פיתוח עסקי הוא חיוני להישרדותה ולצמיחה של כל חברה. זו לא משימה שאפשר להשאיר ליד המקרה, למרות כמה שהחברה עמוסה. הפיתוח העסקי הוא ללא ספק החלק החשוב ביותר בתמהיל השיווק והצמיחה של החברה ויש צורך להמשיך בו באופן עקבי על מנת לצמוח. יש לנקוט ולאמץ גישה פרואקטיבית לצמיחה. פיתוח עסקי עוסק ביצירת ערך חדש בעבור החברה שלך. מדובר בזיהוי הזדמנויות חדשות ולאחר מכן בהבנה כיצד להפוך אותן ליתרונות אמיתיים ומוחשיים עבור העסק או החברה שלך. כיועצים ארגוניים, אנו מובילים גישה חדשה הכל מה שנוגע לאימוץ גישות פרואקטיביות.
פיתוח עסקי - מציאת דרכים חדשות להרחבת העסק ולהנעת תהליכי צמיחה
יש הרבה דרכים שונות לעסוק בפיתוח עסקי, אבל בבסיסו, מדובר במציאת דרכים חדשות להצמיח את החברה שלך. משמעות הדבר עשויה להיות התרחבות לשווקים חדשים. צמיחה באמצעות רכישות ומיזוגים, או פיתוח מוצרים או שירותים חדשים. במילים פשוטות לשמר לקוחות נאמנים, ולמצוא דרכים חדשות להגיע ליותר לקוחות. כיועצים מומחים בפיתוח עסקי, לא משנה באיזו גישה אתה כמנכ”ל או כבעלים נוקט, המטרה היא תמיד זהה: ליצור ערך רב יותר עבור החברה שלך. ולכן הפיתוח העסקי כל כך חשוב. על ידי נקיטת גישה פרואקטיבית לצמיחה, אתה יכול לוודא שהעסק שלך תמיד נע בכיוון הנכון.
זהה את המטרות והיעדים שלך
אז איך מתחילים עם פיתוח עסקי בשוק הישראלי במאה ה- 21? הצעד הראשון הוא לזהות את המטרות והיעדים שלך. מה אתה מקווה להשיג עם פיתוח עסקי? ברגע שיש לך מושג ברור מה אתה רוצה להשיג, אתה יכול להתחיל לפתח תוכנית פעולה. אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני ופיתוח עסקי ממליצים לבחון גם את הדרך הבאה: צמיחה באמצעות בסיס הלקוחות הקיים. הכוונה היא לא להגדיל את בסיס הלקוחות שלך אלא להעמיק את הקשרים עם הלקוחות הקיימים שלך. גישה חדשה זו מתמקדת בהגדלת הערך הכלכלי של כל לקוח ולקוח, וגם מתבססת על הארכת אורך החיים של הלקוחות בחברה. אתם חייבים לשקול שיפור חד ברמת השרות ללקוחות. להעניק חוויות שרות מדהימות כדרך חיים ובעיקר להנות מערכות יחסים ארוכות טווח באמצעות בניית אמון ונאמנות. עסקים וחברות שישלטו בגישה זו יראו עלייה בהכנסות וברווחיות שלהן. הטובות שבהם מסוגלים לשמר לקוחות לזמן ארוך יותר, מה שאומר פחות עלויות שיווק, יותר רווחים ומרווחים גבוהים יותר.
זיהוי שוק היעד שלך
מהניסיון הניהולי והשיווקי שצברנו שותפי ואני לאורך השנים אנו מבקשים לקבוע כי אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל תוכנית פיתוח עסקי הוא זיהוי שוק היעד שלך. למי אתה מנסה להגיע עם המוצר או השירות שלך? אילו צרכים יש להם שאתה יכול לטפל בהם? ברגע שיש לך הבנה טובה של שוק היעד שלך, אתה יכול להתחיל לפתח אסטרטגיות כדי להגיע אליהם. ישנן דרכים רבות ושונות להגיע לשוק היעד שלך. לפני הכול עליך להציע הצעת ערך גבוהה מהמתחרים טרם כניסה לשיפור השיטות הנפוצות: הכוללות פרסום, יחסי ציבור ושיווק ישיר, לא מספיק שבנית קמפיין מדהים. עליך לוודא כי הצעת הערך והבידול שלך מול המתחרים גבוהה מהותית מהמוצע בשווקים.
בניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים
לאחר שפיתחת תוכנית להגעה לשוק יעד חדש שלך, או להרחיב שווקים קיימים, עליך להתחיל לעבוד על בניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים. ניתן לעשות זאת באמצעות נטוורקינג, השתתפות בתערוכות והצעת התנסות עם אפשרות החזר המוצר. בניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים היא חלק חשוב בכל תוכנית פיתוח עסקי. על ידי הקדשת הזמן לטיפוח אלה, התוכנית שלך צריכה לכלול שילוב של פעילויות שיעזרו לך להשיג את המטרות שלך. היה וחברת שטראוס עושה זאת עם ברי המים גם אתה יכול לחשוב לאמץ את הגישה. חברות מזרונים עושות זאת וגם רבות אחרות. דעו כי בניית מערכות יחסים דורשת זמן ומאמץ, אבל זה שווה את זה בטווח הארוך. לקוחות פוטנציאליים נוטים יותר לעשות עסקים עם מישהו שהם מכירים וסומכים עליו.
ישנם יתרונות רבים לבניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים
- סיכויים מוגברים לבצע מכירות חדשות.
- נאמנות לקוחות גדולה יותר ומניעת נטישה למתחרים.
- שירות לקוחות משופר היוצר באז חיובי ברשתות החברתיות ותחזק את הבידול ואת המותג.
- היכולת למכור ולמכור מוצרים משלימים באופן צולב - UP SALE
פיתוח עסקי במיקור חוץ
בניית מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים היא חלק חשוב בכל תוכנית פיתוח עסקי. פרסונליזציה היא מילת המפתח. תיעזרו במחקר שוק, בצעו ניתוח מסע לקוח. בצעו ניתוח שוק יעד ולצמיחה ואל תוותרו על עדכון ניתוח מתחרים. היה נכון להיעזר ביועצים מקצועיים היה ואין לכם יכולת לממן משרה של מנהל פיתוח עסקי בתוך הארגון. זה הזמן לשקול להיעזר בשירותי “מיקור חוץ” בתחום הפיתוח העסקי ועדכנו אסטרטגיות. ברגע שיש לך תוכנית מקצועית שיש לה מטרות מדידות להשגה ולוחות זמנים, זה הזמן להתחיל לבצע אותה. אנו נשמח להציע גם לך מפגש “סיעור מוחות” במתנה.
החזר השקעה גבוה במיוחד בתהליכי פיתוח עסקי
היה ועד עכשיו נמנעת להשקיע בחשיבה על הדרכים להתמודד נכון עם הצורך לחזור לצמיחה? להתמודד טוב יותר עם משברים חיצוניים? עם משברים ניהוליים בתוך הארגון? או מול השותפים? או בגלל שחשבת כי פיתוח עסקי זאת משימה קלה במיוחד? זה הזמן לחשוב שוב. פיתוח עסקי מקצועי כיום נדרש בכל חברה או עסק. ללא משמעות לגודל ולכמות העובדים והמנהלים. יש פתרונות מקצועיים מאד בחוץ. יש באפשרותך ליהנות משירות פיתוח עסקי במסגרת “מיקור חוץ“. רוצה להכיר את היתרונות של השרות? לחץ כאן ותועל לקבל מידע נוסף. יתכן כי היה לך חוויות לא טובות מול יועצים כאלה ואחרים. חווית בעצמך תהליכי ייעוץ ארגוני – פיתוח עסקי לא מספיק מקצועי - אנו מבקשים בפעם הראשונה להציעה לך חוויה מתקנת. להציע לך "טעימה" – מפגש היכרות- מפגש סיעור מוחות במתנה.