מכון גאלופ ערך לפני למעלה מ- 20 שנים סקר בקרב עובדים ומנהלים שבו נשאלו מהם הדברים הכי חשובים להם בעבודה? מתברר כי המשכורות הטובות היו במקום החמישי. עובדים ומנהלים מחפשים דברים אחרים לאורך זמן בכדי לראות במקום עבודתם בית לשנים ארוכות. הם מחפשים להיות מוערכים, להרגיש בעניינים, לחוש כי לתרומתם יש ערך ובעיקר לחוש כי באפשרותם להגיע לביטחון תעסוקתי לאורך זמן. המשכורת הטובה במקום 5 או 6 בהתאמה. תובנות ישנות כל פעם חוזרות לכותרות.

במאמר שמצוטט על ידי עיתון הארץ שבוצע בכנס של בלומברג מנהל משאבי האנוש של גוגל חושף: הדרך היחידה למנוע מעובדים מוכשרים לעזוב בעידן כלכלת המידע, עובדים הם הנכס החשוב ביותר של עסקים, ועזיבתם המוכשרים שבהם עלולה לעלות ביוקר; לסזלו בוק מגוגל מצא את הנוסחה לשמירת העובדים בעידן כלכלת המידע, העובדים הם לא פעם הנכס בעל הערך הרב ביותר של עסקים, ועזיבתם של עובדים מוכשרים עלולה לעלות לחברה ביוקר. עם זאת, מרבית החברות אינן יודעות כיצד להבטיח שעובדיהן המוכשרים ביותר לא יעזבו. סגן נשיא גוגל לתפעול אנושי, לסזלו בוק, אמר השבוע בראיון במסגרת פאנל שערכה חברת בלומברג, כי ישנן שתי דרכים בלבד לוודא שהעובדים המוכשרים ביותר יישארו בחברה ¬ וכי לא מדובר בכסף. "

כסף לא מניע עובדים

אנשים לא נשארים בגלל הכסף", אמר בוק, אשר ציין כי למעלה משליש מ¬ 100 העובדים הראשונים של גוגל עדיין עובדים בחברה למרות שהפכו לאנשים עשירים ביותר בעקבות הנפקת החברה. לדברי בוק ישנם שני גורמים שמונעים מעובדים להחליף מקום עבודה, והראשון שבהם הוא איכות העמיתים לעבודה. "זו הסיבה שתהליך גיוס ומיון העובדים הוא כל כך חשוב", אמר בוק. הגורם השני שתורם לכך שעובדים יישארו בחברה הוא תחושה שהעבודה שהם עושים היא בעלת משמעות.

"אנשים רוצים לעשות יותר מאשר להרוויח כסף", אמר בוק. "אנשים רוצים לעשות משהו בעל משמעות." בוק ציין גם מחקרים שערך פרופסור אדם גרנט מבית הספר למנהל עסקים וורטון בארה"ב, שמצאו כי כאשר אנשים מסוגלים לקשור בין עבודתם למשהו בעל משמעות, פריון העבודה גדל עד פי חמישה. גוגל ידועה בפינוקים הרבים שהיא מרעיפה על עובדיה כולל ארוחות גורמה חינם, מגלשות במשרדים ומסאז'ים במקום העבודה ¬ אולם לדברי בוק פינוקים אלו אינם הדבר שמשאיר את עובדי גוגל בחברה. "הסוד האפל מאחורי כל הפינוקים הללו הוא שהם לא באמת גורמים לאנשים להישאר או מושכים אנשים לבוא לעבוד בחברה", אמר בוק. ואני מוסיף כי מנכ"ל ובעלים חייבים למצוא את התמצית הנוספת הגורמת באמת לאנשים ומנהלים לדבוק במקום עבודתם. תנאים וכסף בדרך כלל לא מספיקים!!

ג'ק וולש קובע כי טיפוח ושימור כוח אדם קריטי להצלחה.

ג’ק וולש אמר כבר לפני שנים: "התפקיד והמנהל החשובים ביותר ליצירת חברה, וארגון עסקי מצליח הוא זה שאחראי ומטפל בהון ובמשאב האנושי". המנכ"ל לשעבר של GE מציין כי בניהול המשאב האנושי טמון ומתבטא היתרון האמיתי שלנו כחברה המבקשת להשאיר חותם ולהיות מובילה בתחומה. אנו מסכימים לתובנה זו ופועלים רבות בתחום פיתוח והדרכה של ההון האנושי בחברות שאנו מלווים. יחד נבנה ונתאים פעילויות ותוכניות לפיתוח הדרכה ושימור ההון האנושי כך שהם יקדמו את הארגון, עובדיו ומנהליו להשיג תוצאות טובות יותר ברמה האישית והארגונית. המשאב האנושי הוא החשוב ביותר בתהליך יעוץ ארגוני מוצלח. אנו מאמינים כי טיפוח הדרכה ושיפור במיומנויות של צוותי המנהלים והעובדים מהווה השקעה חיונית להצלחתם של ארגונים מצטיינים. אנו מאמינים כי המשאב האנושי הוא החשוב ביותר בארגון.

תרומת הערך שלנו.

הנושאים המרכזיים שאנו מטפלים בהיבט של טיפוח ושימור כוח אדם מתמקד בדברים הבאים:. שיפור מיומנויות בתחום עבודת הצוות. יצירת ההרמוניה בקרב מנהלים ועבודה אישית, אחד על אחד, עם מנהלים נבחרים, שמיועדים לקידום. איתור ומיפוי נקודות חוזק ונקודות חולשה, בניה משותפת של תהליכי שיפור והצעות למימוש עם הצוות והעמיתים. אנו מעניקים כלים שבהם ישתמש המנהל בתפקידיו הבכירים והמורכבים יותר בארגון. איתור ומיפוי יכולות "החריגים" בארגון.

אישיותם של מנהלים בדרגי הביניים מדי פעם מביאה אותנו לצורך להתמודד עם כישרונות "חריגים". לטיפול בהם יש חשיבות מכרעת ביכולת לשמרם במערכת וליהנות מיכולותיהם. חברות מצטיינות מחפשות בנרות את המנהלים והעובדים שביכולתם להיות יצירתיים שחושבים ופועלים "מחוץ לקופסה". אנו גם מתמקדים ביצירת אימון משולב – מנהלים ועובדים בכירים שמתחתיהם. איתור ופיתוח המודל הנכון שמונע חיכוך ויוצר שיפור במיומנויות של האינטליגנציה הרגשית הן בקרב המנהלים והן בקרב העובדים הבכירים שלהם.

 

לחץ כאן

לקבלת מידע נוסף

ופגישת עבודה ראשונית ללא כל התחייבות עם משה גרימברג לבדיקת ההיתכנות לבניית אסטרטגיה מנצחת

לחץ כאן