כיום, עסקים בארץ ובעולם, בעשור השלישי של המאה ה- 21 חייבים לאמץ תרבות של שינוי כדרך חיים. לאמץ DNA של טרנספורמציה דיגיטלית כאורח חיים קבוע במהלך הפעילות העסקית השוטפת. עסקים וחברות בכל הגדלים יותר ויותר מוצאות את עצמם מתמודדים עם מגוון רחב של תחומים ונושאים המחייבים חשיבה רעננה ויצירתיות מתמדת. הניהול המודרני מזמן הפך להרבה יותר מאשר סתם לנהל עובדים, מערכי מוצרים, שיווק ופיתוח עסקי?

מעבר לטכנולוגיה – מחפשים ריגושים?

חברות הנהלות ומנכ"לים נאלצים כיום להתמודד גם עם אימוץ והטמעה של טכנולוגיות חדשות, להתמודד עם משברים והזדמנויות בשווקים, ובעיקר להתמודד עם שינוים בקרב התרבות הצרכנית של הלקוחות. זאת ועוד מערכות התקשורת מחייבות התאמה ובעיקר לא מספיק כיום לייצר או להעניק מוצר או שירות טוב? הצרכנים והשווקים מחפשים ריגושים? בואו ונתעמק באיתור התהליכים להיכרות עם אסטרטגיות ניהול עדכניות להתנעת טרנספורמציה דיגיטלית

אמצו תרבות של שינוי וצמיחה

אנו מבקשים לקבוע בצורה חד משמעית, כי חברות ועסקים בימים האלה חייבים לאמץ תרבות של ניהול שינויים וצמיחה כדרך חיים. חובה על המבקשים לשרוד לשנות את אסטרטגיות הניהול והשיווק. ניהול שינויים ואימוץ תרבות של חברה עם DNA של טרנספורמציה דיגיטלית כלל לא פשוט ליישום. עובדים ומנהלים ובעיקרון כולנו כבני אדם פחות אוהבים לקחת חלק בתהליכי שינוי וצמיחה. רבים מאיתנו חוששים מהתהליך.

חברו את הספקנים והמתנגדים לתהליכי השינוי

ככלל, מנהלים ועובדים עשויים לגלות התנגדות לאימוץ התרבות החדשה? לאימוץ הטרנספורמציה הדיגיטלית כדרך חיים בארגון. רבים מהם רואים דרך הפריזמה האישית שלהם שהארגון או החברה עובדת לא רע? אין להם היכולת לראות את התמונה הרחבה. תפקיד ההנהלה והמנכ"ל לחבר לתהליכי השינוי והטרנספורמציה גם את "הספקנים". אני מבקש לקבוע בצורה ברורה לחלוטין כי היכולת לאמץ תרבות של שינוי כדרך חיים – הופכת להיות מרכיב מרכזי וקריטי בקרב עסקים החווים משברים ובכאלה המבקשים לצמוח ולשרוד להרבה שנים קדימה.

למדו לא לעשות טעויות בתהליכי השינוי

היה ואתה כמנכ"ל או כבעלים מתכוננים לבצע שינוי? לבצע טרנספורמציה דיגיטלית או לחילופים נמצא עמוק בתוך התהליך ומתקשה לנהל אותו בצורה אפקטיבית, היה נכון כי תמשיך להתעמק בתובנות המוצגות בהמשכו של המאמר. זאת ועוד, אנו נשמח להגיע לפגישת עבודה והיכרות ללא עלות לבחינה משותפת האם יש באפשרותנו לעזור לך בתהליכים? להצליח יחד לשפר את הסיכוי לבנות תרבות של שינוי ואסטרטגיית צמיחה בארגון.

 המטרות המרכזיות של טרנספורמציה דיגיטלית?

להוביל תהליכי שינוי שלא כמו ניהול משימות ופרויקטים מאתגר ולא פשוט כלל. בניהול הפרויקטלי הרבה יותר קל לבנות גאנט הכולל לוחות זמנים מטרות ובעיקר יעדים מדידים ומוחשיים, בניהול שינויים בעולמות הצמיחה והטרנספורמציה הדיגיטלית התהליכים הרבה יותר מורכבים. אנשים כלולים בתהליך. פעמים אותו תהליך משתנה מקצה לקצה בגלל השוני האנושי בארגונים השונים. בכל מקרה אנו מזהים שלוש מטרות על עיקריות:

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


ניהול יעיל יותר של המשאב האנושי

טרנספורמציה דיגיטלית אמורה להביא לייעול כוח האדם. אמורה לשפר מהותית את החזרי ההשקעה בתחום הניהול של כוח אדם ניהולי ומקצועי ברמות הביניים. התהליכים אמורים לגרום לעובדים ולמנהלים לשפר את היעילות והפרודוקטיביות האישית והמקצועית. לחבר ולעדכן טכנולוגיות לצרכים כך שכל אחד בארגון יוכל לבצע בצורה טובה ומהירה את אותה העבודה ובעיקר להביא לכך שהלקוחות החיצוניים ולא פחות הלקוחות פנימה יקבלו מענה ושירות מהיר טוב ובעיקר יעיל.

התאמת מערכי הארגון לשינויים בשווקים

שווקים במאה ה- 21 בתקופות שפע ובעיקר בתקופות של משבר ואי יציבות מחייבים ארגונים לחזק ולהעצים את היתרונות התחרותיים שלהם. חברות המבקשות לצמוח שואפות תמיד להשתפר ולהתחדש. לפיכך עליהם לאמץ תמיד "תרבות של שינוי חדשנות וצמיחה". לאמץ הבנה כי פעמים שינויים הם כורח המציאות. ניהול מושכל של שינויים באמצעות אימוץ טרנספורמציה דיגיטלית מאפשר לחברות ולעסקים לאתר הזדמנויות חדשות האמורות להרחיב את יתרון תחרותי שלהן, באמצעות עלויות מופחתות, התמחות, חדשנות או איכות שירות מוגברת.

חיבור העובדים והמנהלים לתהליכי השינוי

המחקרים האחרונים מציגים תמונה חד משמעית. למעלה מ- 70 אחוז מתהליכי השינוי והטרנספורמציה הארגונית נכשלים כתוצאה מאי היכולת של ההנהלה לחבר את העובדים לתהליך החשוב הזה. העדר תמיכה ובעיקר התנגדויות אקטיביות לשינוי מהווים אבן נגף עיקרית. אין זה סוד כי שינוי עשוי להיות מפחיד ומאיים בקרב עובדים ומנהלים. עובדים ומנהלים הרגילים לפורמט ישן, רגילים לטייס האוטומטי, לא מאמינים כי אימוץ השינוי עשוי לעשות להם טוב. חובה לבנות תוכנית העצמה והסבר על התועלות שאימוץ השינוי יביא לארגון, לעובדיו ולמנהליו. תקשרו את התהליך. בנו קמפיינים פרסומיים ושיווקיים כאילו הייתם מבקשים להחדיר שירות או מוצר חדש לשוק.

שיטות עבודה מומלצות לניהול שינויים בעבור חברות SMB

אנו כיועצים ארגוניים המניעים תהליכי שינוי הבראה וצמיחה מבקשים לקבוע באופן חד משמעי כי אסטרטגיות ניהול שינויים חדשנות ובעיקר אימוץ תרבות המקדשת "טרנספורמציה דיגיטלית" הן קריטיות להצלחת כל יוזמת צמיחה ושינוי בחברה או בעסק משפחתי וותיק. שינוי ככל שיהיה פשוט או נרחב ממוקד בתחום האגף או המחלקה, או לחילופין שינוי ארגוני רחב היקף ברמת טרנספורמציה דיגיטלית כוללת מחייבת אימוץ כללים בסיסיים לעבודה ולאימוץ היה ואתם מבקשים להגדיל משמעותית את הסיכוי להצליח.

להלן מספר שיטות עבודה עדכניות ומומלצות לביצוע ויישום שלבי ניהול השינויים בעסקים קטנים ובינוניים:

חברו את ההנהלה והמנהלים לתהליך.

כשאתם מבקשים לבצע שינוי, הקפידו תמיד ליצור השקה רכה קודם כל מומלץ להתחיל בשדרת הניהול הבכירה, אחר כך לרדת לשדרת פורום המנהלים הרחב שכולל בדרך כלל מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות, תחומים וראשי צוותים. מומלץ כי פירמידת השינוי תעמוד על הראש ותתקדם שלב אחרי שלב אל עבר בסיסה. אל עבר העובדים בכל פינה בארגון. מחקרים מגלים כי ככל שעובדים ומנהלים מקבלים אחריות וסמכות במהלכי השינוי כך הם מצליחים להשתחרר מהפחדים והחששות ובעקבותיהם, גם עובדים ומנהלים אחרים שמגלים כי התהליך דווקא עשוי להועיל להם.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


וודאו כי יש תכלית לאימוץ וביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בארגון?

היה נכון כי כבר מההתחלה תוודאו שהשינוי אותו אתם מבקשים ליישם הוא הכרחי ורצוי ובעיקר מקדם את צרכי הארגון מול השוק והמתחרים. תכנון לא נכון של תהליכי השינוי עשוי להוביל לכישלון. פעמים מתברר כי המאמצים להוביל תהליכי טרנספורמציה דיגיטליים ללא הבנה לעומק של הנחיצות ושל התועלות שעשויות לנבוע מאימוץ השינוי גורמות פעמים להנהלה ולמנכ"ל לעצור התהליך באמצע. ההשקעות הלכו לטמיון. הארגון עובדיו ומנהליו ספג מכה תדמיתית קשה. היזהרו להתניע תהליך ולא לסיימו.

מנעו הפרעות בתהליכים

בתהליכי הטרנספורמציה השתדלו להקטין עד למינימום את ההפרעה לשגרת העבודה הישנה. ככל שנצליח להקטין עד למינימום את השפעות השינויים בתהליך, כך הסיכוי גדל להשלים את השינוי. כידוע, הפחדים והחרדות מאפיינים תהליכי שינוי ולכן רעשי רקע מיותרים לכל אורך התהליך. הדבר החשוב ביותר להתמודד עם נטרול גורמים המנסים לחבל בתהליכים. בואו ונתעמק ונבין הכיצד בניהול נכון של התהליכים ניתן למנוע טעויות? ניתן לאמץ  אסטרטגיות ניהול עדכניות להתנעת טרנספורמציה דיגיטלית נטולת חיכוך?

תבינו את השוני בין הנהלה לעובדים?

נקודת הייחוס היא שונה בין העובדים והמנהלים לבין ההנהלה. ההנהלה רואה בהכנסת ואימוץ טכנולוגיות ואוטומציה כלים חשובים לייעול העבודה והקטנת תשומות. מנגד עובדים ומנהלים חרדים למעמדם ולהמשך תעסוקתם בארגון? הם עשויים להרגיש מוחלפים, מאוימים מהתיישנות או מחוסר עדכנות מקצועית וטכנולוגית. בנוסף שינוי ארגוני, עלול לגרום לעובדים המועברים לתפקיד אחר להרגיש מתמרמרים, מבולבלים או תוהים מה לא בסדר במבנה הקודם. התוצאה בשני המקרים לא טובה. נכון לעשות מאמץ למנוע אתן.

הכיצד מקטינים את החיכוך ומרווחי אי הוודאות?

הדרך הנכונה להקטין עד למינימום את רמת החרדה וההתנגדויות מתמקדת בהחלטה שלכם כמנכ"לים וכהנהלה להתייחס לתהליך כאל השקה של חברה חדשה." עליכם לעשות את כל השלבים בכדי להקטין את מרווחי הטעות". לכן השלב הראשון הוא שלב התכנון. לאחריו חובה להכשיר ולהדריך עובדים ומנהלים בכדי להפוך אותם "לסוכני שינוי". במקביל ואולי עוד לפני השלבים המוצגים כאן היה נכון לאמץ ולהטמיע בארגון תרבות המקדשת שינוי ולא חרדה מחדשנות ויציאה מאזורי הנוחות. לבסוף היה נכון כי יוקצו המשאבים הנדרשים לתהליך ובעיקר מערכת המיחשוב וה- IT שלכם ערוכה ומוכנה לתמוך בשינויים טכנולוגיים או תשתיתיים היה ואתם מכוונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית רחבת היקף.

תהליכי שינוי מחייבים מערכות תקשורת פתוחות.

 כל שינוי וכל מהלך של טרנספורמציה דיגיטלית ברמת הארגון תיכשל היה ומערכות התקשורת לא יהיו פתוחות, ברורות וזמינות לכל אחד בתהליך. תקשורת אפקטיבית נראה כאחד הגורמים העומדים בבסיס שקובעים את ההצלחה או הכישלון של שינוי ארגוני או טרנספורמציה דיגיטלית. תקשורת אפקטיבית, תקשורת פתוחה מביא את כולם להיות על אותו "הפלס". תקשורת אפקטיבית מקטינה את רף החרדות והפחדים.

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


בעיקר מציגה את ההזדמנויות והתועלות מעצם אימוץ השינוי. למנהלים ולהנהלה חשיבות ואחריות רבה בהצלחה של הטמעת תקשורת אפקטיבית בארגון בתקופות של שינוי. היה נכון כי תעודדו תקשורת דו כיוונית לא רק מכם המנהלים מטה אלא גם תקשורת מהעובדים והמנהלים ישירות אליכם. דאגו ליצור ערוצים תקשורת לעובדים ולמנהלים זוטרים בכדי שהם יוכלו לפנות אליכם עם שאלות, פחדים או חששות.

אמצו ובנו תרבות ארגונית המחבקת שינוי?

נסו להטמיע בארגון שלכם תרבות המאמצת את התובנה הבאה: "שינוי חשוב שיהפוך לנורמה עסקית וניהולית ויפסיק להיתפס כמצב של אי וודאות פחד ואירועים חריגים"? זאת ועוד חשוב כי נפנים ששינוי ואו טרנספורמציה דיגיטלית כלל אירגונית לא מגיבה לאתגרים כפי שפרויקט מגיב? ניהול פרויקטים כפי שאנו מכירים קל הרבה יותר מאשר ניהול שינוי ארגוני. הם מגיבים אחרת לחלוטין. העולם העסקי כיום, משתנה זז ומתפתח בלא מעט היבטים:

בטכנולוגיה, בשווקים, בהעדפות צרכנים, ואפילו בתנאים בסביבתיים. תוסיפו לזה מצבים של משבר אזי התמונה מאתגרת אף יותר. חברות ועסקים לא רק צריכים לשנות את הפעילות שלהם כדי להיות מסוגלים לעמוד בקצב עם הלקוחות שלהם ושל המתחרים. הם מחויבים להיות בעלי היכולת לצפות שינויים וליזום חדשנות ולהיערך למשברים ואתגרים כך שהם יהיו מוכנים בכל רגע נתון להתמודד עם סביבה חדשה.

צרו מוכנות ארגונית לקבלת השינוי

סקירות אחרונות מראות כי נכונות ומוכנות לשינוי בעולם העסקי מאפיינות חברות ועסקים המנוהלים על ידי מנכ"ל והנהלה המאמצים תרבות של שינוי חדשנות וצמיחה כדרך חיים. אצלם "הסטגנציה והדריכה במקום" זהו המצב החריג בתרבות הניהולית. תזזיתיות חדשנות וחתירה לשבור מסגרות והרגלים היא הנורמה ודרך החיים המקובלת. ארגונים כאלה בנויים הרבה יותר טוב להתמודד עם משברים ואתגרים בלתי צפויים. זאת עוד, שינוי מוצלח - בין גדול או קטן – בעולמות העסקיים מצריך מנהיגות מחויבת ופעילה המטפחת תקשורת טובה, תרבות למידה וחזון ברור למה הכרוך בשינוי ובעיקר מה יהיו התועלות שיביא לכל אחד בארגון.

מה דעתך לקבוע פגישת היכרות?

צור קשר עוד היום כדי ללמוד כיצד אנו יכולים לתמוך ביוזמות הבאות שלך בתחום אימוץ וביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בארגון. לעזור לך במהלכים המורכבים והמאתגרים של ניהול השינויים והתנעת תהליכי הצמיחה. זאת ועוד, אנו עושים זאת אחרי שלב "מיפוי מצב קיים" שלאחריו אנו מציגים תוכנית קצרה וממוקדת הבאה להציג לך מתווה יעיל ונכון יותר להשלמת התהליכים. השלב של מיפוי מצב קיים ניתוח שוק ומתחרים הינו שלב קריטי לכל שינוי מוצלח. ייעוץ אירגוני, המניע תהליכי שינוי וצמיחה עולה כסף..

לקבלה מידע נוסף אנא הזן את הפרטים


בשני או רביעי השבוע – נפגשים אצלך!

ה- ROI בהחלטה להשתמש בנו בליווי תהליכי שינוי וצמיחה ואימוץ טרנספורמציה דיגיטלית כדרך חיים, יהיה גבוה במיוחד ובעיקר התמורה תהיה גבוה ושווה לך כמנכ"ל או כבעלים. השימוש בנו כיועץ ארגוני ואסטרטגי חיצוני לארגון עשוי להיות השקעה מאד נכונה. טעויות יקרות עשויות להימנע לאורך הדרך אני מציע כי נקבע פגישת עבודה להיכרות. פגישה ללא עלות ומחויבות מצידך שבה ננסה יחד לבחון האם נכון להתניע לפחות את התהליך הראשוני של מיפוי מצב קיים, טרום התנעת תהליכי השינוי? צלצל ישירות אלי היה ותרצה להרחיב בנושא - 0544814332 או שלח לי מייל לכתובת הבאה: abc@nihul4u.co.il.