שותפי לדרך ואני עוסקים בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי. אנו פועלים באזור המרכז, אזור חיפה קריות והצפון ובאזור השפלה והדרום. לא פעם אנו נאלצים לבצע טיוב ידע בקרב הנהלות , בעלים ומנכ"לים המבקשים להכיר טוב יותר את המושג "אסטרטגיה שיווקית". בואו ונכיר מהי ההגדרה הגנרית על פי הויקיפדיה: "אסטרטגיה שיווקית היא גישה עסקית וניהולית לטווח ארוך, צופה פני עתיד לתכנון עם המטרה הבסיסית להשיג יתרון תחרותי בר-קיימא בשווקים תחרותיים". המאמר כאן בא להציג גם לך כמנכ"ל וכבעלים של חברה בינונית או כחברה משפחתית את התרומה שאני כיועץ עסקי – יועץ אסטרטגי יכול להעניק גם לך. תרומה רבה וחשובה בכל מה שקשור לעדכון או בניית אסטרטגיה שיווקית עדכנית.

בואו ונכיר מהי אסטרטגיה שיווקית?

יועצים עסקיים ויועצים אסטרטגיים אחראיים על התכנון של האסטרטגיה השיווקית. הם עושים זאת תוך התכוונות לשוק ומול המתחרים בכדי לאפשר השגת מטרות ויעדים עסקיים. כיום חוקרים עדיין ממשיכים לדון במובן המדויק יותר של אסטרטגיה שיווקית. הם מנסים לדייק את ההגדרה ולהתאימה לשינויים בשווקים. לכן, הספרות המקצועית מציעה הגדרות רבות ומגוונות. אנו כיועצים עסקיים ומומחים לגיבוש אסטרטגית שיווק עדכנית מבקשים לקבוע כי אסטרטגיה שיווקית תמיד תתייחס להצהרה רחבה של כל חברה או עסק על מה שהם מבקשים להשיג ברמה העסקית.

המלצתי: תתמקדו בדברים החשובים.

כיועצים עסקיים וכיועצים אסטרטגיים המתמחים בעדכון ובבניה של אסטרטגיית שיווק עדכנית אנו מבקשים כי תמיד תתחילו בדברים הבאים: 1. מה באמת הלקוח הפוטנציאלי שלכם מבקש? נכיר את  הצרכים שלו? נרצה להכיר את הבעיות שלו שבאמצעות המוצר או השרות אתם מסוגלים לפתור אותן בעבורו. 2. ההמלצה שלנו כיועצים מומחים לבניה או עדכון אסטרטגיה שיווקית עדכנית היא כי תציעו בעבור הלקוחות שלכם וכלל השוק מוצר או שירות עם הצעת ערך אמיתית ומדידה. מוצר או שירות ייחודי מבודל וממותג שאמורים להתאים ללקוחות הקיימים והחדשים הרבה יותר מאשר המוצרים או השירותים של המתחרים. 3. נכון כי תצליחו ליצור ולנסח סט של USP אשר יגרום ללקוחות הפוטנציאלים והן ללקוחות של המתחרים להבין כי המוצר או השירות שלכם עדיף משמעותית על פני האחרים.

מהי מטרת הייעוץ השיווקי והאסטרטגי בחברות ועסקים משפחתיים?

כיועץ עסקי וכיועץ אסטרטגי המתמחה בשיפור אסטרטגיה שיווקית הייתי מבקש לעדכנך כי מטרת העל של כל תוכנית שיווקית מתמקדת בתוצאה שהיא אמורה להעניק לך. הכוונה ליתרונות מהותיים מול המתחרים שלך. מול אלה המבקשים לצמוח על חשבון פלח השוק שלך. מטרת הייעוץ העסקי והייעוץ האסטרטגי שבא לעדכן או לבנות אסטרטגיה שיווקית עדכנית היא לחזור למוד של צמיחה. צמיחה לאורך זמן על פי תוכנית ארוכת טווח. בתהליכים שלנו כיועצים עסקיים אנו גם מתמקדים בשיפור וייעול תהליכים ארגוניים. שיפור מערכי מכירות ושירות לקוחות.

אסטרטגיה שיווקית טובה מנטרת מגמות

במסגרת תהליכי הליווי אנו כיועצים עסקיים וכיועצים אסטרטגיים, עוסקים בניטור מגמות ותהליכים. מנסים לצפות לאן השווקים מתפתחים? לצפות את צרכי הלקוחות שנה או יותר קדימה? לתכנן ולדאוג כי המוצר או השירות שלך יישאר מעודכן ורלוונטי. זאת ועוד, באחריותנו כיועצים עסקיים לעדכן את התוכנית העסקית היה ויידרש. לחזק את היסודות של המודל הפיננסי, את המודל השיווקי, התפעולי והארגוני. אנו מקפידים לעשות זאת באמצעות מתודולוגיות ניהוליות ועסקיות עדכניות. כאלה המותאמות לחברות שלהן מוצרים ו/או שירותים בשווקים רוויים ותחרותיים.

באיזה מישורים עוסק תהליך ייעוץ השיווקי – הייעוץ האסטרטגי?

תהליך שיווקי אסטרטגי תמיד עוסק ויתמקד בתמונה הגדולה - במאקרו ב- ”מה”. לאחר מכן יתמקד בבניית הטקטיקה כלומר ב- ”איך” ובהתמקדות פרסומית שיווקית הבאה לבצע עיצוב ומיתוג של ה- "מה". לקבוע את האסטרטגיה העסקית, את המדיניות- לטווח הקצר לטווח הבינוני ולטווח הארוך. כאן נתמודד עם היעדים, המגמות, הטרנדים, וגם נתמקד בצרכי לקוחות הקיימים והפוטנציאליים. בתהליך של ייעוץ אסטרטגי לא נפסח על הצורך לשפר מיתוג ובידול קיים תוך הדגשת היתרונות היחסיים של המוצר או השירות שלך. נקפיד לנסח טוב יותר את הצעת הערך הייחודית שלך. דעו כי שלב היישום שלב ה- "איך" בתוכנית השיווקית והאסטרטגית הוא השלב החשוב ביותר להצלחה. נציג תוכנית עבודה הכוללת תקציב, משימות, לוחות זמנים ומדדי בקרה.

מה נכלל בתוכנית לבניית אסטרטגיה שיווקית מקצועית?

בואו ונכיר כאן את המרכיבים המרכזיים בכל תוכנית שיווקית ראויה. כיצד תדעו באילו ערוצים לקדם? דעו כי התוכנית השיווקית היא פועל יוצא של אסטרטגיה שיווקית מקצועית ועדכנית. היא מהווה בעבור החברה או העסק את "מפת הוויז – מפת הדרכים" אשר מסמנת בצורה מדויקת את השוק והמתחרים. מסמנת את המסרים החשובים ביותר שיביאו אליכם את הלקוחות ויצרו עבורכם יתרון תחרותי מובהק בשווקים? מעבר לכך, תוכנית שיווקית אמורה לקבוע את המסרים שיפורסמו. את התקציב שיש להשקיע ובעיקר חייבת לכלול את מדדי ההצלחה והבקרה.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


1. אסטרטגיה שיווקית ראויה חייבת לכלול מדיניות מחירים ותמחור

זהו התחום הראשון והמרכזי בכל בניית אסטרטגיה שיווקית חדשה או התאמה ועדכון אסטרטגיה ישנה. חשוב כי תבינו שאין בקביעת מחירים נכונים כל קשר באם המחירים יהיו גבוהים או נמוכים? היה נכון כי תבינו את המודל הבא המציג את חשקיו של הצרכן בנקודת המפגש שלו עם המוצר או השירות. למשל בקבוק מים מינרליים קר בחוף הים יהיה גבוה ויקר משמעותית מאותו הבקבוק בסופר השכונתי. כיועצים עסקיים ואסטרטגיים, אנו קובעים כי על חברה לבחון תמיד מדיניות מחירים משתנה. כזאת המותאמת בעבור קהלים משתנים או בעבור ערוצי הפצה שונים.

2. תמהיל מוצרים ו/או שירותים המשווקים ללקוחות

חברות חייבות ליצור שונות ובידול. חייבות לברוח מהעולם של ה – ME TOO . חברות ועסקים חייבים להחליט באם הם נמצאים ומשחקים במגרש של הקומודיטיס? שם בדרך כלל משחק המחיר בקבלת החלטת הקניה. החלופה השנייה מדברת על השקעה בפיתוח טכנולוגי, ביצירת ערך מדיד וייחודי. בעיקר ביכולת החברה ליצור מותג מוערך שלקוחות מוכנים לשלם בעבורו פרמיה ולהיות נאמנים לו לאורך זמן. גם כאן חשוב כי חברות ועסקים יתמקדו בשוק ייחודי שבו הם מצליחים לבדל את עצמם מאחרים. חפשו תמיד לספק מוצרים ושירותים באיכות גבוהה במיוחד ובעיקר כאלה שהצלחתם איתם לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות והצרכנים.

3. אסטרטגיה שיווקית מקצועית חייבת להציג ערוצי ההפצה מיטביים

עסקים וחברות מכל סדר גודל עשויים למצוא את עצמם במשבר עמוק היה ולא ינהלו נכון את ערוצי ההפצה השונים שלהם. דעו כי בחירת מגוון נכון של ערוצי ההפצה הינה משמעותית מאוד בעשור השליש של המאה ה- 21. כהנהלות וכבעלים אתם מחויבים להיות עצמאיים ולא לבחור בערוצי הפצה מעטים. אין זה סוד כי נכון שתחזיקו עמה שיותר מערכי הפצה המגיעים לכמה שיותר נקודות מכירה. חפשו גם לבנות לעצמכם ערוצי הפצה חדשים כגון מכירה ישירה. מכירות באמצעות אתרי סחר ייעודיים לסגמנטים שונים. למדו מיצרניות המזון הגדולות – הן משקיעות מאמץ שיווקי כביר לשמר את כוחן של הרשתות הפרטיות ואת המכולות השכונתיות. הן מבקשות לא להיות תלויות אך ורק בכוחן של הרשתות הגדולות. כמו שופרסל, רמי לוי, יוחננוף ואחרות.

4. בעת בניה או עדכון האסטרטגיה השיווקית נכון תמיד לעדכן את מדיניות התקשורת השיווקית

כאן אנו מגיעים לשלב האחרון. עשינו את כל שנדרש? בנינו אסטרטגיה שיווקית חדשה, או עדכנו את הקיימת. זה הזמן לבנות ולבחור את התכנים ולקבוע את המדיניות של התקשורת השיווקית. היא זאת האחראית על ההצלחה בנקודות המכירה. התקשורת השיווקית אחראית על בניה נכונה של התכנים והמסרים המועברים לקהלי היעד השונים באמצעות מסעות פרסום בערוצי התקשורת השונים. בשפה מקצועית אנו מדברים על ניהול מיטבי של ה- Marcom. כיועצים עסקיים ואסטרטגיים המכירים היטב את עולמות הפרסום רצינו לקבוע כי בחירה של מדיניות התקשורת השיווקית הינה בחירה אסטרטגית החשובה להצלחה.

למי מתאים ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי ומהו המדד להצלחה?

כיום השווקים התחרותיים ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי נדרשים לכל חברה או עסק המבקש לשפר ביצועים ולהמשיך להיות רלוונטי מול המתחרים. בתהליכים שאנו מובילים יחד אתך לקוחים אחריות ביצירת שווקים חדשים, בעדכון וחשיבה של מוצרים ושירותים מותאמים טוב יותר לצרכי הלקוחות. מובילים יחד עם המחקר והפיתוח אצלך חשיבה לגבי איתור טכנולוגיות חדשות, איתור מוצרים ושירותים שישמשו בעתיד הקרוב כמנועי צמיחה חדשים. כל זאת בכדי להביא גם את הארגון שלך להגדיל פלח שוק ורווחיות. ייעוץ שיווקי המשולב עם ייעוץ אסטרטגי מתאים לחברות ועסקים בינוניים וקטנים, לחברות משפחתיות המבקשות לאתר שווקים חדשים. לכאלה המתמודדים עם משברים עסקיים, אתגרים, האטה, או תחרות קשה מצד המתחרים, כאלה המתמודדים עם דילמות עסקיות וניהוליות על מנת לחזור למסלול של צמיחה.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


רוצה לקבל "מפגש סיעור מוחות" במתנה?

אנו ב- Advance Business Consulting ממשיכים ללוות חברות ארגונים ועסקים משפחתיים בתחומי הייעוץ השונים מאז 2006. כיועץ עסקי ואסטרטגי הצגנו כאן במאמר את הנושאים והתהליכים המרכזיים בכל מה שקשור להיכרות עם אסטרטגיה שיווקית – אסטרטגיה עסקית עדכנית. אני מבקש להאמין כי את/ה עדיין מאמינים ביכולת שלכם להשאיר חותם בקרב לקוחות קיימים וחדשים? עדיין מאמינים ביכולות העסקיות והניהולית שהביאו אותכם להצלחות משמעותיות בעבר? אנחנו – משה גרימברג וצוותו, כיועצים ארגוניים המניעים שינוי הבראה וצמיחה נגרום לכם להדליק את הלפיד שוב. אנו מאמינים בך. אנו מאמינים כי ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי מקצועי לחברות ועסקים עשוי מאד לעזור בהתמודדות עם משברים ורצון לצמוח.

אשמח מאד להכיר בעולם האמיתי

מבקשים לעדכן אסטרטגיה שיווקית ועסקית בעולם ה- B2B או בעולמות ה- B2C? היה ואת/ה מבקשים להתמקד בהרחבת היתרון התחרותי ולהצלחה עסקית מתמשכת מול השינויים והתחרות בשווקים ובעיקר המתחרים ומול הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים. אנחנו מזמינים אתכם להכיר אתנו מקרוב ולפיכך אנו מבקשים להעניק לכם מפגש סיעור מוחות – במתנה! נבצע חשיבה משותפת לאיתור הדרכים לבצע עדכון לתוכנית השיווקית שלכם. צלצלו ישירות למשה גרימברג: 0544-814332 03-9032222 או שלחו לו מייל ישיר:  abc@nihul4u.co.il