כוחה של כל תוכנית שיווקית מתבססת על היכולת שלכם לראות את "התמונה הגדולה" של השוק והמתחרים. זאת ועוד היא חייבת לתת מענה לכל המטרות והיעדים להשגה שמופיעים בתוכנית העסקית. נכון לוודא כי יש בפניכם המשאבים הנדרשים בכדי לעמוד במטרות השיווקיות. תוכנית שיווק איכותית תמיד מחייבת הקצאת משאבים לא מעטים.

אינטליגנציה רגשית למותג

חברות תאגידים ועסקים מכל הגדלים והסוגים הם מאד דומים לנו בני האדם. יש להם שאיפות, דפוסי התנהגות ותקשורת, יש להם אהבות ושנאות ובעיקר הם הוקמו וטופחו על ידי אנשים כמוני וכמוך. עסקים ונותני שירות קמו בכדי לתת מענה לאנשים. מה שטוב לך ולי וטוב לאנשים בכלל – טוב לעסקים. במסגרת התוכנית השיווקית - אנו מעניקים חיים למותגים גדולים בינוניים וקטנים שהם לב ליבו של החברה או העסק שלך.

אנו מביאים  לתהליך את הידע והניסיון המקצועי שרכשנו כיועצים שיווקיים, ככאלה שהובילו תהליכי חדירה של שירותים ומוצרים חדשים בשווקים רווים. יחד אנו מאחדים כוחות בעבורך ובעיקר שמחים לעבוד עם מותגים מובילים וגדולים ועד למותגים קטנים, מבטיחים ומסקרנים שהצליחו להשאיר חותם. תהליך הוליסטי שלם שמתחיל באסטרטגיה – סיפור המותג, עובר לעיצוב השפה הוויזואלית והוורבלית של המותג וממשיך בהבאת המותג להמשך הצלחה ולחיים ארוכים ומלהיבים תוך בניה ועדכון התוכנית השיווקית.

MRI  – למותג ולחברה. 

תוכנית שיווק ראויה חדשה או קיימת, אמורה לבצע ריענון והתאמת המותג, הנראות והשפה הגרפית לאתגרים של המאה ה- 21. אנו מעניקים ניתוח ראשוני של כל אחד מהשותפים המתמחה בתחום מאד ספציפי ללא התחייבות ומחויבות מצדכם. שמנו לעצמנו למטרה לחלוק ידע ולתרום לעולם העסקים לפחות 15% מהזמן הניהולי של כל אחת ואחד מאיתנו. זה הזמן ליהנות ממפגש סיעור מוחות במתנה.

הצגת תוכנית השיווק המלאה

היה נכון כי תמיד לפני התנעת התהליכים תיצרו סיעור מוחות ברמת הנהלה ותפרסו בפני מקבלי ההחלטות את כל הצעדים שאתם הולכים לעשות כבר מהשלבים הראשונים  ותפרסו בפניכם את התוכנית השיווק הרחבה שאתם מבקשים ליישם. כל זאת בכדי שכולם יוכלו לראות שבאמת יש לארגון ולכם כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי את היכולת ואת הכלים הנדרשים לעשות אותה נכון.

המדריך המלא לבניית תוכנית שיווק

לנו כיועצים אסטרטגיים, המתמחים בבניית תוכניות שיווק והחדרה של מוצרים ושירותים בשווקים מאד תחרותיים אין כל משמעות למידע בדבר גודל החברה ואו התקציב השיווקי ותקציבי הפרסום. התהליכים דומים לחלוטין לחברות ענק ולחברות משפחתיות ומנגד דומה הדבר גם בקרב חברות הזנק וחברות מתחומי התעשייה המסורתית. האמת שזה לחלוטין לא משנה. היה ואתם עובדים בצורה תהליכית, לא מעגלים פינות ואתם עושים, זאת על פי השלבים שיפורטו בהמשך – מובטחת לכם הצלחה!!

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


היו סגורים על המטרות העסקיות שברצונכם להשיג.

לפני כל דבר אחר היה נכון כי תהיו מסוגלים לכתוב את המטרות שלכם ברמה העסקית. המטרות להשגה, מול השוק והמתחרים ובעיקר מול התוכנית והיעדים העסקיים שברצונכם להשיג. היה תמיד נכון לכתוב על דף את המטרות שלכם בתהליך הבניה של תוכנית שיווקית כוללת. היכולת להתמקד ולהציג מטרות עשויה להיות קריטית להמשך התהליכים החשובים בבניית תוכנית שיווק ותוכנית פרסום אפקטיבית.

בצעו מחקר שוק מקיף - בצעו ניתוח SWOT

עבודת הכנה ניתוח שוק מתחרים ובעיקר חוזקות עשויים להיות חשובים ביותר לבנייה והתאמה תוכנית שיווקית איכותית ומתאימה ביותר לצרכים. אל תוותרו על השקעה של חשיבה משאבים ואמצעי ניתוח הממצאים שיחשפו בפניכם בתום תהליכי חקר וביצוע ניתוח שוק ומתחרים. על פי הניסיון והידע המקצועי שרכשנו כיועצים אסטרטגיים וכיועצים שיווקיים אנו ממליצים כי המחקר המקדים לכל בניה של תוכנית שיווק ראויה יכלול את הדברים הבאים:

מידע חשוב להיכרות הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים

אנו מבקשים להציג כאן מספר נקודות חשובות להמשך תהליך הבנייה הנכונה של תוכנית שיווקית ראויה ומקצועית. להלן 4 נקודות מרכזיות לחשובה:

  • ניתוח התחרותיות - של הפעילות העסקית הקיימת או העתידית שלכם בשווקים שונים.
  • מיפוי וניתוח יכולות - היו מסוגלים בצורה אובייקטיבית לנתח ולזהות את היתרונות והחסרונות שלכם בשווקים ומול המתחרים. זהו ניתוח ראשוני ומקדים לניתוח המפורט – ניתוח ה-  SWOT.
  • חפשו להבין ולהכיר היטב את מאפייני האישיות של הלקוחות שלכם - היכן הם נמצאים? עם מי הם באינטראקציה חברתית? מהי הדרך המהירה להגיע אליהם?
  • למדו להכיר את דפוסי הקניה ואת תדירות הקנייה שלהם – אני מבקש לקבוע כי ככל שתדעו יותר פרטים על הלקוחות שלכם תוכלו להיות מסוגלים להגיע אליהם בעלויות הרבה יותר נמוכות ובעיקר תוכלו לזכות בהרבה יותר לידים מלקוחות פוטנציאליים. חפשו להבין מתי, איך ואיפה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם או הלקוחות בפועל מבצעים קניות? מתעניינים בחידושים ואו פעילים ברשתות חברתיות. המידע מאד חשוב להצלחת תוכנית שיווק אפקטיבית.

אתרו את מחזורי הקניה של הלקוחות

כשלב חשוב נוסף בתהליכים היה נכון להקדיש משאבים בכדי להבין את תהליכי החשיבה והפעילות של הלקוחות בשוק המטרה שלכם. להבין את מניעי הקניה ואת התהליכים המרכזיים המשפיעים עליהם בתהליך. להבין איך האנשים הספציפיים לקוחות קיימים ואו לקוחות פוטנציאליים חושבים ובסופו של דבר מחליטים לקנות. אנו מזהים שלושה שלבים בכל מסע קנייה של לקוח.

הראשון: מודעות. השני: כדאיות והתחשבות. והשלישי והאחרון: קבלת החלטת הקניה. כיועצים שיווקיים, אנו מבקשים לקבוע כי כל אחד משלושת השלבים הללו הוא הזדמנות ענקית בשבילך כמנכ"ל או כבעלים לטפח את הלקוח הפוטנציאלי שלכם על ידי זה שתדעו לספק ללקוח תוכנים בעלי ערך על המוצר או השירות שבבסיס מביאים להצגת פתרונות לבעיות שהם מבקשים לפתור.                       

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


מיתוג ובידול ותוכן קריטיים להצלחה

חשוב לדעת כי כוחות של תוכן איכותי כיום במאה ה- 21 גדל פי 5 מאשר לפני מספר שנים קודם. לקוחות אוהבים תוכן איכותי! הם מעריכים זאת ומונעים באמצעות קריאה וחשיפה אליו לקבל החלטות קנייה. חשוב כי נבין שלמיתוג ולבידול חשיבות רבה בהחלטה על ביצוע רכישה. פעמים לקוחות שמבינים ומעריכים מותג חזק מקבלים החלטות רכישה ישירות מבלי בכלל שאתם תדעו על כך? כלומר הם כלל לא פונים ואו מבקשים מידע מכם באמצעות אתר האינטרנט? או באמצעות ערוצים נוספים.

בצעו SWOT גם בתחום השיווק

כיועצים עסקיים המניעים תהליכי שינוי צמיחה ועדכון אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות אנו מאמינים כי נכון תמיד להתחיל בנייה ואו עדכון תוכנית שיווק לכל חברה או באמצעות ביצוע של ניתוח שוק מתחרים ובעיקר ביצוע SWOT חולשות, חוזקות, הזדמנויות, איומים. ברמה השיווקית והעסקית הניתוח הזה יעזור לכם גם להבין מה מבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, ואיך אתם צריכים למקם את עצמכם בשוק.

זה יעזור לכם גם להבין טוב יותר את המסר השיווקי שלכם ואת שיטת המכירה הייחודית ואת ערוצי ההפצה שלכם. אנו כמומחים לבניית תוכנית שיווק ממליצים לבצע ניתוח כזה לכל חלק מתוכנית השיווק והחדירה שלכם לשוק. למשל לבצע ניתוח SWOT לתחומים המרכזיים בתוכנית השיווקית למשל לנתח את ערוצי הפרסום השונים? לנתח את הנוכחות שלכם בתוך המידיה החברתית ועוד.

בנו תוכנית והציגו אסטרטגיית שיווק ופרסום

עברתם את השלבים הראשונים החשובים שצוינו בתחילתו של המאמר הזה, לא נתתם לעצמכם הנחות והייתם מאד ישרים בניתוח החוזקות והחולשות שלכם – הגיע הזמן כי תעברו להצגת האסטרטגיה והתוכנית השיווקית שברצונכם ליישם. אני משוכנע כי המידע פרוש לפניכם, אתם מבינים טוב מאוד מי המתחרים שלכם? מי הלקוחות שלכם, הגיע הזמן להציג את התוכנית השיווקית והאסטרטגיה הכוללת שאמורה להסביר את הנושאים החשובים הבאים:

הנושאים המרכזיים בתוכנית שיווק מקצועית

אנו מבקשים לקבוע כי תוכנית שיווקית תגדיר את היעדים השיווקיים שהתוכנית אמורה להשיג. זאת ועוד, היא אמורה להציג בצורה ברורה ממוקדת ופשוטה את הצעת הערך הייחודית שלכם ללקוחות ומול המתחרים. אנו מאמינים כי תוכנית שיווק אמורה להציג את חוזקו של המותג ולוודא כי התוכנית השיווקית פועלת לחיזוק המותג ולחיזוק הבידול שלו בקרב הלקוחות ומול המתחרים, ובנוסף את הדברים הבאים:

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


  • התוכנית השיווקית אמורה להציג את הערוצים הקיימים של החברה ברחבי האינטרנט. עליה להציג אתר אינטרנט איכותי ונוכחות ראויה בתוך הרשתות החברתיות. לוודאות שיש לכם אתר אינטרנט מתאים באמת
  • התוכנית השיווקית אמורה להציג את החשיבות של השימוש בתוכן איכותי המביא ערך לגולשים? ערך ללקוחות הפוטנציאליים ובעיקר מניע אותם לקניה.
  • להציג מגוון רחב ועדכני של ערוצי ההפצה ונקודות המכירה בעולמות הפיסיים ובעולמות הווירטואליים.
  • להציג את תוכניות הפרסום ואת ערוצי החשיפה השונים. בעיקר נכון לוודא במקרים מסוימים כי אתם נעזרים במומחים לביצוע אסטרטגיות SEO  וקידום  אורגני איכותי.

הכירו את ערוצי הפרסום השונים

תוכנית השיווק מתורגמת לערוצי הפרסום השונים. התקציב של תוכנית השיווק והחדירה יכול להיות מושקע על הערוצים הדיגיטליים, על מודעות בעיתונות מקצועית, בערוצי הטלוויזיה ואו במסגרת קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות ואו בגוגל. תוכנית הלמידה של הכנה נכונה של תוכנית שיווק מקצועית ועדכנית עשויה לתת לכם כלים לביצוע המימוש שלה באמצעים פרסומיים מגוונים. לכל אחד מהערוצים, היתרונות הייחודיים. האסטרטגיה השיווקית שאנו הולכים ללמד אתכם יכולה לשמש אתכם עבור כל סוגי הפרסום שלכם.

תוכנית שיווק ראויה מאפשרת עדכון והתאמה

גם היועצים האסטרטגיים הכי מעולים בעולם לא יכולים מראש לחזות את העתיד? לחזות שינויים ומשברים? תוכנית שיווק ראויה חייבת להיות בסיס איתן המסוגלת לקבל התאמות ושינויים כתוצאה מתהליכים ושינויים בשווקי המטרה. תוכנית שיווק ראויה אינה עונה להגדרה של "לוחות הברית" שירדו מהר סיני. לכן שוב אנו כיועצים עסקיים מבקשים לקבוע כי באמת אף אחד לא יכול לחזות את השינויים שהשווקים עשויים לעבור, ולכן חשוב לזכור שהתוכנית שיווק שלכם צריכה גמישה מספיק בכדי להיות מסוגלת לקבל התאמות ועדכונים.

ייעוץ שיווקי מקצועי

כיועצים שיווקיים אנו מבקשים כי תאמצו את התובנה האומרת כי: "תוכנית שיווק איכותית תמיד צריכה להדריך אתכם ולשכנע אותכם לפעול יחד איתה למשך יותר משנה ואף יותר". היה תמיד נכון לשמור על שקיפות מלאה כאשר כותבים את התוכנית השיווקית. היה נכון לבצע "סיעור מוחות" ולשתף עד כמה שיותר מנהלים ועובדים בתהליכים בכדי לקבל משובים ורעיונות לשיפור. אני תקווה כי עזרנו לך במקצת להבין מהי הדרך לאימוץ המדריך השלם והמקצועי לבניית תוכנית שיווקית עדכנית.

קבלו מפגש סיעור מוחות במתנה

לסיכום, החלטנו להעניק לך "מפגש סיעור מוחות במתנה" מפגש ללא עלות וללא כל מחויבות מבחינתך. יחד נבדוק את הצורך אולי לבצע עדכון לתוכנית השיווקית ולבצע אולי אף עדכון לתוכנית העסקית? במסגרת פגישת היכרות, נספק שירות מקצועי קצר וממוקד שמטרתו להציג בפניך ניתוח ראשוני ומהיר של החברה או העסק שאתה מנהל, בהשוואה למתחרים ולשינויים בשוק.

נעשה זאת באמצעות מתודולוגיה שפיתחנו, שיושמה בעשרות חברות ועסקים והביאה להצלחה  ."מיפוי המצב הקיים" עשוי לתת לך נקודת מבט חדשה ונקייה מדעות קדומות ופרדיגמות. היה ועברנו את השלב הזה והתרשמת מהיכולות והתמורות שאתה עשוי לקבל מהתהליכים ומהעבודה מולנו - נעבור לשלב הבא

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


ניהול מערכי השיווק באמצעות מיקור חוץ

לכל כל חברה מסוגלת לממן ולהחזיק מנהל שיווק ופיתוח עסקי מיומן ואיכותי. חברות קטנות ועסקים משפחתיים משתדלים לעשות את התפקיד החשוב הזה באמצעות הכלים הקיימים. הבעלים או המנכ"ל לוקח אחריות על התחום החשוב הזה מעבר לעומסים ולאחריות הניהולית והמקצועית הנופלת על כתפיו. פעמים נושא השיווק מוזנח ולא מקבל את המשאבים הנדרשים. אנו מבקשים להציע לכם – שירות חדש שעשוי להתאים ככפפה ליד.

שירותי ניהול שיווק במסגרת "מיקור חוץ לעסקים".  רוצים להבין יותר על היתרונות של השימוש במיקור חוץ לחברות ולעסקים? זה הזמן לקבוע מפגש "סיעור מוחות במתנה" שיעסוק בנושא הזה ובנושאים אחרים שאנו יכולים לעזור לך בהמשך ההצלחות העסקיות. לפרטים נוספים צלצל לנייד האישי שלי: 0544814332 או שלח לי מייל: abc@nihul4u.co.il אשמח שנקבע פגישת היכרות בהקדם.