הכיצד נכון בתחילת 2021 להתמודד עם הצורך להמציא את עצמך מחדש? האם משבר הקורונה חייב את העולם העסקי להמציא את עצמו מחדש? חברות ועסקים בינוניים וקטנים שלא יאמצו תרבות של חדשנות יצירתיות וטרנספורמציה דיגיטלית ועסקית עדכנית עשויים להיעלם ממפת העסקים מהר מהצפוי. בוא וננסה למקד את התשובות לגבי השאלות הבאות: מה הכוונה כאשר אנו משתמשים במושגים חדשנות? יצירתיות? חשיבה מחוץ לקופסה? המושג "טרנספורמציה דיגיטלית" מונח שהפך לבאז ולמילת קוד המאפיינת ארגונים הנהלות ומנכ"לים שהבינו עד כמה נכון וחשוב לאמץ תרבות של טרנספורמציה דיגיטלית כדרך חיים ניהולית ועסקית לאור האתגרים ואי היציבות בשווקים ומול המתחרים.

יצירתיות וחדשנות כמנוע צמיחה

באונו לנסות ולהאיר תחום מאד חשוב ונחבא אל הכלים? האמת שאנו מבקש לשאול מה גורם לארגונים ואו למנכ"לים לאמץ ללא פחד תרבות של חדשנות ויצירתיות כדרך חיים? ניסיתי לאסוף בעבורכם תובנות של מנהיגים עסקיים, פילוסופים ואנשי רוח אשר יצרו משפטים מעוררי השראה הקשורים החדשנות היצירתיות והטרנספורמציה הדיגיטלית. מה מניע את ההצלחה לאורך זמן? האם חדשנות ויצירתיות הקודמים להצלחות העסקיות? או ההצלחות העסקיות מקדימות את ההבנה שנכון לאמץ תרבות של חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה.

טרנספורמציה דיגיטלית – הלקוחות במקום הראשון

זאת, היה וברצונם לשמר לאורך זמן את הצלחתם? ריכזתי כאן מספר רב של משפטי מפתח והשראה הכוללים תובנות פילוסופיות חדות ומציגות דרך. אני מאד מאמין כי בהכרה של משפטי השראה וציטוטים של כאלה שהשאירו בחייהם "טביעת רגל" משמעותיים נוכל להכיר ולהיחשף לדמויות מרשימות ולגישות מגוונות שמנהיגים במובן הרחב של המילה, סיגלו לעצמם בדרך להצלחה ולחיים מאד יצירתיים. תובנות, ביכולתן לסייע לכל אחד מאיתנו לאמץ נקודות מבט חדשות על החיים ועל העולמות העסקיים.

Ego-kill innovation  

האם שאלתם את עצמכם לפעמים מדוע "חדשנות" נעדרת ולא מספקת בחברה שלך? מדוע היא נעדרת אף יותר בארגונים וחברות איכותיות כפי שאתם בפועל מנהלים? מצ"ב מספר נקודות מפתח לזיהוי הבעיה? הגעתי למסקנה כי החסך נובע מי  תקשורת ארגונית לקויה המהווה את בעיה מרכזית. התברר כי מנכ"לים והנהלות לא תקשרו בצורה בהירה מספיק את הקריטיות של נושא "החדשנות" בארגון. דבר נוסף שעולה כל פעם מחדש מתמקד בחוסר תרבות ארגונית וארגון לא מספיק תהליכי בתחום החדשנות.

המטרה לעודד חדשנות בארגון

אני מניח כי גם אתם מכירים מנכ"לים והנהלות לא השכילו להתאים את התרבות הארגונית המקדשת חדשנות. תרבות ארגונית החותרת לאמץ חשיבה וניהול של שינוי וחדשנות כדרך חיים.  האם ברור גם לכם עד כמה חשוב לבצע תהליכי תגמול והערכה למנהלי הביניים בנושא יצירתיות וחדשנות זורמת מהכפיפים שלהם? היה נכון כי כמנכ"ל תדע למנוע "פחדים" בקרב מנהלים החוששים מהיצירתיות של העובדים והמנהלים שלהם?

מהו פורמט הניהול הנכון לחדשנות וליצירתיות?

הקדישו מאמץ לבער תכונה קלוקלת זו הפוגעת בהבנה המושג "חדשנות" בקרב מנכ"לים והנהלות .לא פעם הם כושלים בכך שהם מפרשים "חדשנות" אך ורק למשבצת הקטנה והצרה של פיתוח טכנולוגיות חדשות. בואו וננסה לעשות סדר במושג "חדשנות ויצירתיות" שהפך לקלישאה בעולם העסקי: חדשנות - האם יש פורמט עבודה נכון לעובדים ומנהלים יצירתיים?  מאילו מנהלים עדיף להיזהר, ואיך תדעו באם הארגון שלכם באמת מעודד "חדשנות"?

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


 

חדשנות, יצירתיות וטרנספורמציה דיגיטלית - משפטי השראה ותובנות

 

לאורך השנים אספתי בעבורי ובעבור הלקוחות שלי: חברות, הנהלות ומנכ"לים ממגוון תחומים במשק הישראלי תובנות של מנהיגים עסקיים, פילוסופים ואנשי רוח מהארץ ומהעולם אשר יצרו משפטים מעוררי השראה הקשורים החדשנות היצירתיות והטרנספורמציה הדיגיטלית. אני שמח לשתף אותכם במידע.  

  • אין אלטרנטיבה לטרנספורמציה דיגיטלית. חברות המובילות חזון ומבקשות לפרוץ דרך חייבות לגלף ולאתר אפשרויות לאסטרטגיות חדשות עבור עצמם — אלה שלא מסתגלים, ייכשלו. ג'ף בזוס, אמזון
  • החלק הגדול ביותר של הטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו הוא לשנות את הדרך בה אנו חושבים. סימיון פרסטון, בופה
  • לפחות 40% מכל העסקים בעולם המערבי ייעלמו ב-10 השנים הבאות... אם הם לא יבינו איך לשנות את כל החברה שלהם כדי להתאים לטכנולוגיות חדשות. ג'ון צ'יימברס, סיסקו סיסטם
  • חמש השנים הבאות יהיו יותר משבשות מאשר ב-15 השנים האחרונות. זה לא עסקים כרגיל. הרבה טכנולוגיה שהגיעה לפני שלוש שנים כבר לא עובדת. סול ברמן, יבמ
  • אתה לא יכול להעביר את האחריות לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בחברה שלך לקבלני משנה?... אתה והמנהלים שלך חייבים להיות הבעלים של התהליך מהתחלה! האחריות שלך לדאוג כי המנהלים שלך יצליחו לאמץ ולחבק דרכים חדשות לעבוד עם הטכנולוגיות החדשות והמתעוררות... בארי רוס

ללמוד על חשיבות חדשנות, יצירתיות וטרנספורמציה דיגיטלית מפיטר דרוקר? מסטיב ג'ובס?

  • אנשים שלא לוקחים סיכונים עושים בדרך כלל שתי טעויות גדולות בשנה. אנשים שכן לוקחים סיכונים עושים בדרך כלל שתי טעויות גדולות בשנה. פיטר דרוקר
  • יצירתיות היא פשוט חיבור בין דברים. אם תשאלו אנשים יצירתיים הכיצד עשו משהו? הם ירגישו קצת אשמים, בגלל שהם לא באמת עשו משהו.. הם רק ראו משהו שהפך עם הזמן למובן מעליו. סטיב ג'ובס
  • הדבר היחידי שיש לכל האנשים המצליחים במשותף הוא שהם מצליחים. אל תבזבזו את זמנכם בחיקוי 'אסטרטגיות ההצלחה' של אחרים. סת' גודין
  • לכל אחד יש כישרון. מה שנדיר הוא האומץ ללכת בעקבות הכישרון אל המקום הלוט בערפל שאליו הוא מוביל. אריקה ג'ונג
  • חיים שעברו תוך עשיית טעויות הם לא רק מכובדים יותר, אלא גם מועילים יותר מחיים שעברו בעשיית כלום. ג'ורג' ברנרד שואו
  • כולם חושבים על לשנות את העולם, אבל אף אחד לא חושב על לשנות את עצמו לב טולסטוי
  • להשתפר משמע להשתנות, להיות מושלם משמע להשתנות לעיתים קרובות וינסטון צ'רצ'יל
  • סקרנות לגבי החיים, על כל ההיבטים שבהם, היא עדיין כך אני חושב, הסוד של אנשים גדולים ויצירתיים. ליאו בורנט
  • דמיון הוא תחילתה של כל יצירה. אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין, ולבסוף אתה יוצר את מה שאתה רוצה.ג'ורג ברנרד שו
  • חדשנות ויצירתיות היא יותר מסתם להיות שונה. כל אחד יכול לעשות דברים בצורה מוזרה, זה קל. מה שקשה הוא להיות פשוט כמו באך? לעשות את הפשוט, את המדהים והפשוט פעם אחר פעם- זאת יצירתיות. צ'ארלס מינגוס

ללמוד על חשיבות חדשנות, יצירתיות וטרנספורמציה דיגיטלית מג'ון פ. קנדי? מג'ף בזוס?

  • אני לא רוצה להגיע לסוף חיי ולגלות שחייתי רק לאורכם. הייתי רוצה לחיות אותם גם לרוחבם. דיאן אקרמן
  • כאשר טרנספורמציה דיגיטלית נעשית נכון, זה כמו זחל שהופך לפרפר, אבל כאשר אתה נעשה לא בסדר, כל מה שיש לך הוא זחל ממש מהיר. ג'ורג' ווסטרמן, MIT
  • 90% מהמנכ"לים מאמינים שהכלכלה הדיגיטלית תשפיע על התעשייה שלהם, אבל פחות מ-15% מבצעים אסטרטגיה דיגיטלית. סלואן וקפגימיני MIT
  • האם ידעתם כי פחות מ- 1% מהמידע והנתונים העסקיים בחברות ובעסקים מנוטרת ומנותחת כך שתוכל ליצור תועלות.. SAP
  • שינוי תמיד יישאר כחוק החיים ומי שמסתכל רק אל העבר או ההווה בטוח יחמיץ את העתיד.ג'ון פ. קנדי
  • בעידן התנודתיות של היום, אין דרך אחרת אלא להמציא מחדש. היתרון היחיד שיכול להיות לך על פני אחרים הוא זריזות, זהו זה. כי שום דבר אחר אינו בר קיימא, כל דבר אחר שאתה יוצר, מישהו אחר ישכפל.ג'ף בזוס, מייסד אמזון
  • זה לא המין החזק ביותר ששרד, וגם לא האינטליגנטי ביותר ששרד. זה אחד שהוא המסתגל ביותר לשינוי.צ'ארלס דרווין

אגו ופוליטיקה ארגונית הורגים "חדשנות"

הייתי עד כיועץ ארגוני,  לא פעם בתהליכים מורכבים בחברות ובעסקים ובארגונים טכנולוגיים מובילים ושמעתי "קיטורים" של מנהלים בדרגי הביניים האומרים כי בארגונים שלהם, נושא החדשנות היא רק סיסמה ומנטרה שההנהלה והמנכ"ל מעלים בכל ישיבה. בפועל רבים מהם ציינו כי בכל פעם שהתקיים דיון על חדשנות והם היו מעלים רעיונות לדיון – היו רואים את המנהלים הישירים שלהם זזים באי נוחות בכיסא ומתחילים לפסול את הרעיונות על הסף. הימנעו מכך!! חפשו לבנות תרבות המקדשת חדשנות ויצירתיות כדרך חיים.

האם המצפן העסקי עדיין מסמן את הדרך?

כיועצים ארגוניים, לא פעם אנו מציעים להניע תהליכי חשיבה וסיעור מוחות ברמת ההנהלה בכדי לבחון באם מחט המצפן עדיין מכוילת לכיוון הנכון? אנו נוהגים ללמד את הארגונים, ההנהלות והמנכ"לים שאיתם אנו עובדים לבצע אחת למספר שנים בחינה עצמית לגבי המיקוד ותחומי הפעילות העסקית. תמיד נכון לבחון האם "הסולמות העסקיים עדין נשענים ויציבים על הקירות הנכונים"?

נכון לעדכן אסטרטגיה עסקית

כיועץ עסקי המתמקד בהובלת תהליכי שינוי וצמיחה תמיד אני ממליץ כי נכון לבחון את העדכנות והחדשנות של האסטרטגיה העסקית והאסטרטגיה השיווקית. לבדוק את חוזקות המותג והמוצרים והשירות בהשוואה למתחרים ולשוק. לעצור ולבחון באם נכון להוביל שוב פעם תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית ברמת הארגון? לבחון טרנדים ומגמות עתידיות ובעיקר להתאים את השפה הנראות והתרבות לעולמות הדיגיטליים.

מפגש ההיכרות וחשיבה חינם

היה ותרצה נוביל יחד מפגש חשיבה ההיכרות הראשוני בנושא האם הטרנספורמציה הדיגיטלית עשויה גם אצלך היא לממש את החזון האסטרטגי והעיסקי שלך באמצעות טכנולוגיה, חדשנות ואמצעים דיגיטליים. מפגש "סיעור מוחות" ללא מחויבות ועלות! נכיר ונחשוב יחד באם יהיה נכון לעבור לתכנון מפגש מנהלים רחב יותר שיהווה ירית הפתיחה להנעת תהליך סדור והוליסטי לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית אצלכם בארגון. היה ונתקדם, נציע לכם לקחת אותנו לבצע סקר מנהלים באמצעות סריקת  MRI מהירה של הארגון בהיבטים של השימוש בטכנולוגיות דיגיטליות עדכניות.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


במה יעסוק המפגש?

אז מה אנחנו מציעים – מפגש פרו אקטיבי של כ- 3 שעות בקבוצה (שותפים/ חברי הנהלה) או אחד על אחד. בתהליך של "סיעור מוחות" למנהלים ולהנהלה נתמקד יחד באיתור וחשיבה על פיתוח כלים יעילים יותר להתמודדות עם סביבה עסקית משתנה בכדי להמשיך ולהשיג תוצאות הרבה יותר טובות כמנהלים וכארגונים מצטיינים גם בעתיד. נלמד ונכיר את התרומה של "טרנספורמציה דיגיטלית" חדשנות ויצירתיות לצמיחה והגדלת פלחי שוק גם בתקופות של משברים ואי יציבות.

שווה כי נכיר

אני קורא לכם להצטרף לעשרות רבות של עסקים קטנים בינוניים וגדולים שזכו ליהנות מהניסיון שלנו. זה הזמן לקבוע פגישה לא מחייבת. בשאלות אודות ייעוץ ארגוני בנושא אימוץ והתנעת תהלכי חדשנות יצירתיות וטרנספורמציה דיגיטלית. לשיחה איתנו, ולקביעת פגישה. פנייה ישירה למשה גרימברג במייל : abc@nihul4u.co.il או ישירות לנייד: 0544814332