אנו מבקשים להציג כאן את הידע והניסיון המקצועי שצברנו לאורך השנים כיועצים אסטרטגיים שעסקו רבות בפיתוח עסקי, שיווק ובניית אסטרטגיות מנצחות. פעמים רבות מידי עסקים קטנים, חברות משפחתיות ויזמים כושלים מעצם אי שימוש נכון בשלבים הנכונים שיש לבצע בכדי לבנות תוכנית שיווק ראויה וכן לבנות או לעדכן תוכנית ואסטרטגיה עסקית.
הימנעו מטעויות בבניית תוכנית שיווק עדכנית
כיועצים עסקיים המתמקדים בפיתוח עסקי ובניית תוכניות שיווק עדכניות אנו מגלים כי יזמים, בעלי חברות ועסקים בינוניים ומשפחתיים מוטים בהבנה של הצרכים האמיתיים שתוכנית שיווק ראויה חייבת לכלול. להלן מספר שגיאות מרכזיות שאנו מגלים לאורך התהליכים המקצועיים שאנו מובילים בתחום עדכון ובניית אסטרטגיות שיווק אפקטיביות. רובם ממשיכים לאמץ תובנות ודעות קדומות לגבי תחום השיווק והפיתוח העסקי.
שנו מוד חשיבה ניהולי ושיווקי
גם עסקים קטנים ומנהלים ובעלים של כאלה ממשיכים לשכנע את עצמם להמשיך ולעשות את הדברים שהם רגילים לעשות. בעולם התחרותי של המאה ה- 21 אנו מחויבים לשנות הרגלים. לשנות דפוסי פעולה, ולאמץ מיומנויות מקדמות. מי שלא מתקדם ומשתנה ולומד נשאר מאחור. בעולם העסקים לא יכולים לדרוך במקום. מי שלא מתקדם ומתעדכן נעלם מהר מאד ממגרש המשחקים.
היתרון בשימוש "במיקור חוץ" בתחומי השיווק והפיתוח העסקי
כיועצים אסטרטגיים אנו מבקשים לקבוע כי לחברות, לעסקים קטנים, נותני שירות ולחברות משפחתיות יש לא מעט חלופות לבנות תוכנית שיווק ראויה, שתגרום להבאה של לקוחות חדשים. בכדי שזה יקרה עליהם לחשוב מחות לקופסה, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין כי שירותים מקצועיים ברמה גבוה ניתנים לרכישה במסגרת שירות של "מיקור חוץ לעסקים". שירות המאפשר שימוש באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעלויות סבירות ביותר.
להלן תובנות שנכון כי חברות ועסקים קטנים ובינוניים ימנעו לעשותם
אין מנוס מהשקעה חשיבה זמן ומשאבים בניתוח שוק מתחרים ומיפוי סוגי הלקוחות. היה נכון כי תאמצו את האסטרטגיה שבעבר אינטל נהגה לבצע: "לחפש בפחי הזבל של הלקוחות".. בכדי להכיר אותם טוב יותר. להכיר אותם ללא פילטרים מיותרים. יש מצב שבתהליכי הלמידה והמחקר תגלו כי כמה וכמה הפתעות. לכן לא מומלץ לבנות תוכנית שיווק מבלי לנתח את השוק הלקוחות והמתחרים. היה ותעשו זאת אתם עשויים לגלות למשל כי המשתמשים עם ההכנסה הפנויה הגבוה ביותר בפייסבוק עונים לפרופיל של גילאי 45-65. הקהל הצעיר נטש לרשתות חברתיות יותר צעירות? לפיכך אנו ממליצים כי בתוכנית השיווק שלכם תדעו לתת מענה גם לדור המבוגר, לדור שמהווה כיום קהל שבוי ואיכותי. ממליץ בחום לא לשכוח לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח איתם ברשתות החברתיות ובשאר הערוצים.
לחשוב כי מספיק נוכחות ברשתות החברתיות וברשת בכדי להצליח ברמה העסקית
חברות יזמים ועסקים עשויים לשגות ולייחס סיכוי להצלחה שלהם אך ורק באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. הם עשויים להתפתות ולחשוב כי נכון לבטל ואו לחסוך עלויות שיווק שינוע ונקודות מכירה בעולמות הישנים. זאת טעות קריטית שעשויה לגבות מחיר יקר. למרות האמור כאן היה נכון כי תבינו שעולם הדיגיטל והמכשירים הסלולריים החכמים מחליפים ברוב המקרים את המחשב הנייח. למעלה מ- 50% מהחיפושים בטרנזקציות העסקיות מבוצעות בתנועה. מבוצעות דרך הסמארטפון. דאגו כי האתר והמותג שלכם יותאם לדור ה- Z דור שמקדש זמינות פשטות ומהירות תגובה. בצעו אופטימיזציה לאתר ולשאר הנכסים הדיגיטליים. דאגו להעניק חווית גלישה מדהימה בכל הערוצים הדיגיטליים.
לחשוב כי מזה שיש לך אתר, לוגו וסלוגן - אין לך צורך בבניית מיתוג ובידול?
כיועץ עסקי המתמחה במיתוג בידול ובניית אסטרטגיות שיווק מתקדמות אני פוגש לעיתים הנהלות, בעלים מנכ"לים ויזמים בתחילת דרכם האומרים: "משה, אנו מסודרים, בנינו לוגו בחרנו סלוגן, יצרנו אחלה מיתוג"? אני מנסה בעדינות להסביר כי זה שיש לך לוגו, וסלוגן, אתם עדיין נטולי מיתוג ויצירת בידול וערך. אכן הלוגו הוא מרכיב אחד ואפילו חשוב מכלל הזהות של העסק שאתה מבקש למתג. חשוב כי תבינו שהערך הנתפס של מוצר שירות או חברה המתבטא במיתוג הכולל הוא הרבה יותר מורכב מאשר סלוגן ולוגו מעניין. מותג איכותי ומקצועי משמש תמונת הראי שבה הצרכנים והמתחרים רואים אותכם.
אתם המותג – בנו מערכות יחסים עם הלקוחות
מותג איכותי מעביר את החזון את התרבות והערכים ואפילו את האישיות שלכם. אנו מבקשים לקבוע כי מותג עסקי איכותי משקף את כל מה שאתם מייצגים בפועל – הכוונה לשווי האמיתי שאתם מעניקים ללקוחות ובעיקר מייצג את חוויות השרות שהם חוו מעצם היותם לקוחותיכם. אומרים כבר בעבר שטוב שם טוב משמן טוב.. אנא כבעלי עסקים, יזמים ומנכ"לים וודאו שאתם לא עושים "אביוז" במותג ובערכיו. וודאו כי אתם שומרים אותו עדכני ולא משנים אותו באף אחד מערוצי ההפצה ואו השיווק השונים. לחברת שטראוס, או לחברת אינטל יש אותו נראות מותגית בכל הערוצים השונים. בפנייה ברשתות החברתיות או בפנייה לקהלים אחרים ומגוונים.
שיווק על פי המודלים הישנים פעמים יעיל יותר?
פעמים המשפט הבא תמיד נכון: "נעלים איכותיות למרות שהן ישנות נכון לשמור"...גם בעולמות השיווק ובניית אסטרטגיות מנצחות מתברר שלא תמיד נכון לזנוח שיטות ישנות וטובות. שיווק מפולח באמצעות רשימות דיוור איכותיות תמיד יישאר כלי איכותי ראוי ומקצועי. פעמים פניות נכונות לרשימות תפוצה במייל המעוצבות ומנוסחות נכון מביאות להרבה יותר אחוזי פתיחה ותגובה. כיועצים עסקיים המתמחים בשיווק ובפיתוח עסקי אנו ממליצים, לייצר סינרגיה בין הכלים הישנים הטובים לבין הכלים היותר מתקדמים. שיווק חכם באמצעות רשימת מיילים איכותיים עשויים להגביר ולחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות ובעיקר עשויים לייצר מכירות המשך ואך להגדיל מכירות והכנסה פר לקוח.
אין לי צורך באנשי מקצוע? אני יודע הכי טוב מה צריך לעשות?
כשמדובר באנשי מקצוע מאד ייחודיים, פעמים רבות אני שומע ממנכ"לים ובעלי עסקים וחברות משפחתיות את המשפט הבא: "אני נאלץ לעשות את כל התפקידים כמעט לבד.. אשתי עוזרת לי בתפעול ובמשאבי האנוש. אחי הצעיר משמש כאיש מכירות והבת הגדולה שלי שלומדת בכיתת מחוננים מטפלת לי באתר החברה וברשתות החברתיות. האחיין שלי יכול לבנות בשבילי אתר".. האמת שפעמים זה לא מספיק טוב ומקצועי. בכדי לבנות תוכנית אסטרטגית? תוכנית שיווקית עדכנית?
או לשם שינוי לשפר את הנראות והמיתוג היה נכון להשתמש באנשי מקצוע. תרומתם גבוה משמעותית מעלותם וערכם חשוב מאד להמשך ההצלחות העסקיות. למשל בעת עדכון ואו בניית אתר לחברה לא מספיק לדעת לעשות זאת במסגרת ה WordPress או במסגרת Wix יש להשתמש במומחים לחוויית משתמש, מומחים לעיצוב, מקדמי אתרים המומחים בקידום אורגני, ואנשי תוכן וקופירייטרים מקצועיים שאמורים לבנות מתווה אתר מזמין לתגובה ולהנעה לפעולה.
תמחור נכון ויצירת ערך מביא לקוחות ומגדיל מכירות
אומנות תמחור נכון של השירותים והמוצרים מהווים בסיס מאד חשוב להצלחה העסקית. תוכנית שיווק אמורה להתמודד עם המשימה להעביר את עלויות השירות ואו המוצר בצורה הכי נכונה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. האם התובנה האומרת שתמיד מחירים נמוכים מעודדים יותר אנשים לקנות? מה אתם אומרים? היה וזה היה נכון, אז הכיצד אנשים היו קונים מכוניות יוקרה? שעונים יקרים? קונים מותגים? מתברר כי בקרב הלקוחות הפוטנציאלים יש התפלגות המחייבת איתור. יש לאתר את הלקוחות שמוכנים לשלם יותר בגין מותג מוכר? בגין עדכנות טכנולוגית? בגין חדשנות. לקוחות מקבלים החלטות קניה על פי הערך הנתפס של השירות ואו המוצר. דרך עיני הלקוחות האומרים לעצמם: "שווה לשלם קצת יותר בגין מוצר טוב? בגין מותג? בגין שירות שאני מתחבר אליו. לכם מאד חשוב לדעת לתמחר נכון.
תוכנית שיווק מדהימה מיד מביאה לתוצאות?
כיועץ עסקי וכיועץ אסטרטגי המתמחה בבניית תוכניות שיווק ואסטרטגיות עסקיות אנו תמיד מציינים כי אין אנו עוסקים ביצירת "קסמים ולחשים" שמביאים לתוצאות באופן מיידי. אף תוכנית שיווק או אסטרטגית חדירה ראשונית לשווקים לא מביאה לתוצאות בשבוע הראשון. מי שמצפה להצפת מוקדי המכירות ואו ריקון המחסנים – חייב להתעשת ולהבין כי התהליך הינו מתמשך ומתפתח מחודש לחודש. תוכנית שיווק ללא תמיכה פרסומית ותמיכה בנקודות המכירה הכוללים מבצעים, הדגמות, טעימות, עשוי להגיב הרבה פחות טוב.
תוכנית שיווק מעולה – תפקידה אחרי שלבי החדירה לשמור על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים ואצל הלקוחות הפוטנציאליים ליצור עניין ורצון לבדוק באם הצעת הערך עשויה להיות גם בעבורם טובה יותר? לכן תוכנית שיווקית מקצועית נמדדת בטווחים של שנה ואף שנתיים לפני שתוכלו לנתח את התוצאות. השקעה בשיווק מדמה השקעה בנדל"ן באזורי פריפריה שאחרי שנה או שנתיים הופכים לאזורים מבוקשים והמחירים עלו משמעותית. לכן בעולם העסקי, תוכנית שיווק מעולה ממוקמת תחת הגדרת סעיפי ההוצאות כהשקעה לטווח הארוך.
מיקוד. שימוש נכון במינון של מסרים - מקדם הצלחה
האם תוכנית שיווק טובה אמורה לחייב שמרות ואי תזזיתיות במיקוד ובמסרים שלה? התשובה שלנו היא מאד ברורה וחדה. לא נכון לשנות אסטרטגיות, מסרים כותרות ומשפטי הנעה לעיתים קרובות מידי. אנו מבקשים לעצור את "האגו מאניה" של הפרסומאים, המעצבים או פעמים של הבעלים והמנכ"לים שחושבים שיש לגוון כי אחרת הלקוחות והשוק לא התייחסו למסרים? אנו פחות מסכימים לכך. יש כוח, המון כוח בחזרה בהפוגות על אותו המסר בקרב הלקוחות. אנו מבקשים להזכיר כי מיקוד התמדה וחזרה על מסרים פעם אחר פעם עומדות בבסיס הפרסום והשיווק. התזזיתיות בנושא זה מיותרת לחלוטין.
מה ההבדל בין תוכנית שיווק איכותית ומקצועית לפרסום?
פעמים רבים מתבלבלים בין שיווק לפרסום. אנא הקפידו להבין כי מהותה של תוכנית שיווק מקצועית ללמד ולחשוף בפני קהלי היעד שאותם אתם מבקשים להפוך ללקוחות את המוצרים והשירותים שאתם כיזמים או כבעלי חברה או עסק מציעים להם. תוכנית שיווק מעולה מסבירה בפשטות את הצעת הערך הייחודית והמבודלת שלכם בהשוואה למתחרים. ההבנה כי להצעת הערך שלכם יש יתרונות אמיתיים ומדידים תביא לכך שלקוחות חדשים ירכשו את המוצר ואו השירות. אץ התוכנית השיווק צריך לחשוף באמצעות שימוש מושכל וחכם בערוצי הפרסום היותר מתאימים.
בעבור העסקים המשפחתיים, העסקים הקטנים, או בקרב נותני שירות - העלות של פרסום מסורתי עשוי להיות מעבר לטווח יכולתם הפיננסית. פרסום ממומן ברשתות החברתיות ובגוגל עשוי להיות זמין יותר? אך נכון לבצע ניתוח מושכל של עלויות מול התועלת לפני שרצים לשים את כל "הז'יטונים אך ורק על פרסום ממומן. אני דווקא מאמין יותר בפרסום ובקידום אורגני ההשקעה בתוכן איכותי תמיד מביאה לערך הרבה יותר גבוה מכל השקעה אחרת.
כל הפתרונות נמצאות באתר סחר? ובנוכחות במדיה החברתית?
היה ואתם נחשפים ליועצים צעירים סביר מאד כי הם ידחפו חזק לאמץ את כוחן של הרשתות החברתיות. נכון, כוחה של הרשת חשוב מאד בעולם העסקי של המאה ה- 21. אין כל ויכוח לגבי כוחה של הרשתות החברתיות, הפורומים, ואף הפרסום הממומן בגוגל, בכל מה שנוגע לפרסום וליישום התוכנית השיווקית. אני מנגד מבקש לעצור את "החגיגה" אין סיכוי להצלחה עסקית ארוכת טווח לאף חברה או עסק חושבים כי לא נכון להשתמש בערוצים נוספים.
כולם חושבים כי אימוץ התוכנית השיווקית במידיה הדיגיטלית היא כמעט ללא עלות? התובנה השגויה אומרת כי ניתן לבנות נוכחות באינטרנט כמעט ללא עלות. אנו מבקשים לצנן את ההתלהבות: מימוש תוכנית שיווקית באמצעות שימוש נרחב במדיה החברתית יצליח אך ורק באמצעות תוכנית מעמיקה, השקעות כספיות נרחבות ובעיקר באמצעות שימוש במומחים ואנשי מקצוע מנוסים. החשיבה כי כל פתרונות השיווק הפתרונות נמצאות באתר סחר? ובנוכחות במידיה החברתית? אינה נכונה כלל!
מהי מטרתה של התוכנית השיווקית?
מטרת העל של תוכנית שיווק או עדכון תוכנית שיווקית באה להתמקד ביצירת נוכחות בולטת ובעיקר בידול ושונות לחברה או לעסק שלכם. תוכנית שיווקית אמורה לידע את השוק ובעיקר את כלל הלקוחות הפוטנציאלים הקיימים שיש לכם בעבורם "בשורה" והצעת ערך טובה משמעותית ממה שקיימת כיום בשווקים. תוכנית שיווק טובה מצליחה לבנות תוכנית ראויה לחשיפה של מגוון המוצרים והשירותים שאתם מציעים בהשוואה למתחרים. האמת שהיה והייתן עומדים בצומת סואנת והייתם צועקים בדיוק כמו הירקן בשוק כרמל על המוצרים והשירותים שאתם מבקשים למכור – היה זה נחשב לפעולה שיווקית פרו אקטיבית וראויה.
ניהול מערכי השיווק באמצעות מיקור חוץ
לכל כל חברה מסוגלת לממן ולהחזיק מנהל שיווק ופיתוח עסקי מיומן ואיכותי. חברות קטנות ועסקים משפחתיים משתדלים לעשות את התפקיד החשוב הזה באמצעות הכלים הקיימים. הבעלים או המנכ"ל לוקח אחריות על התחום החשוב הזה מעבר לעומסים ולאחריות הניהולית והמקצועית הנופלת על כתפיו. פעמים נושא השיווק מוזנח ולא מקבל את המשאבים הנדרשים. אנו מבקשים להציע לכם – שירות חדש שעשוי להתאים ככפפה ליד.
שירותי ניהול שיווק במסגרת "מיקור חוץ לעסקים". רוצים להבין יותר על היתרונות של השימוש במיקור חוץ לחברות ולעסקים? זה הזמן לקבוע מפגש "סיעור מוחות במתנה" שיעסוק בנושא הזה ובנושאים אחרים שאנו יכולים לעזור לך בהמשך ההצלחות העסקיות. לפרטים נוספים צלצל לנייד האישי שלי: 0544814332 או שלח לי מייל: abc@nihul4u.co.il אשמח שנקבע פגישת היכרות בהקדם.