עולם העסקים מורכב הרבה יותר מאשר לסכם אותו תחת הכותרת: "הצלחה עסקית שווה לאיכות האסטרטגיה הדיגיטלית". חברה עסקית שלא הצליחה לבנות מערך מוצרים ושירותים עם הצעת ערך גבוה מהמתחרים תיכשל לאורך זמן ותיעלם גם באם יש לה את האסטרטגיה הדיגיטלית הטובה ביותר. יש לה את החברות הכי מקצועיות ואת הקמפיינים הכי מדליקים ברחבי הרשת. דור ה-  x ו- דור ה- z עדיין יודעים להעריך איכות אמינות ופעמים לא מולכים שולל אחרי קמפיינים ואסטרטגיה שיווקית מדליקה ברשתות החברתיות. הנהלות, מנכ"לים ובעלי חברות פעמים מבקשים לעשות "קיצורי דרך" ושימים את כל יהבם בקמפיינים מדליקים, במקום להשקיע בבידול והגדלת הצעת הערך של המוצר ואו השרות שהם מבקשים למכור.

אסטרטגיה דיגיטלית במבט 360

קודם כל אנו ממליצים לצקת את היסודות, היה ולא קיימים, לחזק אותם במקומות הנדרשים ורק לאחר מכן נכון יהיה להיכנס ל-תכנון האסטרטגיה הדיגיטלית שנחתכת מתוך האסטרטגיה העסקית והאסטרטגיה השיווקית של החברה. המטרה המרכזית של התהליכים המקדימים בתחומי מיפוי שוק, מתחרים ובעיקר לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים שמטופלים על ידי המתחרים. אנו מקפידים להסביר ללקוחות שלנו עד כמה חשובה הראייה המרחבית. מבט מעמיק של 360 מעלות המציג בבהירות את גבולות הגזרה כל זאת בכדי לדייק את המטרות להשגה. אנו תמיד עושים זאת כחלק מהמטרה העסקית וחיזוק ה- KPI .

אין אסטרטגיה דיגיטלית ראויה ללא אסטרטגיה שיווקית ועסקית נכונה

אנו כעוסקים בייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי והנעת טרנספורמציה דיגיטלית בקרב חברות ועסקים נפגשים לא פעם עם מנהלים וחברות המבקשות להצליח כאן ועכשיו. פעמים רבות אנו עוצרים את "דהירת הקטר" ובזבוז כספים המיועדים לקמפיין דיגיטלי שעשוי להתגלות כחסרי ערך בגלל אי ניתוח שוק מתחרים והצעות הערך המבודלות שלהם אל מול המתחרים. אנו מקפידים לציין כי האסטרטגיה הדיגיטלית חשובה, אפילו חשובה מאד, אבל היא מקטע אחד מתהליכים הרבה יותר מורכבים ולא פחות חשובים. מדובר בבניית אסטרטגיה שיווקית "סופר מקצועית" המבוצעת אחרי ניתוח שוק ומתחרים. רק אחרי שהתוכנית האסטרטגית מוכנה וכוללת את המיתוג והבידול של החברה נכון להיכנס לשלב בניית האסטרטגיה דיגיטלית המציגה את הנוכחות ונראות של החברה ומותגיה ברחבי הרשת וברשתות החברתיות והפורומים השונים.

טרנספורמציה דיגיטלית וכיצד היא משפיעה על האסטרטגיה השיווקית?

בשנים האחרונות עולם העסקים בארץ כמו גם בעולם הבין כי כללי המשחק מול הלקוחות השתנה. חברות ועסקים הבינו כי הטרנספורמציה הדיגיטלית אמורה וחייבת לממש את החזון האסטרטגי של הארגון באמצעות טכנולוגיות חדשניות, שרובן דיגיטליות. בתוך המכלול הזה כפועל יוצא נמצאת האסטרטגיה הדיגיטלית כחלק מהאסטרטגיה השיווקית והעסקית הכוללת. בואו ונבין את החשיבות של טרנספורמציה דיגיטלית בתחומים המשיקים לעולם האסטרטגיה השיווקית ולאסטרטגיה הדיגיטלית. מטרת הטרנספורמציה הדיגיטלית היא להוביל ארגונים טובים לבצע קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לטיפול במערכי המידע בתקשורת הפנים והחוץ ארגונית שבאחריות לתת שרות וזמינות גבוהה לקוחות. הן הלקוחות החיצוניים והן הלקוחות הפנימיים בארגון. אנו מבקשים לקבוע כי היא מתמקדת בשינויים פנימיים וחיצוניים שהארגון חייב לבצע בכל רמות ההיררכיה.

הלקוח במקום הראשון

החל מחדשנות עסקית ברמת המוצרים והשירות, במטרה לספק את הצרכים המשתנים של הלקוחות ולהתאימם לעולם הדיגיטלי. וכלה בקשרים הפנים ארגוניים בין המחלקות השונות. כיועצים ארגוניים העוסקים בעדכון אסטרטגיות עסקיות, אסטרטגיות שיווק ודיגיטל אנו מבקשים לקבוע כי מהותה של הטרנספורמציה הדיגיטלית מתמקדת בשיפור היכולות לממש את החזון האסטרטגי והעיסקי של הארגון באמצעות טכנולוגיה, חדשנות ואמצעים דיגיטליים כחלק מרכזי מצמיחה ושינוי תדיר.

עדכון התוכנית האסטרטגית

במסגרת עדכון התוכנית האסטרטגית, התוכנית השיווקית ואת האסטרטגיה הדיגיטלית לתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית חשיבות רבה. מהניסיון שצברנו  יש ביכולתנו לקבוע כי:  "טרנספורמציה דיגיטלית אמורה לממש את החזון האסטרטגי של הארגון באמצעות טכנולוגיות חדשניות, שרובן דיגיטליות". ככלל תהליכים נכונים דווקא מתחילים לרוב במחלקות המכירות, השיווק והשירות שהן הראשונות הנוגעות בלקוחות ובשוק. המשימה המרכזית לעדכן ולשמר את אפקט ה- WOW ללקוח בכל הממשקים שהוא נחשף לאורך כל חייו, מול הארגון.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


קידום אורגני? קידום ממומן? מה נכון יותר?

אני מהדור הישן, דור ה- X ולכן בעבורי כיועץ שיווקי ויועץ לעדכון אסטרטגיות שיווק ודיגיטל התוכן עדיין הוא "המלך" תוכן איכותי ערוך וכתוב בצורה נכונה המביא ערך ותועלות למחפשים נהנה מהעדפה מוחלטת על ידי "ד"ר גוגל" לכן אני ברמה האישית וברמה של ההמלצות ללקוחותיי, מאמין הרבה יותר בקידום אורגני מאשר קידום ממומן. ניתן לבנות  אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שרובה ככולה מתבססת על תוכן איכותי, מוצרים ושירותים בנותנים ערך מדיד ללקוחות ולהם יש מיתוג ובידול מובהק בהשוואה למתחרים. אנו מקפידים לציין כי אסטרטגיית הדיגיטל בארגון צריכה להיות מסונכרנת בין יכולות התשתית הדיגיטלית לבין אגפי השיווק המכירות והפיתוח העסקי שבהם יוצרים את האסטרטגיה השיווקית שממנה נחתכת אסטרטגיית המותג. המשכו של התהליך הנכון יוצרים את האסטרטגיה הדיגיטלית ואת הדיגיטל מרקטינג.

למידע נוסף והרחבות בנושא עדכון אסטרטגית השיווק והדיגיטל

הפתרון שאנו מציעים גם לכם הוא "מפגש סיעור מוחות וחשיבה" משותפת ללא עלות. מפגש שיעסוק באיתור כלים עדכניים לביצוע שיפורים בעדכון האסטרטגיה העסקית והשיווקית בתהליך הראשוני והחשוב ולאחר מכן נבצע גם עדכון לאסטרטגיית הדיגטל. היה והנושא נמצא על סדר היום הניהולי גם אצלכם בחברה ומבקשים לשמוע עוד... על היתרונות שאתם עשויים לקבל משימוש בנו כיועצים ארגוניים – יועצים עסקיים - יועצים אסטרטגיים, בואו ניפגש ונרחיב הנושא על כוס קפה. יש סיכוי רב כי גם אתה תהיה מעונין לשמוע עוד על תהליכים ייעודיים לשיפור הביצועים העסקיים ועל מגוון רחב של סדנאות ותוכניות מנהלים העוסקות בשיפור יכולות ניהול ומנהיגותתרגישו חופשי לצלצל ישירות אלי 0544814332 או שלחו מייל ישירות אלי abc@nihul4u.co.il