שיווקי היא הכי נכונה בשגרה, ואחת כמה וכמה בתקופות משבר ואי-יציבות/אי-ודעות.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


להתמודד עם חרדות ושיתוק ניהולי

דווקא בתקופות משבר, התרומה השולית של היועצים העסקיים היא הרבה ביותר: בתקופות קשות מעין אלו, מנהלים ומנכ"לים רבים עשויים לחוות חרדה ותחושת שיתוק, שמונעת מהם לקבל החלטות שקולות ולנתב נכונה את העסק אל מחוץ למשבר. כאן אנו נכנסים לתמונה. ברגעים קשים, ברגעי משבר ואי ודאות חשוב להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, שמסייעים לכם לשקול היטב את כל האפשרויות, ולאתר את הדרכים הנכונות להניע את העסק קדימה, לבצע הבראה ולהניע חזרה תהליכי שינוי וצמיחה עסקית וניהולית נדרשים.

עדכון התוכנית השיווקית והעסקית

כולנו יודעים שחברה נמדדת על פי שורת הרווח הנקי. אנו גם יודעים כי הרווח מגיע מהגדלת מכירות ומגידול בפלחי שוק על חשבון המתחרים. היה ולא תשפרו מהר את יכולתכם לבצע מכירות גדולות יותר ולבנות תוכנית שיווקית עדכנית יותר לתקופות משבר, יהיה לכם קשה לצמוח על חשבון המתחרים גם לאחר המשבר. זמני משבר הם זמן מצוין להיעזר בנו. זה הזמן והמקום להשתמש בייעוץ עסקי-בייעוץ שיווקי שמטרתו לייצב את המערכת, ולהחזיר את המיקוד העסקי לשם הגדלת מכירות וכיבוש פלחי שוק חדשים - דווקא בתקופות משבר, ועל חשבון המתחרים.

משבר כהזדמנות לצמיחה

פעמים רבות, חברות בתקופות משבר מצליחות לגדול על חשבונם של המתחרים שנכנסו לשיתוק ולפניקה, באמצעות ניהול נכון ותעוזה. בתקופות משבר והאטה עסקית, דווקא כשהמתחרים שלכם מצמצמים כוח אדם, מקצצים באנשי מכירות ובעלויות של מערכי השיווק, ההפצה והפרסום, זה הזמן שלכם להתחיל ולהגדיל את המכירות של העסק על חשבון המתחרים. זה הזמן לבחון שימוש בנו? כיועצים עסקיים וארגוניים שהובילו בהצלחה תהליכים מורכבים בעולמות העסקים והתעשייה.

מעניקים לך מעטפת תמיכה

במסגרת ייעוץ עסקי-ארגוני, אימון אישי ומנטורינג, אנו מספקים לך כמנכ"ל וכבעלים מעטפת תמיכה מקצועית, שיכולה לאפשר לכם להרוויח ולצמוח גם בתקופות קשות ומאתגרות. יחד, נעבוד ונעדכן את התוכנית השיווקית, נבצע תהליכים לעדכון התוכנית העסקית והתוכנית האסטרטגית, ונעריך היטב את הסיכונים ואת ההזדמנויות במטרה להניע לצמיחה גם בתקופות קשות.

היו גמישים. החזקים פחות שורדים משברים

עולם העסקים הולך ונעשה מורכב ומאתגר יותר בשגרה. בתקופות משבר הוא הופך למאתגר אף יותר, ורק אלו המצליחים לאמץ את דפוסי הניהול הנכונים ביותר מנצחים. החזקים לאו דווקא שורדים. מי שכן שורדים בהכרח, הם ארגונים ומנהלים המציגים גמישות מחשבתית, יצירתיות ויכולת התאמה של משאבים אל מול האתגרים השונים שהשוק מציג בפניהם. היועצים הארגוניים מסייעים למנהלים בנמצאים בתוך מערבולת המשבר, להתאים את הוצאות השיווק והפרסום ולהקצות אותן לערוצים נכונים, במטרה להוביל לתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית בכל תחום המיתוג והנראות של החברה, באינטרנט וברשתות החברתיות.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


העולם העסקי דורש התמחות

שימוש ביועצים עסקיים וביועצים ארגוניים נכונה בכל זמן ובעיקר בתקופות של אי-יציבות ומשברים. רבים מהעסקים הבינוניים, העסקים המשפחתיים ואף העסקים הקטנים לא מסוגלים לגייס ולתחזק כוח אדם ניהולי ומקצועי. פעמים רבות זה נובע מגודלו של העסק, לעיתים זה נובע מהעלויות הגבוהות של אנשי מקצוע איכותיים בעיקר בתחומי השיווק, הפיתוח העסקי והמכירות. מנגד, בעלי החברות והמנכ"לים בתחילת העשור השני של המאה ה- 21 מבינים שאין ביכולתם לעבוד כמו "משוגעים" 24/7. הם הפנימו כי אין הם מסוגלים להיות בקיאים בכל אחד מהתחומים הרבים של העסק. כאן היועצים העסקיים-היועצים השיווקיים נכנסים לתמונה.

ייעוץ שיווקי – ייעוץ עסקי במיקור חוץ

מנהלים ומנכ"לים שעובדים מסביב לשעון זקוקים לסיוע מקצועי, משתלם ואיכותי ובעיקר בר-השגה. הפתרון לסוג כזה של חברות ועסקים הוא להיעזר באנשי מקצוע, ביועצים עסקיים וביועצים ארגוניים באמצעות שירות מקצועי של "מיקור חוץ". אין צורך לשלם משכורת גבוהה בעבור שירות שניתן לרכוש  בעלות שהיא משמעותית נמוכה יותר, ובעיקר באחת שמוכרת כהוצאה מלאה. הצורך ב"מיקור חוץ", ,OUTSOURCING הוא זול יותר באופן משמעותי. השימוש בו  מתנהל בהתאם לצרכים המשתנים של כל עסק וכיום, השירות של "מיקור חוץ" נכנס כמעט לכל תחום ותחום בעולם העסקים והניהול בארץ ובעולם.

לשפר ביצועים – למקסם יותר תוצאות מאותו התקציב

כיום, רוכשים שירותים מקצועיים במיקור חוץ בתחומים הבאים: ייעוץ עסקי, ייעוץ ארגוני, הדרכות מנהלים ועובדים, ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, פיתוח עסקי, ייעוץ וניהול מערכי המכירות והשירות ועוד. בתקופת משבר הקורונה בפרט וכלל בתקופות רגיעה, רבות מהחברות נעזרות בגיוס מושכל של יועצים בכדי להוריד עלויות, לשפר ולגוון את מערכי הניהול, השיווק והפיתוח העסקי. לאנשי מקצוע חיצוניים כמונו, יש נקודות מבט נקיות מפרדיגמות ודעות קדומות. אנו מצטרפים לתהליכים מוגדרים שלהם יש התחלה אמצע וסוף, מובילים אותם אל עבר כיוון עסקי חכם בהתאם למקצועיות, לידע ולניסיון שרכשנו לאורך השנים.

הגיע הזמן שנקבע פגישת היכרות

במסגרת פגישת היכרות, נספק שירות מקצועי קצר וממוקד שמטרתו להציג בפניך ניתוח ראשוני ומהיר של החברה או העסק שאתה מנהל, בהשוואה למתחרים ולשינויים בשוק. נעשה זאת באמצעות מתודולוגיה שפיתחנו, שיושמה בעשרות חברות ועסקים והביאה להצלחה. "מיפוי המצב הקיים" עשוי לתת לך נקודת מבט חדשה ונקייה מדעות קדומות ופרדיגמות. היה ועברנו את השלב הזה והתרשמת מהיכולות והתמורות שאתה עשוי לקבל מהתהליכים ומהעבודה מולנו - נעבור לשלב הבא: שינוי ועדכון מערכי השיווק והמכירות ואף במידת הצורך, עדכון האסטרטגיה העסקית. יחד נוכל  להביא לעלייה במכירות וגידול פלחי השוק, על חשבון המתחרים.

ה- ROI יהיה גבוה במיוחד

המלצתי תמיד לבחור לבצע שלב זה גם באם לא תתקדם איתי לשלבים הבאים. ייעוץ שיווקי וייעוץ עסקי איכותיים ומקצועיים אף פעם לא ניתנים בחינם. השימוש בייעוץ שיווקי – ייעוץ עסקי חיצוני עולה הרבה פחות מהעסקה של מנהל שיווק ופיתוח עסקי במשרה מלאה. אנו משוכנעים כי ה- ROI בהחלטה להשתמש בנו יהיה גבוה במיוחד, וכי התמורה תהיה גבוהה ושווה לך כמנכ"ל או כבעלים. אנו מקפידים לקבוע מדדי בקרה והצלחה לאורך כל הדרך.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


מתי מתאים להיפגש?

אני מציע שנקבע פגישת עבודה ללא עלות או מחויבות, להיכרות ולבחינה מעמיקה של העסק אותו אתה מנהל. יחד נבחן האם נכון להתניע לפחות תהליך ראשוני של מיפוי מצב קיים, כשלב מקדים לבחינה מעמיקה יותר לגבי הצורך לבצע התאמות ועדכונים לתוכנית העסקית והשיווקית שלך בתקופת המשבר, ולהיערך נכון להמשך הפעילות לאחריו. צלצל ישירות אליי וארחיב בנושא - 0544814332 או שלח לי מייל לכתובת הבאה: abc@nihul4u.co.il.