הטיפ החודשי עוסק החודש ביכולת שלנו כמנהלים בכירים וכאנשים, לספוג ביקורת ואף לחפש אחריה. לא להסתפק אך ורק בביקורות "הטובות" המושמעות על ידי המנהלים הכפיפים, לא אחת כדרך למצוא חן בעיניכם כמנכ"ל. המצטיינים שבמנהלים הבכירים מבקשים באופן קבוע לקבל ביקורות ופידבק על מעשיהם ועל ההחלטות שקיבלו. הם מבינים כי בתהליך זה הם מצליחים להגיע לאיתור נקודות החולשה הזקוקות לשיפור.

החודש משפטי המפתח – הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא: הפעם הציטוטים לא זכו לשיוך ידוע למרות אמתותם המדהימה "תקשיב לרעיונות חדשים, במיוחד אם הם לא שלך". לא ידוע. השני ולא פחות טוב לאימוץ כדרך חיים הוא מדבר על החשיבות הענווה…"לפני שתקטול רעיון, מצא לפחות 5 דברים טובים לומר עליו". לא ידוע. הכיצד אנו מאמצים תובנות אלה כמנהלים בהמשך חיינו המקצועיים והאישיים?

תפגשו עם אנשים שלא אוהבים אתכם?

הטיפ החודשי עוסק החודש בחשיבות ההתמודדות מול ביקורת ויציאה מאזור הנוחות בכדי לפגוש אותה פנים אל פנים. בנוסף ביקשתי להדגיש עד כמה חשוב הניהול היוצר "תיבת תהודה וסחף" המצליחה להוביל ולהנהיג אנשים אל עבר מטרות ראויות.  במאמר פייננשל טיימס שפורסם לאחרונה בגלובס מציין מנכ"ל וולמארט מספר תובנות שהביאו לשינוי המהותי בתרבות הארגון של הענק האמריקאי ששלח שלוחות אל עבר העולם. אני מבקש להציג 2 מהן שלעניות דעתי ניתנות לביצוע גם אצלנו ביומיום.

  1. החלק הקשה במסע השינוי של וולמארט מציין המנכ"ל סקוט: היה השיחות השבועיות שלי עם המבקרים הכי חריפים של הרשת ., הוא אומר. "נפגשתי מדי יום עם אנשים שלא אהבו אותנו. למדתי להקשיב, לספוג ולהבין מה באמת מפריע להם.." 

האם כמנהלים אתם עושים זאת מספיק?

עד כמה אנחנו כמנהלים נוהגים לעשות זאת בשוטף? עם לקוחות של המתחרים? עם לקוחות לא מרוצים? עם העובדים והמנהלים שלנו ? האם אנו מקצים לנושא זה מספיק תשומת לב ניהולית ?

  1. סקוט מנכ"ל וולמארט טוען כי תפקידו להיות "שר החוץ" של הארגון. הוא לדבריו משמש כפנים הציבוריות של התאגיד. סקוט טוען בלהט כי הוא אינו "מנהל" לדבריו תפקידו כמנהל מסתכם בלכוון או קצת לשנות ולסכם דבריםהוא מכנה זאת "ניהול של סחף": ניסיון לסחוף אנשים ובמקביל לתת להם חופש פעולה. לדבריו, לא פשוט לחלוטין להוביל קבוצה ענקית של טאלנטים בדרך "הסחף" אבל התוצאות בגין המאמץ שוות מסכם המנכ"ל.

אספו מודיעין גולמי מהשטח.

בשיטת ניהולו של סקוט את וולמארט, אני מצאתי הגיון רב ולפיכך מצאתי לנכון לשתף אותכם בתובנה זו. נדמה לי שאנו יכולים לנסות וליישם זאת בשוטף? איסוף מודיעין היישר מהשטח ללא מסנני מידע שמבוצעים על ידי אלה המביאים אותה למנכ"ל יחד עם החלטה ניהולית שמקדשת את היוזמה העשייה ואת הפרודוקטיביות מאפיינת מנהלים מצטיינים. כידוע, תפקידו המרכזי של המנהל הוא להנהיג! בכדי שיעשה זאת הוא נדרש לכול המידע והנתונים הרלוונטיים.

אינטליגנציה רגשית מאפיינת מנהיגים ומנהלים מוצלחים. למנהלים ולמנהיגים בעלי כישורי אינטליגנציה רגשית אין כל בעיה לצאת ולאסוף מודיעין גם באזורי איבה! למנהיג\למנהל של קבוצת אנשים כמו למנכ"ל וולמארט שיש לו הכוח להטות ולהניע את הרגשות של כולם חשיבות מרובה. הוא יודע להוביל את רגשותיהם של אנשיו לאזור ההתלהבות – שם הביצועים עשויים לנסוק אל על. אנו קוראים לתהליך הזה – תהודה.

יש לנו היכולת לקדם אותך

אנו המגיעים מהעולם העסקי, ומכירים היטב את עולמות הניהול, השיווק והמכירות יודעים עד כמה חשוב לאמץ את גישתו של מנכ"ל וולמארט. זאת ועוד אנו מאמינים כי למנכ"ל שיהיה לו יותר מידע אמיתי עדכני ורלוונטי על המתחרים, על השוק ועל הלקוחות יהיה בעל יותר סיכוי להגדיל את הצלחותיו ופלח השוק שלו בהשוואה למתחריו.

פתחנו מתודולוגיה המציעה תהליכי יעוץ ארגוני- פיתוח עסקי וליווי שטח למנהלים וכוחות מכירה המספקת כלים להגדלת הנוכחות בשוק ומול המתחרים. אשמח לתת לך מידע נוסף ואף לבדוק קיומו של מפגש עבודה ראשוני שיעסוק בניתוח ההזדמנויות והאיומים של שוק המטרה המרכזי שלכם. לחץ כאן לפניה ישירה למשה גרימברג.