היה ונרצה להציג את הקווים המרכזיים לתהליכי פיתוח עסקי, נוכל לציין כי הוא פועל, בהתאמה למספר תחומים ניהוליים ועסקים. פיתוח עסקי בהגדרתו מהווה פקטור חשוב ומרכזי גם בעולמות השיווק. גם בתחום עדכון או בניה של אסטרטגיה עסקית. פיתוח עסקי, משיק גם לתחומי המכירות, התפעול והחדשנות ואף בתחום של מערכי שירות לקוחות. אנו במאמר המקצועי הזה, נזקק, נהדק ונעניק לך מידע רלוונטי, להיכרות יותר מקצועית ומעמיקה עם המושג - פיתוח עסקי.

פיתוח עסקי – ההגדרה.

פיתוח עסקי Business Development – הינו מושג חשוב ומרכזי מתחום העסקים והניהול. דעו כי פיתוח עסקי ממוקד תמיד בשיפור תהליכים ומשימות. כאלה שבאות לקדם מטרות עסקיות וארגוניות לשם הגשמת האסטרטגיה העסקית. פיתוח עסקי תמיד ישלב מספר תחומי ידע מעולמות הניהול, הכלכלה והכספים. בנוסף תוכלו למצוא דיסציפלינות נוספות מתחומי התעשייה, הייצור, השיווק ודיסציפלינות ארגוניות. תחום הפיתוח העסקי הוא מערך ניהולי מקביל או משלים לתהליכי ניהול אסטרטגי המשולבים עם ניהול מערכי השיווק והמכירות.

פיתוח עסקי מביא לשיפור הביצועים העסקיים

על פי ויקיפדיה מטרות של תהליכי פיתוח עסקי יכולות להיות מאד כלליות ומאד רחבות, מנגד יכולות להיות מאד מוגדרות ומדידות. למשל פיתוח מוצר חדש? או כניסה לנישת לקוחות לא מוכרת. פיתוח עסקי גם כולל שיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים חיצוניים.  עם חברות שיחד איתן מצליחים לבנות שיתופי פעולה סינרגטיים המביאים ערך לשני הצדדים. כיום בעשור השלישי של המאה ה- 21 , המושג פיתוח עסקי הוא חלק מרכזי בעולם העשייה הניהולי של כל מנכ"ל או בעלים של חברה עסקית גדולה כקטנה. פיתוח עסקי מהווה מקבץ של תהליכים הפועלים בהתאמה עם תחומים אחרים בארגון שאחראיים לשיפור היכולת הניהולית ושל הביצועים בחברה.

ללא איסוף מידע רלוונטי ועדכני יהיה קשה לבצע תהליכי פיתוח עסקי מקצועי.

העולם העסקים הופך לדומה יותר לשדה קרב שבו אנשי המפתח הם המומחים לאיסוף מידע ומודיעין שטח. יותר ויותר חברות ועסקים בינוניים ואפילו קטנים מבינים כיום שבשווקים תחרותיים ושווקים החווים משבר, חשוב להיות מקצוענים באיסוף וניתוח מודיעין עסקי. מחקרי שוק וניתוח מגמות ומתחרים המגובים במחקרים עדכניים הכוללים סקרי שוק תמיד נחוצים לרמת מקבלי ההחלטות. הם כלים תומכי החלטות העוזרים להנהלות בעלים ומנכ"לים להקטין את מרווחי הטעות. הם המסייעים לקבל החלטות הרבה יותר טובות ומקצועיות. בקרב חברות ועסקים המבקשים להניע תהליכים אסטרטגיים של פיתוח עסקי וצמיחה. כיום, מנהלים והנהלות  זקוקים למאגרי מידע ולנתונים מהימנים שלוקחים בחשבון גם ההיבטים נוספים כמו חקיקה רגולטורית. היבטים משפטיים, גלובליזציה ואף תחרות מעבר לים.

מה זה פיתוח עסקי ואיך עושים פיתוח עסקי?

פיתוח עסקי מתמקד גם ביצירת ובשימור קשרים עסקיים אסטרטגיים, עם לקוחות פוטנציאליים. עם שותפים ובעלי מניות ומשקיעים. במהות פיתוח עסקי אחראי להביא לגידול בהכנסות וברווחים. להביא לגידול בפלחי שוק על חשבון המתחרים. זאת ועוד, פיתוח עסקי מקצועי חייב להיות מסוגל לזהות טרנדים ומנועי צמיחה חדשים. במילים אחרות תהליכי פיתוח עסקי מקצועי אמור להוביל כל חברה עסקית לצמיחה מואצת הרבה יותר מהירה מהצמיחה האורגנית שבדרך כלל לא עולה על 3-7 אחוז בממוצע שנתי. יועץ עסקי המתמחה בהובלת תהליכי צמיחה, מקדם תהליך הפיתוח העסקי באמצעות שיתופי פעולה, מיזוגים, רכישות, זיהוי שווקים חדשים, איתור טכנולוגיות חדישות ופעילויות יזומות נוספות שתאפשרנה לא לפספס כל הזדמנות עסקית שתביא לצמיחה. בואו ותמשיכו לקרוא את המאמר העוסק - פיתוח עסקי – קווים לתהליך.

כיצד מיישמים נכון תהליכי פיתוח עסקי?

אני מבטיח כי בסיומו של המאמר כאן תדעו לענות גם לשאלות הבאות: כיצד נכון להתניע תהליך מקצועי של פיתוח עסקי כיום? נכיר את החשיבות ואת תפקידיו של מנהל פיתוח עסקי? ננסה להציג גם בפניך את היתרונות להיעזר ביועצים עסקיים מקצועיים שלנו. נתמודד עם השאלה שבטוח מטרידה גם אותך: הכיצד נכון וצריך למצות את מלוא הפוטנציאל העסקי הקיים בחברה שלך? אני משה גרימברג, כמנכ"ל וכבעלים של חברת הייעוץ העסקי – הייעוץ הארגוני, Advanced Business Consulting עומד לרשותך במתן מידע נוסף והתייעצות ראשונית. אני מאפשר גם לך לפנות ישירות אלי במייל: abc@nihul4u.co.il או צלצלו לנייד האישי: 0544-814332 או 03-9032222 ואשמח תמיד לשוחח. דעו, כי איסוף הנתונים בערוצים השונים ועיבודם לכדי הצגת המלצות ובניית אסטרטגיה עסקית קריטיים להצלחת כל תהליך של פיתוח עסקי מקצועי.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


כיצד נכון לבצע תהליכי פיתוח עסקי בחברות בינוניות, קטנות ומשפחתיות?

גם בקרב חברות בינוניות וקטנות ובקרה חברות משפחתיות ועסקים פרטיים – פיתוח עסקי הוא לא מותרות. כיועצים עסקיים המתמחים בהובלה של תהליכי פיתוח עסקי, אנו יכולים לקבוע כי אין כיום גורם בעולם העסקי שמוכן לוותר על תהליך מקצועי של פיתוח עסקי. כולם, יזמים צעירים בעלי עסקים, ובעלי חברות קטנות כיום לא מוכנים לוותר על תהליך פיתוח עסקי ממוקד קצר ואפקטיבי כחלק מרכזי בבנייה או עדכון האסטרטגיה העסקית המבקשת לחזור לצמיחה. דעו, כי אין מה לפחד מהמושג הזה! גם בקרב עסקים קטנים פיתוח עסקי מתמקד בפעילויות יזומות המניעות צמיחה מואצת מעבר לגידול הגנרי. פיתוח עסקי בחברות בינוניות, קטנות ומשפחתיות הוא תהליך קצר וממוקד שמשרת את עתיד החברה ומתמקד בערכים ובחזון. מתמקד בהגדרת מטרות ויעדים להשגה ברמה העסקית המשרתים את אופק החברה בטווח הבינוני והארוך. היה ואתם בעלי חברה בינונית או קטנה, חברה משפחתית שקמה לפני עשור או יותר? היה נכון כי תשקלו לפגוש אותנו. יחד נבחן האם פיתוח עסקי עשוי להיות כדאי גם בעבורך.

תכולת התהליכים במסגרת שירותי פיתוח עסקי שאנו מעניקים

אני אנסה בקצרה לציין כאן את הדברים המרכזיים שתקבלו בתהליך. כיועץ עסקי וכיועץ אסטרטגי המוביל מזה שנים תהליכי פיתוח עסקי בהצלחה רבה. להלן שירותים ותכולת העבודה והתהליכים שלנו במסגרת ליווי ופיתוח עסקי שאנו מעניקים. דעו כי מול כל חברה או עסק יתבצע תהליך המותאם במדויק לצרכים וליעדים של החברה:

  1. מיפוי שוק ומתחרים.
  2. הצגת מצב קיים של החברה באמצעות מודל SWOT. ביצוע ראיונות עומק עם מנהלים ועובדים.
  3. עדכון חזון וערכים ושיפור הסטוריטיילינג היה ונדרש.
הגדרת מטרות ויעדים ברמה האסטרטגית.
  1. בניה של תוכנית פיתוח עסקי מפורטת בחלוקה לתחומים הבאים:

  • פיתוח עסקי שיווקי
  • פיתוח עסקי מכירות
  • פיתוח עסקי בתחום עדכנות טכנולוגית וחדשנות
  • פיתוח עסקי איתור גורמים ליצירת סינרגיה עסקית.
  • איתור מנועי צמיחה חדשים
  • צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות

פיתוח עסקי ברמה האסטרטגית – קווים לתהליך?

חברות עסקיות מנסות כיום לא להגיע למצב שבו המתחרים מתחילים "לנשוף" בעורפן. הם מבקשות להימנע מאיבוד פלחי שוק ואיבוד לקוחות למתחרים. כאן נכנס לתמונה הנושא החשוב של פיתוח עסקי ברמה האסטרטגית. כיועצים עסקיים אנו מבקשים לקבוע, כי תהליכי פיתוח עסקי ברמה האסטרטגית הינו הליך המתמקד באיתור מנועי צמיחה חדשים. פיתוח עסקי ברמה האסטרטגית גם עוסק בבניית תוכניות עבודה ברמה המקרו - האסטרטגית וברמה הטקטית. בפשטות המטרה של פיתוח עסקי היא לשפר את המעמד העסקי והתחרותי של החברה בשווקים תחרותיים. כיועצים עסקיים ואסטרטגיים אנו מביאים לתהליך ראייה חדשה נקייה מדעות קדומות. אחד מתפקידי המרכזיים בתחום הפיתוח העסקי והייעוץ האסטרטגי, הוא "לשבור פרדיגמות ודפוסי חשיבה ישנים" בכדי להביא לשולחן ההנהלה תמונה עדכנית ואמיתית של השוק והעולמות העסקיים שהחברה פועלת. רק אחר כך ניתן להתקדם לשלבים הבאים.

3 חלופות לביצוע תהליך נכון של פיתוח עסקי

תהליכי פיתוח עסקי יכולים להתבצע עם הצוות הניהולי הקיים בחברה. מנגד, חברות ועסקים מובילים תהליכי פיתוח עסקי נקודתי באמצעות יועץ עסקי – יועץ ארגוני מיומן חיצוני שנשכר להובלה של תהליך מוגדר בזמן. בחלופה השלישית - חברות בינוניות וקטנות לא פעם מחליטות כי נכון להיעזר בשירותי מיקור חוץ בכל מה שקשור לפיתוח עסקי. אין כל היגיון עסקי לממן שכר של מנהל פיתוח עסקי במשרה מלאה. האלטרנטיבה היותר חכמה לבנות מודל ארוך טווח של קבלת שירות פיתוח עסקי אסטרטגי באמצעות מומחה במיקור חוץ בעלות זולה משמעותית. אז לסיום, מה נכון ומה עדיף לך: פיתוח עסקי In House  או שירות מקצועי - במיקור חוץ? רוצה לקבל מידע נוסף? צלצל ישירות אלי: 0544814332.

פיתוח עסקי בעולם ניהול מערכי מכירות מתקדמים

פיתוח עסקי אסטרטגי בעולם המכירות הוא צורך השעה כיום. כידוע תחום המכירות הינו חלק חשוב ומרכזי בכך תהליך של פיתוח עסקי ועדכון אסטרטגיה עסקית. פרק מיוחד יוקדש לתחום הפיתוח העסקי שיתמקד בדרכים של הגדלת בסיס הלקוחות. הגדלת נפחי המכירות וההכנסות. צוות הפיתוח העסקי של המכירות אחראי על הרחבת בסיס הלקוחות של החברה ויצירת הכנסות. פיתוח עסקי ייעודי בעולם המכירות מטפל גם בנושאים הבאים:

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


  1. שיפור ובניית תקשורת וקשרים טובים יותר עם לקוחות קיימים.
  2. התמקדות בשיפור יכולות בתחום מכירות ההמשך ללקוחות קיימים.
  3. חיזוק ושיפור מיומנויות תקשורת וניהול משא ומתן מורכב.
  4. הרחבה של ערוצי המכירה.

פיתוח עסקי בעולם ניהול מערכי השיווק והפרסום

מערך השיווק והפרסום בתוך תהליך הוליסטי של פיתוח עסקי חייב לכלול תחומים מקצועיים שלכל אחד מהם אחריות ישירה על תהליכים. פיתוח עסקי בעולם השיווק והפרסום מתמקד בדרך כלל באיתור ופיתוח הזדמנויות חדשות עבור מוצרים ושירותים של החברה. המטרה היא להצליח יותר בשווקים תחרותיים ובכאלה החווים משבר, על חשבון המתחרים.  דעו כי תהליכי פיתוח עסקי בעולם השיווק והפרסום מתמקד לא רק בדרכים למצוא לקוחות חדשים? הם מתמקדים לא פחות בהיכרות הלקוחות הקיימים. בהבנה מעמיקה של הצרכים שלהם, ובעיקר מתמקדים בשיפור הצעות הערך בהשוואה למתחרים. פיתוח עסקי בתחום הפרסום יתמקד תמיד בשיפור הפרסונליזציה וההגעה במסרים ייעודיים למכוון רחב של לקוחות.

פיתוח עסקי בעולם ניהול מערכי שירות לקוחות ומוקדים

כיועצים ארגוניים המתמחים בפיתוח עסקי בעולם השירות ללקוחות והמוקדים באמצעות -strategic-management  ככלל, אנו עוזרים ומשפרים מערכי שירות ולקוחות ומוקדים מורכבים בדגש על יעילות תפעולית ועל יכולת הפיכתם למנועי צמיחה. אנו בתהליכי פיתוח עסקי בתחום השירות ללקוחות והמוקדים אנו מציעים להנהלות ולמנכ"לים להתמקד בתחומים הבאים:

  1. להתמקד בטיפוח ושימור ההון האנושי והניהולי.
  2. שיפור היכולות בכל מה שקשור ליצירת "חוויות לקוח מדהימות" תחום ניהול ממוקד יעילות
  3. פרסונליזציה ושיפור יכולות ה- "דטה מיינינג" במערכי השירות ובמוקדי המכירות.
  4. התמקדות ושיפור תחום הדיגיטציה והאומני צ'אנל

שיפור מערכי השרות והתמיכה הם כיום לב ליבו של כל ארגון או חברה המבקשת לצמוח. אנו מתמחים בפיתוח עסקי – ייעוץ ארגוני והובלת תהליכי הבראה שינוי וצמיחה. צברנו ניסיון מול חברות בגדלים השונים ובתחומי פעילות מגוונים. יש לי היכולת והידע לבנות את מודול הצמיחה הכי ראוי ונכון גם לחברה שלך.

פיתוח עסקי בכל מה שקשור בעולמות ניהול של חדשנות טכנולוגית

חדשנות טכנולוגית, וחדשנות כתרבות ארגונית תמיד חשובה בכל תהליך של פיתוח עסקי המבקש לחזור למוד של צמיחה. יצירתיות ניהולית המשולבת עם שבירת פרדיגמות ויציאה מאזורי הנוחות מאפיינים חברות ועסקים המבקשים לחזור לקדמת הבמה. מבקשים לקחת הובלה גם בשווקים תחרותיים. פיתוח עסקי מחייב ראיה יצירתית, חדשנות וניתוח של מגמות וכיווני התפתחות הטכנולוגית של מוצרים ושירותים. יש להבין עד כמה חשוב להשתמש בדוחות, סקירות מחקרי שוק בכדי לא להישאר מאחור. דעו, עדכנות טכנולוגית וחדשנות קריטיים להמשך ההצלחה שלכם.

פיתוח עסקי בעולם ניהול מנועי צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות

עולם העסקים דורש מחברות להיות תמיד במוד של צמיחה והתפתחות. לכן לתחום הפיתוח העסקי יש חשיבות הולכת וגוברת. חברות ועסקים בכל תחום וגודל מבקשים לאתר מנועי צמיחה חדשים. אחד ממנועי הצמיחה שכולם מנסים לאתר הוא – צמיחה באמצעות רכישה ומיזוג. בפשטות הנהלות ומנכ"לים המבקשים לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, משתמשים בשיטה של "מיזוגים ורכישות" שיטה המאפשרת להביא להגדלת הפעילות העסקית באמצעות רכישה ומיזוג של חברה מתחרה. דעו כי תהליכי מיזוג ורכישה יכולים להתקיים באמצעות החלטה מושכלת של שני הצדדים? או באמצעות השתלטות עוינת.

לקבלת שעת ייעוץ וסיעור מוחות ללא התחייבות אנא הזן את הפרטים


הנהלות וחברות עשויות כיום לבחור לצמוח באמצעות "המסלול המהיר" בגלל הסיבות הבאות:

  1. להעלים מתחרים מהשוק.
  2. להשתמש ברכישה בכדי להשתלט על שווקים חדשים.
  3. השתלטות על "קניין רוחני" ופטנטים וקבלת גישה לטכנולוגיות חדשות.
  4. להביא לרווחים פיננסים מרכישת חברה מפסידה אבל עם פוטנציאל לשיקום.
  5. לאחד מערכי יצור תפעול והפצה ובכך לייעל תהליכים ולהפחית הוצאות.

היתרונות לתהליכי פיתוח עסקי ארוך טווח

כיום, יותר ויותר חברות ועסקים מבינים עד כמה חשוב לבנות תוכניות אסטרטגיות גם לטווח הארוך. זה מהות העשייה של תהליכים  ארוכי טווח בעולמות הפיתוח העסקי האסטרטגי לטווח הבינוני והטווח הארוך. חברות הנהלות ומנכ"לים המבינים זאת  זוכים ליתרונות מהותיים על פני המתחרים שמסתכלים רק על "הכאן ועכשיו". כיועצים עסקיים מבקשים לקבוע כי ראייה רחבה זו, שלך כמנכ"ל חשובה מאד לחברה ולהתפתחותה בטווח של 3-5-8 שנים קדימה. היה ותהליכי פיתוח עסקי מבוצעים בצורה מקצועית ועובדים על פי תוכנית, דע כי בכל נקודת זמן ניתן לבצע פיין טיונינג והתאמות תוך כדי תנועה. צלצל 0544-814332 או 03-9032222 ונקבע פגישת היכרות. באפשרותך לשלוח מייל ישירות אלי abc@nihul4u.co.il  עם הנושאים המרכזיים שתרצה להתמקד בפגישה הראשונה שלנו.