אנו אוהבים מאד את תחום העשייה שלנו בתחומי הייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי ועדכון אסטרטגיות. אנו מגלים לעיתים ומופתעים לגלות כי קיים בלבול רב בקרב בעלי חברות מנהלים ומנכ"לים לגבי הבנת מספר מושגי יסוד בתחום הניהול, השיווק והמכירות. הם לא פעם מתקשים להציג ולהסביר לעצמם את ההבדלים המשמעותיים בין אסטרטגיה לבין שיווק ולבין מכירות. גם מומחים פעמים מתקשים להסביר זאת.

המושג "שיווק עסקי" לא פעם מבלבל.

תחום השיווק הינו רחב והמנעד שלו כולל בבסיסו את האסטרטגיה השיווקית ומערכי החשיבה הארגוניים המחברים בין כל המכלולים שמתפקידיהם לגרום לכך שהמוצר או השירות יענו על צרכי הלקוחות, יגיע לשוק במהירות, יתומחר נכון ויהיה בעל מרווחי רווח מספיקים. בואו וננסה להבין מה נדרש בכדי לנציג אסטרטגיה שיווקית עדכנית באמצעות שמירה על הקווים המנחים לבניה או עדכון תוכנית שיווק מקצועית.

מה כוללת האסטרטגיה השיווקית?

תחום השיווק כולל גם את נושא יחסי הציבור, ה- PR, הפרסום, קידום המכירות ניהול קמפיינים וקיום כנסים ואירועים המחזקים את המודעות למותג. אנו פעמים לא מעטות מכלים כי חברות ועסקים פועלים ללא כל מערך שיווקי ואו אסטרטגיה שיווקית מסודרת הנותנת מענה מיטבי לשוק מול מול המתחרים ובעיקר מטיבה עם הלקוחות. חברות כאלה עדיין מצליחות לשרוד.

מניעים שינוי

המכירות מתקיימות, אבל חסרה סינרגיה העשויה להביא להכפלה או שילוש התוצאות העסקיות. מחסור במערכי שיווק מתקדמים גורמות פעמים לחברות ולעסקים לדרוך במקום. החברות והעסקים לא מצליחות להיכנס לתחומים ולשווקים חדשים. בדרך כלל אנו מכירים את התהליך: "עסקים שלא צומחים ודורכים במקום, מאבדים לקוחות, מאבדים פלחי שוק וסופם להיסגר". נשמח לעזור לכם לצאת מהמקום המסוכן הזה.

מדוע עסקים וחברות מתקשים לשרוד?

בחברת Advance Business Consulting משה גרימברג ויועציו מעניקים למגוון רחב של חברות ועסקים ייעוץ ארגוני- פיתוח עסקי, ובניית אסטרטגיות שיווק המכוונות להביא תוצאות בתחום הגדלת פלחי שוק ובעיקר העלאת רווחיות. אין זה סוד כי למעלה מ- 89% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל נסגרים במהלך חמש השנים הראשונות לפעילותם. 80% מהנשאלים ברמת בעלים ואו מנכ"ל ציינו כי הסיבה המרכזית לכישלון נובע ממחסור וידע מקצועי בתחומי ניהול מערכי השיווק והמכירות. לכן אנו ממליצים כי יהיה נכון לשקול קבלת עזרה וייעוץ מקצועי מוקדם ככל האפשר.

תוכנית השיווקית יוצרת שפה בונה יחסים

יש לנו ידע נרחב ניהול עסקי מכירות ותכנון אסטרטגיה ומכירות בשווקים תחרותיים הקיימים בארץ. יש לנו היכולת לשלב בין מספר מתודולוגיות, ודיסציפלינות ולאחר ניתוח צרכים שוק ומתחרים נוכל להציע תוכנית פעולה. לבנות ואו לעדכן תוכנית אסטרטגית שיווקית המבינה את הצרכן הפוטנציאלי ואת הלקוחות הקיימים, לזהות את צרכיו ורצונותיו ולהתאים לכל אחד מהם מסר שיניע אותו לפעולה. הדרך לגייס לקוחות ולמנוע נטישה מתמקדת ביכולת של הארגון לבנות מערכת יחסים ולבנות שפה תרבות וערכים משותפים. בכדי שלקוח פוטנציאלי יעזוב את המתחרים או היה והוא לקוח חדש יחליט לבחור בך כספק עלינו ללמוד לדבר בשפה שלו.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


אמצו שפה ומילים היוצרים רגשות

אנו מאמינים כי ברגע שמבינים איך הלקוחות מנתחים מצבים ואו חושבים יהיה לנו הרבה יותר קל להגדיל פלחי שוק, להגדיל מכירות ולהקטין נטישה. היה וברצוני לתת לכם דוגמה או טעימה לשינוי משמעותי בתוצאות באמצעות שינוי "השפה" אל מול הלקוחות, הייתי משתף אותכם בדוגמה הבאה: שיפור ושינוי בתסריטי השיחה של אנשי מכירות במוקד טלפוני הביא לשיפור של עשרות אחוזים במכירה החודשית של כל נציג.

מילים המניעות מכירה

בתהליכים עשינו סימולציות מכירה והתגברות על התנגדויות באמצעות שינוי תסריטי השיחה – וראו זה פלא, אחרי פחות משלושים יום – מוקד המכירות הטלפוני הגיע לגידול של 32% ברמה חודשית. שינוי השפה ואימוץ מודלים של מכירות יותר אפקטיביות גם ברמת מנכ"ל מנהלים מביאה לשינויים מהירים. שוב פעם אנו מבקשים להזכיר כי חברות ועסקים שלא צומחים ודורכים במקום, מאבדים לקוחות, מאבדים פלחי שוק וסופם להיסגר. יש דרך להימנע ממצבים כאלה.

בידול יוצר צמיחה

מותג חזק מותג עדכני לשוק וטרנדים בקרב הלקוחות מצליח לשמר רווחיות גבוהה. מצליח להגדיל פלחי שוק על חשבון המתחרים. מצליח לייצר צמיחה לאורך זמן. בידול הוא הצלע הנוספת בהמשך ההצלחות העסקיות. תחילתה של כל עבודה ייעוץ וליווי עסקי ואו אסטרטגי עם לקוחות מכל הסוגים והגדלים מתחילה בביצוע שלב מיפוי מצב קיים ניתוח שוק ומתחרים בכדי שנוכל לקבל יחד תמונת מציאות עד כמה שיותר נכונה ונקייה מהטעיות.

עובדים על פי תוכנית

אנו מבצעים יחד תיאום ציפיות והגדרות יעדים להשגה כחלק מקדים להתנעת התהליכים לשיפור האסטרטגיה השיווקית ומערכי המכירות ושירות ללקוחות. אנו בודקים את הצעת הערך של הארגון כלפי הלקוחות ובהשוואה למתחרים. בודקים את חוזקו של המותג ואת הערכים שהוא משדר ללקוחות, והיה ויש צורך נבצע גם בו שינויים התאמות ושיפורים.

שווקו  את ערך אמיתי ללקוחות

יש לשאוף לזהות למפות ולתקשר "ערך ללקוחות" תחת מספר תחומים. כמו למשל שמירה על עדכנות טכנולוגית לאורך זמן. הבאה של טכנולוגיה ייחודית או חדשנות, או להצליח להביא ערכים רגשיים כמו שותפות, אהבה, ביטחון, יושר, אמינות, ועוד לא מעט תכונות וערכים אנושיים שאותם נכון לייחס למוצר, או לשירות של החברה. רק אחרי שלבים חשובים אלה נכון לבצע עדכון והתאמה של התוכנית השיווקית האסטרטגית ברמת מותג העל ומותגי המשנה. שטראוס היא דוגמה מצוינת להסבר הכיצד יש לטפל במותג על ובמותגי משנה רבים תוך אימוץ פן רגשי מאד חשוב להצלחה.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


אתה ואני – אחד אנחנו!!

המוטו הניהולי והמקצועי שמוביל אותי לאורך השנים מתמקד ביכולת האישית והמקצועית שלי לבצע "החלפת תפקידים" להיכנס לנעלים של הבעלים או המנכ"ל ולתפקד מתוך אחריות אישית כאילו החברה או העסק שייך לי. אני הופך לפרטנר לחשיבה ולהתלבטות. הופך לחלק בלתי נפרד מהחברה ומנהליה, מצליח לחוש את הפחדים, החרדות והחששות ודרך זה מניע תהליכים של שינוי הבראה וצמיחה. לוקח חלק מרכזי בתהליכי העצמה הדרכה ופיתוח מיומנויות בקרב עובדים ומנהלים לאורך כול התהליכים הקשורים לעדכון אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיה עסקית ושיפור מערכי מכירות ושירות ללקוחות.

מעניקים ומשלימים פערים מקצועיים

אחד מהמשפטים הראשונים שאני מציג אחרי מספר דקות בפגישת ההיכרות אומר את הדבר הבא: "בנקודה הזאת, את או אתה הרבה יותר חכמים ממני בכל מה שקשור לחברה ואו לעסק שאתם מנהלים"? ברור לי לחלוטין כי מי שהצליח להקים ולנהל חברה או עסק ושורד לא מעט שנים חייב להיות מומחה ומקצוען בתחומו. יש לך מיומנויות מאד חשובות, פעמים את/ה זקוק לעזרה מקצועית בתחומים שבהם את/ה יותר חלש. תחומי השיווק, פיתוח עסקי, שיפור המיתוג ועדכון אסטרטגיות שיווק ומכירות עשויים להיות כאלה שמשוועים לעזרה ולתמיכה ניהולית ומקצועית.

שפרו את היכולת העסקית

התהליך של גיבוש מטרות אסטרטגיות, תכנון אסטרטגי ומיצויו בשיטת ניהול על פי היעדים באה לשפר את היכולת העסקית והארגונית לבנות אסטרטגיה שיווקית - תוכנית שיווק מקצועית במינימום טעויות. זהו תהליך הכרחי בחייה של כל חברה או עסק משפחתי, המאפשר לארגון וותיק להמשיך לצמוח, להתייעל ולהתגבש – פעמים לא ניתן ליצור תהליך כזה באמצעות כוח האדם המקצועי הקיים בחברה. חובה להיעזר ביועצים שיווקיים חיצוניים המצטרפים לתהליכים רחבים היותר הכוללים המלצות לשינוי מבני, עדכון התוכנית העסקית וטיוב של כוח האדם הניהולי.

בואו, נצא לדרך!

יחד נצליח להפוך אותכם ואת הארגון שלכם להרבה יותר טובים, הרבה יותר רווחיים ועם אופק צמיחה הרבה יותר ממוקד. התוצאה שניצור יחד תביא לכך שהעובדים, המנהלים, הבעלים ואתה כמנכ"ל תרגישו הרבה יותר גאווה להשתייך לארגון משתנה, יצירתי ומחדש ובעיקר לארגון מוביל פרו אקטיבי ולא ארגון שמרני הדורך במקום או במצב אחר רק נגרר אחרי המובילים בשוק. פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים!  כיועצים אסטרטגיים המניעים תהליכים של שינוי וצמיחה ויועצים המכירים היטב את עולמות השיווק המכירות והפיתוח העסקי יש ביכולתנו להדליק את "הפנס" ולהאיר על תחומים ונקודות החייבות להשתנות בכדי לחזור למסלול צמיחה.

לא מדובר בכסף גדול.

אנו נשמח להביא גם לכם שינוי וצמיחה באמצעות הניסיון המקצועי שלנו בתחומי הייעוץ הארגוני והעסקי. יחד נבחן להיכנס לתהליכים מואצים שיביאו מיד לשיפור האסטרטגיות השיווקיות לארגון. יהיה לנו לכבוד להצטרף לצוות האישי שלך שיחד נסייע להנהלה ולך כמנכ"ל להוביל את השינוי. נעבוד קשה ונשנס מותניים בכדי להפוך מחברה מגיבה לחברה מחדשת ומובילה בשווקים. אני מבקש לציין כי ברוב המקרים לא מדובר בהשקעה כספית ענקית? מדובר פעמים ביכולת להציג תמונת מציאות אחרת ולהציע סט פתרונות קלים ליישום ולא יקרים כלל. אנו כמגיעים מבחוץ מביאים נקודת מבט אחרת, נקייה מפרדיגמות ומסננים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים