מהו המושג "ייעוץ אסטרטגי"? הכיצד ניתן להנגיש אותו בפשטות לכולם? בשדה הקרב העסקי, ההחלטה לצאת במבצעים כמו קנה 2 השלישי ב- 70% הנחה, או מבצע של 3 במאה. או 4 ב- 120 ₪ הן החלטות המתקבלות בתחום הטקטי הצר של מערכי השיווק והמכירות. השאלה הגדולה יותר, ברמה האסטרטגית מתמקדת - האם בכלל לנקוט במדיניות של "בנדלים" והאם המבצעים השונים, לא יגרמו לפגיעה במיתוג ובבידול של העסק? האם יש דרכים יעילות יותר ליצור מכירות? כאן מדובר בייעוץ אסטרטגי רחב, שבא לנתח ולהציג תוכניות שיווק ארוכות טווח שהן הרבה יותר מורכבות וחשובות מהחלטות טקטיות המתמקדות האם המבצע של 3 ב- 100 נכון יותר? מהמבצע של 4 ב- 120? החיים העסקיים ובעיקר הבחירה באסטרטגיה מנצחת, הרבה יותר חשובים ומורכבים מאשר הבחירה במבצע זה או אחר.

החלופות שלנו בתחומי ייעוץ אסטרטגי – מה ולמי זה מתאים?

כחברה לייעוץ אסטרטגי, אנו פועלים בהצלחה רבה החל מ- 2006 מול חברות ארגונים ועסקים קטנים במגוון רחב של תעשיות ובקרב חברות שירות. אנו מעניקים ייעוץ אסטרטגי בהתאמה לצרכים ולשווקים שבהם הלקוחות נמצאים. כחברה לייעוץ אסטרטגי וכיועצים אסטרטגיים שלהם ניסיון ניהולי רב מהשטח, אנו מבינים שלכל ארגון, מנכ"ל או בעלים, יש קווי אופי וצרכים ייחודיים שעלינו לדעת להתממשק. אנו עושים זאת בהצלחה רבה.

פיתחנו מספר מסלולים לתהליכי הייעוץ שלנו: מסלול ה- 180 יום שבא לבצע תהליך אסטרטגי רחב היקף. מסלול ה- 90 יום. הבא להתמודד עם עדכון האסטרטגיה והתאמתה לשינויים בשוק ומול המתחרים. המסלול השלישי מתמקד בהחלטה להעניק לחברות שירותי ייעוץ אסטרטגי – פיתוח עסקי והדרכה, באמצעות שירות מיקור חוץ, שבא לתת לחברות קטנות ולעסקים משפחתיים מעטפת מקצועית בעלות חודשית שניתנת להכלה לאורך זמן.

התוצרים בכל אחת החלופות של ליווי וייעוץ אסטרטגי :

כמנכ"ל או כבעלים של חברה, האם אתם רוצים לשמוע עוד על שירות ייעוץ אסטרטגי וכיצד הוא עשוי להתאים גם לעסק שלכם? האם רציתם אולי להבין לעומק מהו ייעוץ אסטרטגי, והאם העסק שאתם מנהלים זקוק לו? כאן, ננסה לתת לכם מספר תשובות שעשויות להיות חשובות ביותר בתהליך של קבלת ההחלטה לצלצל אלינו. צלצלו למשה גרימברג 0544814332 ותקבעו פגישת היכרות ועבודה, ללא מחויבות ועלות. נבחן יחד האם ייעוץ אסטרטגי הוא הדבר שהעסק שלכם זקוק לו, על מנת להתאים את עצמו לשינוים בשוק ולהתגברות התחרות?

בחלופה העוסקת בעדכון האסטרטגיה נתמקד בדברים הבאים:

  • מיפוי מצב קיים של האסטרטגיה העסקית לאור השינויים בשוק ואצל המתחרים.
  • ביצוע מפגשי סיעור מוחות, והעשרה ברמת הנהלה ומנכ"ל להבנה ואיתור "החוליות החלשות"
  • ריענון האסטרטגיה העסקית השיווקית בהתאם לממצאים
  • ריכוז ראשוני של נקודות חשיבה ורעיונות לעדכון האסטרטגיה העסקית ברמת המקרו.
  • הכנת מסמך ראשוני להצגת האסטרטגיה המעודכנת ברמת "בולטים"
  • אוסף פעולות לביצוע בתחומי המכירות, שירות לקוחות, שיווק, מיתוג ובידול שאמורים לסייע בעדכון התוכנית האסטרטגית.
  • הצגת תוכנית ההטמעה והיישום.

בחלופה העוסקת בבניה של אסטרטגיה כוללת נתמקד בדברים הבאים:

כאן, אנו נכנסים לתהליך ארוך טווח של ייעוץ אסטרטגי. תהליך של 6 חודשים לפחות שבו פורמט העבודה בנושא בניית תוכנית אסטרטגית עדכנית, ואו עדכון תוכנית קיימת, הרבה יותר רחב מעמיק ומקיף. הוא מתאים לחברות בינוניות ולעסקים משפחתיים גדולים, שלהן מחזור שנתי של 8-25 מיליון דולר. בפורמט זה אנו נכנסים לתהליך שבו מבצעים תהליך מיפוי צרכים וראיונות עומק עם ההנהלה, הבעלים, המנכ"ל וקבוצה נבחרת של עובדים ומנהלים נוספים. מבצעים סריקת MRI מקיפה לחברה, ועושים זאת בכדי למפות מצב קיים "נקי מדעות קדומות".

אנו עושים זאת באמצעות שאלונים ומתודולוגיה שפיתחנו לאורך השנים. בנוסף לכך אנו מבצעים ראיונות עומק ואוספים מודיעין עסקי מלקוחות קיימים, לקוחות לשעבר, ספקים ומתחרים. מבצעים ניתוח שוק ולומדים על מגמות של התפתחות בשווקים דומים בעולם. שלב זה עשוי לקחת בין 2-4 חודשי עבודה, כאשר בסיום התהליך, אנו מציגים מסמך שבו 2 חלופות לאימוץ אסטרטגיה עסקית חדשה המותאמת לשינויים בשוק ומול המתחרים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


מדוע עסקים ומנכ"לים מתקשים להיעזר ביועצים אסטרטגיים?

פעמים רבות אני פוגש מנכ"לים ובעלי חברות שבלשון ציורית נראים ככאלה "שיוצא להם עשן מהאוזניים" הם לחוצים, מוטרדים, בדרך כלל עם מחסור גדול של שעות שינה, שברוב הזמן עוסקים "בכיבוי שרפות". אין זה סוד כי כבעלי העסק או כמנכ"לים הם מכירים היטב ומקרוב את העסק ואת הסגמנט שבו הוא פועל ונלחם לשרוד. אפשר להניח כי אין לו כל צורך בגורמים חיצוניים שעוסקים בייעוץ אסטרטגי? או ייעוץ עסקי? כולם מניחים שיש באפשרותם לבצע עדכון או בניה של תוכנית אסטרטגית המותאמת לשינויים ולתחרות בשווקים. המציאות היא שונה ברוב המקרים. גם כאן הסנדלר עשוי ללכת יחף? גם כאן התשובות לשאלה מדוע אתה לא מבצע "עצירה" מתודית ומעדכן את האסטרטגיה? מאד ידועות וקבועות ודומות כמעט בכל מגזר וסגמנט.

אין לי זמן ללכת לשירותים... אין לי זמן לנשום ולחשוב..

מנכ"לים ובעלי חברות ועסקים משפחתיים ברוב הזמן מקדישים את מלא היכולת המרץ והזמן בניהול השוטף של החברה והעובדים. רבים מהם עושים 3 או 4 תפקידים במקביל. אחראיים ברוב המקרים על מכירות והצעות מחיר ללקוחות גדולים, ניהול כללי של עובדים ומנהלים, לא פעם עוזרים בגבייה ופעמים משמשים כשליחים "חכמים" שעל הדרך מבצעים גביה ומחתימים לקוחות על הזמנות המשך. כאשר זה המצב ברור לכולם כי אין ביכולות של מנכ"ל ואו בעלים מוכשר ככל שיהיה להקדיש זמן איכות ומחשבה לתהליך חשוב של עדכון התוכנית האסטרטגית. תהליכי ייעוץ אסטרטגי איכותי במצבים כאלה מחייבים שימוש בחברה לייעוץ אסטרטגי או ביועץ אסטרטגי מנוסה שייקח על עצמו להוביל את התהליכים. אנו מעניקים מספר חלופות לכך.

כרגע  לא צריך אסטרטגיה.. אני צריך מכירות.. צריך הכנסות.. אחרת הבנק חונק אותי..

חברות לייעוץ אסטרטגי ויועצים אסטרטגיים מקצועיים אמורים להיות כאלה המייצרים בטווח המיידי לחברה או לעסק מיתוג ובידול מול המתחרים בשוק בכדי שהחברה תוכל לגבות פרמיה בהשוואה למתחרים. זאת ועוד, תמחור אגרסיבי שישאיר וירחיב את מרווחי הרווח בחברה. בתהליכי הליווי והייעוץ האסטרטגי נעסוק גם באיתור מנועי צמיחה חדשים באמצעות כניסה לשווקים משיקים והצגת ליין חדש של מוצרים ואו שירותים ללקוחות הקיימים וללקוחות חדשים.

ככלל אסטרטגיה בכל תחום ותחום ולא רק בעולמות העסקיים לא מביאה "קסמים" לתהליך. בתהליכי ייעוץ אסטרטגי, אין אפשרות לבצע מהפכים בטווח של ימים או שבועות. אסטרטגיה עסקית חדשה? או עדכון אסטרטגיה – צריכה זמן הבשלה. הדבר דומה לאותו חקלאי שזורע זרעים, מטפח ומשקה ומחכה בסבלנות לפירות ואו לקציר. חברות ועסקים אשר "חנוקים" בהיבט הפיננסי, מדמים מצב של "הביצה או התרנגולת" מה קודם למה? בכדי ליהנות מפרי התוכנית האסטרטגית יש להיעזר בסבלנות ובעיקר להיות מוכנים להוביל תהליכי שינוי הבראה וצמיחה.

ייעוץ אסטרטגי אפקטיבי – יוצר עדכנות ומנועי צמיחה.

החברות הבינוניות והעסקים המשפחתיים כיום בתחילת 2020, מבינות כי טוב יותר כי עליהן להעניק לעצמן זמן ומשאבי ניהול לשם עדכון האסטרטגיה העסקית והתאמתה לשינויים בשוק ומול המתחרים. הם מבינים כי עליהם לבצע את ההתאמות הנדרשות ולבחון פעם אחר פעם האם התוכנית העסקית עדיין רלוונטית? האם הסולם העסקי והאסטרטגי שבנו בעמל רב נכון כי ימשיך להישען על הקיר הקיים? או לבחון להזיזו לקירות חדשים? האם הגיע הזמן לבצע שינויים בהיבט של השוק והלקוחות? להיכנס לשווקים חדשים, לצאת משווקים שבהם התחרות קשה והרווחיות נמוכה? האם לא הגיע הזמן לשקול צמיחה באמצעות מיזוג ורכישה? כל אלה הן שאלות בסיסיות בתחום הייעוץ האסטרטגי. ייעוץ אסטרטגי – יוצר צמיחה ומחזיר חברות לקחת הובלה ולעבור ממצב של נגררים למצב של יוזמים ומחדשים. לעבור למצב של פרו אקטיביות כדרך חיים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


בוא ונוביל יחד צמיחה

משה גרימברג מעניק לחברות בינוניות ולעסקים משפחתיים, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ אירגוני – פיתוח עסקי והדרכה ויעוץ בתחום שיפור מערכי שירות ומכירות באמצעות מגוון רחב של סדנאות קורסים ותוכניות הדרכה לשיפור מיומנויות שירות ומכירות המשך. לאורך השנים, בתהליכי הייעוץ האסטרטגי, אנו עושים זאת בהתאמה כמעט כירורגית, לאופי הארגון וצרכיו ובעיקר בהתאמה ליעדים שקבע להשיג. אנו יכולים להעניק את השירות במסגרת מיקור חוץ שעשוי להיות הרבה יותר הגיוני לחברות בינוניות וקטנות.

בייעוץ האסטרטגי שלב היישום הוא השלב החשוב ביותר.

חשוב כי תדעו שאנו כעוסקים בייעוץ אסטרטגי לחברות ולעסקים, פחות אוהבים את אלה שרק מסתפקים במתן עצות, ונעלמים. אנו אוהבים לקחת אחריות על היישום בשטח. רק כך אנו מבטיחים הצלחה ארוכת טווח בעדכון האסטרטגיה העסקית ובישומה בשטח. לנו ניסיון רב בתפקידי ניהול שיווק מכירות ופיתוח עסקי בחברות מהגדולות בשוק הישראלי. ניסיון זה קריטי וחשוב ביותר להבנה של הדרך היותר נכונה להוביל עדכון תוכנית אסטרטגית ועסקית. אנו מאמינים שנושא עדכון התוכנית האסטרטגית והתאמתה לשינויים בשוק - קריטי להמשך הצמיחה. אשמח להיפגש ולהכיר. צורו קשר עם משה וצלצלו לתיאום פגישת הכרות ללא מחויבות 054-4814332.