אני אשמח לבחון יחד איתך כמנכ"ל אפשרות לשפר את האסטרטגיה השיווקית ולהתאימה לשינויים בשווקים ומול התחרות הגוברת מצד המתחרים. היה ואתם עסק בשלבי הקמה יהיה לי לכבוד לעזור בבניית אסטרטגיה שיווקית הכי עדכנית ומקצועית, כזאת שתעניק לך יתרונות משמעותיים על פני המתחרים. אסטרטגיה שיווקית מקצועית המייצרת בידול ומציגה הצעת ערך כגבוהה בעבור הלקוחות הפוטנציאליים. אין כל הבדל בין חברת ענק לחברה משפחתית בינונית – שתיהן זקוקות לאסטרטגיה שיווקית סופר מקצועית ועדכנית. אני כאן בכדי להעניק גם לך ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי מקצועי.
המדריך לבניית אסטרטגיה שיווקית מקצועית
כיועצים עסקיים ויועצים אסטרטגיים חברי ואני מציעים גם לך להצטייד בכלים שיווקיים עדכניים ולאמץ כיווני פעולה חדשים. כאלה שגם חברות הכי מצליחות ומובילות בוחרות. אנסה כאן, כיועץ עסקי - יועץ אסטרטגי במדריך השלם לבניית אסטרטגיה שיווקית להעניק גם לך "טעימה" מקצועית בנושא של החשיבות של אסטרטגיות השיווק הכי מקצועיות. אסטרטגיה שיווקית עדכנית ויעילה שתעזור גם לך לשפר את מערכי השיווק, מערכי המכירות וההפצה. בכך תשפר מהותית את כלל הביצועים העסקיים שלך. כאן במדריך לבנייה או עדכון אסטרטגיה שיווקית אנסה להעניק לכם תובנות וטיפים. מקצועיים שבאמצעותם תוכל/י לשפר את אסטרטגיית השיווק שלכם בעבור B2B. וכן בעבור חברות ועסקים המתמקדים באסטרטגיה שיווקית הממוקדת ב- B2C.
המדריך לבניית אסטרטגיה שיווקית מקצועית בעבור חברות ועסקים המתמקדים ב - B2B
אין זה סוד כי בניית תוכנית שיווקית ראויה? עדכון תוכנית קיימת? או עדכון האסטרטגיה השיווקית לחברות ועסקים המתמחים בעולם ה- B2B שונה משמעותית משיווק מוצרים או שירותים ללקוחות פרטיים, בעולם ה- B2C. אני משוכנע כי גם אתם מבינים עד כמה התהליך שונה. היקף הפעילות גדול בהרבה, ויש צורך לעדכן או לבנות אסטרטגיה שיווקית המייצרת פניה שיווקית ממוקדת הרבה יותר לסגמנטים השונים של הלקוחות. בשני המקרים יש לבחור נכון את הערוצים השונים ולבנות שפה ותוכן המותאם ללקוחות. נכון לשפר ולחזק את למוניטין, את הנראות, והצעת הערך בעת בנייה בבנייה או עדכון כל תוכנית שיווקית בעולם העסקים כיום.
אסטרטגיה שיווקית - תכנית שיווקית בעולם ה- B2B?
אסטרטגיה שיווקית עדכנית המלווה עם עדכון או בניה של תוכנית שיווקית מתחילה כיום ביכולת של ההנהלה והמנכ"ל לעדכן או לבנות "סיפור". כיום אין חברה או עסק שלא מודעים לצורך בסטוריטלינג עסקי. חשיבותו קריטית להמשך ההצלחה וליצירת הבידול מול המתחרים. במסגרת האסטרטגיה השיווקית שאנו מובילים נכון תמיד להשתמש נכון ביכולת החברה או העסק לשתף תרבות, חזון, הערכים, חוויות ומסרים ישירים ועקיפים תחת המעטפת של המותג. תבנו מעטפת מיתוגית שחייבת לעורר בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים רגשות אנושיים. כלומר, שימוש נכון באסטרטגיה שיווקית עדכנית הכוללת "סיפור מותג מרגש" יאפשרו גם למותג שלך לחזק ולבנות נרטיב חזק ועדכני יותר. שבא להתחבר לקהל שלך ברמה רגשית, וככה גם להניע אותם לפעולה ולהפוך את הלקוחות המרוצים שלך למליצי יושר הגורמים ללקוחות חדשים להצטרף
מה כוללת אסטרטגיה שיווקית - תכנית שיווקית בעולם ה- B2B?
-
השלב הראשון ניתוח שוק ומתחרים
זהו השלב הכי חשוב בכל תהליך של עדכון או בנייה של אסטרטגיה שיווקית בשני העולמות. הן בעולם של ה- B2B כמוצג כאן והן העולם של האסטרטגיה של ה- B2C שיקבל מדריך ייעודי. אני מניח כי היה ותרצו לקרוא ולהרחיב בנושא הייתי ממליץ לכם להיכנס ולקרוא את המאמר הבא: "המדריך המקצועי השלם - לבניית תוכנית שיווקית"
-
בשלב השני נתמקד בקביעת מטרות להשגה
כאן יש חשיבות לבחון ולקבוע יעדים ומטרות ראויים הניתנים להשגה וכוללים גידול וצמיחה ריאליים. מהו הגידול הנכון והרצוי במכירות לאור העדכון בתוכנית השיווקית והאסטרטגית? מיפוי סוגי הלקוחות השונים ולמי מהם אנו מבקשים להגיע ראשונים? מיפוי מדויק עד כמה שניתן של החברות העסקיות והלקוחות המוסדיים והציבוריים שאליהם אנו רוצים להפנות משאבים ראשוניים.
-
מיקוד המוצרים והשירותים שנרצה לתעדף
מה יהיו השירותים והמוצרים שנרצה לחזק מול הלקוחות שלכם? באיזה מוצרים או שירותים נכון וצריך להתמקד? פעמים המנכ"ל מקבל החלטות? פעמים מנהל הרכש או סמנכ"ל הכספים? ההמלצה שלי כיועץ שיווקי ואסטרטגי לבנות מאגר "מקבלי החלטות קניה" ולעדכן בו כל הזמן מידע ופרטים רלוונטיים. כמו למשל: איזה ספורט אוהב? מהי הקבוצה האהודה עליו? האם חובב יין וארוחות גורמה? וכיוצא באלה. מידע זה חשוב ליצירה ובניית מערכת יחסים בין אישית טובה המשפרת מהותית את אחוזי הסגירה ואת נאמנותו של הלקוח.
-
עדכון הנראות הדיגיטלית- שיפור המיתוג
עולם העסקים לא דורך במקום. לנראות למיתוג ולבידול משמעות הולכת וגוברת בעשור השלישי של המאה ה- 21. כיועץ שיווקי וכיועץ אסטרטגי עליכם להבין שיש חובה לטפח ולהשקיע במותג שלכם. עליכם להשקיע משאבים ולהקפיד על נראות עקבית לאורך זמן. מפעם לפעם נכון לבצע ריענון וחידוש. אני בטוח כי גם אתם תיזכרו בחברות ומותגים שכשלו ביצירת הקשר בין רעיון המותג, ערכיו, מרכיביו והיכולת לזהות אותו מבין מותגים אחרים ולהעדיפו על פניהם. במצבים כאלה חברות ומותגים נעלמו מהשווקים. לכן ההמלצה שלי היא:” להיצמד לשפת המותג ולערכיו מבלי לבלבל את הלקוח בדיוק כפי שעושים הגדולים גוגל, מיקרוסופט, אפל ואחרים". דעו כי שימוש חוזר ונשנה באותם מרכיבים שיצרו הצלחה ומעודכנים מעת לעת מבטיחים - סיכוי גדול יותר בקליטת המותג וערכיו במוחם של לקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים עתידיים.
-
עדכון ובניית סטוריטיילינג שיוצר חיבור רגשי עם הלקוחות
מניסיון מקצועי רב שנים בעולמות הניהול, השיווק והאסטרטגיה רציתי לעדכנך כי הבסיס של תוכנית שיווקית מעולה תמיד צריכה להתחיל בבניית סיפור שהלקוחות יכולים להתחבר אליו רגשית. לזהות בסיפור של החברה ערכים ותכונות שהם מסוגלים להעריך להוקיר ולהתחבר אליהן. דעו כי בעולמות ה- B2B העבודה הכי נכונה ומקצועית צריכה להתחיל בבניית או שיפור בסיפור של המותג. ליצור ולשפר אותו כך שיהיה מרגש, אנושי וייחודי. מחקרים אחרונים מגלים כי למעלה מ- 50% ממקבלי החלטות הקניה יתנו יתרון למותגים שיש להם איתם חיבור רגשי? כאלה שיש באפשרותם כאנשים להתחבר לחזון ולתרבות הארגונית של החברה. הממצאים מגלים כי בעבור אלה הם אפילו מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר.
-
בחירת ערוצי השיווק והפרסום
כיום המאבק על ההחלטה היכן נכון להוציא כל שקל המיועד לשיווק ופרסום הופך לקשה ומורכב יותר. מה נכון לבחור? פרסום ממומן? או להשקיע בקידום באמצעות תוכן איכותי? להשקיע בקידום אורגני? שמוסיף לא מעט לחיזוק המותג והעצמה של הסטוריטיילינג? האם מספיק לפרסם באינטרנט ורשתות חברתיות, ולהזניח את ערוצי הפרסום הישנים עמו רדיו, טלוויזיה ועיתונות ארצית ומקומית? כיצד בודקים עלות מול תועלת? האם ערוצי המידיה החדשים כמו טיק טוק עשויים להיות פתרון במקרים מסוימים? אולי זה הזמן לבחון שימוש בכלים וערוצים נוספים כמו LinkedIn , Outbrain או טאבולה המאפשרים לך חשיפה באמצעות כתבות פרסומיות.
-
שיפור מערכי מכירות ושירות לקוחות
כל שינוי בבניית האסטרטגיה השיווקית ועדכון האסטרטגיה העסקית מחייבת תמיד שיפור של מערכי המכירות ושיפור חד גם במוקד שירות הלקוחות. תחומים אלה הם אחראיים לביצוע מיטבי של השינוי באסטרטגיה השיווקית. לכן אגם אתה חייב להבין שיש לבצע שיפור ועדכון ומתן כלים עדכניים ומיומנויות המביאות לשיפור חד בביצועים הן אצל אנשי המכירות והן בקרב העוסקים בשירות לקוחות. למדנו להכיר את הפסיכולוגיה המניעה את תהליך הקנייה מתוך נקודת מבטו של הלקוח. היכרנו את הפסיכולוגיה האישית ואת הציפייה של כל לקוח המבקש לקבל חווית שרות מעולה. ההמלצה שלי היא להשקיע בשיפור מיומנויות של צוות המכירות והשירות לקוחות באמצעות קורס מכירות ייעודי ובעזרת סדנת שירות לקוחות אקטיבית.
-
הקצאת תקציבים לכלל התהליך
היה ואין אתם מסוגלים להקצות תקציב ראוי ומספיק לכל התהליך, היה נכון לא להתחיל כלל. דעו כי עדכון או בניית אסטרטגיה שיווקית מחייבת סנכרון של מערכות רבות בתוך החברה שלך. אין אפשרות לצאת "לקרב" מבלי להעניק כלים עדכניים לכלל המשתתפים. הכוונה למערכי ההפצה, המכירות והשירות ללקוחות. גם כאן "אין אפשרות שנייה לרושם הראשוני" ולכן המלצתי כיועץ שיווקי ויועץ אסטרטגי לא להתחיל תהליך שלא הוקצה לו תקציב ראוי ומתאים.
-
שימוש נכון במאגרי מידע פנים ארגוניים ושימוש במאגרי מידע חדשים
כאן נכון להיכנס ולהכיר את ההזדמנויות שעולם ה- Big Data יכול לתת לכם כחברות ועסקים לא מעט פתרונות? אני מתכוון למאגרי הדאטה הלא מתויבים שנאספו לאורך השנים במערכות שלכם. ההמלצה שלי היא לבנות מערכת היודעת "לדוג" מידע רלוונטי על לקוחות קיימים, על לקוחות מהעבר, על שוק ומתחרים ממאגרים חיצוניים. דמיינו לעצמכם כי אתם מצליחים לבנות מערכת ניהול לקוחות שבה יש מידע על העדפות הלקוח. על דפוסי השימוש על השירותים או המוצרים שיותר אוהב? היה והנתונים יהיו זמינים דמיינו את היכולת שלכם לבצע פרסונליזציה ללקוחות השונים. העולם הזה הופך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים הכי מדוברים בעולם השיווק והאסטרטגיה.
עדכון אסטרטגיה שיווקית מניע חזרה לצמיחה
היה ונצטרך לסכם את המאמר הזה העוסק בעדכון אסטרטגיות שיווק בעבור חברות המתמקדות במכירות ושיווק בקרב לקוחות בעולם ה- B2B הרי נכון לבצע מפעם לפעם עצירה מחשבתית. נכון לבדוק ביצוע מתיחת פנים למותג תוך הערכות ראויה ונכונה יותר לשווקים משתנים ולשווקים בתקופות משבר? נכון לפעמים לשפר את הסטוריטיילינג בכדי למנוע מצב שבוא המשפט הבא ייצג אותך. "היה ואת/ה תמשיכו לעשות את הדברים שאת/ה עושים.. סביר מאד להניח כי תישארו באותו מקום שאתם נמצאים" בעולמות התחרותיים דריכה במקום מסמלת ומציגה הפסד פלחי שוק ולקוחות למתחרים. סמדר ישראל – שותפה בכירה לדרך ומובילה את תחום בניית אתרי סחר מורכבים ואתרי וורד פרס מיוחדים. אתרים המניעים לפעולה לוקחת חלק בתהליכים לשיפור המיתוג והנוכחות הדיגיטלית.
קבל גם את/ה מפגש סיעור מוחות במתנה.
מאז 2006 אנו ב- Advance Business Consulting ממשיכים ללוות חברות ארגונים ועסקים משפחתיים בתחומי הייעוץ השונים. ייעוץ שיווקי, ייעוץ אסטרטגי, פיתוח עסקי. אני מבקש להאמין כי את/ה עדיין מאמינים ביכולת שלכם להשאיר חותם בקרב לקוחות קיימים וחדשים? עדיין מאמינים ביכולות העסקיות והניהולית שהביאו אותכם להצלחות משמעותיות בעבר? אנחנו – משה גרימברג וצוותו, כיועצים ארגוניים המניעים שינוי הבראה וצמיחה נגרום לכם להדליק את הלפיד שוב.. והפעם עם להבה גדולה ועדכנית יותר מתמיד. אנו מאמינים כי ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי מקצועי לחברות ועסקים עשוי מאד לעזור בהתמודדות עם משברים ורצון לצמוח.
בוא ונכיר בעולם האמיתי
מבקשים לעדכן אסטרטגיה שיווקית ועסקית בעולם ה- B2B? למבקשים להתמקד בהרחבת היתרון התחרותי ולהצלחה עסקית מתמשכת? להתמודד מול השינויים בשווקים ובעיקר המתחרים ומול הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאלי? אנחנו מזמינים אתכם להכיר אתנו מקרוב ולפיכך אנו מבקשים להעניק לכם מפגש סיעור מוחות – במתנה! נבצע חשיבה משותפת לאיתור הדרכים לבצע עדכון לתוכנית השיווקית שלכם. צלצלו ישירות למשה גרימברג: 0544814332 03-9032222 או שלחו לו מייל ישיר: abc@nihul4u.co.il