העולם העסקי דומה מאד לעולמות האחרים. פרופסור אדיג'ס כבר זהה כי לחברות ולעסקים 4 שלבים מרכזיים הדומים לשלבים שלנו כבני אדם. השלב הראשון לידה וצמיחה ראשונית. השלב השני ילדות גדילה והתפתחות. השלב השלישי בין השנים 30 עד 60 משקף את השלב הכי פורה ומרכזי בחיינו. אחרי צבא, לימודים, הקמת משפחה משקיעים את כל האנרגיה ואת הבשלות בניסיון להשאיר חותם בעולם. בעולם התעסוקתי, בעולם החברתי ובתחום הקריירה והגשמת חלומות.
יועצים ארגוניים – מניעים צמיחה לאורך זמן
השלב האחרון על פי אדיג'ס הוא שלב בו הגרף הן האישי והן העסקי מתחיל להיות במגמת ירידה. זהו שלב הדריכה במקום, והשלב בו ארגונים ועסקים "נרדמים בשמירה" מאבדים דרייב וחווים משברים ואיבוד שוק ולקוחות. בעולם האנושי – כולנו בסוף צריכים להתמודד עם בעיות בריאות ובעיקר להתמודד עם אלה הנושפים ודוחפים להתקדם לאותה קדמת במה שבה היינו לא מעט שנים. כאן אנו כיועצים ארגוניים נכנסים לתמונה. המקבילה של זה בעולמות העסקים והיזמות דומה להפליא. גם כאם אנו יכולים לראות את אותם השלבים שלב היזמות, הרעיון וחברה או עסק אשר נמצאים במצב של טרום הנבטה?
חדשנות או למות? יועץ עסקי שיווקי מניע צמיחה
חברות סיד, אשר עושות את צעדיהן הראשונים בחשש כמו צעדיו של תינוק בין 6-8 חודשים. השלב השני הינו של ההקמה וההשקה ובעיקר היציאה אל השוק. היזמות? החברה או העסק, בטוח כי יהיה מסוגל להתקדם ורבים קופצים למים הסוערים. השלב השלישי מדמה את שלב הבגרות- שם העסקים והיזמויות מתמקדים בצמיחה, בהשקעות ובהעמקה של השוק והלקוחות. זהו שלב מאד חשוב ביכולת ההתפתחות והמצמיחה של כל חברה או עסק שמבקש להצליח לאורך זמן. זהו השלב שבו מגיעים להשלות ולבגרות עסקית וניהולית. גם בעולם העסקים, שלב זה מקדים את השלב האחרון בחייה של חברה או עסק שלא מודעים לחשיבות בשימוש ביועצים עסקיים - יועצים שיווקיים.
התרומה של יועצים עסקיים לחברות ולעסקים
יועץ עסקי – יועץ שיווקי בהגדרת תחומי עיסוקם אמור לשמר תמיד את החברה או העסק – רעננים וקשובים לכל השינויים בשוק ומול הלקוחות. הם התרופות שמונעות בדרך כלל את "הסתיידות העורקים" בקרב הנהלות מנכ"לים ובעלי חברות ועסקים. יועץ עסקי – יועץ שיווקי אחראי על עדכון התוכניות העסקיות. אחראי על עדכון האסטרטגיה השיווקית ועל התחומים של הפיתוח העסקי והרחבת סל המוצרים ובעיקר על איתור מנועי צמיחה חדשים. כיועצים עסקיים המתמחים גם בעדכון אסטרטגיות ומערכות השיווק והפרסום, אנו מבקשים להציג כי יהיה נכון לבחון אחת לתקופה את ההתנהלות העסקית בכל מה שקשור לאפקטיביות של התקשורת השיווקית.
מתי נכון להיעזר ביועץ עסקי? יועץ שיווקי?
היה ותשאלו כל יזם או כל בעל חברה ועסק שהיה באפשרותם להניע תהליכים מהתחלה אזי בוודאות היו אומרים כי נכון להיעזר ביועצים ארגוניים, יועצים עסקיים ומומחים לשיווק מיתוג ואסטרטגיה בכל אחד מהשלבים המצוינים במאמר זה. יתרונות הייעוץ העסקי- הייעוץ הארגוני בשלב הרעיון? בשלב ההתלבטויות חשובה מאד. אנו כיועצים עסקיים ויועצים ארגוניים מביאים לתהליכים הרבה מאד ידע וניסיון ומסוגלים להיות בשלבי החשיבה וההתלבטות פרטנר ראוי. השימוש בנו יכול למנוע טעויות ונזקים עסקיים רבים. יועצים עסקיים תורמים וחשובים בכל אחד משלבי הצמיחה העסקית.
ייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני - אסטרטגיה, שיווק בידול ומיתוג מיתוג
בואו ונמפה בפשטות את כניסתם של היועצים לתהליך. יועץ עסקי ויועץ ארגוני עשוי ונכון להיכנס לתהליכים כבר מהשלבים הראשונים של הרעיון והתנעת היוזמה להקים חברה או עסק חדש. תרומתם חשובה לאורך כל חיי הארגון. התחום של הייעוץ האסטרטגי מתחבר בשלב השני כאשר היזמים ובעלי החברה צריכים ליצור את הבידול ולחזק את תרומת הערך הבלעדי של המוצר ואו השירות בקרב הלקוחות ובשווקים השונים. ללא הצעת ערך נכונה ייחודית, הרי הלקוחות יבחרו להישאר עם הספקים הישנים שלהם. הייעוץ השיווקי מתבצע במקביל לשלב השני ותחילת הכניסה לשוק. חייבים לבנות תוכנית שיווקית עדכנית ויעילה בכדי לשפר את סיכויי ההצלחה של מערך המכירות בחברה.
בונים ואו מעדכנים את התוכנית השיווקית
הייעוץ השיווקי מגיע אחרי סיום תהליכי הייעוץ האסטרטגי וסיום בניית התוכנית העסקית. הוא עוסק באפיון האסטרטגיה הנכונה, לכניסה לשווקים. יועץ שיווקי – יועץ עסקי מיומן עוזר בבחירת שם החברה, בנית ערכי המותג בהיבט של הנראות שלו בקרב לקוחות ומתחרים. בוחרים לוגו נכון, סלוגנים מוכרים ותומכים בתרבות ובערכי הליבה של החברה. בוחרים את צבעי המותג ואת השפה הפרסומית. פעמים היועץ השיווקי – היועץ העסקי נקרא לדגל כאשר חברות ועסקים זקוקים לשינוי ולריענון האסטרטגיה השיווקית והמיתוג. זה נכון לעסקים וחברות המבקשות להתחדש ולהתאים את עצמן לשינויים בשווקים התחרותיים. פעמים אנו נקראים לבצע תהליכי הרחבה וצמיחה למותגים וותיקים ומצליחים שמבקשים להיכנס ולהניע מנועי צמיחה חדשים.
אתם בוחרים בתחום שאתם מבקשים לשפר?
כל מסע אל עבר ההצלחה היה נכון כי יתחיל בצעד אחד קטן. לפיכך אנו נשמח לעזור לך לבחון מהו התחום הכי חשוב לטיפול בכל מה שקשור לשיפור מערך האסטרטגיה העסקית והשיווקית של החברה שאתה מנהל. בחר את אחד מהנושאים הבאים:
- מפגש סיעור מוחות בנושא פיתוח עסקי – עדכון אסטרטגיות? מפגש שאותו אנו מעניקים ללא עלות כחלק מבניית אמון והיכרות שמהווים שלב מאד חשוב בהצלחה המשותפת שלנו בכל תהליך עתידי שנבחר להניע. שעה וחצי עד שעתיים וקצת אצלך באווירה נינוחה וללא כל הפרעות בכדי שאצליח להבין ולאתגר אותך בנקודות חשיבה חדשות?
- ליווי עסקי ואימון אישי ועסקי לך כמנכ"ל או כבעלים. יהיה לי הכבוד להיות בעבורך פרטנר לחשיבה ולהתלבטות וזאת כיועץ עסקי מיומן שיש לו ניסיון עם עשרות הנהלות ומנכ"לים לאורך ה- 15 השנים האחרונות.
- עדכון האסטרטגיה השיווקית ומתיחת פנים היה ותידרש למותג. נבצע חשיבה לגבי עדכון המסרים וחיזור הנראות והבידול מול המתחרים.
- כניסה לבחינה ראשונית של צמיחה באמצעות "מיזוגים ורכישות" או מנגד בחינה מעמיקה של מנועי צמיחה משניים כחלק מתוכנית פיתוח רב שנתית. נבצע חשיבה וניצור תרבות של חדשנות המניעה צמיחה.
- נבצע חשיבה ראשונית בדבר הצורך לאמץ עוד יותר את המושג "טרנספורמציה דיגיטלית" שנכון לאמץ וליישם. הטרנספורמציה הדיגיטלית שמה את הלקוחות במקום הראשון. זאת אסטרטגיה נכונה וראויה לאימוץ גם בקרב חברות בינוניות חברות קטנות ובקרב עסקים משפחתיים.
יועצים מניעים צמיחה
כיועץ עסקי - יועץ שיווקי מיומן, אני מבקש תמיד להתמקד בעשייה ניהולית ועסקית. אנו מזה שנים, מתמחים בייעוץ עסקי – יעוץ שיווקי ויוצרים תהליכי הבראה שינוי וצמיחה. כיועצים עסקיים, אנו עושים זאת גם בעזרת עדכון התוכניות העסקיות, עדכון תוכנית שיווק ואסטרטגיה. בכל תהליכי הייעוץ העסקי- הייעוץ השיווקי והייעוץ הארגוני, אנו תמיד פועלים יד ביד עם ההנהלה, הבעלים והמנכ"ל. רק כך עולים סיכויי ההצלחה. הדרך הנכונה והראויה להצלחה מחייבת אותנו ליצור סוכני שינוי בתוך הארגון. באמצעותם נצליח הרבה יותר בקלות להטמיע תכניות עבודה ארגוניות העדכניות. נתמקד גם בליווי הדרג הניהולי הבכיר ובהם כלל ההנהלה המצומצמת ברמת מנכ"ל וסמנכ"לים בשילוב חכם של שאר הדרגים בארגון לטובת הטמעת מהלכי ההבראה היה וידרשו או תהליכי השינוי והצמיחה.
מתי הכי נוח שניפגש?
לסיכום, יהיה לי הכבוד להיות מוזמן להניע הליך קצר וממוקד של "סיעור מוחות במתנה" ברמת הנהלה – בעלים ומנכ"ל, מפגש ללא עלות שעשוי להביא לך ערך גם באם תחליט בסופו של התהליך להמשיך ולהסתדר לבד. רבים מהלקוחות שלנו הנעזרים בנו בצורה קבועה, במסגרת שירותי מיקור חוץ לייעוץ עסקי, הם חברות ועסקים ומנהלים שעומדים בראש חברה או עסק בריא לחלוטין. הם מבינים כי נכון לא לחכות למשבר העסקי ומחליטים להיעזר בנו דווקא בתקופות רגיעה. אנחנו בטוחים כי יועץ עסקי, יועץ שיווקי מיומן, יכול להביא גם לך הרבה ערך ותועלת?
למי אתה דומה יותר?
הם מבינים עד כמה חשוב להיערך למשברים - רגע לפני שהם נוחתים ללא התראה ובהפתעה. הם לא מחכים למשבר! האם גם אתה דומה להם? אוהב לחשוב ולהיערך לתרחישי קיצון? או מקדש חדשנות ויצירתיות. היה ואתה דומה להם? בוא ונבחן יחד באם השירות של ייעוץ עסקי – ייעוץ שיווקי עשוי להתאים גם לך? בוא נקבע פגישת עבודה והיכרות ללא כל עלות ומחויבות אצלך בעסק. צלצל ישירות אלי: 0544-814332 או שלח מייל ישירות למשה גרימברג: .abc@nihul4u.co.il